روايات

رواية احببت فارس الصعيد الفصل الخامس والخمسون 55 بقلم حبيبة محمد

رواية احببت فارس الصعيد الفصل الخامس والخمسون 55 بقلم حبيبة محمد

رواية احببت فارس الصعيد الجزء الخامس والخمسون

رواية احببت فارس الصعيد البارت الخامس والخمسون

رواية احببت فارس الصعيد الحلقة الخامسة والخمسون

مشي نزل تحت كانو كلهم قاعدين رعد قال لمحمد انو عاوزو وراحو مكتبو
محمد: خير يولدي
رعد: احم انا كنت عاوز اقولك يعمي اني ااا..
محمد: عرف انو عاوز يتأسفلو ولا يهمك يولدي انا فاهم متقلقش
رعد: انا اسف يعمي اني عليت صوتي ولله بس كنت متعصب
محمد: طبطب علي كتفو انت ولدي يرعد وعمري مزعل منك وانا مقدر انك كنت متعصب وقال بحزن متزعلش انت يبني بس ولله سليم اتغير وشوفو بنفسك ولو عمل اي حاجه ومش هيحصل انا الي هخلص عليه بأيدي ولله
رعد: اباسم متحلفش انا عارف بس انا قلقان يعمل حاجه تاني بس انا قررت
محمد: بقلق الله متقلقش يولدي وعد مني ليك مهيعملش اي حاجه وانت هتراقبو بس قررت اي
رعد: ابتسم انا هتكلم مع فيروز يعمي وهحاول اقنعها علي قد مقدر بس قبل كل ده لازم اشوفو ونقعد سوا
محمد: حضنو شوفو يولدي واقعدو اتصافو انا معرفش اقولك اي ولله
رعد: متقولش حاجه يعمي انت بس متزعلش مني اني عليت صوتي عليك او فكرت اني اقول كلام
محمد: مفيش حد بيزعل من ولده يرعد وانت ولدي وجوز بنتي خد بالك منها يرعد ريتال دي مش بنتي وبس لا دي روحي انا عايش عشانها هي وسليم وهو بقي كويس وشوفو بس حط ريتال فعينك دي عاشت طول عمرها خايفه وحزينه متزعلهاش كفايا الي شافتو
رعد: بحب متقولش اكده. يعمي ريتال مش مراتي لا دي هي انا يعني مقدرش أذي نفسي دي فقلبي قبل متكون فعنيا
محمد: بفرحه ربنا يخليكم لبعض يولدي ويعوضكم انت وروح ويزن يارب ويسعدكم
رعد: الله يخليك يعمي
بعدين طلعو برا وكان يزن بيلاعب ابنو
رعد: يزن بقولك عاوزك
يزن: قام وكان شايل ابنو حاضر جاي اهو وادا الولد لروح وراحو المكتب
تسريع الاحداث رعد عرف يزن انو هيتكلم. مع فيروز بس قبل كل ده لازم يشوف سليم ويزن قالو انو لسه بيفكر بس هيروح معاه يشوف سليم وطلعو ومحمد راح معاهم بعد ما عرفو ابوهم انهم خارجين وراحو لسليم
رعد: قال للظابط الي ماسك القضيه انو عاوز يشوف سليم والظابط رحب بيهم وقال للامين يجيب سليم بعد شويه كان سليم جه
سليم: او ما شاف رعد ويزن اتصدم ومكنش عارف يقول اي
رعد: طيب عن اذنكم هدخل اتكلم. معاه شويه (سليم كان في اوضه وهما برا)
يزن: هاجي معاك عن اذنك يعمي ودخلو وقعدو قدام سليم وكان بيبصولو
سليم: بحزن رعد
رعد: قبل متقول اي حاجه انا بس عاوز اقولك كام كلمه
سليم: اتفضل
رعد: انا مش عارف استافدت اي لما عملت كل ده واي الي خلاك تقت”ل روح بريئه وتحاول بدل المره عشره انك تقتل”ني انا ويزن بس انت مستفدتش حاجه يسليم اخرتها اي بص حواليك اخرتها بين اربع حيطان وياريت حاجه نفعتك انت خسرت كل حاجه ولما كنت بتحاول تقرب من مراتي ده كان بيكرها فيك اكتر بس نصيبك مش معاها مفيش حاجه بالأجبار وكنت بتحاول تقرب لروح طب ريتال وزي مبتقول كنت بتحبها انما روح ذنبها اي هي ويزن وابنهم واختي وكل ده بهدف كسرتي انا بس بعد كل الي عملتو محدش هيبقي معاك في الاخره حتي الي بتقول انك بتحبها مش هتبقي معاك هتقول اي لربنا انك قتلت روح بريئه وكل ده بهدف الانتقام او بهدف انك تاخد الي بتحبها هتقول اي مفيش حاجه هتنفعك انا عرفت انك زمان كنت كويس وريتال الي قيلالي كده انت الي بوظت نفسك ربنا بيقول الحلال بين والحرام بين ولا ترمو بأيديكم الي التهلكه انت اختارت تهلك نفسك والحرام ومع كل ده خسرت حجات كتير خسرت رضا ربك وخسرت اهلك وخسرت نفسك ومفيش حاجه نفعتك انت قاعد قدامي اهو انا شفقان عليك للحاله الي وصلت نفسك ليها…
سليم: عيط بندم وقال سامحني يرعد انا كنت اعمي ولله انا مش عاوز اي حاجه ولله انا عاوزك تسامحني انت ويزن وريتال وروح ونبي انا عرفت غلطي ومش عاوز حاجه غير انكم تسامحوني انا اسف ولله انا نفسي ربنا يسامحني سامحني يرعد انت وهما انا ندمان ولله ولو بأيدي اعمل اي حاجه واصلح كل الي بوظتو حتي لو التمن عمري ولله اعمل بس تسامحوني انا مش عاوز ام9ت وربنا مش راضي عني وانتم مش مسامحني سامحني ييزن انا ولله مكنتش عارف انا بعمل اي طب حتي عاوزين اعمل اي وتسامحوني بس تسامحوني
يزن: كان بيبصلو ومتكلمش
سليم: سامحني ييزن انا عارف اني خسرتك كتير بس سامحني وحقك عليا ولله انا اسف انا ولله اتغيرت سامحوني كلكم
يزن: بحزن انت فكرت انك لما هتق”تل ابني يبقي بتنتقم انت حرمتني من حاجه انا كان نفسي فيها وكل ده عشان بتقول انك بتحب ريتال الحب مش ب الغصب يسليم بس لي عملت كده لي كنت بتحاول تقرب من مراتي وانت مش بتحبها ليي ولي جيت المستشفي واتعديت عليها لييي انت كنت سبب ان ريتال متنامش كل يوم وسبب خوفهم انا مش فاهم انت كنت بتعمل فيهم اي ولي اصلااا كل ده بغرض الحب يشيخ ينع** الحب الي يعمل كده
سليم: انا اسف ولله كنت طايش كنت مفكر اني كده صح وهي هتحبني ولله كنت طايش انا اسف ولله انا فعلا محبتهاش هي كانت شهو”ه بنسبالي لكن محبتهاش بس ولله العظيم انا ندمت ولله ونفسي تسامحوني انا اسف علي كل ده ولله انا اسف
يزن: كان كل حاجه بتتعاد فخيالو وفنفس الوقت شايف حال سليم وقال: انا عاوز افهم كنت بتقرب من روح لي انت كنت عاوز ريتال اي دخل اختي ومراتي وكنت بتقرب منهم لي..؟
سليم: انا اسف ولله كنت شايف ان روح سهله وممكن اقضي معاها وقت وهتيجي معايا سكه وكنت مفكر ان لما هقرب من فيروز هكسرك انت ورعد بس كنت غبي ولله كنت غبي مكنتش عارف انا بعمل اي انا اسف ولله وعارف اني مهما اتأسفت وقلت مش هفيد بحاجه بس سامحوني ربنا بيسامح سامحوني ولله انا نفسي تسامحوني ومش هتشفوني تاني وكان بيعيط
يزن: قام خرج وكان مخنوق
سليم: بص لرعد سامحني يرعد انا عارف اني عملت فيكو كتير بس سامحني وقولهم يسامحوني عشان خاطر ربنا
رعد: بصلو وبس
سليم: انا اسف قولهم يسامحوني وقول لجدي ولابويا يسامحوني انا عارف اني غلطت كتير ومش هعرف اصلح الي عملتو بس ابوس ايدك يرعد قولهم يسامحوني بس وسامحني انا اسف ولله بس انت الي هتأثر عليهم خليهم يسامحوني عشان خاطر ربنا ونبي انا فعلاً ندمان ولله ونبي يرعد
رعد: كان بيبصلو بشفقه واخيرا قال حاضر يسليم
سليم: حضنو وكان بيعيط متزعلش مني يرعد ولله انا اسف وندمان علي كل الي عملتو سامحني وحاول لو مره بس مره قولهم يسامحوني لو مره بس عشان خاطر ربنا
رعد: طبطب علي ضهرو
سليم: قول لريتال اني اسف لاني فكرت ادايقها فيوم واني كنت طايش ولله ولو الزمن يرجع هختار اني اكون كويس زي مكانت عاوزه ولله وهبقي اخوها بس معدش ينفع قولها تسامحني امانه يرعد
رعد: بهدوء حاضر
الامين:جه خد سليم ودخلو الحجز تاني والباقي مشيو وروحو وكان طول الطريق ساكتين(ملحوظه محمد محبش يدخل لسليم علشان بيصعب عليه هو اه غلط بس ده مهما كان حفيدو الحب مش بأيدينا حتي لو الي قدامنا غلط وعمل اي لازم نحن فيوم ومسير كل ظالم وغلطان هيندم فيوم زي ما احنا عارفين انك تهدي وان الله يهدي من يشاء ربنا يهدي كل شخص بيعمل حاجه غلط يارب ♡اذكرو الله♡)
بعدين وصلو ودخلو يزن لقي روح طلعت الاوضه ورعد طلع هو كمان بعد. ما عرف ابوه وامه وراح الاوضه
ريتال: كانت نايمه والبنت جمبها
رعد: باس دماغ ريتال وقلع التيشيرت
ريتال: انت جيت
رعد: اه كملي نوم انتي
ريتال: اتعدلت
رعد: هدخل اخد شاور واجي وطلع غيار ودخل
عند يزن
♡صلو علي النبي♡
يزن: دخل لقي روح قاعده وبتبص لفارس
يزن: السلام عليكم
روح: عليكم السلام كل ده
يزن: معلش بقي يست روح اتأخرنا عليكي
روح: تعالا اقعد اشكيلك همي
يزن: الله الاستاذه روح مهمومه وده من اي ده كفالله الشر
روح: بطل غلاسه ييزن انا بطني بتوجعني اووي ومصدعه
يزن: حط ايدو علي بطنها بحنيه سلامتك يست الكل
روح: بصلتو بحذر ايدك ييزن والجرح انا بطني مفتوحه انا مش بلعب
يزن: ضحك متخافيش يخالتي انا احن عليكي منك انتي شخصيا
روح: ونبي يخويا مش طالبه محنك خالص اوعا ايدك لاحسن انا خايفه تلط الجرح
يزن: تصدقي انك بارده وقام انا داخل يختي وقلع التيشيرت واخد هدوم ودخل اه متناميش عاوز اتكلم معاكي
روح: هو انا هيجيلي نوم وانا بتوجع كده ادخل يخويا ادخل
يزن: فضل يضحك عليها ودخل
بعد شويه يزن خرج وكان لابس شورت اسود للركبه وقعد جمب روح براحه عشان ميهزهاش (ملحوظه هو بيحاول ميحركهاش عشان الجرح وكده ولما بتتحرك بتتألم)
يزن: كان بينشف شعرو بصي يخالتي
روح: وحيات عيالك هات حبايه مسكن الله يسترك
يزن: ضحك من عنيا حاضر وجاب حبايه وكوبايه ميه وادالها بشفا يحب
روح: خدتها الحمدلله كنت عاوزني في اي
يزن: ثواني وقعد جمبها بصي يخالتي انتي عارفه الموضوع بتاع سليم صح
روح: اممم مالو
يزن: انا كنت عند. سليم حالن
روح: بصدمه اتعدلت قعدتها بسرعه وبصتلو اييي.. اههه وحطت ايدها علي بطنها(كانت قاعده وسانده ضهرها فقامت)
يزن: اهدي يروح في اي
روح: في اي انت ييزن عند. سليم بتعمل اي انت قلتلي مش هتعمل حاجه ولا هتروحلو انت لي مش عاوزني اكون مبسوطه ييزن كفايا بقي الي فات
يزن: اييي اهدي انا لسه هتكلم
روح: اتفضل ييزن
يزن: حكالها كل الي حصل
روح: طيب انت هتعمل اي
يزن: مش عارف يروح ولله
روح: بص ييزن انت خسرت كتير وخلاص مبقناش حمل نخسر تاني وربنا غفور رحيم وبيقبل التوبه وطالما سليم عرف غلطو وانت بتقول انو شكلو صعب عليك ومش سهل انو يكون عمل فيك كل ده ويصعب عليك وانت اكيد عرفت هو فعلا اتغير ولا لا بس طالما عرف غلطو وندم وطلب نسامحو يبقي مفيش مشكله بس ميتعرضلناش تاني هو اه عمل كتير بس طالما تاب وبقي كويس ف مفيش اجمل من التوبه بعد الذنب انا خايفه يعمل حاجه تاني بس مسمحاه بس برضو خايفه يعمل حاجه
يزن: مسك ايديها خليكي عارفه ان اي حاجه حصلت انا عمري مهخليها تتعاد تاني او اي حاجه تأذيكي انتي وفارس مهما حصل ان شاء الله
روح: بصتلو بحب ان شاءالله ربنا يخليك ليا وانا ده رأي ييزن انت شايف اي
يزن: الي انتي شيفاه واحنا قلبنا مش اسود هو عمل كتير بس نديلو فرصه لاجل عيونك وعيون فارس ومتخفيش طول منا معاكي
روح: حضنتو انا بحبك اووي ييزن ربنا يخليك ليا طول ما ربنا وانت جمبي انا مش خايفه من اي حاجه
يزن: ويخليكي يقلب يزن انتي وفارس لسه بطنك بتوجعك
روح: مش اووي الحمدلله
يزن: حط ايدو الي كانت عضاها علي بطنها الف سلامه عليكي
روح: بصت لايدو كانت زرقه مالها ايدك ييزن
يزن: بصلها ملهاش يختي جتك نيله بتفكريني لي
روح: ضحكت اههه نسيت اني عضيتك ولله معلش حقك عليا يعم وباست ايدو
يزن: ضحك ثبتيني ثبتيني
روح: ضحكت وقالت بنبره مضحكه ابو عيااليي الي شايلهه اسموو
يزن: فضل يضحك نامي يروح ربنا يهديكي وباس دماغها
روح: حط مرهم ييزن عشان ايدك ده انا لو كل”ب مش هتبقي كده معلش ولله
يزن: فضل يضحك مش قادر انتي بتشتمي نفسك
روح: قوم بقي ييزن حط عليها حاجه كان غصبن عني
يزن: اه ولا شعري الي خلعتيه حرام عليكي ده انا فروه راسي لو طالت تدعي عليا هتدعي
روح: حقك عليا ولله غصب عني قوم هات مرهم احطهولك لاحسن مش قادره وتعالا
يزن: فضل يضحك وقام جاب المرهم حتي وانتي تعبانه يروح مبتبطليش لسانك ده
روح: ضحكت ده سكر سكر
يزن: بصلها بحب سكر اه وضحك
روح: حطتلو المرهم ويزن حط فارس في السرير بتاعو ونام جمب روح
روح: دماغك وجعتك من شد. شعري اكيد
يزن: مش مهم المهم انك قومتي بسلامه ده اهم حاجه عندي
روح: ونبي يخويا مبحبكش من فراغ ولله
يزن: يخربيت لسانك حتي وانتي بتقولي كلام حلو مش عارفه اتخمديي
روح: فضلت تضحك وماسكه بطنها خلاص ولله بهزر معاك وحطت ايدها علي شعرو وفضلت تعمل زي مساج في فروه راسو براحه
يزن: اه يدماغي ياني يما
روح: ضحكت سلامتك يكبير سلامتك
يزن: منو لله الي كان السبب
روح: ضربتو بس يعم
يزن: ضحك وهي نامت ويزن قرب منها ونامو
عند. رعد بعد. مخرج راح نام جمب ريتال وخدها فحضنو
الصبح الكل صحي ونزل وكان رعد ويزن شايلين عيالهم وماسكين روح وريتال وقعدو
روح+ريتال: صباح الخير
الكل: صباح النور
يزن: صباح الخير ادا فارس لنجوي وراح لفيروز
يزن: عامله اي يفيروزتي بتاخدي علاجك
رعد: اه يخويا ابعد عنها انت بس وهي هنبقي كويسه
يزن: انت مالك انت يبارد
رعد: راحلو انا بارد يغلس
يزن: بذمتك مش بارد وغلس ورخم
فيروز: ضحكت
رعد: انتي بتضحكي يعني انا كده طيبب وفضل يزغزغها هو ويزن
فيروز: بضحك خخلااص
رعد: ضحك عشان ابقي غلس اووي هاا
يزن: ابعد عن بنتي يعم وخد فيروز فحضنو
رعد: لا وسع وشدها ليه
يزن: لا ابعد. دي بنتي
رعد: لا اوعا وشدها تاني
ايهاب: راح وقف قدامهم وخد. فيروز وقعدها جمبو وخدها فحضنو سيبك منهم دول عيال هبله
فيروز: فضلت تضحك علي ريأكشن رعد. ويزن
رعد: ارتاح يخويا اهو خدها
يزن: هو خدها من وسطنا كده عادي
رعد: انت لسه هتتصدم غور يخويا غور وراح قعد جمب ريتال وكانت فيروز مع جدها محمد
داده نسرين جيت: الفطار جهز
نجوي: طب يلا يولاد
الكل قام وراحو علي السفره وقعدو يفطرو
رعد: فيروز يحبيبتي عاوزك بعد متاكلي
فيروز: هزت راسها بحاضر
خلصو اكل ورعد قام هو ويزن وفيروز وراحو المكتب وقعدو
فيروز: كانت مستغربه
رعد: بصي يحبيبتي انا عاوزك تهدي ومتخافيش ومتتعصبيش انتي عارفه ان بابا عاوزك تتنازلي عن القضيه
فيروز: وكان باين انها متوتره وبتفرك في ايديها هزت راسها ب اه
يزن: مسك ايديها اهدي يفيروز احنا معاكي ومتخفيش
فيروز: ابتسمت بتوتر
رعد: حكالها الي حصل في القسم
فيروز: بتقطع اانتو عاوزين اتنازل
رعد: الي انتي تحبيه انتي شايفه اي ومتخفيش من حاجه محدش هيجبرك انا ويزن وروح وريتال اتصافينا معاه وهو باين عليه انو ندم فعلاً انا مش سهل عليا اسامحو بس انا شايف انو اتغير يمكن الي فات والي عملو وحش وبيوجع بس لو فضلنا فيه مش هنعرف نشوف حياتنا
فيروز: صصح
رعد: انتي شوفي انتي حابه اي
فيروز: هزت راسها بحاضر
رعد: خرج وبص ليزن
يزن: حط ايدو علي وشها متخافيش يقلبي بصي انتي لو عاوزه تشوفيه وبعدين تفكري انا معاكي ومتخافيش من اي حاجه فاهمه وانا جمبك بس هو فعلاً شكلو اتغير هو ميعرفش انك عايشه
فيروز: اه
يزن: انا من راي توافقي وتسامحي المسامح كريم وانتي طيبه يفيرو ومتقلقيش انا ورعد مش هنسيبو غير لما نتاكد انو فعلاً اتغير
فيروز: اانا خايفه ييعمل حاجه تتانيه
يزن: طول ما انا ورعد موجودين وربنا معانا متخافيش من اي حاجه احنا سندك مهما عملتي هنحميكي وتيجي تتداري ورانا احنا الحطيه الي بتستخبي فيها من اي حاجه بتخافي منها واي حد اي حد يزعلك ولا يفكر يدايقك قولي بس وشوفي هيحصل فيه اي مش عاوزك تكوني خايفه من اي حاجه مهما حصل انتي قويه وانا معاكي وهفضل معاكي طول العمر
فيروز: حضنتو رربنا يخليك ليا اانا بحبك اانت وررعد اووي
يزن: واحنا مبنحبش قدك يفيروز ولله انتي وردتنا مش عاوزك ولا تحزني ولا تضعفي ولا تخافي طول ما انا جمبك انا ورعد وربنا اوعي تفكري ان حاجه تحصلك فاهمه يقلبي
فيروز: اه
يزن: فكري وشوفي وانا معاكي والي انتي عوزاه هيكون
فيروز: بحب اانا موافقه وممش خايفهه من اي حاجه ييزينو
يزن: انتي قلب زينو اصلا وباسها يلا نخرج بدل مروح تيجي تقتل”نا
فيروز: ضحكت يلا وخرجو
يزن: هز راسو لرعد وغمز انها واقفت
رعد: ضحك طب يعمي نقدر نروح نتنازل انهارده
محمد: واتصدم وفرح بجد يبني
رعد: بجد يعمي انا قولت كلمه لابوي وطالما اتقالت تتنفذ لو علي رقابتي
محمد: ربنا يخليكم وانا اوعدكم…
ايهاب: بضحكه خلاص بقي يمحمد انت وعدت وانا واثق فيك وطالما رعد ويزن وافقو يبقي هما عمرهم مهيعملو حاجه غلط دول عيالي
محمد: ربنا يحميكم يولادي ويسعدكم يارب
(ملحوظه نجوي ام فيروز ايهاب فهمها وعرفها كانو بيزعقو لي وفهمها كل حاجه وهي قالتلو ان الرأي رأيو وقالت رأيها وان لو رعد وافق هو ويزن هي هتوافق لان هي عارفه انهم مش هيسامحوه غير لما يلاقوه اتغير وايهاب قالها ماشي)
تسريع الاحداث فيروز وايهاب ومحمد ويزن ورعد راحو القسم عشان يتنازلو وكانت فيروز متوتره ويزن ماسك ايديها وبيطمنها
بعدين نزلو ودخلو والظابط سال فيروز كتير ان في حد اجبرها انها تتنازل وهي جاولت علي كل الاسئله وقالتلو انها هتتنازل بس يكتب تعهد انو ميتعرضلهمش وفعلا ده الي حصل وسليم خرج وكان مستغرب وبيبصلهم واول مشاف فيروز ورا يزن كانت واقفه وراه وماسكه فيه اتصدم انها عايشه
سليم: بفرحه بسيطه انتي انتي عايشه صح انتي كويسه
فيروز: مردتش عليه ورجعت ورا يزن مبقتش باينه
سليم: بص لرعد هي عايشه صح ومش انا بس الي شايفها صح صح
رعد: اه عايشه
سليم: ططيب ممكن اتكلم معاها
فيروز: ضغطت علي ايد يزن ويزن قال لا
سليم: مش هعمل حاجه ولله هه..
يزن: قلت لا (فيروز كانت بتضغط علي ايدو جامد علشان يقول لا)
سليم: خلاص عادي المهم انها عايشه الحمدلله الحمدلله
محمد: يلا نمشي مش هنفضل واقفين
سليم: انا همشي ازاي انا لازم ابقي جوه
محمد: تعالا بسليم وانا هفهمك تعالا ومسكو ومشيو
يزن: لف لفيروز ايي هتكسري دراعي يبت واي خايفه
فيروز: بسرعه لا يخويا
يزن: ضحك لسانك طويل يختي يلا نمشي
رعد: براحه عليها ياض
فيروز: بتقطع شوف يرعد شوف
رعد: تعالي يحبيبت رعد ولو انك لسه مخلياه يشتمني الصبح بس تعالي
فيروز: ضحكت ممقدرش
رعد: انتي بتثبتيني يلا يبت ومشيو
وكان يزن وفيروز وايهاب في عربيه ومحمد وسليم ورعد في عربيه وكان سليم قاعد تايه مش فاهم ورعد بيبصلو كل شويه من المرايه
بعد شويه وصلو ودخلو
محمد: انا هروح انا الشقه يرعد
رعد: خليك يعمي
محمد: هيغير وافهمو واجيبو يتاسف ونرجع الصعيد بقي كفايا اكده
رعد: انت منور يعمي خليك
محمد: تشكرو يولدي ومهنساش وقفتك دي ربنا يرزقك فطريقك انت واخوك
رعد: ربنا معاك يعمي ومحمد مشي هو وسليم ورعد وفيروز ويزن وايهاب دخلو وكان رعد بيهزر مع فيروز عشان ينسيها توترها
ريتال+روح+نجوي: كانو قاعدين قلقانين لحاجه تحصل لقوهم داخلين بيضحكو
ريتال: قامت هي وروح راحو لفيروز وخدوها من رعد وقعدوها جمب نجوي هاا يفيرو انتي كويسه محصلش حاجه صح
روح: عملتو اي طمنيني
نجوي: خرجتوه يحبيبتي
رعد: ايي اهدو ع البت وانتي يريا وسكينه مش وقتو تحقيق انا هبقي اقولك يختي ويزن هيبقي يقولك مس لازم تتعبوها
روح: طب علفكرا بقي انا بطمن عليها
رعد: ضحك وبص ليزن اه منا عارف
ريتال: احنا بنطمن عليها في ايي
رعد: ضحك هطمنك انا سبيها انتي بس وريا الي جمبك دي
روح: بغيط ايي ريا وسكينه دي متشوف اخوك يسي يزن
يزن: عذرا ان الشخص الذي امامك ليس موجود بالخدمه تيت تيت تيت
روح: لا ولله ومالو نخليه يجي في الخدمه يحبيبي
الكل ضحك وفيروز قالتلهم انها عدت علي خير
تسريع الاحداث انا ايدي اتشلت😂
سليم غير هدومو واكل وجدو فهمو اي الي حصل وسليم فضل يقولو يسامحو ومحمد. سامحو وفضل يتكلم معاه شويه ونزلو راحولهم (كان مر وقت طبعاً)
محمد: خبط ورعد فتح اهلا يعمي اتفضل اتفضل يسليم
سليم: ابتسملو وفرح ان رعد كلمو
محمد: السلام عليكم
الكل: عليكم السلام
ريتال: وهي بتقشر موز وبتاكل تعالا يجدو كل فاكها
محمد: بالهنا يقلب جدك
روح: لا يجدو تعالا كل مني انا
محمد: ضحك بالهنا عليمو انتو التلاته يحبايبي يقصد فيروز كمان
فيروز: ضحكت وولله ككنت للسه هقوللك تااخد
محمد: بالهنا يحبيبتي كلو
سليم مكنش لسه دخل رعد راح قعد وقال اتفضل يسليم
ريتال: شرقت وروح الاكل وقف فبوقها وفيروز سكتت
روح: ههو جاي لي…

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت فارس الصعيد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!