recent
أخبار ساخنة

رواية عشقت مراداً الفصل الأول 1 بقلم ندى

jina
الصفحة الرئيسية

 رواية عشقت مراداً الفصل الأول 1 بقلم ندى

رواية عشقت مراداً الفصل الأول 1 بقلم ندى

رواية عشقت مراداً الفصل الأول 1 بقلم ندى


بتقفل الباب بعنف.وتتحدث في الهاتف...
شذي.بضيق.قولتلك انا خلاص وصلت.انا قدام الشركه اهوو...طب..بص.
شذي..عاااه
فجاءه حد مسك موبايلها.وخبطه في الارض
شذي نزلت علي الارض وبصتله بغضب...
انت عملت ايه يامجنون انت وبصت بحزن للموبايل.... وشالته من عالارض وقامت وقفت بغضب...
مراد..بغضب.بقالي ساعتين مستني حضرتك
لغيط ماتخلص.كلام ..وبسببك اتاخرت علي الاجتماع.....
شذي..بغضب.. وثقه..شاورت بصبع ايديها.. قدام وشه....
خليك فاكر ال انت عملته ده كويس.تمام ولبست نضارتها ودخلت الشركه...
اما مراد بصلها بغيظ.وقال ببرود.هنشوف
_في الشركه....
مراد.واقف قدام الاسناسير....
دخل الاسناسير لقي شذي جايه ولسه هتدخل..
ضغط.علي الزار وبصلها بخبث.وقفل الاسناسير
شذي..بضيق.وغيظ ووشها بقي كله احمر....امممم.ماشي اما وريتك....
_في احدي المكاتب....في الشركه
شذي..دخلت..بهدوء.بنت جريت عليها
يارا..بخوف.شذي اتاخرتي كده ليه...
شذي..ببرود..في ايه قلقتيني....
يارا..بدموع.شذي انتي صحبتي وهتساعديني صح
شذي.قوليلي بس في ايه....
يارا... بتوتر..انتي عارفه اني بحب المدير بتاعي وغمضت عينيها بخوف.ودخلت مكتبه لقيت ملفات كتيير وصور ليه فانا قولت هتفرج عليهم وارجعهم تاني بس معرفتش فممكن انتي ترجعيهم بدالي....
شذي.................
يارا..بترجي.. بلييييز..
شذي..حطت ايديها علي دماغها بتعب.. وياس انتي الي  امتي هتفضلي كده....
يارا...خلاص.بقي اخر مره والله.....
شذي.. تمام هاتي الملف
يارا بسعاده..هي دي صحبتي...
شذي...فين بقي مكتب حبيبك ده
يارا..في اخر الممر
شذي.تمام.....
______في مكتب مراد....
يامن....مراد...مراد...
مراااااااااااد
مراد.بخضه في ايه ياز*فت
يامن.بضيق عين..اناا برده..مالك من اول ماجيت وانت قالب وشك شويه تكشر شويه تضحك شويه تبتسم ابتسامه مكر وخبث..
ايه ماالك....انت اتلب*ست ولا ايه ...
مراد...بسس
يامن. طب في ايه مش انا صاحبك برده....
عند شذي...
لسه هتخبط علي الباب بس سمعت.....
_مراد وهو بيقول.....
مراد..بضيق..قابلت واحده
يامن..هااا حلوه صح
مراد.بضيق. ياريت....دي شايفه نفسها اووي كان هي احلي واحده...وهي اصلاا عامله زي جعفر
عارفه...انت ده
يامن.. بضحك... هههههههههههه
يخربي*تك وايه تاني....
عند شذي من ورا الباب...
حطه ودانها علي الباب.
شذي.. بضيق..وغضب..ااه بقي اسمك مراد اما وريتك...انا هربيك....
_مراد.بضحك..ههه..وايه اول ماشافتني عينيها بقت بطلع قلوب...وقعدت تبتسملي ببلاهه...
يامن..بضحك..ده انت طلعت مسيطر..بقي وانا مش عارف...
مراد..بغرور..طبعا يابني....
عند..شذي...
اول ماسمعت مراد قال ايه.. قامت وقفت بغضب.. وقالت...لابقي انت زودتها اووووي...
عند.. مراد
شاف خيال شذي..من الازاز..قام بسرعه...
يامن..مالك قومت ليه كده..ماتكمل...
مراد.. بخبث..لا انا ماشي..وخرج من باب تاني...
شذي..دخلت المكتب..بغضب..بقي انااا...
بصت حواليها ملقتش مراد..لقت يامن..
شذي..ببرود.. كان فيه واحد هنااا اسمه مراد هو رح فين
يامن.. باستغراب...اممم مراد.. مشي من شويه..
شذي..فكرت يامن المدير..طب اتفضل ده كان ضايع منك وانا لقيته...
يامن.بص باستغراب...لا ده مش بتاعي...
ده بتاع....
شذي..بضيق..طب اديني..عنوان بيت الاستاذ بتاع الملف ده لاني زهقت....
يامن باستغراب.. تمام ماشي...
شذي اخدت العنوان وركبت عربيتها.وراحت الي القصر مراااد
في قصر الكيلاني.....
دخل مراد...القصر..لقي مامته..واخته وبنت عمته وبنت عمه....
بنت عمه (الاء)...مراااد..وقامت حضنته وباسته...
الاء.. وحشتيني اوووي....
مراد..بعدها عنه...وقال بضحك وسخريه.. وحشتك..دانا اخر مره شايفك كانت من ساعتين...
الاء..بزعل.. كده يامراد...
مراد..ااه كده
بنت عمته (ساره)..بهدوء..ازيك يامراد...
مراد..بغموض.. الحمدلله..عن اذنكم.. وطلع لاوضته...
سما...اخت مراد... بتقليد.. وحشتيني اووي يامراد....يابجح*تك ياشيخه....بتقليد..ازيك.يامراد
سما... بريئه اوي انتي ياساره...
وطلعت اوضتها...
الاء..شايفه.ياطنط....
سلوي.سيبك منها.في الاخر مراد هيكون ليكي..
ساره...يعني ايه بقي ياعمتو..
سلوي...انا ساعدتك مره وانتي فشلتي و خسرتي مراد للابد...
قاطع..كلامهم.. الخدامه...
الخدامه..في واحده عايزه مراد باشا...
الاء..بغيره.. من دي..
دخلت شذي بهدوء....
بصت ساره والاء لها بغيظ...من جمال شذي
شذي..ممكن اقابل...
سلوي..بهدوء.. تمام ماشي..سنيه هتوصلك...
شذي..تمام..
في اوضه مراد..كان بياخد شاور..
دخلت شذي..اوضه مراد..بصت للجناح باعجاب....وقعدت علي الكرسي...
فجاءه..مرااد...طلع من الحمام.عري*ان من فوق
وكان بينشف شعره.....
شذي..شافته..وبصت بكسوف..اناا اسفه جدا جدا انا كنت جايه عشان......اديك الملف ده..
مراد..اول ماسمع صوت شذي..من تحت الفوطه..
وقال في نفسه... مستحيل تكون هيااا اااه مستحيل..جمد قلبك شويه ياواد يامراد...وشال الفوطه من علي وشه...
شذي...بصدمه...
مراد...😅
ياتري مراد قال لنفسو ايه اول ماشفها...
يتبع......
لقراءة الفصل الثاني : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent