روايات

رواية الوسيم والخجولة الفصل الثامن عشر 18 بقلم اياد حلمي

رواية الوسيم والخجولة الفصل الثامن عشر 18 بقلم اياد حلمي

رواية الوسيم والخجولة الجزء الثامن عشر

رواية الوسيم والخجولة البارت الثامن عشر

رواية الوسيم والخجولة
رواية الوسيم والخجولة

رواية الوسيم والخجولة الحلقة الثامنة عشر

بعد عنبر ما تم خط”فها ووضعها في السياره تغض”ب عنبر وتنظر لي عاصي لانه هو الشخص الذي خط’فها…..
يبتسم عاصي وهو جالس امام كرسي القائد… ومستدير لي عنبر الجالسه في الخلف تشت”عل غض’با … وخدها محمر من العصبيه وتضيق عينها بضيق….من تصرف عاصي…..
عاصي ببرود:هو الجميل ماله….
تنظر اليه عنبر بقله اهتمام وعدم مبالاه عكس ما يدور في بالها….
عنبر:وانت مالك يلا نزلني احسن هصوت والم عليك الدنيا واقول خطفني واخليك تأكل ض”ربه …وحاوله تفتح باب السياره لكنه مقفل باحكام… فتلتفت عنبر يمينها لي تشهق بفزع عندما تجد عاصي بجانبها….
عنبر:يا نهارد ابيض ده انت بارد ….
ده انت….. لم تكمل لي ينقض عليها عاصي ويقبلها بشغف جعلها تصمت تماما…. وتغمض عينها وتلف يدها حول عنقه تجذبه اليها اكثر….. وبعد ثواني يبتعد عنها عاصي….ويبتسم بمك”ر
عاصي:الواضح انك بتك”رهيني اوي… عشان كده تجاوبتي معي …
تخجل عنبر وتدير وجهها وتهمس الله يخربيتك يا عاصي….
عاصي:علي فكره سمعتك والله يسمحك لو سمعت حسك تاني هكمل الا بدأته هنا في العربيه….
فتصمت عنبر خوفا من تنفيذ تهديده….قبل ان ينطلقوا وضع عاصي رباط علي عينها فتافأفت عنبر لكن عاصي اسكتها بقبله اخري فصمت عنبر رغم عنها…..ويقود السياره وبعد فتره يصلوا لي الشاطئ فيحملها عاصي وهي تصرخ بقوه وعصبيه
#الوسيم_والخجوله

 

 

 

اياد حلمي
تصرخ عنبر بغيظ:نزلني يا عاصي وشيل الرباط ده من علي عيني احسن…..
يضحك عاصي طيب اهدي شويه .. وانا هنزلك… ينزلها عاصي وينزع عن عينها الرابط او ما تفتح عنبر عينها وتري نفسها علي الشاطئ وهنا جوا رومانسي ورود وشموع وطعام الذي تحبه عنبر وموسيقي رومانسيه اجواء سحرت قلب عنبر فجرت علي عاصي وارتمت في حضنه…..
عاصي بمرح:طيب حسبي علي الا في بطنك انا بحبك ومستعد اعمل اي حاجه عشان اشوف بسمتك…
تخرج عنبر من حضنه وتدمع عينها
وت’قبل عاصي برقه …. فيضمها عاصي من خصرها ويقربها اليه…..وبعد دقايق يبتعد عنها وهو يصارع حتي يلتقت انفاسه وهي ايضا…..
عاصي بم”كر:ده انتي مش خجوله ده انتي جريئه انا ادمنتك….
تقترب منه عنبر وتلف يدها حول عنقه وهي تنظر في عينها بحب… وتقول بشقاوه
عنبر:انا بس بكون شقيه معك انت يا قلبي..وتقبله مجددا ويقطع تلك الحظه وجع في بطن عنبر…فتضع عنبر يدها اسفل بطنها

 

 

عنبر:اي …. يفزع عاصي
عاصي:مالك يا قلبي فيكي حاجه
تبتسم عنبر وتسحب يده وتضعها موضع الالم فيخفق قلب عاصي وتدمع عينها حين يشعر بحركه الجنين….. وقشهريره تسير في جسده من روعه الاحساس
ويجثو علي ركبته ويقترب منها ويضع اذنه علي بطنها ويسمع نبض الجنين….فتبتسم بسعاده ليس لها وصف عنبر حين تري عائلتها الصغيره سعيده… يقبل عاصي بطنها ويرفع نظره اليها والدموع تسيل منها…..
عاصي:انا مش لقي وصفي لي مشاعري انا بحبهم اوي يا تري هم حسين بيه….. تبتسم عنبر برقه
وتمد يدها وتمسح دموعه
عنبر:اكيد يا قلبي…..يجذب يدها ويقبلها……بحب وينهض….
ويضع جبهته علي جبهتها فتخجل عنبر ويلفت نظرها صوت فرق”عه في السماء فتنظر اليها وتجد قلب مرسوم مشتع”ل في السماء مكتوب فيه بحبك يا ام بناتي….
تضم عاصي بقوه…

 

 

عاصي:انا بحبك وبحب عيلتنا الصغيره…. متخليش حاجه تسرق عمرنا وفرحتنا….. ويرقصوا علي انغام الموسيقي عنبر سعيده وفي نهايه الرقصه يحملها عاصي لي داخل الخيمه الصغيره وويجدوو حبهم…..
عند وسيم…..
يقف وسيم في الشرفه في انتظار عنبر والقلق عنوانه
وسيم:يا تري هي غيبت ليه انا قلبي مش مطمن….ربنا يستر….
ويقطع شروده صوت اصطدا”م ياسمين اثناء خروجها من الغرفه… فيجري عليها وسيم بقلق…. ويمسك يدها…..ترتجف ياسمين بين يدها….
وسيم:انتي كويسه يا حبيبتي قالها دون وعي…. تلك الكلمه اسرت ياسمين وجعلتها تبكي دون سبب تعرفه….فسمح وسيم دموعها دون بحب ويقرب منها حتي صارت انفاسهم تلمس الوجه.. ف””يقبلها وسيم ويجذبها من خصرها فتذوب ياسمين بين احضانه…. لا يتحمل وسيم تلك القبله ويفقد السيطره علي نفسه تماما ويتجرأ عليها اكثر ويتخطي حدوده ويحملها ويضعها علي الاريكه متخطي كل الخيال وفجأه….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الوسيم والخجولة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!