recent
أخبار ساخنة

رواية رغم أحزاني الفصل السابع عشر 17 بقلم ياسمين غانم

jina
الصفحة الرئيسية

   رواية رغم أحزاني الفصل السابع عشر 17 بقلم ياسمين غانم

رواية رغم أحزاني الفصل السابع عشر 17 بقلم ياسمين غانم

رواية رغم أحزاني الفصل السابع عشر 17 بقلم ياسمين غانم


ياسمين: ايوه يااستاذ تامر حضرتك طلبتني 
مدير القناة: اقعدي يا ياسمين 
ياسمين:شكرا🌹
تامر:انتي عارفه ان عندك حوار بكره
ياسمين:ايوه يا افندم وجاهزه كمان 
 تامر: ياسمين الشخصيه اللي هتقابليها شخصية مهمه جداا و جد في كل تصرفاته
ياسمين: بمعنى ايه انا رايحه اشوف شغلي وفقط! وميمنعش اني ممكن اهزر معاه شويه 😹 لو حلووو 
تامر: بغضب من المجنونة دي: هو ده اللي بقولك عليه تعرفي احنا اختارناكي ليه 
ياسمين بثقه: اكيد عارفه علشان انا شاطره في شغلي ومجتهده وجميله وذكيه 
تامر: غلط طبعا علشان انتي هبلة وتعرفي اخر مره بعتنا واحد صحفي ياخد منه معلومات عنه عمل فيه ايه 
ياسمين: احم ايه يعني  اكيد عطهاله 
تامر: لا يا استاذه قطع لسانه علشان ميعرفش يتكلم بيه تاني 
ياسمين: بخوف وحضرتك باعتني ليه 
تامر:علشان انتي متهوره وعمل فيكى حاجه القناة مش مسوله 
ياسمين: بغضب حضرتك بتقول ايه عايزني تخاطره بيا علشان شويه معلومات مش مهمه 
تامر: مين قالك ان المعلومات دي مش مهمه 
ياسمين: طيب اساله علي التليفون وخلاص   
تامر: ايه يا استاذه ياسمين احنا هنهزر 
ياسمين: حضرتك بتقول انه صعب ومجنون باين عليه اروح انا اخاطر بنفسي ليه وعلشان معلومات مش ليها لازمه عندي 
تامر: انا خلاص قررت ومفيش نقاش 
ياسمين: حضرتك قولتلي انه اللوء  في الداخليه صح 
تامر: اه و في جهاز المخابرات كمان 
ياسمين: كويس انا اسال واحد في مخابرات وهو يقولي ايه رايك وكده انا ابقي في تمام 👌
تامر: احنا هنستظرف ولا ايه 
ياسمين: اووووف خلاص ي افندم ربنا يسترها انا كده كده  رايحه الملاهي انهارده  وبخاف منها يمكن مرجعش او ارجع واعتبرني مرجعتش واختار حد غيري 
تامر: امشي ي ياسمين 
ياسمين: ماشيه ي اخويا اترحمي عليا ام ياسمين بنتك هتموت علي ايد واحد مجنون 
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ  _لا مغروره ولا شايفه نفسي بس اكتر من قيمتك مش هديك.."))_
في قصر مهران ضرب نار بين الطرفين 
برق: ررررعدددد حاسب 
مريم: بتبص وراهاا بتشوف واحد مواجه المسدس اتجاه رعد. 
مريم:  بتجري رعدددد حاااااسب 
اميره: مرريممم لااا في الوقت ده بتطلع رصاصه بتتوجه  في مريم 
اميره: بدمووووع مريممم حاسبي 
رعد: واقف  مصدوم  ومريم واقعه في حضنه 😳 من اللي بيحصل ان مريم جرت عليه وانقذته من رصاصه رعد: مريم حبيبتي انتي كويسه 
مريم: بتعب انت قولت ايه 
رعد: بدموع: فوقي علشان خاطري بلاش تسبيني 
رعد: بزعيق قومي ي مريم والله بحبببككك 
مريم: بتتكلم بالعافيه: تعرف انك جميل اوووي وانت بتعيط 
رعد: بدموع: طيب قومي وهفضل اعيط علي اللي عملته فيكي 
مريم:: بضعف مش هسا م حك برضو 
رعد: بنهيار: قومي وعاقبيني بطريقه اللي انتي عايزاه بس قومي 
رعد: فتحي عيونك متغمضيش عيونك ي مريم 
اميره: بصدمه: مريم علشان خاطري متسبنيش انا صدقتك اني بقي عندي اخت 
رعد: بزعيق وخوف برق هات العربيه بسرعه 
الاء: جدووووو 
برق: بيبص بشوف جدو اتصاب بصارصه بيجري عليه جدي 
الجد: انا كويس متخفش شوف بنت عمتك الاول 
برق: هسيبك لوحدك ازاي هي معاها رعد واميره 
الاء: هاتلهم العربيه من الجراش وخلي اميره تسوق وتروح معاهم وانت معانا بسرعه ي برق مفيش، وقت 
برق: حاسس انه تايهه مش عارف يعمل ايه بيجري يجيب العربيه: اميره اميره ردي عليا مفيش وقت 
اميره: مريم بتمووت 
برق: هتقدري تنقذبها قومي سوقي العربيه ورعد معاكي انا مش اجي جدو اتصاب ولازم اخده علي المستشفي 
رعد: خطف المفتاح وشال مريم وبيجري بيها علشان النبض بقي قليل جدااا افتحوا الباب بسرعه 
اميره بتركب معاهم ورعد بيطير بالعربيه
وبرق: وراهم باجدو و الاء 
بعد. فترة قصيره بيوصلوا علي المستشفي بتاعتهم ويبقي في استقبالهم اكفي الاطباء وغرف العمليات جاهزه. رعد بتحط مريم علي التروله ويفضل ماسك ايدها لحد. العمليات 
ممرضه: انا اسفه بس مش هينفع تدخل معاها 
رعد: انا مش هسيبها 
دكتوره: ياريت تسيبنا نشوف شغلنا ومضيعش وقت اكتر من كده 
رعد بيرجع لورها 
والجد بيدخل غرفه العمليات وبرق والاء بره 
طمني ي دكتور 
الدكتور: متقلقش هيبقي كويس الرصاصه في كتفه وان شالله هيبقي بخير 
الاء: يارب 
برق: هشوف رعد ومريم عملوا ايه وارجع 
الااء: اجي معاك 
برق: لا ي حبيبتي خليكي انتي علشان لو احتاجوا حاجه ولو احتاجتي ايه حاجه كلميني انا جنبك هنا 
الاء: عايزة سلامتك ي حبيبي روح وابقي طمني 
برق: حاضر بيروح عند رعد بيشوف حالته ازاي 
برق: اجمد يا رعد انت اقوه من كده 
رعد: بدموع مش قادر لو حصلها حاجه انا همووت فيها انا بحبهاا ي برق ومقدرش اعيش من غيرها 
اميره بقوه: انت كداب 
رعد:بصلها بأستغراب 
برق:انتي بتقولى ايه
اميره:بقوله انت كداب و واطي وندل واوعي تفتكر اني هسكت ولا هسامحك علي اللي عملته فاختي انسي والله لندمك
رعد:ساكت 
برق:بغضب اميره انتي بتقولي ايه اسكتي مش وقته الكلام ده 
اميره:لا مش هسكت ووقته اوووي اقسم بالله ي زباله انت لهسجنك وبينزل زي  صاعقه علي خد.اميره  
 قولتلك  اخرسي انتي ايه  مبتفهميش 
اميره بدموع: انت  انت بتضربني  علشان حيوان زي ده دمر اختي ووو..برق بيرفع ايده علشان بضربها مره تانيه بس رعد بيمسك ايده نزل ايدك دي مراتك 
اميره:لا طلعت بتفهم في الذوق 
رعد:بعصبية:انتي عاوزه ايه تطلبي الشرطه يبقي بلغي بس خلينا نطمن على اختك الاول ولا انتي معندكيش احساس ان اختك بين الحياه والموت 
اميره':والله مهاسامحك ي رعد
رعد:بصوت عالي:مش لما انا اسماح نفسي الاول يبقي اعملى اللي تعمليه 
برق: اهدوا بقي 
اميره:بنهيار  انت مقبلتش عليه كلمه واحده مني لصحبك اومال انا اعمل ايه دي اختي عارف يعني تؤامك انا طول حياتي حاسه بنغزه في قلبي و وجع بس معرفتش ليه غير دلوقتي انا حاسه بوجع في قلبي مستحيل انت تحسه 
رعد: علشان عارف بده بينزل يقعد علي ارض 
اميره: بتشوفه كده بتحس انه فعلا بيحب اختها 
برق:قوم ي رعد دي مش مكانتك انت اقوى ومن كده والله قوم بقي 
رعد:بعياط:مريم شافت في حياتهاا كتير وتعبت جدااا من ابوها الحيوان ولا انا و لا الدينا كانت جيه عليها جدا اميره معاهاا حق انا مستاهلش ان مريم تسامحني ولا ايه حد انه يسامحني 
برق:متقولش كده اكتر حاجه تثبت ان مريم هتسامحك انها دافعت عنك ده يدل على ان مريم مش بتكرهك زي ماقالت 
رعد: كانه طفل صغير ومامته زعلانه منه بتتكلم جد. يعني مريم ممكن تسامحني 
برق: مش ممكن انا متاكد بس انت خلي عندك  ثقه في ربنا 
رعد: ونعمه بالله ياااارب اشفيها وعافيها يارب  تقوم بالسلامه يارب بلاش تعاقبني في فرقها عني يارب لا تأذيني فيهااا فانت اعلم بما في قلبي اتجاههااا 
فانت اعلم بحب ينعش في قلب وقت رويتها فهي كانسيم ارتوى بيه في ظمائ يااااارب ♥😍
برق:قوم صلي ركعتين لله وان شاء هتقوم بخير
وانا هروح اطمن علي جدك 
رعد: بقلقل فعلا جدو عامل ايه 
برق: أطمن هو كويس  الرصاصه  اخترقت كتفه وان شالله هيقوم بسلامه  انا هروح علشان الاء لوحدها هناك 
رعد: ليه وبابا و عمي بلال فين 
برق: مش عارف يمكن محدش قالهم 
رعد: احنا لينا تلات ساعه معقول محدش عرف 
برق: الغايب حجته معاه 
رعد: بقرف: لا دول دايما غايبين 
برق: عندك حق يلا هسيب بقي 
رعد: طمني عليه وانا هطمن علي مريم وهاجي 
برق: بيهز دماغو ويبص علي اميره بيشوفها قاعده في مكان لواحدها وضامهه رجليهاا ليها وتبكي زي الطفل اللي ضاع منه لعبته 
برق: بيزعل على شكلها بس، بيسيبها لان عارف ان الصدمه شديد عليها انه يطلع ابوها عايش بس انسان بلحقاره دي صعب عليهاا وبلا اخص انها كانت دايما فخوره بامامتهااا وباباهاا وحبهم لبعض انهم حتي في مووت مقدرشوا يستغني عن بعض وماتوا مع بعض  وان اختها عاشت كل دا وهي عايشه حياه سعيده اثر فيها وكمان اللي اختها مرت بيه مش سهل خليها دخلت في صدمه دي برق لسه بيكمل طريقه بيبص عليها شافها وقعت على الإرض بيشيلهااا  ويدخلها اوضه برق، دكتوررر بسرعه عايزة دكتوره تكشف عليها بسرعه انتو بتتفرجوا علي ايه يا بهايم دكتوره بتيجي جري ممكن تهدي وطلع برق علشان اعرف اكشف عليها 
برق: مش  خارج وانتي لسه هتستني لما اخرج انجزي وكشفي عليها 
الدكتوره: هي اتعرضت ل حاجه  
برق:بقلق.اه ل مشكله 
دكتوره:للاسف جات عليها بسلبي هي حاليا عندها صدمه ويمكن تفقد النطق او الحركه ربنا اعلم يمكن متاثرش عليها 
برق بعصبيه:انتي بتخيرني
الدكتورة:بغضب من طريقه كلامه:استاذ برق:انا مش بخيرك انا بقولك توقعتنا المريضه بتمر بصدمه شديد بمعني ان كانت شايفه حاجه معينه فوووق ومره واحده شافتها تحت دي من الحالات اللي بتسبب صدمه من نوع ده 
برق:طيب هي هتفوق ايمتي
الدكتوره:خلال 24ان شاءلله 
برق':يااارب 
و بتخرج الدكتوره 
برق:بيلمس علي شعرهاا والله اسف بس رعد كان فيه اللي مكفيه وانتي غلطتي فيه اووووي وقولتلك اسكتي مش راضيه ومقدرتش اسكتك غير كده كانت اتقطعت قبل معمل كده انا اسف ي اميرتي 
برق:خلاص انا مش قادر استحمل كده انا هكلمك عصف 
برق:الوووو 
عصف:ايوه برق انتو كويسين في حاجه ماله صوتك 
برق:بدموووع زي ميكون كان محتاج حد يساله 
ماله عصصف
عصف:في ايه برق:بلاش تقلني عليكم في ايه 
برق:جدوو 
عصف:بقلق وخوووف: جدوو ماله في ايه انا لسه مكلمه امبارح كان كويس 
برق:اهدى ي عصف جدوو كويس،بس 
عصف: جدو ماله ي برق و رعد فين حد.فيكم اتأذه من الهجوم اللي حصل عليكم 
برق:باستغراب:انت عرفت ان في هجوم علينا ازاي ايه ده انت بتكلمني من رقم مصري انت هنا في مصر 
عصف:بزهق:ايوه برق انا هنا في مصر ولسه عارف ان في هجوم عليكم وعرفت من مين وبرن علي رعد تليفون مقفول في ايه بقي 
برق:طيب الحمدلله اللي انت هنا علشان جدو اتصاب و مرات رعد كمان واميره  جالها صدمه و فقدت الوعي 
عصف:بخوف علي العيله:كل ده حصل وانا معرفش حاجه ليه مش انا الكبير ولا ايه ولا يكون قعدتي بعيد عنكم نسيتوا ان انا اخوكم الكبير 
برق:انا كنت في ايه ولا ايه انا محتجالك ضروري مش قادر لوحدي يا مثلث 
عصف:وراس المثلث راجع يبرق مسافة الطريق وهكون عندك سلام 
برق:حس ان السند و القوه و الدعم هيرجوا تاني:سلام 
برق: يارب يرجع ويعيش معانا زي الاول بدل احنا اتفرقنا من وقتهاا كده 
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ- أنا لست حزيناً ولكني مليئ بمشاعر لا تعجبني.
.....
عند ريم
ريم باين على وشها القلق 
مهند:ما بكي ي عزيزتي 
ريم:لم اتحدث مع احد من اهلى اليوم 
مهند:لماذا 
ريم:لا اعرف 
مهند:اتصلتي باحد 
ريم:كلهم ولا اتلقى ايه رد منهم 
مهند:لا تقلقكي عزيزتي يمكن يكونوا مشغولون 
ريم:لا اعرف ولكن عند احساس يرداوني ان فيه حدث 
مهند:لا لعله خير ان شاءلله 
ريم:ابتسامه:باذن الله 
مهند:وانا كنت اجي اقولك علي مفاجأة
ريم: مفاجأة وليه انا 
مهند:نعم 
ريم:ما هي 
مهند: ايه رايك نخرج انهارده 
ريم:بفرح بجد هخرج وهطلع بره الغرفه دي 
مهند:تؤ تؤ تؤ 
ريم:بأستغراب:انت لسه قايل هكذا 
مهند:قولت هنخرج مش هتخرجي 
ريم:باحراج:وووواااووو يعني دكتور مهند هيتنازل ويخرج معايا انهارده يسلام 
مهند:توبديني اجمل اليوم 
ريم:باحراج:تراني قبيحه قبل ذلك 
مهند:لا اقصد هكذا انت تتجملى كل يوما عن قبله
ريم:طيب هنخرج فين 
مهند:لم اقول هي مفاجأة 
ريم:طيب اخرج اردي وقتا لكي اجهز 
مهند:تمام وانا كذلك 
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ  _متمثليش دور المظلومه عشان قديم و اتحرق_🖤🥀*
[لا تثق كثير فانت لا تعلم ما ف قلبهم.."))_
ياسمين:اووووف كل حاجه ياسمين ياسمين مفيش غيري 
ياسمين:ااااه 
انتي كويسه ي انسه 
ياسمين: انت اعمى مش  بتشوف 
♕: انا اعمي 
ياسمين: اه يعني  انت مش  شايفني مثلا 
♕: لا مشوفتكيش علشان كنت ماشي بسرعه 
ياسمين:ولا عملت كده علشان جمالى وذاكي بس يعني مش هتلحق تتهني بيهم 
♕:انتي شكلك مجنونه اوعي من قدامي انا مش فاضيلك 
ياسمين:يعني انا اللي فاضيلك انا رايحه اللموت برجلي بكره 
♕:ليه يعني 
ياسمين:هحكيلك يا اخويا في واحد بكره نازل مصر استني هقولك بس يبقي سر بينا 
♕:برفع حاجب قولى 
ياسمين:بلاش تبصي كده بالله عليك علشان خايفه وانت عيونك سود كده 
♕:ابعدي علشان انا مش فاضي 
ياسمين:انا عارفه ان محدش هينقذني منه 
♕:اسمه ايه وانا هتصرف معاه
ياسمين:احلف بص مش فاكره اسمه اصلا اسمه غريب شويه بس هو مجنون متهور عصبيه و صعب 
♕:وانا ادور عليه فين ده 
ياسمين:مش بقولك محدش هيساعدني اخلص منه 
♕: وعد مني انا هتصرف ممكن بقي تسبيني امشي 
ياسمين:لا انت وعدتني صح استني معايا صورت الحيوان ده 
♕:طيب هاتي وانا هتصرف فيها 
ياسمين:استني اطلعهااا 
♕:بزعيق قولتلك تخلصي بدل مقتلك هنا ومحدش يقدر يتكلم 
ياسمين:بخوف:منه:اهي اهي هيا دي 
♕:😳😮😒🤛
ياسمين:😢🥺😥
♕:🤫🤫🤨
ياسمين😪😭😭
ياسمين:اصل والله طيب البس النظاره تاني 
♕:ابعدي احسنلك علشان لو شوفتك تاني هتقلك 
ياسمين:اصل انت...
يتبع.....
لقراءة الفصل الثامن عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent