recent
أخبار ساخنة

رواية لعبة عشق تتحول حقيقة الفصل الأول 1 بقلم ندى محمد

jina
الصفحة الرئيسية

 رواية لعبة عشق تتحول حقيقة الفصل الأول 1 بقلم ندى محمد

رواية لعبة عشق تتحول حقيقة الفصل الأول 1 بقلم ندى محمد

رواية لعبة عشق تتحول حقيقة الفصل الأول 1 بقلم ندى محمد

عمو .. يا عمو .......عموووووو
قالتها فتاه متنكرة تبدوا في زيها التنكري في سن الخامسه عشر من عمرها ..
مراد بمكر ..نعم عايزة اي 
قالها شاب مرتدي كاب مغطي نص وشه 
دينا / انا سمعت كل حاجه انت هتاخد ٥٠ مليون جنيه من المسلسل صح
مراد / نعم .. وانت مالك
دينا بتمثيل / انت هيبقى معاك خمسين مليون ينفع تديني واحد بس 
مراد / واحد اي 
دينا / مليون 
مراد / نعم يختي اطلعي برة يا بت 
دينا / برا فين.. احنا ف الشارع 
مراد بمكر  / صح .. انا اللي همشي 
دينا / استنى بس 
وسحبته من ايده 
مراد بزعيق / حاسبي ايدك..
دينا بعياط / انتوا كلكوا معفنين كده ... قصدي انتوا ناس ظالمه وانانيه تستاهلوا الموت تستاهلوا ايوا ..قصدي يعني حضرتك تستاهل تعيش وتتهنى بفلوسك عن اذنك
مراد بسخريه/ احنا مين وانتوا مين وهو انتي فاكره لما تمثلي قدامي كده هطلع مليون جنيه من جيبي واقولك اتفضلي..
دينا / لا بس افتكرت عندك مشاعر او ذرة انسانيه 
مراد / مشاعر وانسانيه هههههه
دينا / ليك حق تضحك .. ما انت ممكن تشتري كل حاجه بفلوسك بس متقدرش تشتري الأخلاق والمشاعر عشان مبيتباعوش ..
مراد بيضحك عليها وعلى طريقه كلامها 
هي لفت ومشيت خطوتين
مراد / استني 
دينا بأمل / نعم 
مراد / دينا يالماز  وبيسقف بسخريه
دينا بصدمه / انت تعرفني 
مراد / ايوا واعرف عصابتك كلها.. قولتي مش هقدر عليه فاجرب معاه طريقه تانيه صح ..
دينا بتبص بصدمه ..هو ازاي عرفها وهي متنكرة كده 
مراد / عينك .. عينك فضحتك حتى وانتي مغيرة لبسك 
دينا / اا .انت .مم
مراد / ايوا انا  مراد الشافعي  ثم اكمل بسخريه ... بس طلعتي غبيه اوي  المكالمه اللي عملتها والخمسين مليون جنيه مشيوا عليكي ههه
دينا / انا مش غبيه .. هو انت اي مبتموتش 
مراد / آه يعني  انتي السبب ف الحادثه اللي عملتها ..
دينا / ايوا انا ومش هسيبك هقتلك فاهم هقتلك 
قلم نزل على وشها من مراد وشدها من شعرها 
مراد / فوقي لنفسك واعرفي انتي بتكلمي مين .. انا مش واحد من عصابتك فاهمه 
دينا / هو انت تطول اصلا ابعد 
مراد / انت واحده  ***** مش هسيبك امشي قدامي يا ******
دينا بصويت / آهههه سيب شعري  انا هندمك ع اللي قولته ده... والله لهندمك يا شافعي يا زفت ...... مش هدخل 
مراد فتح باب العربيه و زقها ب رجله جامد لدرجه انها اتخبطت في الازاز واغمى عليها ..
بعد ثلاث ساعات 
دينا نايمه على سرير في غرفه 
ومراد قاعد على كرسي جمب السرير 
مراد بيتكلم في التليفون 
مراد / مش هقدر اسلمها 
ليث / نعم .. انت عارف ان دي رئيسه العصابه اللي بقالنا سنتين بنحاول نمسكها  وكانت هتبقى السبب في موتك اكتر من مرة وكمان السبب ف سرقه ممثلين وتجار كبار جدااا واختطافهم
مراد / مش هقدااار مش هقدر افهم .. بحبها.. غصب عني مقدرش اسلمها ..هي مقتلتنيش ولا انا ولا غيري ولو ع التهم التانيه انا هعرف اي اللي دفعها انها تعمل كده .. قلبي بيقولي انها مظلومه في الحكايه دي .
انا عارف ان ده غلط بس اعتبرني معرفتش امسكها وبس كده . سلام 
وقفل 
دينا فتحت عينها / انا فين..عااااااااا...انا فين .. انت .. انت تاني 
مراد بضيق / انا ورايا حجات اهم منك دلوقتي  .. مش هقعد احكيلك
وقام وقفل بالمفتاح
دينا دايخه والصداع مخليها مش قادرة تتكلم 
بتحسس على جيب البنطلون اللي لابساه عشان تاخد تليفونها  مالقتهوش
دينا / مش هسيبك .. انا غلطانه عشان مسيبتهمش يقتلوك .. بس المرة دي فيها موتك يا شافعي ... مينفعش تستسلمي يا دينا ده هيسلمك زيه زي مدحت بالظبط 
برا الشقه 
مراد ركب عربيته وراح مكان شغله
دخل مكتبُهُ بهيبته وشنته ورنته😂
استوووب 
نعرفكوا ع الشخصيات 
مراد /  ٣٠ سنه ... لقبه الصقر عشان بيعدي أصعب المهمات ...
بجسم رياضي وعضلات.. و شعر اسود ناعم وعيون رصاصي وبشره خمرية
ليث / صاحب مراد وبيعتبره زي اخوه ..  ٢٩ سنه .. عينه عسلي. وشعره بني غامق وبشرة بيضه.. بيشتغل مع مراد
دينا / عمرها الحقيقي ٢٧سنه . متمردة بشعر احمر كيرلي مع خصلات اورانج وبشرة بيضاء كالثلج وعينان تركوازيه.. مفهومها عن الحياة معقد وشايفه ان كل الناس ظالمين .  طبعا عرفنا انها رئيسه عصابه بس بعدين هيبان اذا كانت مظلومه او لا 
نكمل ..
مراد قعد  وفي خلال نص ساعه كان خلص اوراق مهمه 
مراد اتصل ب ليث 
ليث / الو عملت اي 
مراد / خلصت الأوراق اللي اتطلبت مني 
ليث / قصدي ف موضوع دينا 
مراد /  .. المهم دلوقتي هشام ثالثالماز فاكره ؟
ليث / ايوا ده اللي لاقيناه من شهرين مقتول والطب الشرعي اثبت انه اترمي من فوق الجبل 
مراد بغموض / ايوا هو ده تعرف عنه اي تاني 
ليث / لحد دلوقتي مقدرناش نوصل لحد من اهله او حتى ل اللي قتله 
مراد / خلاص انا همسك القضيه دي سيبهالي 
ليث / انت عرفت حاجه 
مراد / آه.. اسمه الحقيقي هشام يالماز .. يعني اخته تبقى دينا يالماز 
ليث / معقول اللي بتقوله 
مراد / ايوا هبعتلك الورق اللي يثبت ده بكرة .. 
ليث / طيب اعرف انت اي معلومات عنه من دينا 
مراد بضيق من انه بيقول اسمها /  اقفل سلام 
خلص مراد كل الأوراق وبعد كده رجع بيته تاني 
فتح الاوضه و دخل  ..
مراد / دينا يالماز اي وحشتك صح ...
ليجدها واقفه امام خزنه الاسلحه الخاصه به
مراد / ديناااااااااا  تعالي من عندك احسنلك
لتفتح دينا الخزنه بطريقه ما وتأخذ سلاح وتصوبه على رأس مراد 
دينا / قولتلك هقتلك وانت اللي مصدقتش .. وكنت عايز تلعب معايا صحح فاكرنا ف لعبه يا شافعي 
يتبع .....
لقراءة الفصل الثاني : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent