recent
أخبار ساخنة

رواية حبيبة الصقر الفصل الثاني عشر 12 والأخير بقلم إسراء محمد

jina
الصفحة الرئيسية

      رواية حبيبة الصقر الفصل الثاني عشر 12 والأخير بقلم إسراء محمد

رواية حبيبة الصقر الفصل الثاني عشر 12 والأخير بقلم إسراء محمد

رواية حبيبة الصقر الفصل الثاني عشر 12 والأخير بقلم إسراء محمد


حبيبة:اي اللي انت بتقولوا ده ي صقر لا طبعا صعب اي بس شهد اختي وانا مش زعلانه منها ف اي حاجه وانا عاوزاها معايا حتي لو مكنتش عرفت انها اختي وكانت بالنسبالي هتبقي بنت مرات بابا كنت هبقي عاوزاها معايا وفجاه شهد ابتدت جسمها يتشنج وعاوزه الجرعه بتاعتها وعاوزه الجرعه بتاعتها باي طريقه وعماله تصرخ وحبيبة تقولها :بس ي حبيبتي عشان خاطري أهدي وتعيط وتحضنها وتطبطب عليها وتهديها وتقولها انتي هتتعالجي وتخفي ي عيوني وهتيجي تعيشي معايا ومش هسيبك ابدا وتحضنها جامد 
صقر: كلام حبيبة صح ي شهد هي بتتكلم صح انا مش عارف اقولك اي ومش عارف انتي عارفه ولا لا بس كده جوازي منك باطل ي شهد عشان انتي اخت مراتي وكده جوازنا باطل هتتعالجي وهترجعي تعيشي معانا هنا احنا عادي ومش هنسيبك الموضوع مش هيبقي صعب علينا بس كل الموضوع أن يمكن صعب بالنسبه ليكي انتي لانك ف يوم من الأيام هيبقي اسمك كنتي مراتي حتي لو جوازنا باطل بس لاننا مكناش نعرف وانا مكنتش اعرف انك اخت مراتي وانتي كذلك فانتي فيوم من الايام هيبقي اسمك كنتي مراتي وخصوصا اني لمستك ف هيبقي صعب عليكي ،وانا مش عارف اقولك اي ع ال انا عملته فيكي انا ندمان واسف وحااسس بتعذيب الضمير بسبب اني عملت فيكي كده بجد بجد انا اسف سامحيني 
شهد بتعب :متتاسفش انا مش زعلانه منك ومسامحاك انا اللي اسفه 
حبيبة:متتاسفيش ي حبيبتي احنا مش زعلانين منك ويلا بقي ادخلي المستشفي وهتبقي كويسه وتخفي عشان مستنينك عشان نعمل فرحنا انا وصقر قدام الناس كلها مش كده ي صقر 
صقر:طبعا ي حبيبتي
شهد :ربنا يخليكوا لبعض وحضنت حبيبة جامد 
_____________________&_________
عند اسر وسيليا 
سيليا بكسوف:وانا كمان بحبك 
واسر بدء يقرب منها ويقبلها برقه وحب وابتعد عنها عشان تاخد نفسها وبعد كده شالها ع السرير ونيمها وابتدء يستكشف جسدها واتعامل معاها برقه واحترم براءتها واتعامل معاها بصبر وبعد عنها بطيب نفس بعد ماشاف دماء عذريتها 
وسيليا بتعيط (سيليا ي جماعه عندها ١٨سنه بس كانت بريئه جدا وكمان ضعيفه جدا جدا جسمها جسم طفله ) 
اسر حضنها :اهدي ي حبيبتي اهدي ،وجعتك 
سيليا :لا 
__________________&____________
تسريع الأحداث شهد دخلت المستشفى عشان تتعالج وعدي الوقت عليها بين زياره حبيبة وصقر ليها وحبيبة اللي مسبتهاش ولا لحظه وعدي فتره وشهد وفاضلها ايام معدوده وتخرج وصقر وحبيبة بيحضروا لفرحهم واسر وسيليا قرروا أن هما يعملوا فرح معاهم لأن هما عملوا كتب كتاب بس ومحدش كان عارف بجوازهم وهما رجال أعمال معروفين مينفعش يطلعوا فجاه كده ويقولوا احنا اتجوزنا وبعد كذا يوم خرجت شهد ومعاد الفرح قرب خلاص وجه يوم الفرح 
عند صقر وحبيبة
حبيبة كانت لابسه فستان رقيق جدا وصقر كان لابس بدله سوده بدله سوده وكان وسيم جدا
وسيليا كانت لابسه فستان مشابه لفستان حبيبة واسر كان لابس بدله سوده وكان قمر  وشهد اللي كانت فرحانه جدا وكانت لابسه فستان احمر طويل وكمام شفافه وعامله تسريحه شعر قمر وميكب رقيق جدا 
عدي الفرح بين نظرات الناس واكبر رجال الأعمال للصحافه اللي كانت ماليه الفرح وانتهي الفرح ع خير 
عند حبيبة وصقر 
صقر :بعشقك ي حبيبة الصقر 
حبيبة:وانا كمان بعشقك ي عيوني 
________&&________________
عند اسر وسيليا 
اسر:بحبك ي روحي انتي مش هنسي أول مره شفتك فيها وأن حبيتك من اول نظره ومن اول يوم شفتك في 
سيليا :وانا كمان بموت فيك وربنا عوضني فيك وذهبوا لعالمهم الخاص 
_________&_______________
تسريع الأحداث بعد مرور عده سنوات صقر وحبيبة عندهم مالك وچني وحبهم بيزيد لبعض اكتر 
واسر وسيليا عندهم كاميليا وأسد وعشقهم بيزيد لبعض اكتر 
وشهد اتجوزت وحامل ف الشهور الاولي 
تمت بحمد الله 🤍🥀

لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent