recent
أخبار ساخنة

اسكريبت البائسات الجزء الأول 1 بقلم شروق عبدالعزيز

jina
الصفحة الرئيسية

 اسكريبت البائسات الجزء الأول 1 بقلم شروق عبدالعزيز

اسكريبت البائسات الجزء الأول 1 بقلم شروق عبدالعزيز

اسكريبت البائسات الجزء الأول 1 بقلم شروق عبدالعزيز


......: عااااااا بعتلو اادد ينهار ازرق ينهار مطين علي دماغك ياهناء يختاااااي 
......: اية يابنت المجانين في اية 
هناء: الحقوني الحقوني غطوني وصوتوا قبل الادد 
......: هو مين دا 
هناء: هو في غيرة 
.... طب ياغبية الغية بسرعة قبل ميقبلوا 
هناء: يختاااااي قبلوا قبلوا زي ميكون كان مستني ابعتله يختاااي يشماتة ابلة ظاظا فيا يولاد ربنا يرحمك يهناء كنتي طيبة والله وسكرة وقمر وكيوت كدا في نفسك 
.....: طب اقعدي يابنت الهبلة وشوفي هتعملي اية في المشكلة دي 
هناء: مش عارفه ياشروق اعمل اية انا بحبه يااا نفسي اشوفة 
شروق: قولي كدا بقا تلاقيكي ياختي كنتي لازقة في صفحتة كالعادة وبعتيله ياهبلة وهو كمان مصدق يكونش الحب ولاع في الدرة العب اللة وهنلبس فساتين قريب لولولولولولولولوي دا انا اروح اقول للبت وسام والعيال ويجوا نعمل حفلة مش هنوم السكن النهاردة 
هناء بضرب كف علي كف: البت اتهبلت ربنا يشفي يااارب 
وسام: ها قوليلي هو مين والفرح امتي بسرعة يلا انزلي بكل المعلومات بسرعة 
هناء: انتو هبل ياعيال انا بعت ادد بالغلط وهو قبلة 
وسام: اية دا امم بس الواد شكلة مصدق يانؤئه وقبلة علي طول هي الصنارة غمزت ولا اية 
هناء: اطلعي برة يابت يلا برة 
اعرفكوا بنفسي 
هناء احمد طالبة في كلية التربية للطفولة المبكرة واللي كنت بكلمهم دول صحابي في السكن ايوا احنا شلة وكتير اوي
واللي بعتله الادد دا قابلتة وانا كنت في الجامعة صدفة وبعدها بقيت بروح الجامعة كل يوم علشان اشوفة ومعرفش اسمة بس كنت مسياه الامريكاني اصلة مز اوي بعيون خضراء كدا وقمر ومعرفتش اسمة غير بعد سنة 
اسلام وبقيت دايبة كدا فية
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في اليوم التالي 
هناء: يلا يابنات خلينا ندور علي شغل نفسي اشتغل اوي وبما اننا قعدين في السكن ندور علي شغل 
شروق ووسام ورشا وباقي البنات: يلا بينا احنا كمان نفسنا نشتغل اوي 
عدي حوالي شهر واحنا بندور علي شغل بس في يوم لاقيت شغل في شركة 
وقدمت علي الانترفيوه والحمد لله اتقبلت وهستلم الشغل بكرة 
شروق: هناء انتي يابت يلا قومي النهاردة اول يوم في الشغل قومي يلا والله انا كمان نفسي اشتغل بس الحج هينفخني لو فكرت بس 
هناء بضحك: احسن احسن قومت اهو صباح الخير 
اه هلبس الفورمل بتاعك اول يوم ماشي
شروق: اشطااا بس هتدفعي اية 
هناء: خلاص ياختي مش عايزة 
شروق: براحتك بس برضوا تجبيلي معاكي بيتزا وانتي راجعة والا مش هدخلك من باب الاوضة وانتي حرة 
هناء: ماشي ايدك علي الفلوس والفورمال يلا 
شروق: انا عمري مشوفت العزومة تبقي علي حسابنا دي 
هناء: خلصي مش كفاية انا اللي هشيل اخلصي 
خلصت هناء لبس وودعت اصدقائها وذهبت لمقر عملها 
هناء للموظفة: لو سمحتي انا السكرتيرة الجديدة 
الموظفة بابتسامه: اهلا نورتي انتي مع المدير الصغير ولا الكبير 
هناء بستغراب: معرفش بصراحة هو عرض بس حلو انا بقا اختار الكبير
الموظفة بضحك: دا انتي شكلك مشكلة تعالي معايا نروح للمدير مستر احمد نشوف هتشتغلي فين 
وذهبت معها الي المدير وعرفت بانها سكرتيره للمدير الجديد اوالصغير زي مقالت الموظفة 😂
هناء: قوليلي هو المدير الصغير دا مز ولا شكلة اية 
الموظفة بضحك: لا انتي مصيبة لا ياختي خالي بالك منو دا عصبي موت ورخم موووت هو صحيح مز يخربيت حلاوة امة بس قفل اعوزو بالله 
هناء بضحكة رقيعة: بس بس تعالي نبدل بس انتي اسمك اية 
الموظفة: اسمي فردوس وبعشق اسمي موووت 
هناء: طيب يادوسه اروح المكتب منين بقا 
........:  بعصبية فين السكرتيرة  الجديدة من اول يوم تاخير متلزمنيش ومتقعدش هما ثانية واحدة مفهوم  
هناء: هو مين دا اللي بيزعق 
فردوس: يخربيتك دا بيسال عليكي اجري هتترفدي من قبل متشتغلي 
وركضوا لذالك المدير الغاضب 
هناء بخوف من نبرتة العالية: انا اسفة يافندم بس... 
يخربيتك انت اية اللي جابك هنا انا مبتخيلش صح 
استوب 
ياترا اية اللي هيحصل مع هناء ورد فعل المدير هيكون اية 
يتبع.....
لقراءة الجزء الثاني : اضغط هنا
لقراءة باقي أجزاء الاسكريبت : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent