recent
أخبار ساخنة

رواية دموع سيليا الفصل الأول 1 بقلم منة سامح

 رواية دموع سيليا الفصل الأول 1 بقلم منة سامح
رواية دموع سيليا الفصل الأول 1 بقلم منة سامح

رواية دموع سيليا الفصل الأول 1 بقلم منة سامح

_هتتجوزيه يعني هتتجوزيه ورجلك فوق رقبتك 
سيليا بتحدي وغضب:اسمعي بقي انا مش هتجوزه يعني مش هتجوزه وال عندك اعمليه انا اه بسكت لما بتذليني وتهزقيني لكن لحد كدة وكفاية بس عايزة اقولك علي حاجة سكوتي في الاول مش علشان خايفة منك ولا حاجة كنت بكبر دماغي دايما 
هدي بشر وغضب:هتجوزيه ياسيليا هتجوزيه  غصبا عنك يابنت زينب هتجوزيه وكانت هتخرج بس وقفها صوت سيليا
سيليا ببرود وتحدي:مش هتجوزه وهتشوفي ...خدي الباب في ايدك بقي 
هدي بصت لها بغيظ وغل ورزعت الباب وراها ...وقعدت قلقانة من سيليا وبرودها لأن محدش يتوقعها 
★★★
سيليا بدموع وهي بتفتكر هدي وهي بتقول بنت زينب 
سيليا بدموع:مكنتش متخيلة ابدا انك هتتخلي عني يا ما...يازينب وسرحت في يوم 
فلاش باك"
زينب بشر:ابعدي عني انا مش عايزاكي ابعدي عني 
سيليا بعياط وصدمة:ا انتي بتقولي اي م ماما انا بنتك سيليا ا انتي عارفة بتقولي اي 
زينب بكره:ايوة روحي لابوكي وابعدي عني انا بكرهك مكنتش عايزة  اخلفك اصلا بس منه لله ابوكي ..امشي ولا اقولك انا الي ماشية 
سيليا وهي بتجري وراها بعياط:ماما استني خديني معاكي طيب ماماااااااا ووقعت علي الارض بقهرة ووجع علي حالتها 
"باك"
فاقت سيليا بغضب وكره :انا بكرهك يازينب بكرهك بكرهك وقامت فضلت تكسر كل الي حواليها 
( سيليا الحاوي 23 سنة في كلية هندسة بنت جميلة جدا كل الصفات فيها محدش يتوقعها عاملة شركات كتير وهي أكبر Business women رغم صغر سنها )
★★
احمد بخضة :اي صوت التكسير الي فوق ده 
احد الخدم بخوف:ده جاي من أوضة سيليا هانم يابيه
احمد بخوف وهو بيجري علي فوق:اي .......سيليا سيليا اهدي ياحبيبتي وافتحي الباب اهدي 
سيليا بغضب وهي بتفتح الباب جامد :نعم عايز اي مش انت عايز تحوزيني غصب عايززز اي 
احمد بقلق وخوف من منظرها:ا انا عايز مصلحتك بس يابنتي 
سيليا :مصلحتي انا هقولك مصلحتي مش عايزة حد يقربلي ولا اقولك انا هسهل عليك الموضوع انا ماشية ...ودخلت  وهي بتحدف هدومها في الشنطة بغضب :انا ماشية ايوة هو ده الحل المناسب 
احمد وهو بيقرب منها :لا ياسيليا لا طب يابنتي اقعدي معاه اقعدي معاه ولو مرتحتيش خلاص براحتك 
سيليا بصتله :هو انت مصدق نفسك أنت عمرك ما هتتغير اوعي تفتكر ان انا مش عارفة انك بايعني لي وهو دافع لاااا انا عارفة كل حاجة كل حاجة انا سيليا الحاوي اتباع ومن مين من ابويا ابويا .....وقفلت الشنطة وبصتله بوجع :كان نفسي تعوضني وتبقي ليا الام والاب بس ياخسارة ...ومشيت 
هدي :انت هتسيبها تمشي والفلوس 
احمد خوف:اعمل اي يعني ديه سيليا ولا مش عارفاها محدش يقدر عليها كل ولا حتي انا 
هدي بشر:طب هتعمل اي ناوي تستسلم 
احمد بزهق:مش عارف مش عارف وسيبيني بقي ومشي وسابها 
هدي بغل:ماشي يابنت زينب انا وانتي والزمن طويل ماشي 
★★★★★★
سيليا في التلفون 
سيليا :عملت اي في الصفقة الجديدة اتمضت 
_اه يافندم كل حاجة تمام وقبلوا بكل الشروط الي كانت في العقد 
سيليا :طب تمام اسمع انا مش عايزة  حد يكلمني لمدة يومين عايزة اريح دماغي كدة 
_ تمام يافندم وقفل 
وسيليا سندت رأسها علي الكرسي بتاع العربيه واتنهدت بحزن علي حالتها 
★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★
في مكان ما 
زينب بحزن:عرفت حاجة عنها 
_اه مشيت النهاردة من بيت ابوها 
زينب :اخيرا طب عايزاك تعرف عنها كل حاجة وهتروح فين 
_لا انا عايزة اقولك الموضوع مش سهل انك تراقبيها بذات ديه سيليا الحاوي انا عرفت انها مشيت بالعافية 
زينب اتنهدت بحزن:طب تمام اي حاجة تعرفها تبلغني علي طول 
_تمام ومشي 
*لسة بتفكري فيها بعد الي انتي عملتيه 
زينب بصت لمصدر الصوت واتخضت ......
يتبع ......
لقراءة الفصل الثانى : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent