recent
أخبار ساخنة

رواية عوضني بالأجمل الفصل العاشر 10 بقلم حبيبة محمد

jina
الصفحة الرئيسية

    رواية عوضني بالأجمل الفصل العاشر 10 بقلم حبيبة محمد

 رواية عوضني بالأجمل الفصل العاشر 10 بقلم حبيبة محمد

 رواية عوضني بالأجمل الفصل العاشر 10 بقلم حبيبة محمد


يارا في الفون...
يارا:انت بتقول اي
جاسم:في اي يا يارا
يارا:ليلان عملت حدثة وهيا دلوقتي في المستشفى
جاسم:انا لازم اروحلها استنى هاجي معاك
ولبست وراحوا على المستشفى...
يارا كانت بتجري ورا جاسم وسمعت اللي بينادي عليها..
چاسمين:يا يارا يا يارا استني يابنتي 
يارا:اي ده في اي
چاسمين:مين قالك ان هيا اتخبطت بالعربية
يارا:مش عارفة حد من المستشفى
چاسمين:بس احنا مقولناش لحد يكلمك
يارا:مش عارفه طب انا هروح اشوف جاسم عشان زمانوا لوحده دلوقتي لازم اقف جمبوا عشان دي صحبت عمروا بردوا
چاسمين بعدم فهم:اسماء مالها ومال جاسم اصلا 
يارا:ليلان يابنتي هيا اللي كلموني وقالوا انها عامله حادثة
چاسمين:واسماء بردوا عربية خبتطها وجبسنا رجليها 
يارا:وانتوا مكلمتونيش لي هاا
چاسمين:مرضتش اقلكك عادي
يارا:هو اي اللي عادي خلاص ياست روحوا على البيت وانا هاجي 
چاسمين:مينفعش تيجيي بيتكوا من تاني يوم جواز خليكي وخلاص وابقي كلميها في الفون
يارا:خلاص ماشي
يارا ذهبت اللى غرفة ليلان في المستشفى....
دخلت يارا كان في نفس اللحظة خارج جاسم وعلى وجه ملامح العصبية.....
دخلت يارا ليلان....
يارا:اي اللي حصل هو خارج متعصب لي كده
ليلان بعصبية وزعيق:انتي بذات متتكلميش خالص انتي السبب كان زماني معاهه دلوقتي انتي السبب 
يارا:انتي الظاهر كده الحادثة اثرت عليكي  اوعي تفتكري اني مش هعرف ارد عليكي وبعدين منا مكنتش موجودة في حياتوا الاول متجوزتوش لي ياحبيبتي لاكن هو اختارني انا مش انتي يا مجنونة
ليلان حدفت يارا بالكوباية في دماغهاا...
يارا:اهه دماغيي
واغمى عليها..
بعد فترة من الوقت فاقت ..
جاسم:انتي كويسة ياحبيبتي 
يارا حضنت جاسم...
يارا:انت ليا انا بس انا بس انت فاهم انت بتحبنى انا صح
جاسم:اهدي يروحي انا لو مش بحبك مكنتش اتجوزتك صح ولا لا وبعدين محدش هيقدر يفرقنا ابدا
يارا:صح انت صح انت لي خرجت من اوضتها متعصب هيا عملتلك اي
جاسم: هقولك
فلاش بااك...
جاسم بلهفة:مالك في اي قوليلي بس مين اللي خبطك وانا شوفي هعملك في اي
ليلان:انت ياجاسم اللي عملت فيا كده لما اتجوزت اللي اسمها يارا ديي انت ..انت عارف اني بحبك من زمان ولا لا وبتمشي ايديها على كتف ووش جاسم
جاسم:اي اللي انتي بتقوليه ده ياليلان احنا طول عمرنا اخوات وانتي عارفه بكده
ليلان بعصبية:لا احنا مش اخوات لا بص انا عندي فكرة انت تتطلق البتاعة اللي انت متجوزها دي ونتجوز انا وانت 
جاسم:لا بقا كده كتير يارا انتي متتكلميش عنها اي كلمة وحشة فاهمه ولا لا
بااكك
جاسم:بس وسبتها وطلعت ولما سئلت عن نوع الحادثة يعني عربية ولا اي بالظبط قالولي انتحار من الدور الخامس بس لحسن حظها وقعت على عربية 
يارا:دي مجنونة انا عايزة اروح من المستشفى دي انا نسيت اسماء رجليها اتكسرت عربية خبطتها
جاسم:اه ما اسماء رنت عليكي وانا رديت وهيا مش هتعرف طبعا تجيلك وچاسمين جت بس انتي كنتي لسا مفوقتيش
يارا:لي هو انا بقالي قد اي مغمى عليا
جاسم:يوم من امبارح هنا
يارا:يالهويي طب يلا نروح على البيت انا
 عايزة امشي 
وفعلا الدكتورة اتطمنت على يارا ومشيوا...
يارا:انا هخش اخد شاور واحضرلك الغدا
جاسم:لا غدا اي انا هطلب اكل انتي مش هتقدري تقفي وانتي تعبانة في المطبخ
يارا:ملكش دعوة انت بس ولو خايف عليااقف معايا ياعم وخلاص
جاسم:ماشي ياست
دخلت يارا خدت شاور ودخلت المطبخ...
يارا:ها عايزة تاكل اي
جاسم:اي حاجه من ايدك حلوة ياعيوني
يارا:حبيبي طب اعمل شاورما ومكرونة
جاسم:اسباجيتي
يارا وضحكت:اسباجيتي من عيوني
وعملت يارا الغدا وكلواا...
جاسم:تسلم ايدك اول مرة اعرف ان نفسك حلو على الاكل كدهه 
يارا:بالهنا والشفا ياحبيبي وبعدين انت متعرفش انك متجوز شيفة ولا اي
وفضلوا يضحكوا.. 
💙🌚.....
چاسمين في الجامعة خلصت يومها وكانت خارجة...
هوووب
چاسمين:انت اعمى ياعم انت مش تخلي بالك كنت هتخبطني..... هو انت تاني مادام انت مبتعرفش تسوق راكب عربية لي هاا
مرادبضحك:انتي اللي بتتطلعي في وشي دايما بس اركبي اركبي هوصلك راحة فين
چاسمين:لا شكرا وبعدين اركب معاك وتعمل بيا حادثة بما انك مبتعرفش تسوق
مراد:ياست اركبي بس متخفيش
چاسمين اتطمنتلوا وركبت...
مراد:هاا راحة فين
چاسمين:راحة مقر الاذاعة عشان هقدم في مسابقة ولوقبلوني هبقى مذيعة في الراديو
مراد:الاذاعة والتيلفزيون
چاسمين:اه 
مراد:انا المدير اصلاا
چاسمين بصدمة:بجد طب صدقني لما شتمتك مكنتش اعرف ان انت
مراد:اي ده بجد وبردوا لما خبط صحبتك مكنتيش تعرفي ان هو انا بس على العموم عادي انا بردوا رايح هناك 
چاسمين:يعني هتقبلني في المسابقة
مراد:انتي شايفة ان صوتك ينفع تبقي مذيعة
چاسمين:اه بس بردوا يعني لازم رأي حضرتك
مراد:بقت حضرتك دلوقتي بس بصي ياچاسمين انتي لازم تشوفي نفسك حلوة او تشوفي موهبتك حلوة عشان تقدري تظهري للي قدامك الحاجه الحلوة اللي فيكي فاهمه
چاسمين:اه فهمتك بس شخصيتك في الكلام غير شخصيتك اخر مرة
مراد:لا انا وانا متعصب مبيهمنيش حد ودي عادة سيئة فيا وبحاول اغيرها
چاسمين:لو حاولت ولو انت عايز كده هتقدر صدقني
مراد بص لچاسمين ببتسامة ..
مراد:وانا حاسس اني هقدر
ووصلوا للمقر...
چاسمين:انا متوترة اويي
مراد:متخفيش 
دخلت چاسمين غرفة التجارب وادت الاداء...
چاسمين:هاا انفع
مراد:بصي ياچاسمين احنا عندنا هنا بعديها بيومين بنرد على المشترك بس انا عشان عارفك وسمعت ادائك بقولك اطمني
چاسمين:بجد انا مش عارفه اقولك واسفة على طريقتي معاك مكنتش اعرف ان انت كده خالص
مراد:عادي ولا يهمك هو انتي مخطوبة
چاسمين:هااا 
مراد بتوتر:لا يعني عشان نحددلك معاد الحلقة عشان مينفعش مثلا تقدمي بليل عشان لو رفض
چاسمين:لامش مخطوبة 
مراد ببتسامة:ماشي تقدري تتفضلي
ومشيت چاسمين وكانت في قمة السعادة....
نرجع للعروسين....
يارا في الفون..
يارا:الو ياسوما
اسماء:الو يا يارا الف سلامة عليكيي
 ياحبيبتي منها لله انا مكنتش مستريحالها من الاول بس هيا عملت فيكي كده لي
يارا:اولا الف سلامه عليكي انتي كمان ياحبيبتي وطلعت بتحب جاسم وفضلت تقولي انتي السبب 
اسماء:الصفراء فكك منها يابت وبعدين خلاص انتي وجاسم اتجوزتوا يعني مش هتقدر تعمل حاجه
يارا:انا خايفة حاسة ان علاقتي انا وجاسم مهددة من كل النواحي غير حسام واللي قالوا وهو خارج من الكافيه
اسماء وحاولت تتطمن يارا...
اسماء:متخفيش الحب الحقيقي مبينتهيش
وسمعت يارا صوت جاسم في الاوضة بيزعق....
يتبع.....
لقراءة الفصل الحادي عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent