recent
أخبار ساخنة

رواية ألحان الأسد العاشق الفصل الخامس عشر 15 بقلم منة فتحي

 رواية ألحان الأسد العاشق الفصل الخامس عشر 15 بقلم منة فتحي
رواية ألحان الأسد العاشق الفصل الخامس عشر 15 بقلم منة فتحي

رواية ألحان الأسد العاشق الفصل الخامس عشر 15 بقلم منة فتحي

في شركه اسد
اسد دخل ببروده المعتاد وكان كل اللي بيشوفوا بيقولوا لاسد البقاء لله..اسد دخل مكتبه ووراه السكرتيره الجديده...
اسد ببرود:سيف جيه؟؟
السكرتيره بحب:لا.
اسد ببرود:تمام لما يجي خليه يدخلي.
السكرتيره:تمام ي فندم حاجه تاني.
اسد ببرود:لا.
السكرتيره بصت لاسد بحب وخرجت...
بقلم:Menna Fathy
🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶
في شقه ادهم
ادهم حط الفطار وقعد جنب محمد وحط روح ع رجله وبدأ يأكلها...
محمد بص للدعم:اسد عامل ايه؟
ادهم بحزن: حالته صعبه جدا 24 ساعه في الشغل مش بيروح البيت خالص بيخلص شغل ويروح ع البار أو عند زين...
محمد اتنهد بحزن:ربنا يصبره.
روح بصت لادهم:بابي.
ادهم بحنان:نعم ي قلب بابي.
روح:بابي انا عايزه اتجوز فهد.
ادهم بغضب وغيره:نعم ي روح امك.. فهد ابن اسد ماله ومالك ي بت.
روح ببراءه: بيحبني.
ادهم نزلها من ع رجله وبغيره وغيظ:يلا ي بنت الك*ب هاتي الشنطه عشان الباص.
روح بغيظ طفولي:طب ع فكيه (فكره) انا هتجوز فهد وهو قايي أن اييي بيبوثوا بعض بيتجوزوا وانا بوثته وهو كمان.
ادهم بغضب: نعععععععععم!!! باسك!! ده انتي نهارك مش معدي ي روح.
روح بصت لادهم بفزع لما لقيته قام وجريت ع اوضتها وقفلت الباب...
ادهم بغيظ:افتحي ي روح.
روح:يا (لا).
ادهم بغيظ:والله اكسر الباب لو مافتحتي.
روح فتحت الباب وجريت بسرعه استخبت في الدولاب...
ادهم بغيظ:افتحي ي.   وفتح الباب ودخل.   روووووح انتي ي بت.
روح حطت ايديها ع بؤها وادهم بدأ يدور عليها وفتح الدولاب ولقاها...
روح بصراخ وطلعت تجري:عااااااااا هقوي يفهد عييك.
ادهم مسكها من قفاها ورفعها بغيظ:عارفه لولا ظروف اسد كان روحت نفخت فهد.
روح بتضرب الهواء وبتصرخ:ثيبني ثيبني ي وحث عاااااا ايحقوني (سيبني سيبني ي وحش عااااا الحقوني)
ادهم بص لروح بغيظ:وحش!! طب ماشي ي روح الكلب.    ورماها ع الكنبه...
روح بصراخ:حيام عييك انا واحده عندي ايغضيوف (الغضروف)...طيعت غداي ي زمكث (طلعت غدار ي زمكس)
ادهم باصلها بدهشة:انتي مين علمك الألفاظ دي ي بت.
روح ببلاهه:فهد.
ادهم بغيظ:يخربيت فهد وسنينه.
روح:انت غييان منه عثان هو احيا منك.( غيران منع عشان احلا منك).
ادهم جيه يمسكها طلعت تجري فتحت الباب ونزلت وادهم نزل جري وراها وكانت ركبت الباص وفضلت تشاورله بمعني باي...
ادهم ابتسم بحب وضحك: هبله.
ضحي كانت نازله وخطيبها ياسر معاها...
ضحي: ازيك ي ادهم... ياسر ده ادهم وزي اخويا الكبير.
ياسر بص لادهم من فوق لتحت كده بغرور:اهلا.
ادهم بص لياسر بضيق:اهلا.  وبص لضحي.   سلميلي ع الحجه وقوليلها انا عرفت انها ناويه تعمل بسبوسه.
ضحي ضحكت: ماتقلقش هتعمل نايبك.
ياسر بص لادهم بقرف:يلا ي ضحي.   وشدها ومشي.
ادعو بضيق: بني ادم رخم.
بقلم:Menna Fathy
🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶
في فله الدمنهوري
تمارا بحزن:الحان شوفتي اسد؟
الحان:لا.
ليل:مش هتقوليلوا انك حامل.
الحان بحزن:هو مش بيجي.
تمارا بحماس:روحي الشركه واعمليها مفاجاه
الحان اتنهدت:حاضر.  وطلعت اوضتها خدت شور وبصت في المرايا وكانت ملامحها دبلانه وتحت عينيها اسود اتنهدت وخرجت فستان اسود شيك ورقيق وفيه حزام فضي وطرحه سوداء فيها فضي ولبست جزمه بكعب فضي وحطت روج بينك ونزلت وبرغم بساطه اللبس والروج البسيط كانت جميله جدا...
تمارا ابتسمت:جميله ي حبيبتي.
الحان بتعب:سمرا ي طنط.   وخرجت ركب العربيه مع عم امجد وراحت الشركه لاسد واول مادخلت لفتت نظر الكل بسبب جمالها...
بقلم:Menna Fathy
🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶
في مكتب اسد
السكرتيره دخلت:اسد بيه ده ورق المناقصه الجديده.
اسد ببرود:تمام حطيه واخرجي.
السكرتيره واسمها أيه قربت من اسد وحضنته...
ايه بحب: وحشتني اوي ي اسد.
اسد كان هيتكلم بس اتفاجي بدخول الحان زق أيه: الحان.
الحان بصت لاسد وابتسمت بوجع:انا اسفه شكلي جيت في وقت غلط.
اسد مسك أيديها قبل ما تخرج:استني ي الحان...ماتفهميش غلط.
الحان بصت لاسد والدموع في عينيها:مش هيفرق فاهمه غلط ولا صح.
أسد مسح دموعها بحنان وبإشتياق: وحشتيني اوي.
الحان بصت لاسد بحزن:سيب ايدي خليني أمشي وخليك انت معاها.
اسد:لا مش هتمشي.
أيه بغيره من الحان:ع فكره ي انسه انا مراته ع سنه الله ورسوله.
الحان بصدمه؛انت انت اتجوزت عليا.
اسد: اهدي واسمعيني.
الحان بصت لاسد بغضب وشدت ايديها بقوه:مش عايزه اسمع حاجه منك.
اسد:الحان انا
ألحان بغضب وصوت عالي نسيبا:مش عايزه اسمع حاجه.
اسد بغضب:مش هتمشي غير لما تسمعيني.   ومسك ايديها.   تعالي اقعدي.
الحان بدموع قربت منه وضربته بالقلم بقوه وبدأءت تضربه بايديها في صدره وكتفه وأسد ساكت....
الحان بدموع وصراخ:انت ليه كده؟ ليه عايز توجعني وتكسرني؟ ليه عايز تشوفني مذلوله قدامك؟ كل ده عشان حبيتك بجد!! رد عليا كل ده عشان حبيتك ياريتك مادخلت حياتي..ياريتني ما عرفتك ولا شوفتك قبل كده حرام عليك حرام عليك اللي بتعملوا فيا حرام عليك.
اسد كان باصص لالحان بندم وحزن وماكنش بيصدها والموظفين كانوا بيبصوا عليهم وميستغربين سكوت أسد...
اسد حضن الحان غصب عنها وهمس بالقرب من اذنها:انا اسف انا اسف.
الحان دفنت نفسها في حضنه وبدموع ووجع:ليه بتعمل معايا كده؟ ليه؟ انا عمري ما اذيتك انا حبيتك قولي عملك ايه غلط...من يوم ما اتجوزنا وانا مش بشوف منك اي معامله كويسه ي تبقي عادي ي قاسي حرام عليك ي اسد حرام عليك.
اسد بندم: انا اسف حقك عليا.
الكل كان مستغرب ومصدوم من اسد...سيف جيه واستغرب التجمع ودخل بينهم وبص لاسد والحان ورجع بص للموظفين...
سيف:يلا كل واحد ع شغله يلاااا.
الكل مشي..
سيف بص لأيه:يلا وانتي كمان.
أيه بغضب:حاضر.   وخرجت وخرج سيف وراها وقفل الباب.
اسد خرج الحان من حضنه ومسح دموعها بحنان وباس جبينها:انا اسف.
الحان بحزن: طلقني ي اسد طلقني.
اسد بغضب:اياكي تجيبي السيره دي تاني فاهمه.
الحان بعدت عن اسد وبصت في الأرض بحزن:من وقت ما عرفتك وانا في مشاكل وفي وجع وحزن ليه كده؟ ليه؟
اسد اتنهدت:انا اسف.
الحان بصت لاسد وبدموع:تعرف انت لو قتلتني هيبقي اهون من العذاب اللي انا عايشه فيه.
اسد بزهق:انتي جايه ليه ي الحان؟
الحان بهدوء وحزن: وحشتني.
اسد ببرود:تمام..انا هكلمك عم امجد يجي يروحك.
أيه دخلت وبصت لالحان بغل:اسد بيه الوفد الإيطالي وصل.
اسد:تمام روحي وانا جاي وراكي.  
أيه خرجت والحان بصت لاسد بحزن وخرجت.
بقلم:Menna Fathy
🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶
في شقه نور
نور بصت للمار بغضب:انا اتصلت بألحان وقولتلها أننا هنروح لازم اسد يعرف انك حامل من اخوه.    ودخلت اوضتها وقفلت الباب.
لمار بدموع:ي رب.
بقلم:Menna Fathy
🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶
في المساء في فله الدمنهوري
تمارا بصت لليل:ليل ماتعرفيش الحان فين؟
ليل:اكيد مع اسد.
تمارا:مم
قاطعها دخول اسد ومعاه أيه.
تمارا بدهشة:مين دي ي اسد؟
ايه انكجت اسد وبدلع: مراته.
ليل بصدمه:انت اتجوزت ع الحان.
اسد ببرود: قولي لدادا ملك تحضر اوضه لأيه.
تمارا بغضب: اتجوزت تاني ليه ي اسد؟
اسد ببرود:براحتي.
فهد جيه وبسعاده:بابا بابا وحشتني.    وباستغراب.   بابا انت ليه جيت مع الست دي فين ماما.
اسد ببرود:دي أيه م.   وسكت وبص لفهد.  هي الحان مش هنا؟
فهد:اه ماما خرجت الصبح وماجتش.
اسد بص لتمارا وليل:فين الحان؟
تمارا بضيق:ما نعرفش افتكرناها معاك.
اسد بغضب؛يعني ايه ماتعرفوش!؟
تمارا بغضب:يعني ما نعرفش ي اسد المفروض انها كانت رايحه عندك عشان تقولك أنها حامل ومن وقتها مارجعتش قولت يمكن ختها وخرجتوا.
اسد بصدمه:حامل!!
تمارا:اه.
أيه: حبيبي انا
اسد قاطعها بنرفزه:مش وقتك ي أيه.   وخرج فوزه واتصل بألحان (الرقم المطلوب مغلق أو غير متاح  يمكنك ترك رساله صوتيه...)
اسد بص لتمارا وليل وبزعيق:ازاي ماترجعش لحد دلوقتي دي ماشيه من عندي الساعه 1 ودلوقتي 10.
تمارا بحده: اسأل نفسك دي كانت جايه تفرحك بحملها وانت في المقابل خونتها واتجوزت عليها... اكيد راحه لأهلها.   وبلعت ريقها بخوف وتوتر.    او او حصلها حاجه..احم لا لا أن شاء الله هي بخير.
اسد رن ع الحان تاني وكان مغلق اتعصب ورمي الفون ع الأرض ورجع شعره لوري بقلق وخوف وغضب وخرج...
ليل بخوف:ي رب تكون بخير.
الباب خبط والدادا فتحت ودخلت لمار ونور...
تمارا:فين الحان؟
 نور بسخرية: المفروض تكون هنا ايه اللي هيجبها عندنا.
لمار:هو في حاجه؟
ليل بقلق:الحان من الصبح مختفيه.
نور باستغراب:بس انا كلمتها وقالتلي أنها هنا.
ليل: الساعه كام؟
نور:تقريبا 12.
تمارا بخوف:ي رب تكون بخير.
أيه بحقد:ع فكره شكلها هربت أو راحت لحبيبها.
تمارا بغل:بت انتي انا مش طيقاكي فاسكتي بدل ما اقوم اطلع شعرك في أيدي.
أيه بغيظ:اووووف.
بقلم:Menna Fathy
🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶
في منتصف الليل في عربيه اسد
اسد بقلق :انتي فين ي ألحان بقا.    المطر كان بيمطر بغزاره وفي برق ورعد وأسد لمح بنت واقفه في نص الطريق وفي عربيه جايه بسرعه. نزل من العربيه وجري عليها بس للاسف كانت العربيه خبطتها..صاحب العربيه مشي بسرعه وأسد قرب واتصدم من هيئه الفتاه...
اسد بصدمه قعد ع ركبته وضم ملامحها بين أيديه: ألحان الحان حبيبتي فوقي فوقي بالله عليكي...انا اسف والله اسف فوقي ارجوكي.    وشالها بسرعه وراح عربيته حطها ع الكنبه  وركب وساق ع المستشفي ع طول.
بقلم:Menna Fathy
🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶
في المستشفي
اسد رايح جاي وقلقان ع الحان وشاف تمارا وليل وأيه ولمار ونور وفارس جايين...
تمارا بصت لاسد بغضب وبدموع:ارتاحت ي اسد..مش كان نفسك انها تموت اهي اهي في العمليات وي عالم هتطلع منها ولا لا.
أيه بغيظ:ع فكره هي اللي غلطانه شكلها رمت نفسها قدام العربيه.
تمارا بصت لايه ورجعت بصت لاسد وبسخريه: اتجوزت دي ع الحان!! حرام عليك بجد ماكنتش اعرف أنك قاسي كده.
اسد بص لتمارا وسكت وعدت 3 ساعات ولسه الحان في العمليات.
اسد سند راسه ع الحيطه وغمض عينيه بحزن... الدكتور خرج والكل قرب منه...
اسد:الحان كويسه.
الدكتور:
يتبع ......
لقراءة الفصل السادس عشر : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent