recent
أخبار ساخنة

رواية ليالي الرعد الفصل العاشر 10 بقلم رودينة

jina
الصفحة الرئيسية

         رواية ليالي الرعد الفصل العاشر 10 بقلم رودينة

رواية ليالي الرعد الفصل العاشر 10 بقلم رودينة

رواية ليالي الرعد الفصل العاشر 10 بقلم رودينة


الطياره في الجو و فجأة بوووووووووووم ( الطياره انف*جرت كان فيها قن*بله ومحدش يعرف)

لحسن الحظ أن الطياره وقعت في الميه

وطبعا عدد كبير مات ورعد وليالي اتص*ابوا بس ليالي إص*ابتها كانت اقوي

في طياره اتبعتت وانقظوا اللي عايشين و خدوا المي*تين علي المش*رحه

رعد حصله كسر في دراعه وكدمات في جسمه كله و انجرح جامد في مقدمه رأسه ( خد في خي*اطه يعني )

ليالي في اوضه العمليات لسه ورعد لسه مفقش

بعد شويه ليالي لسه في اوضه العمليات ورعد بدأ يفوق

رعد بتعب وصوت خافت: اااه ...انا فين وبعدها ابتدا يفتح عينه

الممرضه: حمدلله علي السلامه رعد بيه

رعد: الله يسلمك ايه اللي حصل وانا فين

الممرضه: اهدي يا رعد بيه حضرتك في المستشفي واللي حصل اني حضرتك كنت في الطياره والطياره انف*جرت و في ناس كتير ماتت بس الحمدلله حضرتك نجيت

رعد: اه افتكرت وغمض عنيه و فتحها بسرعه وقال: ليالي ليالي فين

الممرضه: ليالي مين

رعد: ليالي مراتي كانت معايا في الطياره ليالي فين انطقي

الممرضه بهدوء:اهدي يارعد بيه ليالي هانم في غرفه العمليات

( مالك بتقوليها كأنها في الملاهي مثلا ايه البرود ده)

(اللي هيقولك عرفت منين هقوله أن الممرضه ديه فضوليه وفتحت حاجاته وشافت صوره من قسيمه الجواز )

رعد قام من علي السرير بالرغم من التعب اللي هو حاسس بيه وقاوم تعبه وخرج بره الاوضه والممرضه بتحري وراه

الممرضه: يارعد بيه مينفعش كده لازم تستريح

رعد: سيبيني في حالي وامشي

الممرضه : يا رعد بيه مينفعش كده

رعد: لو مسبتيش دلوقتي ومشيتي هتبقي عند اللي خلقت

الممرضه خافت ومشيت

ورعد واقف قدام العمليات ومستني الدكتور يطلع وهو اصلا تعبان ومش قادر ( الجرح اللي في رأسه عامل شغل تمام)

بعد شويه الدكتور خرج

رعد قام بسرعه وراح ناحيه الدكتور

رعد: ها يدكتور طمني الله يطمنك ليالي كويسه صح رد عليا

الدكتور: اهدي بس الحمدلله قدرنا نلحقها الحمدلله

رعد: طيب طيب هي حصلها ايه ها

الدكتور: هي حصلها شرخ في الجمجمه و كسر في عضمه الحوض وكدمات في جسمها كله و ودخلت في غيبوبه الله اعلم هتفوق منها امتي

رعد مقدرش يستحمل الكلام ده كله وجري علي جوه والدكتور بيحاول يمنعه لأن ديه اوضه العمليات

رعد جوه عند ليالي حاضنها: ليالي ليالي فوقي فوقي والنبي فوقي

الدكتور: استهدي بالله يبني انت كمان تعبان اهدي كده وادعيلها احسن ليها وليك

رعد: يارب يارب قومها بالسلامه يارب

خرج الدكتور وخرجوا الممرضات و هما بيجروا الترويج اللي عليه ليالي لغرفه العنايه المركزه ورعد ماشي معاهم

بعد شويه ريما جت اول ما عرفت

ريما اول ما وصلت جريت علي رعد وعرفت من الممرضه أن رعد قاعد قدام العنايه المركزه علشان ليالي

ريما: رعد رعد ابني انت كويس

رعد: ماما؟ اه انا كويس كويس عرفتي منين

ريما اتصلوا بيا واول ما عرفت جيت جري

رعد بحزن: انا كويس بس ليالي مش كويسه

ريما: ايه اللي حصل

رعد بدموع: عرفت أن كان في قنبله في الطياره و في ناس كتير ماتت وليالي عندها شرخ في الجمجمة و كسر في عضمه الحوض وكدمات في جسمها كله و ودخلت في غيبوبه

ريما بعياط: يا حبايبي ملحقتوش تفرحوا إن شاء الله تبقوا كويسين إن شاء الله وليالي هتفوق وهتبقي كويسه و هترجعوا لحياتكوا تاني

رعد مسح دموعها لانه مبيحبش يعيط قدام حد واستغرب ازاي دمع قصاد مامته

وبعدها محمد وصل: بنتي بنتي حصلها حاجه رعد انت كويس

رعد حكي لمحمد نفس اللي حكاه لريما ومحمد زعل جدا علي اللي حصل و حاول يتمالك نفسه

وبعديها بشويه ريهام وأحمد وصلوا وريهام بدموع مزيفه: انتوا كويسين ايه اللي حصل

رعد مقدرش يتكلم تاني فسكت ومحمد حكالها

بعد شويه

ريهام: انا هروح ادخل الحمام

ريهام راحت لمكان فاضي وطلعت تلفونها واتصلت بحد

ريهام: ماماتوش يا زفت

شخص: وانا مالي انا نفذت وحطيت القن* بله في الطياره و فج* رتها

( اه ياحيه يا تعبانه ياللي اسمك ريهام صبرك بس عليا)

ريهام: طب اقفل دلوقتي وهكلمك بعدين يلا

بعد ما قفلت راحت لهم تاني

رعد: مقدرش يستحمل وراح اتعقم ودخل لليالي وحضنها و فضل يعيط و يتحايل عليها أنها تقوم وهما مشيوا وفضل رعد كل يوم يدخل ليها ويحضنها ويتحايل عليها تفوق ويعقد يدعيلها

وفات شهرين علي هذا الحال ورعد كان خف أو شبه خف كده وليالي لسه في الغيبوبه و ريما بتيجي كل يوم ومحمد كذلك وريهام واحمد بيجوا تلت ايام في الاسبوع

رعد كان حاضن ليالي زي كل يوم و بيدعيلها و ليالي بدأت تتحرك رعد بعدها عن حضنو ألقاها مش بتتحرك فعرف أنه بيتهيأله وفرجعها لحضنه تاني وابتدي يكلمها

رعد ببكاء: تعرفي انك وحشتيني اوي انا مش قادر استحمل اكتر من كده انا بجد تعبت فوقي بقي كفايه شهرين كفايه انا تعبت والله انا بقي بيتهيألي انك فوقتي فوقي بقي انا تعبت فوقي حرام عليكي كده كتير عليا والله

ليالي بصوت خافت: رعد انت بتعيط

رعد بص عليها لقتها مفتحه عينيها وبصاله حضنها تاني بسرعه وقالها انتي فوقتي فوقتي أخيرا فوقتي وحشتيني اوووي حرام عليكي سيبتيني كل ده ليه يا ليالي

ليالي بهدوء: هو ايه اللي حصل

رعد: هحكيلك بعدين المهم انتي دلوقتي كويسه ها حاسه بحاجه ردي عليا انادي الدكتور

ليالي بسرعه: اهدي اهدي مفيش حاجه انا كويسه هو بس في وجع في راسي شويه ورجلي بتوجعني شويه بس اهدي

رعد: خلاص استني هنادي الدكتور واجي مش هتأخر

ليالي بسرعه وخوف ودموع مسكت أيده: لا لا والنبي يا رعد بلاش دكتور والنبي يلا نمشي من هنا

رعد قعد تاني وقال: طب اهدي اهدي فيه بس خلاص هنادي دكتوره

ليالي بخوف ودموع: لا والنبي يا رعد ولا دكتور ولا دكتوره والنبي لا بلاش علشان خاطري متناديش حد

رعد: طب اهدي طيب في ايه وخدها في حضنه

ليالي بعياط: والنبي يارعد لا بلاش انا بخاف منهم

رعد باستغراب: بتخافي من مين

ليالي: من الدكاتره والنبي بلاش

رعد: ماحنا لازم نجيب الدكتور ونطمن وكمان علشان ولسه هيكمل جملته الدكتور دخل كان داخل يطمن علي ليالي لقتها فاقت فقال

الدكتور: حمدلله علي السلامه

ليالي ساكته وبتعيط فرعد رد بدالها وقال: الله يسلمك يا دكتور

الدكتور كشف عليها وقال: الحمد لله علي السلامه بقت كويسه بس هتحس بوجع خفيف في دماغها ورجعلها وده طبيعي ومش هيطول كتير

رعد: تمام شكرا يا دكتور

كل ده حصل وليالي حاضنه رعد وبتعيط علشان بتخاف من الدكاتره

رعد بحنان: خلاص مشي متخافيش بقي و بلاش عياط

ليالي مسحت دموعها وخرجت من حضنه وقالت: انا عايزه امشي من هنا

رعد: طيب استني اسال الدكتور ينفع تمشي ولا لا

رعد راح سال الدكتور والدكتور وافق وكتبلها علي خروج

رعد: الدكتور كتبلك علي خروج

ليالي بفرحه: بجد طب يلا نمشي مستنين ايه

رعد: مستنين القمر يغير

ليالي بصت لنفسها ( عارفه نفسها عارفه انها قمر) لقت نفسها بلبس المستشفي راحت قالت: خلاص هغير بسرعه واجي

رعد: لا غيري علي مهلك وخلي بالك علشان انتي لسه مخفتيش خالص

ليالي: حاضر ودخلت غيرت وبعد شويه صرخت وعيطت بانهيار

رعد جري علي جوه وقال بلهفه: في ايه مالك وخدها في حضنوا
( خلاص زهقنا من الاحضان 🙃😂)

ليالي بعياط وانهيار: ................🙃

ياتري ليالي بتعيط ليه بقي؟!

ياتري ريهام عايزه تموت رعد وليالي ليه؟!!

ياتري ايه الاتفاق اللي كان بين رعد وريهام؟!!
يتبع ......
لقراءة الفصل الحادي عشر : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent