recent
أخبار ساخنة

رواية أحببت ابن عمي الفصل الثاني عشر 12 بقلم ملك منصور

jina
الصفحة الرئيسية

       رواية أحببت ابن عمي الفصل الثاني عشر 12 بقلم ملك منصور

رواية أحببت ابن عمي الفصل الثاني عشر 12 بقلم ملك منصور

رواية أحببت ابن عمي الفصل الثاني عشر 12 بقلم ملك منصور


الدكتور: البقاء لله
أميرة:لأاااااااا
نهى:ااااابنى.......... وأغمى عليها
أميرة بأنهيار:ازاى اااازاى فهيمنى
الدكتور: والله احنا عملنا اللى قدرنا عليه وعملناله صدمات كهربائيه .....ولكن النبض وقف انا آسف
أميرة: لأ يا دكتور متقولش كدة طب أنا عايزة اشوفه
احمد بدموع:يابنتى ماينفعش كدة خلاص سيف مات
أميرة: لأ يا عمى متقولش كدة سيبونى عايزة اشوفه عشان خاطري ابوس ايدك يا دكتور عايزه اشوفه
الدكتور: اتفضلى
دخلت العناية المركزة
أول ما شوفته جريت عليه وحضنته
أميرة بأنهيار: لأ ياسيف متسبنيش لأااااااااا متروحش وتسيبنى مش انت قولت ها فضل معاكى وجمبك وعمرى ما هاسيبك ...سسسسسيبتنى للييييه فووووق فوووووق يا حبيبي
وبعدين لقيت الممرضه بتحط الملاية على وشه روحت زقها
أميرة:لأااااااا هو ها يفوق لأ ابعدددى 
الممرضه:يا فندم مينفعش كده سيبينا نشوف شغلنا
وحطت الملاية على وشه
أميرة: لأ يا دكتور.......دكتور ابوس ايدك جرب كمان مرة واعمله صدمات كهربائيه عشان خاطري ابوس ايدك
الدكتور: حاضر
الدكتور عملوا صدمات كهربائيه مرة واتنين وتلاتة لحد ما فقد الامل حاول لآخر مرة وضغط عليه وفاق
أميرة بفرحة:سيف
سيف:كح...كح.....كح.... وبعدها اغمى عليه
الدكتور:لو سمحتى بقى اطلعى برة عشان نشوف شغلنا
أميرة بفرحة:ح...ح... حاضر
طلعت برة وانا مبسوطه
أميرة:س...س..سيف فاق 
احمد بعدم تصديق:ا..ا..ازاى انا م..م..مش مصدق نفسى........ وبعديها حضنى
أميرة: فين مرات عمي
احمد: في الأوضة مع العيلة
أميرة:سيف فاق.....سيف مامتش......سيف لسة عايش
الكل:ايه
أميرة:اه والله 
نهى:طب هو فين عايزة اشوفه وحشنى اوى
أميرة:فى اوضة العمليات
كلنا طلعنا برة مستنين الدكتور يخرج
منى: الدكتور خرج
كلنا جرينا عليه وبنسأله
احمد: مينفعش كده ياجماعه
احمد:ها يا دكتور ابنى أخباره ايه
الدكتور: الحمد لله فاق وبقى كويس احنا إطمنى على كل الأجهزة اللى عنده وكله بخير
نهى:طب عايزة ادخله
الدكتور:ماشى....بس هو مش هايفوق دلوقتى مش اقل من ٢٤ساعة بكتير 
نهى:ماشى ماشى
الدكتور:ماشى......بس ارجوكم بلاش التجمع يعنى خشوا واحد واحد
أميرة: حاضر........انا هادخل الأول
عادل: ماشى
اول ما دخلت عليه حضنته
أميرة بعياط: وحشتنى اوى يا حبيبي انا مكنتش اتخيل اني ممكن اصحى من النوم ملقكش جنبى فوق بقى يا حبيبي فوق مين اللي هاقوله وجه البرص غيرك انا بحبك اوى اوى متسبنيش وتمشي
احمد: على فكره  مينفعش كده لازماً تروحوا
أميرة:انا هافضل قاعدة معاه مش هاروح
محمد: مينفعش كده لازماً تروحى يا حبيبتي عشان انتى تعبانة
أميرة: لأ أنا هافضل قاعدة معاه مش هاسيبه 
نهى:يا بنتى مينفعش روحى بس
أميرة بعصبية:وانا قولت لأ يعنى لأ زى ماهو  ماسبنيش انا مش هاسيبه
عادل: خلاص يا جماعه سيبوها على راحتها وانا هافضل جنبها خودهم يا عمى وروحهم
احمد:ماشى يا ابنى
فضلت قاعدة جنبه وكنت بقرأ له قرآن صحيت على أذان الفجر اتوضيت وصليت وكنت بدعيله يقوم بالسلامة
عادل: حبيبتي انا هاروح اجبلك قهوه مش هتأخر
أميرة: ماشى يا حبيبي
وانا قاعده بقرأ له قرآن لقيته بيفوق
سيف بعدم وعى:ا...ا..ا.. أميرة....ا.ا.اميرة ا..ا..نتى ف..ف..فين
أميرة:انا هنا يا حبيبي شششش بلاش كلام يا نور عيني
سيف بعدم وعى:ا.اا.انا ب..ب.. بحبك اوى
أميرة:وانا كمان بحبك اوى ياروحى.....هاروح انادى الدكتور
أميرة بلهفة:يا دكتور يا دكتور
الدكتور؛, نعم فى ايه
أميرة:سيف سيف فاق
الدكتور: بجد طب كويس
الدكتور راح الأوضة وكشف عليه
الدكتور: لأ عال عال الحمد لله صحته كويسة والقلب كمان تمام
أميرة بفرحة:بجد الف حمد وشكر ليك يا رب
عادل:ايه ده فى ايه
أميرة: سيف فاق
عادل: بجد طب الحمد لله
سيف بتعب:أميرة
أميرة: نعم يا حبيبي
سيف:خليكى جنبى
أميرة: ماتخفش انا جمبك على طول
وبوسته من راسه
عادل:على فكره انا موجود
سيف ضحك عليه وعلى كسوفى
عادل: حمدالله على سلامتك يا خويا خضتنى عليك
سيف: الله يسلمك
سيف: خلاص بقى يا اميرة بلاش عياط
أميرة:اصل انا مش مصدقه ان ..ا..ا..ا..انك ك.ك.كنت هاتروح منى
سيف:لو سمحت يا عادل ممكن تيسبنا لوحدنا شوية
عادل: ماشى
سيف: تعالى
قربت منه ومسك أيدى وأيده التانية مسح دموعي
سيف: انا طول مانا عايش مش عايز اشوفك بتعيطى
ده أولاً ثانياً انا عايزك تنسى اى حاجه حصلت كأنك كنتى بتحلمى فاهمه ياحبيبتي
أميرة: فاهمه
وبعدين حضنته
سيف: عارفه انا نفسي فى ايه دلوقتي
أميرة: إيه
سيف: نفسي ياختى ام الجوازة دى تخلص مش عارف استفرد بيكى يا ولية
قعدت اضحك وانا مكسوفه
أميرة بكسوف:على فكره انت قليل الادب
سيف:تحبى اوريكى قلة الأدب
أميرة بكسوف:هو مش انت تعبان ولا بتسطعبط
سيف: وحياتك لما بشوفك بخف
مكنتش عارفه اتكلم خالص من الكسوف
سيف:ياهووووووولو تشوفى وشك عامل ازاي 
أميرة::احم هو عادل اتخر ليه
عادل: عادل متأخرش ياروحى عادل ماشلش ودنه من على الباب ياقليل الأدب
سيف بإحراج:احم انت سمعت 
عادل:,اه عارف لولا أنك مرمى على السرير وتعبان كنت دفنتك هنا
سيف:طب ليه العنف ده 
أميرة بضحك:احسن
سيف:كدة طب مافيش جوازة
أميرة:احسن برضوا انا هاروح لى مروان حبيب قلبي
سيف:خدى هنا يا بت مروان ايه
أميرة:ابن الجزم*ة
سيف:لاااااه يا ختى انتى قولتى حبيب قلبي صح
أميرة: لأ انت سمعك ضعيف انا قولت انت حبيب قلبي
سيف:اه ماشى.....تسمحلى بقى يا عادل اشوف شغلى
عادل: لأ عادى يا حبيبي شوف شغلك انا هاروح اعمل مكالمة
أميرة:يلا خد ياض هنا
أميرة:بخوف ولا استهدى بالله كدة وبلاش جنان انت تعبان
سيف وهو بيقرب منى:جنان هو انتى لسة شوفتى جنان انا هاوريكى
سبته وجريت برة الأوضة
______________________________________
نهى: لولولولولوللولى
احمد بفزع:إيه ياولية يبت المجنون*ه
نهى بفرحة: عادل كلمنى وقال إنه سيف فاق بالسلامة
احمد:كدة طب الحمد لله
نهى:انا عايزة اروح له
احمد:تروحى فين يا ولية يا مهبوشة احنا لسة الفجر بكرة أن شاء الله هانروح كلنا مع بعض
نهى:ماشى
______________________________________
فى الصباح
سيف:يلا يا عادل خد أميرة وروحوا
أميرة: نعم لأ طبعاً أنا هافضل معاك هنا مش هاسيبك
سيف:اسمعى الكلام يا أميرة انتى معايا من امبارح وتعبانه روحى وكدة كدة  باباوماما هايجوا
أميرة بعند طفولى: لأ مليش دعوه انا هافضل معاك
سيف:لو بتحبينى روحى
عادل: خلاص بقى يا أميرة اسمعى الكلام
أميرة:ماشى
_____________________________________
نهى: طمنيني يا بنتى سيف كويس
أميرة بتعب:اه يا مرات عمي هو كويس
منى:تعالى يا بنتى كلى لقمة انتى ماكلتيش حاجه بقالك كام يوم
أميرة بعدم وعى:ها......... وأغمى عليا
منى: أميرة
جابولى الدكتور عشان يكشف عليا
منى:ها يا دكتور طمنى
الدكتور بعصبية:انتو ازاى سيبنها كدة جالها هبوط حاد في الدورة الدموية من قلة الأكل هى بقالها قد ايه مش بتاكل
منى:تلات ايام
الدكتور بعصبية:انتو مجانين عموماً انا علقتلها محاليل وكسرت لها الأدوية دى فى المحاليل وكتبت لها على فيتامينات لازماً تاكل كويس 
منى: حاضر حاضر يا دكتور
أميرة بتعب:اااه فين سيف
نعمة:بس يا حبيبتي بلاش تتكلمى كتير عشان متتعبيش
منى:انا هاروح اعملها حاجه تاكلها
أميرة:هو إيه اللي حصل
ميادة:تعبتى شوية
أميرة: محدش يقول حاجة لى سيف مش عايزاه يقلق عليا
نهى:حاضر حاضر يا بنتى
منى:يلا يا حبيبتي عشان تاكلى 
أميرة: لأ مش عايزة اكل
سلوى: مينفعش ياحبيبتى لازماً تاكلى
آسر:يلا يا ميرو قومى عشان تاكلى ده اكل تيتة تحفة
أميرة بضحك:ماشى يا عم آسر بس تاكل معايا انت وآدم
آدم:بس كدة هاتى يا تيتة الاكل انا جعان جداً
كل قعد يضحك
يتبع.....
لقراءة الفصل الثالث عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent