recent
أخبار ساخنة

رواية طفلتي الفصل الأول 1 بقلم صفاء جعفر

jina
الصفحة الرئيسية

 رواية طفلتي الفصل الأول 1 بقلم صفاء جعفر

رواية طفلتي الفصل الأول 1 بقلم صفاء جعفر

رواية طفلتي الفصل الأول 1 بقلم صفاء جعفر


(يوسف) :: ادخلي ي هانم مادتي ومقبول والله عيب. 
(ايمان) :: والله العيب عليك مش عليا وبعدين متفاجي ليه ده ع اساس ان مش انت اللي مصححه. 
(يوسف) :: الله ع االبجاحة غلطانة وبتردي 
(ايمان) :: الغلط غلطك 
(يوسف) :: غلطت ازاي يادكتورة
(ايمان) :: ماهو انت عارف اني بكره الكميستري 💔
(يوسف) :: لا والله مقفلها ثانوي ودخلتي صيدلة ليه طالما مش بتحبيها 
(ايمان) :: قفلتها عشان كنت بتذاكرلي ودخلت صيدلة عشان ابقي معاك 
(يوسف) :: تصدقي اثبتلي انك طفلة عشان متزعليش لما اقولك طفلة وتقولي كبرت
(ايمان) :: طفلة اي ده فرق السن يدوب 15 ومتقولش طفلة تاني. 
(يوسف) :: لا طفلة وستين طفلة طالما تايهة في المادة مقولتليش ليه تعرفي وانا بصحح الورق كنت عوز ادخل اجيبك من شعرك احمدي ربنا ع مقبول 
(ايمان) :: ي اسطا ربنا يجعلنا من المقبولين دنيا واخرة 
( يوسف) :: صبرني يارب بقي انتي 5 شهور وهتبقي ماما والله انا خايف ع البيبي مش بعيد تتخانقي معه ع المصاصه
( ايمان) :: انا عوزها مصاصة 
(يوسف) :: ابعدي عن وشي ي اخرة صبري
(ايمان) :: مليش فيه البس وننزل تجبلي ونروح لماما سالت عليك كتير 
(يوسف) :: ايمان انتي متعاقبة انتي متصورة انتي عملتي اي 
(ايمان) :: انت اللي مكبر الموضوع 
(يوسف) :: اقعدي 
(ايمان) :: حاضر
(يوسف) :: طول دراستك قبل الجامعة اكتر درجة نقصتيها كام
(ايمان) :: في الثانوي مكملتش 4 درجات ودخلت صيدلة مع ان كان ممكن ادخل بشري او اكمل دراستي بره زاي ما ماما كانت حابها بس اختارتك عشان
(يوسف) :: خلاص وبعد الجامعة اي اللي حصل ليه بقيتي بالاهمال ده 
(ايمان) :: ................
(يوسف) :: ردي 
(ايمان) :: عوز تعرف قولتلك وهقولها تاني طول حياتي كنت سندي مكنتش بس مجرد ابن عمي كنت اخد بالك من دراستي اللي ماما واخويها مفكروش بيها وبابا اللي عمره كله مقضيه سفر ومفكر بكده بيعوضني ملعون الفلوس اللي بعدته عن حضني ودخلت في نوبة عياط 
(يوسف) :: هشش اهدي عشان خاطري هو انا مش كفاية مش كنتي بتقوليلي بابا ولا القمر كبر انا بابكي ومامتك واخوك وجوزك وكاتم اسرارك 
(ايمان) : انا اماني ومامني انت عوض ربنا ليها 
(يوسف) :: لا بقي مش هقدر اقاوم انتي متعاقبة ياقمري 
(ايمان) :: وحياتي بلاش 
(يوسف) :: لا القرار اتاخد مفيش رجوع عشان بعد كده لما يبقي عندك مشكله ترجعيلي 
(ايمان) :: كنت. عوزها تبطل تقولي ياطفلة وكل حاجة تحصل بجري عليك زاي الاطفال حاولت اعتمد ع نفسي شويه
(يوسف) :: والنتيجة
(ايمان) :: والله هعوض وهخليك فخور بيها وكمان ابنك تعبني 
(يوسف) :: خلاص الغلط غلطان احنا الاتنين كنت لزم اخد بالي منك اكتر وكمان شغل البيت ملقيش دخل فيه هتاخدي بالك من مذاكرتك ومن حبيب بابا لحد ماينور الدنيا وانتي وهو جوه عيني وقلبي 
(ايمان) :: انا اسفة ي احلي بابا في الدنيا 
(يوسف) :: انا اللي اسف ياقلب بابا
(ايمان) :: خلاص مفيش عقاب
(يوسف) :: لا ياقلبي ده حاجة وده حاجة عشام لما الشيطان يلعب في دماغك تفتكري عقابك 
(ايمان) : والله مش هعمل كده تاني 
(يوسف) :: لا برده 
(ايمان) :: انت مش بتحبني 
(يوسف) :: لا والله اومال لو بحبك ده انا لو اقدر ادخلك جوه قلبي عشان محدش يشوفك هعملها ده انا بغير عليكي من الشمس اللي بتخلي عيونك تلمع زاي الماس والقمر اللي بيخلي الناس تاخد بالها من وشك اللي زاي البدر 
(ايمان) :: الله الكلام ده ليها 
(يوسف) :: لا 
(ايمان) :: عنيد 
(يوسف) :: طفلة 
(ايمان):: مفيش امل تلغي العقاب
(يوسف) :: لا ياقلبي هو عقاب ليها وليكي 
(ايمان) :: خلاص هنزل انام عند طنط وسيدرا 
(يوسف) :: ومين اللي هيسمحلك ادخلي كلي واشربي اللبن وانامي عشان عندك مذاكره
( ايمان) :: مش هاكل
(يوسف) :: خمس دقائق تكوني مغيرة هدومك وقاعدة ع السفرة
(ايمان) :: حاضر 
(يوسف) :::كان من الاول ياغرام يايوسف
        *** بعد الاكل ****
(يوسف) :: تصبحي ع خير 
(ايمان) :..........
(يوسف) :: ادخلي نامي عشان هصحيكي قبل الفجر 
(ايمان) :: انت هتعرف تنام
.....يوسف سابها ودخل اوضة الاطفال...... 
(يوسف) :: لا بقي الساعة دخلت ع 11 ومش عارف انام. سمع باب الاوضة اتفتح عمل نفسه نام 😂😂وايمان وقفت قدام السرير شويه وبعدين .......
يتبع.....
لقراءة الفصل الثاني : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent