recent
أخبار ساخنة

رواية نور الجاسم الجزء الثالث الفصل الثامن عشر 18 بقلم نيللي ياسر

jina
الصفحة الرئيسية

  رواية نور الجاسم الجزء الثالث الفصل الثامن عشر 18 بقلم نيللي ياسر

رواية نور الجاسم الجزء الثالث الفصل الثامن عشر 18 بقلم نيللي ياسر

رواية نور الجاسم الجزء الثالث الفصل الثامن عشر 18 بقلم نيللي ياسر


كنز: لا انا اقصد بتاعت بابي اد..
         " مكملوش كلامهم علشان لقو فاطمه ام مالك واقفه قدامهم وجمبها واحده شايله ليها شنطه سفر"
مالك وقف: ايه ده..انتي جيتي امتي يا امي مش قولتي هتقعدي يومين؟!.
فاطمه بصرامه: ما انت لو بترد علي مكالماتي كنت عرفت اني لقيت كل حاجه تمام وقررت ارجع النهارده..
مالك: طب مروحتيش علي القصر لايه..
فاطمه: انا عارفه انك بتقضي وقتك هنا في الشقه دي وكنت هطلع بس لقيتك قاعد انتي والانسه كنز هنا..
      " هي شافتهم علشان الكافيه قدام العماره"
كنز: احم... حمدالله على السلامه يا طنط..
فاطمه بابتسامة مصطنعه: الله يسلمك..بس يا حبيبتي احب اعرفك أن والدك مش حابب انك تبقي مع مالك ف مش عايزين مشاكل..
كنز بكسوف: ا..انا بس كنت..
مالك بصرامه: امي!! مفيش حد هيمنع خطيبتي أنها تشوفني وقت ما تحب..يلا يا كنز..احمد ( الجارد) طلع ماما الشقه واطمن أنها بخير..
            " فاطمه مصدومه جداً ومالك شد كنز ومش بيها والشوارع كانت فاضيه لأن الدنيا ليل وفضلو يتمشو لغايه ما يلاقو تاكسي"
كنز وهي بتجري: أجري بسرعه هتتغرق...
مالك شدها و وقفت قدامه وهو بيضحك: طب افرضي اتصورتي دلوقتي يقولو علينا ايه..
كنز: انت خطيبي..
مالك: خطيبك؟!!.
كنز: اه الصحافه فاهمه كده..
مالك بيقرب: طب ما تفهميني انت انا ابقي ايه؟!..
كنز وهي بتبعد وصوتها عالي: تااااكسي..
       " كنز جريت ركبت وهو ركب جمبها علشان يوصلها"
...
         " ليلي قاعده علي الكنبه الكبيره اللي قدام الشاشه والكنبه كبيره جدا وهي لابسه سلوبته شتوي وحاطه الطقيه بتاعتها علشان شعرها وبتتفرج علي كرتون وعلي مسافه بعيده قاعد ادم"..
ادم: طب قربي يا لولي هو انا هاكلك..
ليلي وهي بتاكل فشار: لا مينفعش..
ادم: يا بنتي ده احنا فرحنا بعد يومين..
ليلي: افرض انت مت قبل الفرح اعمل ايه انا..
ادم: يا ساتر يا رب ايه الفال ده يا بت انتي..
ليلي: ههههه..خلاص بعد الشر عليك يا دومي.
ادم وهو بيشد الرموت: طب هاتي بقي والله لقلب.
ليلي: لا لا..عايزه اشوف كورتي البعبع هيعمل ايه..
ادم: يا صبر أيوب..
      " ادم قلب وجاب اخبار وليلي مبوزه بس بمجرد ما سمعت الخبر ركزت جامد"
الخبر بيقول: وطبعاً كلنا سعداء بخطوبه ابن الدكتور ورجل الأعمال جاسم الوردي وبتمني ليهم السعاده ومبروك يا سندريلا!!!.
ادم وهو بيقوم: اتخطبت من غير ما اعرف... لا كده كتير يا جاسم!!.
..
نوح: يا جماعه اصبرو لما كنز تيجي..
جاسم: يا ابني انا ورايا شغل فوق متعلنيش..
عمر بضحك: فوق فين لا مؤاخذه!!!.
جاسم وهو بيحدف عليه مخده: يا بن ال**
نور: روح مامي انت مجمعنا لايه كده..
نوح: بصي يا مامي مش احنا اي موضوع بنتناقش فيه كلنا انا خدت قرار ومفيهوش مناقشه بس لازم تعرفوه وانا مستني كنز تيجي وتاليا تنزل من الاوضه...يلا يا تاليا..
        ( تاليا وهي بترفع دماغها من علي المكتب اللي في اوضتها وفيه بودره وبتمسح البدره من علي مناخيرها).
تاليا: حاضر ثواني ونازله..
..
      " السواق وصلهم لغايه باب الكمبوند ومالك حاسب ونزلو"
مالك: خلي بالك من نفسك..وانتي رايحه الصبح اتصلي بيا ونروح الجمعيه دي سوا..
كنز: اوكي باي.
مالك بابتسامة: باي..
كنز قدام الڤيلا: هاي يا جمال ( الجارد) هما وصلو من بدري صح..
جمال: ايوه يا كنز هانم اتفضلي..
جمال في اللاسيلكي: افتح البوابه يا ابني انسه كنز وصلت..
       " البوابه الكمبيوتر اتفتحت وكنز دخلت وهي بتغني"
كنز بصوت جميل وهادئ:والحلم اللي في عيوني مكملااااه؛ يا سلام لو كل عاشق عاش غرامنا وشاف غونانا يا سلااام ده احنا إلى يخلصنا الكلاااام...ترررن تررن افتحو يا اللي جوه..
        " جاسم فتح الباب ودخل من غير ما يكلمها"
كنز بتكشيره: ايه ده انت مقموص..
جاسم: هششش..متكلميش معايا يا بتاعه انتي..
كنز وهي بتبوسه: روحقلبي غيران اني اتخطبت..
جاسم وهو بيزقها بهزار: غيران؟!! لايه وانا بنت خالتك..وبعدين انتي مش مخطوبه دي لعبه فاهمه..
كنز: يا جاسم اسمعني..
تاليا وهي بتنكش شعرها: ايه ده انتو بتتخانقو..
كنز: تاليا انتي تحت عينك اسود جدا.
تاليا: عادي من السهر..
نوح بصوت عالي: ممكن تقعدو بقي..نادر تعالي يلا..
نادر بيشرب قهوه: يا ابني انا مش من العيله..
شادي: لا طبعا احنا اللي بيقعد عندنا اكتر من اسبوع يبقي من العيله ده انتي قانون جاسم..
نادر: وادي قعده اتفضل يا سيدي عايز ايه..
           " نوح خد نفس وكله قعد منتظره يتكلم "
نوح: انا قررت اتجوز روح..
       " صمت لمده خمس ثواني وبعد كده ضحك هستيري من الكل كله بيضحك وجاسم مش عارف ياخد نفسه من الضحك وروح ونوح بيبصو لبعض ومش فاهمين ايه يضحك..
..
ليلي: يوووه يا ادم طب استني..
ادم وهو بياخد المفاتيح: انا مش رايح اتخانق انا عايز افهم باي يا ليلي..
ليلي بدون أمل: باي..
....
نوح:ب ممكن كفايه...يوووه انا هروح افتح الباب..بطلو ضحك بقي..انتو عيله تافهه والمصحف..
ادم: هاي يا نوح..
نوح: ايه يا ادم تعالي شوف الهم اللي انا فيه..
ادم: هما واخدين حاجه..بيضحكو كده لايه..
نوح: علشان بقول عايز اتجوز..
ادم: ههههههههه.
نوح وهو داخل: لا انتو مجانين بجد..
جاسم خد نفس: مش بزمتك حاجه تضحك..
ادم بغضب: اسكت انت خالص ممكن افهم كنز اتخطبت ازاي؟!.
نور: دي مش خطوبه دي لعبه كده..
ادم: والله..لعبه..
جاسم: يا عم اهدي كده وانا هحكيلك..
     " بعد ما حكو كل حاجه"
ادم بجمود: يعني كل ده يحصل وانا هنا ايه مش ابوها..
جاسم بتمالك: لا طبعاً أنا ابوها بس مكنش فيه حل..
ادم بصوت عالي: انت كل حاجه تخصها تتصرف فيها انا ايه يا أخي!!
جاسم بصوت اعلي: ايوه علشان انا ليا الحق في تصرفاتها علشان هي عاشت معايا اكتر ما عاشت معاك..
ادم بغضب: كنز لمي هدومك..
جاسم: مش هتروح معاك انت فاهم..
ادم: كنز يا تيجي معايا يا تفضلي بقيت عمرك معاه..
كنز بتوتر: ااا..انا مش هقدر دول عيلتي وانت اهم واحد في العيله دي علشان انت ابويا ولو بعدتني عنهم يبقي بتبعدني عنك..
ادم بصدمه: تمام سلام يا كنز..
       " ادم مشي وهي بتجري وراه وخرج من الكمبوند وبقي علي الطريق وهي بتجري وراه وفجأة"
ادم: كنزززززز حاسبي!!!.
google-playkhamsatmostaqltradent