Uncategorized

رواية عروستي المجنونة البارت الأول 1 بقلم ميسون عبدالمجيد

 رواية عروستي المجنونة البارت الأول 1 بقلم ميسون عبدالمجيد

رواية عروستي المجنونة البارت الأول 1 بقلم ميسون عبدالمجيد

رواية عروستي المجنونة البارت الأول 1 بقلم ميسون عبدالمجيد

عمر:يلا ي عروستي خشي برجلك اليمين ????
فريدة:وانت مالك  أنا شولة هدخل بالشمال????????????
عمر:بلاش لماضة خفي من جنان اهلك دا انهرده ????????
فريدة بشهقة:ايييييه انت بتغلط في اهلي من دلوقت طااب طلقني ????
عمر:خشي ي خربيت صوتك الجران هتتلم علينا
فريدة:احترم نفسك عشان معلمش عليك
عمر:عرفة لو كنت اتجوزت صبري القهوجي كان هيبقي ارق منك
فريدة:حلو بقي طلقني واتجوز صبري
اهئ اهئ اهئ
عمر:مالك ي اخرة صبري
فريدة:انتاااا مبقتش تحبناااااي عاااا
عمر حط ايده علي بقها:هششش ي خربيتك اسكتي خلاص حقك عليا وادي بوقك ابوسه
فريدة:سافل فين اوضتي عشان اغير
عمر:بصي امشي على طول عدي اول شمال
فريدة:ايوا
عمر:هتكملي بردو اول يمين يقابلك سبيه
فريدة:ايوا
عمر هتخشي بقي في تاني يمين
فريدة:ايو
عمر: بردو هتعديه
فريدة: ولا اخلص محسسني أننا قعدين في مدينة بحلها دي كلها شقة ستين متر
عمر:متجوز بومة
فريدة:بتقول ايه
عمر:متجوز منجاية
فريدة:اممم بحسب فين اوضتي بقي عيزة اغير
عمر:خشي علي طول هتلاقيه في وشك
فريدة دخلت تغير الفستان وقفلت عليها
عمر فتح علي طول:فريدة أنا كنتااا…هاااا
فريدة بكسوف:عاااا ي خربيتك اطلع ي سااافل
عمر خرج وفضل يضحك حب يغيظها
عمر:فريدااا اناااا….
فريدة:عاااا منك لله
عمر: خلاص ي خربيتك متجوز فضيحة
بعد شوية
عمر:دا إيه القمر دا
فريدة:احم بس بقي بتكسف
عمر:ياختي قطة
فريدة:بقلك أنا كنت عيزة اقلك حاجة بس مكسوفة أوي
عمر:يالهوي علي الكسوف قولي قولي
فريدة:بصراحة أنا هموت من الجوع من الساعة تسعة وأنا مكلتش غير ساندويتش الكفتة في الكوافير
عمر:????????????
فريدة:احم أنا بقول ننام خفاف احسن
دخلو نامو مع بعض بااااس ????????
في الصبح
فريدة بنوم:هممم صباح الخي…عااااا يخربيتك حد يبص لحد كدة
عمر:يخربيت فصلان اهلك دا
فريدة:ولا انت لم لسان امك دا انت عمال تغلط في اهلي وأنا ساكتة
عمر:في وحدة محترمة تقول لجوزها لم لسان امك
فريدة: ايييه نهار إللي جابوك اسود انت بتشك في اخلاقي
عمر بصدمة:يابنتي مالك أنتي مكننيش كدة فين الرقة فين الكسوف بتاع ايام الخطوبة فين لما كنتي بتقولي باي ي روحي طمني عليك لما توصل وهاتلي شوكلاتة بس مش كتير عشان عاملة دايت وسلملي علي ماما هنا (ام عمر)فين كل دا فين
فريدة:ي حياتي الكلام دا بيبقي ايام الخطوبة زي ما قلت عشان نوقعكم لكن خلاص ادينا اتجوزنا وادبسنا في بعض فا مبقاش ليه لزوم الكلام دا صحيح هي امك جاية
عمر بصدمة:امك آمال فين ماما هناء حببتي وأمي التانية
فريدة :ي شبح الكلام دا كان زمان دلوقت بقيت حماتشي
عمر:ااااه أنا هطلع برا قبل ما اتجلط
بعد شوية
فريدة:علي فكرة انت مش زوج اصيل خالص
عمر:ليه ي عنيا
فريدة: كنت حاطه امل ان يوم الصباحية هتجبلي الفطار لغاية السرير اخص
عمر:فريدة روحي حضري الفطار بدل ما اتهور عليكي
فريدة جرية من قدامه
بعد الفطار
عمر:يلا بقي اهلنا جيين
فريدة:حاضر بس معكش قطرة
عمر:ليه انت عينك وجعاكي
فريدة:لا بس عشان ابان إني معيطة وكدة 
عمر:هو أنتي فعلا مش زعلانة
فريدة:ي جدع ازعل ايه بس دا قبل ما مشي بيوم كانو بيتخنقو مين هياخد شرباتي ومين هياخد لكلكاتي
عمر:يعني ايه لكلكاتي دي
فريدة:جمع لكلك
عمر:فريدة عشر دقايق والاقيكي برة
خرج وسابني لوحدي
بعد شوية جم اهلنا ولبست فستان بينك عليه طرحة بيضة وخرجت وكانت الصدمة….
يتبع..
لقراءة البارت الثاني : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أوجاع أنثى للكاتبة مريم سيد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!