recent
أخبار ساخنة

رواية رغم أحزاني الفصل الثامن عشر 18 بقلم ياسمين غانم

jina
الصفحة الرئيسية

    رواية رغم أحزاني الفصل الثامن عشر 18 بقلم ياسمين غانم

رواية رغم أحزاني الفصل الثامن عشر 18 بقلم ياسمين غانم

رواية رغم أحزاني الفصل الثامن عشر 18 بقلم ياسمين غانم


رعد:يارب هم اخروا ليه كده 
سحر:اهدي ي حبيبي ان شاءلله هتقوم بسلامه
رعد:بقلق:دي ليها خمس ساعات جوه انا خايف عليها اوووي ي عمتو ومحدش طلع طمني عليهم 
سحر:يا حبيبي ايتفال 
رعد:يارب تقوم بالسلامه
بعد نص ساعه دكتور بيخرج 
رعد بيجري عليه:طمني ي دكتور 
دكتور باسف:انا اسف بس حاله صعبه احنا عملنا كل اللي نقدر عليه وكمان فقدان الجنين اثر علي صحتها اكتر والخطوره  زادت عن الاول 
رعد:بعدم فهم:جنين ايه هي مش،حامل 
دكتور:لا كانت حامل في شهر اول والرحم بتاعها مقدرش يشيل الجنين في الوضع ده وده ادي لي مضعافات زياده ربنا يستر وتقوم بسلامه  بدون خسار 
الكل مصدوم من اللي سمعهوا 
رعد:يعني مريم كانت حامل في ابنك 
الاء:ابنك ازاي بيقولوا فتاة لليل اكيد من ايه حد غيرك 
رعد:ضربها بقلم اول واخر مره اسمعك بتقولي عليها كلمه بس وعلي فكره اللي بتتكلمي عليها دي مراتي مرات رعد مهران الدسوقي فاهمه ولا افهمك 
برق: خلاص  ي رعد  هي اكيد  مكانتش تقصد 
رعد: برق خد اختك من هنا علشان متهورش عليهاا 
برق: الاء تعالي نطمن على جدوو 
الاء: مشت بدون رد 
برق: رعد  
رعد: عايز ايه ي برق انا مش فاضي 
برق: عصف هناااا عند. جدوو 
رعد: جه ايمتى 
برق: مش عارف انا كلمته امبارح طلع في مصر
رعد: ماشي 
برق: هروح انا وابعته 
احمد: عصف هنا ومحدش يعرف 
رعد: هي جديده عليه مهو دايما كده  
احمد: عندك حق  انا رايح  عند جدي  
رعد: عمتوو اميره عامله ايه 
سحر: لسه مفقتش انا قلقانه عليها اووي دي بتتعب من اي حاجه  
رعد:ربنا يسترها عليهم 
سحر:انا هروح اشوفها وجاي 
رعد: ياريت علشان طمنيني عليها 
رعد:بيدخل عن مريم 
بيمسك ايديها مريم حبيبتي فوقي بقي تعرفي انك كنتي حامل مني انا عارف انك كنتي هتزعلى بس مستحيل ترفضيه انا زعلان جدا مع اني مكنتش اعرف انك حامل انا عارف انك زعلانه مني بس،بلاش بتكرهيني دي احنا فينا بينا حاجه مشتركه تعرفي ايه هيه الماضي ماضي كل واحد فينا اسود انا عشت حياتي كاني يتيم الاب و الام مع ان الاتنين عايشين بس محدش حسسني فيهم يعني ايه طفولة انا اتحملت المسؤليه ومن وانا عندي 6 سنين بقيت مسؤل عن نفسي في تعليمى واكلى و شربي وكل حاجه تخصني غير.مرات ابويا كانت مكرهاني في عيشتي انا بسببها بكرهه اختي ولا عمري عاملتها علي انها اختي الحاجه الوحيده اللي فحياتي هي وجود جدوو مهران رباني وخلى باله مني انا من غيره مش عارف كنت ازاي دلوقتي انا مرات ابويا كانت بتقولي ياابن الخاينه علشان كده دايما بعيد عنهم ولما كبرت ولاقيت عصف سند.ليا حمدت ربنا علي النعمه اللي انا فيهم شويه وعصف سافر وفقد.السند وبقيت انا السند اللعيله دي انا مش عارف بقولك كل ده ليه تعرفيه اول مره لما قربت منك كنت شايفك امي الله يسامحهاا علشان كده اذيتك والمره التانيه كنت غبي فكرتك خاينه بس طلع اخوكي سامحيني ي مريم علشان خاطر ربنا سامحيني وبينام وياخدها في حضنه
 حبوا اللي ميهونش عليهم زعلكم مهما كان الغلط ⁦⁦🖤
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
الاء:بدموع:طلع متجوز حقيقى وكانت حامل منه 
نور:انا قولتلك من زمان رعد مش ليكي ولا.انتي ل رعد ليه غاويه تتعبي نفسك ي بنتي 
الاء:بس انا بحبه وضربني علشان 
نور:اولا انتي غلطانه مينفعش تقولى عليها كده دي مهمها كان بنت عمتك ثانيا انتي كدابه انتي مش بتحبي رعد ده فراغ عقلك الباطل مصوره ليكي بسبب اللي رعد كان بيعمله معاكي واحنا صغيرين رعد كان بيعاملك علي اساس اختو انتي ترجمتيها حاجه تانيه 
الاء:بحيره مش عارفه بقي 
نور:بصي حواليكى يمكن تلاقي حد بيحبك فعلا 
الاء:بدون فهم قصدك مين 
نور:الله واعلم شوفي انتي بس 
الاء:شكلك عارفه حاجه وبتكدبي عليا 
نور:قولتلك معرفش 
الاء:ماشي يا اختي 
تليفونك بيرن ردي 
نور:بتوتر:هااا دي واحده صحبتي رغاية وانا مش فايقه انا هقوم ابص علي اميره 
الاء:لا استني اجي معاكي 
نور:مش هينفع نسيب كلنا جدو انا هروح اشوفها واجي 
الاء:نسيب جدو لوحده ازاي وكل ده بيعمل ايه 
نور:مش بتفهمي افرضي ان جدك تعب مين ينادى لدكتور انتي طبعا صح 
الاء:بدون فهم:ايوه طبعا انا 
نور:طب الحمدلله اخيرا فهمتي 
نور بتخرج بسرعه 
اووووف بت غبيه 
نور:الووو السلام عليكم 
فهد:انتي ازاي تنزلى من غير ماعرف كده 
نور:اولا انا نزلت مع اخويا ثانيا كان في مشاكل ولازم انزل 
فهد:طيب طمنيني كلكم بخير 
نور:بصراحه لا 
فهد:في ايه قولى 
نور:اتهجم علي البيت اللصوص وضربوا نار جدو و بنت خالتو اتصابوا غير ان بنت خالتو التانية تعبت جامد
فهد:رعد وبرق حد فيهم اتصاب 
نور:لا بس انت تعرفهم منين 
فهد:هااا انتي اللي قولتيلي 
نور:انا يمكن 
فهد:الحمدلله انهم بخير 
نور:  الحمدلله  
فهد: المهم طيب جدو عامل ايه 
نور:كويس  الحمدلله  هو فاق الحمدلله بس ولاد خالتو لسه 
فهد:ان شاءلله خير اهم حاجه انتي عامله ايه ي قلبي ❤
نور باحراج:انا قولتلك بلآش الكلام ده 
فهد:استعباط:انهي كلام ي روحي 
نور:فهد 
فهد:عيونه 
نور:بكسوف:فهد احترم نفسك 
فهد:حياته 
نور:يوووووه بقي 
فهد:خلاص ي حبيبي 😻
نور:سلام علشان ماما بتنادي عليا 
فهد:مش قديمه شويه 
نور:بأستغراب:هي ايه 
فهد:ماما بتنادي عليا 
نور:بتبتسم 
فهد:بتطلعي احلى وانتي بتضحكي الضحكه بتزيدك جمال علي جمالك ي نوري
نور:احم طيب انا لازم اقفل دلوقتي 
فهد:ماشي بس هكلمك بليل 
نور:ماشي سلام 
⁉️أفضل قرار ممكن تاخده ف حياتك انك متزعلش من حد مهما كان قريب منك .. ولا تنتظر حاجه من حد مهما كان يخصك ..
خلي لحظات ضعفك واحتياجك مع نفسك ولنفسك ..
ومهما كان الكتمان متعب فالبوح هيكون سبب جرحك ف يوم من الأيام
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ريم:الووو ايوه يا ابيه 
رعد بنوم:اه ي حبيبتي اخبارك ايه 
ريم: باستغراب حبيبتي! كويسه الحمدلله  واخبارك ايه 
رعد:تمام الحمدلله
ريم:انا اسفه اني رنيت عليك بس برن علي اميره و نور مش بيردوا في حاجه
رعد:وفيهاا لو رنيتي عليا يعني مش اخوكي
ريم:لا بس قولت علشان مشغلكش 
رعد:لدرجه دي احنا بعاد عن بعض 
ريم: هااا ابيه حضرتك كويس 
رعد:لا او مش عارف 
ريم:في حاجه ي ابيه 
رعد:لا ي حبيبتي بلاش تشغلي دماغك انتي عندك مذاكره 
ريم:بوجع مذاكره 
رعد:في ايه ي ريم انتي مخبيه حاجه 
ريم:بتوتر:لا ايبه ممكن تخلي اميره تكلمني لو انت جنبها 
رعد:قولى في ايه انتي عارفه اني هعرف دلوقتي او بعدين فالما تيجي منك هتبقي احسن 
ريم:بخوف:انا سافرت علشان اتعالج مش منحه زي ماجدو بيقول 
رعد:بخوف حقيقي:تتعالجي ايه انتي مريضه فيكي ايه 
ريم:لا انا كويسه بس اختك مدمنة 
رعد:اتصدم:انتي بتقولي ايه 
ريم:انا في مصحه ي رعد مش في منحه 
رعد:يااااهااا انا وبعيد عنككك لدرجة اكون اهبل معرفش اختي مسافره بتعمل ايه 
ريم بدموع:مش كده والله بس كنت محروجه منك وكنت خايفه اكتر تأذيني 
رعد:انتي شايفني وحش اوووي كده 
ريم:ماقصدش والله بس 
رعد:سيبك نتكلم في الموضوع ده بعدين 
انتي عامله ايه وفي انهي مرحله دلوقتي وبداتي ايمتى ومين بيعالجلك فهميني كل حاجه 
ريم:اهدي ي ابيه والله كنت خايفه من بابا 
رعد:بابا ميعرفش كمان 
ريم:محدش يعرف غير اميره و جدو وهما كانوا بيررنوا عليا كل شويه بس،ليهم يومين محدش فيهم بيتصل علشان كده رنيت عليك
رعد:يعني علشان هما مرنوش رنيتي عليا ومكنتش هعرف طيب بابا لما يكلمك بتقوليله ايه 
ريم:بضحكه وجع:بابا انا مسافره ليا اسبوعين  ماما وبابا كل واحد فيهم مكالمه واحده بس ولا اكتر 
رعد:انتي بتقولى ايه محدش فيهم بيرن عليكي ولا يسال
ريم:على اساس انهم كانوا بيسالوا وانا في البيت 
رعد:عندك حق طيب طمنيني عليكي ي قلبي والله انا لو اعرف اجيلك هجيلك بس، الظروف دي مش هعرف بس هتابع معاكي 
ريم:ربنا يخليك ليا ي ابيه ممكن بقي تنادى ل اميره علشان عايزه 
رعد:بصراحه اميره تعبانه شويه 
ريم:بقلق:تعبانه ازاي 
رعد:متخفيش،ي حبيبتي دول شويه تعب عادي 
ريم:رعد في ايه اميره مالها 
رعد:بصراحه اتهجم علي الييت حراميه وضربوا نار علي جدو و مريم واميره جالها صدمه  
ريم:طيب جدو عامل ايه طمني عليه ومحدش قالي ليه و اميره عامله ايه ومين مريم 
رعد:هما كويسين الحمدلله ومريم تبقي اخت اميره التؤام هفهمك كل حاجه بس بعدين علشان دكتوره دخلت 
ريم:ماشي يلا با باي 
رعد:اه ي دكتوره طمنيني عليها حالتها عامله ايه دلوقتي 
دكتوره:للاسف حالتها لسه زي ماهيه واحنا بنديها مهدئ علشان الوجع يبقي خفيف لما تفوق 
رعد:طيب هيه هتفوق ايمتي 
دكتوره:مش هقدر احدد دلوقتي لازم يستجاب مع العلاج الاول وجسمها لسه مش قابل العلاج 
رعد:يااارب بقا 
دكتوره:خير ان شاءلله 
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عصف:وريني الصوره ده 
ياسمين:اتفضل شوف شكله حتي في الصوره يخوف 
عصف:بيمسك الصوره ويخلع النظاره 
ياسمين:بتتصدم:يانهار اسود هووو انت 
عصف:بقا انا حيوان ومتهور و طور 
ياسمين:بخوف:اولا كده البس النظارة ثانيا انا مقولتش طور صح الكدب حرام 
عصف:بغضب بت انتي انا مش فاضي لشغل العيال ده امشي من قدامي احسنلك 
ياسمين:احنا اسفين ي صلاح 
عصف:لسه هيتكلم بيبص نووور 
عصف!!!
عصف:انتي بتعملي ايه هنا.
نور:بفرحه:انت نزلت مصر ايمتي وليه معرفش 
عصف:مردتيش على السؤال برضو 
نور:عندي بحث في الكليه وكنت نازله اجيب كتب 📚 من المكتبه 
عصفبتختفي  
نور:في ايه  ي عصف بتكلمني كده ليه  طيب سلم عليا الاول 
عصف:عرف انها متعرفش حاجه تعالى ي بطتي وبيفتح دارعه 
نور:جرت علي حضنه وحشتيني جداا ي حبيب قلبي 
نور:بشق:وحشتيني اووووي ي عصف ليه الغيبة دى كلها 
عصف:دول كلهم  خمس سنين 
نور:بتضربه في صدره انت بتتكلم علي اساس خمس دقائق ليه كده 
عصف:علي اساس مكنتش بكلمك كل يوم وتفتني علي كل اخبار البيت 
نور:الله مش انت اللي بتسالني 
ياسمين:احم احم امشي انا بقي اصل انا حاسه اني عزوله في نص 
عصف:غوري من وشي 
نور:ياسمين 😳
ياسمين:نور🙄
نور:انتي تعرفي عصف 
ياسمين:ولا عمري شوفته
عصف:انتي تعرفي الاشكال دى 
ياسمين:بقولك ايه ي اخ انت اوعي تفتكر اني خايفه منك لاااااا 
عصف:بيقرب  منها و ياسمين ترجع لورا 
ياسمين:اهدى ي باشا انت بتاخد علي كلام طفله 
عصف:كان هيحضحك يعني انتي بتتعرفي انك طفله وبيقرب
ياسمين بخوف :و هبله و مجنونه كمان 
نور:في ايه انتو الاتنين عصف دي ياسمين صحبتي 
ياسمين:اله يسترك يارب وينقذك زي منقذتيني منههه 
عصف: نور اركبي العربيه علشان هتروحي معايا البيت 
وانتي بقا خلال خمس دقائق لو مامشتيش من هنناااا بيخرج المسدس من جيبه وبيعمره هقتلك 
ياسمين:في لمحه البصر بتختفي الهي ربنا يحرقك ي شيخ قطعت نفسي ده فعلا مجنون يارب استرهااا 
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
احمد:الاء انتي كويسه 
الاء:اه 
احمد:انتي  لسه خايفه علي جدووو 
الاء:أكيد ي احمد كلنا بنعتبر جدوو هو الاب والام هو كل حاجه في حياتنا 
احمد:ان شاءلله هيفوق وهيكون  احسن من الاول 
الاء:يارب 😍 
احمد:احم الاء 
الاء:نعم 
احمد:انتي بتحبي رعد 
الاء:اتصدمت من سؤال ليه بتسال 
احمد:ردي علي  قد السؤال 
الاء:لا ي احمد رعد زي برق اخويا ولا بحب حد اصلااا 
احمد:بفرح:احسن حاجه 
الاء:استغربت بس معلقتش 
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في غرفه 
اميره ابتدت تفوق 
برق:اميره انتي كويسه 
اميره:مش بترد بس،بتحول تقوم 
برق:استني هاندا للدكتوره
برق:اقعدي شويه انتي لسه تعبانه اميره بتقعد بدون نقاش 
دكتوره:بتكشف عليهااا للاسف الانسه فقدت...
برق:يعني ايه 
اميره:معملتش اي رد فعلا وكانها مش معاهم 
بس هيا فعلا مش معاهم 
يتبع.....
لقراءة الفصل التاسع عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent