recent
أخبار ساخنة

رواية أقتحمت قلبي حورية الفصل الرابع عشر 14 بقلم هاجر أحمد

                                        رواية أقتحمت قلبي حورية  الفصل الرابع عشر 14 بقلم هاجر أحمد 

رواية أقتحمت قلبي حورية  الفصل الرابع عشر 14 بقلم هاجر أحمد

 رواية أقتحمت قلبي حورية  الفصل الرابع عشر 14 بقلم هاجر أحمد 

يوم جديد باحداث جديده
فى قصر السيوفي ترحيب حافل بوصول اكمل السيوفى ومراته سلوي ومايا بنتهم
فريد: حمدلله على سلامتكو
اكمل: الله يسلمك يا فريد وحشتني والبيت وحشني
ميرفت: حمدلله على السلامه وحشتيني اوي يا سلوي
سلوي: انتي اكتر يا ميمي ووحشتني لمتنا مع بعض وكلامنا وكل حاجه
اكمل: الولاد فين وحشوني اوي
فريد: زمانهم نزلين
رعد: اكمل باشا السيوفي حمدلله علي السلامه يا باشا
اكمل بفخر: اهلا ببطل عيله السيوفي وحشني يا اسدي
رعد: انت اكتر يا عمي حمدلله علي سلامتك مصر نورت برجوعك
اكمل: منوره بوجودك
سلوي: جرا ايه يا رعد هو محدش وحشك غير عمك
رعد: يا خبر هو انا اقدر يا سلوي هانم انت كمان وحشتيني كتير جدا
سلوي: حبيبي ربنا يحميك يا حبيبي
مايا بفرحه: رعودي حبيبي وحشتني
رعد ضحك: المجانين زادو فرد
مايا: اخس عليك يا رعد انا مجنونه
رعد: محصلش ده انتي ست العقالين، وحشتيني يا اميرتي
مايا: وانت كمان وحشتني اوي ويلا تعالي معايا عشان جبتلك البرفيوم اللي بتحبه وجبتلك هدايا كتير
رعد: اميرتي اللى فكراني دائما هشوف معاكي كل حاجه بس مش دلوقت بعد ما ارجع من الشغل
مايا: يبقا مش هشوفك غير بعد كام يوم
جاسر: لا يختي متقلقيش رعد رايح الشركه مش رايح شغله التاني
اكمل: ده بجد اللى انا سمعه يا رعد
رعد: للاسف
فريد: لو مش وجود رعد مكناش اخدنا الصفقه
اكمل: من صغره دماغه سم بس حلم الشرطه اللى بعده عن شغلنا بس اهو لما بنحتاجه بنلقيه معانا
رعد: مش اوي هي تدبيسه بس ماشي نخليها كده
ياسين: والنبي تدبيسه عسل
رعد: بس يالا،ويلا انت وهو قدامي على الشغل
جاسر: مش رايح انا تعبان
ياسين: وانا عريس مش رايح الشغل لشهر قدام
رعد: انا هعد من واحد ل تلاته لو لقيت واحد فيكو قدامي هزعلو
جاسر بيجري: ايه ده انا في الشركه اصلا من نص ساعه
ياسين: وانا معه من نفس نص الساعه
فريد ضحك: هههههه مجانين
اكمل ضحك: ههههه مش ناوين يعقلو ابدا المجانين دول
رعد: اروح الحقهم بدل ميكلمو جرى لشركه
راحو الشركه ورعد وصل الشركه قبل حور وكان بيسال عليها وبيدور عليها بقلبه قبل عينه لحد ما الموظفين اخدو بالهم ان في حاجه رعد اضايق لما مشفهاش وراح مكتبه مضايق جدا وكان بيفكر يتصل بيها يطمن عليها بس خاف يعملها مشكله،السكرتيره و مواظفه بيتكلمو علي رعد و حور
مواظفه1: شوفتي هيتجن عليها ازاي
مواظفه2: اه يختي مش عارفه علي ايه ده لبسها كله مقفل وحاجه كده قديمه
مواظفه1: عندك حق يختي بس انا مش هسيبه يعدي من تحت ايدي لازم علي الاقل ادوق العز والحلوه دي ليله
مواظفه2: بلاش ده رعد السيوفي وقلبته وحشه احنا مش قدها
مواظفه1: اصبرى انتي بس واتفرجي عليا
داخلت المواظفه وخبطت الباب عند رعد
رعد: ادخل
البنت دي اسمها هلا سكرتيره مكتب رعد لبسها كله اخر قله ادب بيكشف اكتر ما بيدارى ماديه حقيره ممكن تبيع نفسها باي تمن لاي حد
هلا بدلع: صباح الخير يا رعد بيه
رعد بتجاهل: صباح النور نعم
هلا: انا جيت اشوف حضرتك يمكن محتاج حاجه
رعد: لو احتاجت حاجه اقدر انده عليكي شكرا
هلا راحت قاعدت على المكتب قدام رعد بكل بجاحه وبتدلع عليه وقربت منه لكن رعد ولا اتهز من مكانه
هلا بدلع: من غير متندهالى انا تحت امرك ورهن اشاره منك
رعد قام وقف وشدها من على المكتب وقفها قدامه وضربها بالقلم وبصوت عالى نده على ياسين عشان هو اقرب حد لمكتبه
رعد بصوت عالى: يااااسين تعالى
ياسين جيه بسرعه مخضوض من صوت رعد اللي ميبشرش بالخير ابدا
رعد بعصبيه: الزباله دي مطروده من الشغل ومش عوز اشوف وشها اي شركه من شركات السيوفي وتجبلي مكانها بنت تكون محاجبه ومحترمه مش زي الاشكال الزباله دي
ياسين: حاضر طب هو ايه اللى حصل
رعد: مش لازم تدخل فى تفاصيل يا ياسين اللى قولت عليه يتنفذ
ياسين: حاضر
هلا بحقد: هتندم وتدفع تمن القلم ده غالي اوي يا ابن السيوفي
رعد بغضب: عارفه انتي لو راجل قدامي انا كان ليا تصرف تاني بس للاسف انتي ست مع انك اقل من انك تكوني ست انتي ارخص من كده بكتير،يلا بره مش عوز اشوف وشك تاني
نروح بيت عم محمود
سميه: مالك يا حور يا حبيبتي
حور بتعب: تعبانه اوي يا ماما حاسه جسمي كله بيوجعني ومش قادره اتحرك
سميه: يالهوي ده انتي سخنه مولعه
حور: انا كويسه يا ماما متقلقيش هرتاح شويه وهبقا كويسه
سميه: ششش اسكتي بالا كويسه، سندس يا سندس تعالى بسرعه
سندس: في ايه يا ماما
سميه: هاتي حاجه اعمل فيها كمدات لاختك عشان سخنه اوي وروحي صاحي معاذ خاليه ينزل يشوف دكتور بسرعه
حور: يا ماما ملهوش لازمه كل ده اعمليلي الكمدات بس وهاخد مسكن وهبقا كويسه
سميه: قولتلك اسكتي متتكلميش،وانتي وقفه ليه يلا اتحركي
سندس: حاضر
بعد شويه فى اوضه حور الدكتور عندها خلص كشف عليها
معاذ: خير يا دكتور
الدكتور: متقلقوش هو دور برد بس جامد شويه وقلب معاها بحراره انا اديتها حقنه خفضه للحراره وهكتبلها على مضاد حيوي واهم حاجه تتغذاء كويس عشان شكلها ضعيفه جدا
سميه: حاضر يا دكتور،وصل الدكتور يا معاذ
معاذ: اتفضل يا دكتور
خرج الدكتور وسميه اكلت حور وعطيتها الدواء وسبيتها ترتاح وكانت سندس معاها
حور: سندس بقولك
سندس: نعم
حور: كان في اغنيه انتي مشغلها قبل كده بتاعت هنادي مهنا اللى غنتها في فراحها اسمها ايه
سندس: اسمها اول كلام بتسالي ليه
حور: لا بسال عادي اصلها عجبتني بس
سندس: ماشي يا اختي يلا اسيبك ترتاحي شويه
حور: ماشي
هرجت سندس وحور مسكت فونها ولبست السماعات وشغلت الاغنيه اللي سالت عليها سندس
(هنادي مهنا،اول كلام)
(أول كلام اتقال ما بينا، خلاص أنا اتأكدت بعده
إن الحياة ولا تسوى عندي، أي حاجة وقت بُعده
برتاح معاه والراحة دي، معشتهاش مع حد قبله
لحظة لقاه بتبقى عيد، وتملي بفرح لما أقابله
مبطمنش غير جنبه، مبجريش إلا بس عليه
وفوق منا روحي بتحبه، عنيا وقلبي بيموتوا فيه
مبطمنش غير جنبه، مبجريش إلا بس عليه
وفوق منا روحي بتحبه، عنيا وقلبي بيموتوا فيه
عالم جديد بسافر له كل، ما أشوف عيونه جت في عيني
هو الوحيد من الدنيا دي، اللي أنا نفسي أعيشله طول سنيني
آه ده أنا من زمان بحلم بقربه، وصورته مرسومة في خيالي
مهما حكيت مش هقدر أوصف، قد إيه شغلي بالي، مبطمنش غير جنبه، مبجريش إلا بس عليه، وفوق منا روحي بتحبه، عنيا وقلبي بيموتوا فيه، مبطمنش غير جنبه، مبجريش إلا بس عليه، وفوق منا روحي بتحبه، عنيا وقلبي بيموتوا فيه)
حور في نفسها: وحشتني يا رعد
عند رعد كان قلقان اوي علي حور ومش عارف يعمل ايه
رعد: يا ترى انتي كويسه ولا لا يا حور وحشتيني اوي

البعد....
البعد اهم واصعب اختبار في اختبارت الحب،في البعد نقدر نتاكد من مشاعرنا ومن حبنا....في البعد بتزيد الغلاوه وبيزيد الاشتياق....بتزيد الحب وتضعفه مهما كان حجمه ومهما كان كبير.

يتبع ...

لقراءة الفصل الخامس عشر : اضغط هنا

                                                           لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent