recent
أخبار ساخنة

رواية عوضني بالأجمل الفصل الحادي عشر 11 بقلم حبيبة محمد

jina
الصفحة الرئيسية

   رواية عوضني بالأجمل الفصل الحادي عشر 11 بقلم حبيبة محمد

 رواية عوضني بالأجمل الفصل الحادي عشر 11 بقلم حبيبة محمد

 رواية عوضني بالأجمل الفصل الحادي عشر 11 بقلم حبيبة محمد


وسمعت يارا صوت جاسم طالع من الاوضة وهو بيزعق..
يارا:طب اقفلي يااسماء دلوقتي
اسماء:في اي يابنتي
يارا:هقولك هقولك
وقفلت يارا وذهبت مسرعة اللى جاسم..
يارا:في اي ياجاسم بتزعق لي
جاسم في الفون....
جاسم:شوف مهما تحاول تعمل بردوا مش هتقدر تاخدها مني فاهم ولا لا
وقفل السكة...
يارا:حسام صح
جاسم بزعيق وعصبية:متيجبيش اسموا على لسانك يا يارا ده واحد زبالة بيهددني انا انوا يخطفك عايز يخطفك مني العبيط اناا هوريك
يارا وجابتلوا ماية...
يارا:طب اهدى طب وخد اشرب ماية وبعدين محدش هيقدر يخدني منك ابدا
جاسم حضنهااا...
جاسم:اكيد ياحبيبتي اكيد خليه يقرب منك وانا اقتلوا
يارا:انا واثقة وعارفة طول ماانا معاك مش هيحصلي حاجه ابدا
جاسم:وانا عمري ماهخليه يقربلك يلا بقا عشان ماما وبابا جايين من السفر عشان يشوفوكي بكره يلا ننام
في صباح ثاني يوم...
قامت يارا وجهزت الشقة وجهزت الاكل وجهزت نفسها كانت بإنتظار اهل جاسم...
الجرس رن...
جاسم:اكيد هما
يارا:انا متوترة اويي
جاسم:متقلقيش انتي بس
وفتح الباب ودخلوا اهلوا وسلموا على يارا...
صافية مامت جاسم...
صافية:ياحبيبتي تسلم ايديك الاكل يجنن
يارا:بالهنا والشفا فرحتيني ان اكلي عجبكوا
صافية:واحدة حلوة زيك لازم تعمل اكل حلو زيها
يارا:حبيبتي ياطنط
صافية:لا لا طنط اي قولي ماما علطول
صبري ابو جاسم...
صبري:انا من اول ماشوفت يارا وانا قولت ان هيا دي اللي هتنفعك والله يابني
جاسم:يجماعة انا فخور بيها من غير حاجه والله
يارا:كده يجماعة كسفتونيي
ونروح عند چاسمين....
چاسمين لقت رقم غريب بيرن عليها..
چاسمين:الو مين
مراد:ازيك ياچاسمين انا مراد
چاسمين:اهه الحمدلله حضرتك عامل اي
مراد:بخير الحمدلله بقولك ياچاسمين
چاسمين:اتفضل حضرتك قول
مراد:تعالي
چاسمين:اجي فين حضرتك انت بتقول اي
مراد:لا فهمتيني غلط تعالي مقر الاذاعة والتليفزيون عشان تعيدي تسجيلك عشان في حاجة حصلت
چاسمين:اكيد معجبهمش ادائي صح انا طول عمري بقول ان حظي فقري لي كده
مراد:بس بس اهدي لا وبعدين مين اللي مش هيعجبوا ادائك انا اللي بشوف الاداء وادائك عجبني بس في حاجة حصلت في التسجيل هتعديه من تاني
چاسمين:اهه يااخي طمنتني
مراد:اخي
چاسمين:حضرتك طمنتني انا اسفة
مراد:لا يسطاا عادي براحتك
چاسمين:اي ده انت بتتكلم كده عادي
مراد:اه عادي وقوليلي مراد من غير حضرتك دي
چاسمين:حاضر
وقفلت السكة وهيا فرحانة ولبست

وراحت المقر....
في مكتب مراد...
دخلت يارا وكانت السكرتيرة عاملة تتدلع على مراد وباين على وش مراد انوا مش طايقها ..

چاسمين غمزت لمراد ان هيا تتطلعها وهو هز راسوا بمعنى اهه..
چاسمين:احمم احمم اي ياحبيبتي اللي انتي بتعمليه ده
السكرتيرة:حد كلمك يابتاعة انتي
چاسمين وحاولت تتماسك اعصابها..
چاسمين:لا محدش كلمني بس انا شايفة سافالة منك وقلة ادب واي اللبس اللي انتي لابساه ده
السكرتيرة ولسا واقفة..
چاسمين:انتي معندكيش دم يعني خطيبته واقفة وانتي واقفة جمبوا كده
السكرتيرة بصدمة:يعني اي خطيبتوا بعدين استاذ مراد مقلش حاجة زي كده
مراد:لا يا ماما ما الخطوبة وكتب الكتاب الشهر الجاي وانتي معزومة وعايزك تقولي لكل اللي في الشركة فاهمه
چاسمين واقفة مصدومة...
چاسمين بعد ما السكرتيرة خرجت..
چاسمين:يعني ده جزائي اني بساعدك انت قولتلها اي انت عارف انت قولتلها اي وبعدين دي زمانها قالت لكل اللي بره
مراد وبيقرب منهااا...
چاسمين بتوتر: في.. ايي.
مراد وحاصرها وهيا في الحيطة..
مراد:في اني بحبك ياست چاسمين من يوم ماشوفتك وكل اللي انتي شوفتيه ده انا اللي عمله مشهد السكرتيرة انا اللي متفق وانك تعيدي التسجيل بس الحاجه الحقيقية هيا ان زمان السكرتيرة قالت للكل فعلاا وفعلا هنتجوز بعد شهر
چاسمين:انت انت انت
مراد وباصص في عيونها
مراد:انا اي ياروحي
چاسمين مقدرتش تقاوم نظارات عينه وقالت.....
ونروح عند يارا...
صبري:مش يلا بقا يا صافية عشان نسيب العرسان مع بعض
وفعلا مشيوا ...
يارا:اهلك دول كويسين جدا ياجاسم كان نفسي يباتوا معانا بس اصروا انهم يمشوا
جاسم:هما مبيحبوش غير ڤيلتنا اللي في المعادي عشان اتجوزوا فيها وجابوني فيها
يارا:اهه انا بردوا جايين بكره
جاسم:يجوا ينوروا يروحي بس اي الحلاوة ديي
يارا:اشطر حاجة فيها المجاملة
جاسم:طب تيجي نشوف انا بجامل ولا لا
يارا:لا ياعم
جاسم:اهه يا يارا
ونسيبهم مع بعض شوية....

🤍🤍🤍.

وقالت...
چاسمين:وانا موافقة
مراد:انتي بتهزري يعني انتي موافقة بيا بجد
چاسمين:اه والله بس مش معنى كده اني حبيتك بس انا معجبة بس
مراد:هتشوفي ازاي هخليكي تحبيني
چاسمين:دي شغلتك بقاا شوف هتقدر تخليني احبك ولا لا
مراد:هقدر انشاء الله انا مراد
چاسمين:بس لازم تخطبني من اهلي
مراد:حددي الميعاد انتي بس
چاسمين:هكلمهم واقولك
مراد:تمام مستنيكي يروحي واه صح بكره تيجي الساعة 2:00 عشان برنامجك
چاسمين:انشاء الله هاجي علطول
مراد:وياريت يكون معاكي الرد
چاسمين بضحك:حاضرر معرفش انت مستعجل كده لي
مراد:عشان بحبك ياروحي
چاسمين بتوتر:طب انا همشي بقا
مراد:اهربي اهربي بس مش هتهربي كتير ياربي مش عارف ازاي حبيتها كده بسرعة
في صباح ثاني يوم.....
صحيت چاسمين وكانت كلمت اهلها وخدت معاد منهم وقالتلهم على مراد راحت المقر وقبلت مراد...
مراد:نورتي المقر زي مانورتي قلبي
چاسمين:انا مش بعرف ارد على الكلام الحلو عشان تبقا عارف
مراد:هتتعلمي هتتعلمي
چاسمين:اما نشوف
مراد:اهلك قالولك اي
چاسمين:امم
مراد:قولي
چاسمين:...
يتبع.....
لقراءة الفصل الثاني عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent