recent
أخبار ساخنة

رواية عوضني بالأجمل الفصل السابع عشر 17 بقلم حبيبة محمد

jina
الصفحة الرئيسية

         رواية عوضني بالأجمل الفصل السابع عشر 17 بقلم حبيبة محمد

 رواية عوضني بالأجمل الفصل السابع عشر 17 بقلم حبيبة محمد

 رواية عوضني بالأجمل الفصل السابع عشر 17 بقلم حبيبة محمد


يارا:ها يادكتورة
الدكتورة:الف مبروك هتجيبي بنوتة
جاسم حضن يارا ...
جاسم:هتبقا شبهك يروحي وقمرايا كده
يارا:انا مبسوطة اويي اني هجيب بنوتة وانت كمان صح
جاسم:اكيد يروحي كفاية انها هتبقى بنتي ومنك انتي
وذهبوا اللى حفل الزفاف...

وطبعا قالوا للعائلة كلها...
في وسط الحفلة ظهرت بنت فاتـ*نة الجمال وعيونها بني فاتح ومرسومين بالطريقة مذهلة وكان عيون كل اللي في الحفل عليها والعريس كمان ....
چوليانا بمياع*ـة:حبيبي ياجاسم عامل اي
يارا:حبيب مين حبك برص
چوليانا:اكيد دي مراتك ازيك ياا اسمك اي يقمر
يارا:اسمي يارا ياتنحة
چوليانا:عيب كدا ياانسة شوف مراتك ياجسومتي
جاسم وكل ده واقف مصدوم...
جاسم:انتي مين وتعرفيني منين اصلا
چوليان:اخص عليك ياجاسم ينفع كدا معرفتنيش
جاسم:هعرفك منين انا
چوليانا:انا حبيبتك فاكرها فاكر الجبل
جاسم واتصدم:انتي كدابة چوليانا ماتت وبعدين انتي مش شكلها اصلا انتي عبيطة ياماما
وطلع صورة على موبايله....
جاسم:هيا دي چوليانا حبيبتي
يار بدموع:حبيبتك هيا لسا حبيبتك
جاسم:افهميني بس قصدي كانت حبيبتي
يارا:لا افهم اي بقا ما خلاص روح شوف حبيبتك ازاى كانت ميتة او عايشة وسابتوا ومشيت
جاسم ولسا بيلف وجهوا عشان يشوف چوليانا لقاها اختفت في لمح البصر.....
جاسم:ودي راحت فين دي كمان
وهو كمان ساب الفرح وطلع على البحر عشان يشم هواء....

🖤🖤🖤😔.

نرجع اللى حفل الزفاف...
اسماء:ياترى راحت فين يارا مش باينة هيا ولاجاسم
اسر:ممكن يكونوا طلعوا يشموا هواء برا
اسماء:يمكن

وفي الجهة الاخرى في حفل الزفاف...
چاسمين:يااهه افتكرت يوم فرحنا
مراد:كان احلى يوم فحياتي
چاسمين:بجد يروحي
مراد:والله ياقلب روحك
چاسمين:بحبك اويي
مراد:بحبك اكتر والله چيچي بقولك
چاسمين:قول
مراد:انا عايز ابقا اب
چاسمين:ماتبقى اب انا همسكك
مراد:هجيبوا من السوبر ماركت يعني
چاسمين:قصدك اي
مراد:انتي عارفة قصدي اي صح
چاسمين:على فكرة انت قليل الادب
مراد:انا قليل الادب هوريكي ياچيچي
چاسمين:هنشوف
وحفلة الزفاف خلصت....
في ڤيلا اسر.....
اسر:حبيبتي
اسماء:نعم ياحبيبي
اسر:كنتي قمر انهاردا
اسماء:تسلم يحبيبي انت اللي عيونك حلوين
اسر:اي الكلام الحلو ده لا دا انا كده اتعود بقا
اسماء:لا لا اتعود على طول عادي
اسر:لا شكلك كده هتبقي جامـ*دة
اسماء:لا ياحبيبي انا طول عمري جامدة
اسر:طب متيجي نشوف
ونسيبهم مع بعض شوية....

نروح لجاسم ويارا..
جاسم كان داخل من باب الشقة....
جاسم اتصدم لما شاف يارا ماسكة شنطة هدومها.....
جاسم:انتي راحة فين
يارا:ملكش دعوة انا راحة فين دي حاجهه تخصني
جاسم ومسك ايديها بعصبية:لا ياسكر وتخصني انا كمان بصي يا يارا انتي في الفرح مدتنيش فرصة اشرحلك لاكن دلوقتي لا اولا چوليانا دي تبقى حبيبتي القديمة وعرفت ان هيا بتخوني زمان و....
يارا:و اي كمل
وبدأ جاسم يفتكر زكريات هو مكنش حابب يفتكرها.....
فلاش باك💥...
جاسم في العربية.....
جاسم:انزلي ياچوليانا
چوليانا:اي المكان الغريب ده انت جيبني هنا لي
جاسم:اي الصور دي
چوليانا بتوتر:ها صور اي
جاسم بعصبية:الصور ديي ياست هانم
چوليانا وبترجع لورا:ده ده ابن خالتي
جاسم:والصور دي تتصوريها مع ابن خالتك لي وانا خطيبك اصلا مبتتصوريش معايا الصور دي وبتتهربي انتي بتتكسفي مني وبتتكسفي اني اظهر معاكي في الصور بتستعري من عشان انتي ابوكي لواء قد الدنيا وانا مجرد طالب
چوليانا:لا والله انا بحبك زي ماانت
جاسم:اومال الصور دي اي انتي قتلتيني ياچوليانا
چوليانا:وانا مرضاش اني اقتلك انا اموت احسن واريحك مني
بااك....
جاسم:وانتحرت قدام عيني مقدرتش اعملها حاجة ولحد دلوقتيي انا معرفش هيا اتصورت الصور دي لي
يارا:طب ازاي دي بتقولك ان هيا
جاسم:لا دي مش هيا نفس الصوت بس مش هيا
يارا:اومال اي
جاسم:حاسس انها حد زققها عليا
يارا:خليها تقرب منك كدا وانا اقتلها
جاسم:فكك منها دلوقتي بصي الهدية اللي جبتهالك
يارا:جبتلي اي
وطلع جاسم.......
يارا:اي ده.....
يتبع.....
لقراءة الفصل الثامن عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent