recent
أخبار ساخنة

رواية عشق المراد 2 الفصل الثاني عشر 12 بقلم فاطمة جودة

jina
الصفحة الرئيسية

       رواية عشق المراد 2 الفصل الثاني عشر 12 بقلم فاطمة جودة

رواية عشق المراد 2 الفصل الثاني عشر 12 بقلم فاطمة جودة

رواية عشق المراد 2 الفصل الثاني عشر 12 بقلم فاطمة جودة


في شات علي الواتساب 
سهر .. اي انت وحشتني مش ناوي تيجي 
عاصم .. جاي انهارده 
سهر .. بجد مستنياك يا حبيبي
*****
عهد .. هتجيبو اي 
ليان .. سيبك مننا تعالي نجيب ليكي 
عهد .. ماشي كنت عايزه بيجامات 
ميرا وليان بصو لبعض وضحكو 
عهد .. في اي 
ليان .. ميرا فرحك الخميس الجاي انتي واخده بالك 
ميرا .. فكك منها يا ليان تعالي احنا نجيب اللبس وهي تقيس اللبس 
عهد .. اصبرو بس انا وعاصم مش بنطيق بعض سوري يا ليان هو اخوكي اه بس حمار
ليان .. خدي راحتك 
ميرا .. مهو الحمار دا مش هيفضلت ثابت 
عهد .. ميرا فكك مش هعمل حاجه 
ليان شدتها .. يلا 
******
يوسف استأذن من اسر وبعد محاولات كتيره خرج هو وحور 
حور .. مبسوطه اني معاك 
يوسف قبل ايديها .. بحبك 
حور .. وانا كمان بحبك اوي اوي اوي 
يوسف .. دا انا بحلم والله 
حور .. لا دي حقيقه انا معاك وبين ايديك 
******
عاصم وصل تحت بيت سهر في نفسه
قلبه .. هتخون عهد 
عقله .. طب ما انا مبحبهاش 
قلبه .. كداب 
عقله .. لا مش كداب 
قلبه .. كداب وستين كداب لانك حبك منعك انك تقرب منها امبارح ورغم انك قادر لما هي بعدت انك تمسكها تاني 
عقله .. طب لم  انت بتحبها اومااااال ضربتها لي 
عاصم .. عشان هانت رجولتي
قلبه .. اوعي يا عاصم عهد متستاهلش انك تخونها حتي لو الجواز غصب كفايه اللي حصلها 
عقله .. ارجع يا عاصم 
عاصم بالفعل لف العربيه وراح البيت 
******
Fatma goda
دخلو محل 
عهد .. بتهزرو انا مش هلبس دول 
ميرا .. هتلبسي غصب عنك 
عهد .. يا جماعه افهموني 
ليان .. بس اسكتي  .. اي رأيك يا ميرا 
ميرا .. حلو اوي 
ليان .. بصي دا 
عهد. .. قصير اوي 
ليان .. هو انا باخد رأيك 
عهد ضحكت 
ميرا .. كده كويس والا اي 
ليان .. اه احنا هنزل تاني نجيب فساتين 
ميرا .. لا نجيبهم دلوقتي انا معايا الفيزا 
ليان .. بابا مديني فلوس بزياده متقلقيش 
جابو لبس الجامعه 
وبعد ثلاثة ساعات من الشوبينج 
عهد .. بس انا تعبت مش قادره اتحرك تاني 
ميرا .. خلاص هنجيب الفساتين ونروح البيت 
ليان .. تعالو المحل ده 
ميرا .. الفستان دا حلو 
عهد .. تحفه 
ليان .. انتي مش هتجيبي فستانك دلوقتي هتجبيه مع عاصم 
عهد اتنهدت .. ماشي 
جابو الفساتين وروحو البيت 
عز .. الساعه تمانيه دا كلو برا 
عهد .. معلش يا اونكل 
عز ابتسم .. اومال عاصم فين 
عهد .. هو لسه مجاش 
ليليان .. عاصم رجع الساعه خمسه وطلع نام 
عز .. ماشي  تعالي يا عهد عايزك 
عهد راحت معاه .. خير يا اونكل 
عز .. خير يا حبيبتي بصي يا عهد انا عارف انك مش مبسوطه مع عاصم بس اللي اقدر اقولهولك قربي منه احتويه شوفي هو بيحب اي بالمناسبه عاصم بيحب الملاكمه وعندو بطوله جمهوريه كمان اسبوعين 
عهد .. يا اونكل هو مش متقبلني وانا محبش اكون عاله عليه كرامتي اهم 
عز .. يا بنتي افهميني عاصم معجب بيكي يعني في فتره بسيطه اوي تقدري تكسبي قلبه وانا متأكد انك معجبه بيه
Fatma goda 
عهد ضحكت .. بصراحه اه 
عز .. حبيبتي عايزك تعرفي أن عاصم لو اهتميتي بيه هتاخدي قلبه عاصم مبيحبش حد يكلمه بأسلوب مش حلو والا بيحب حد يأمره والا يهينه لأن رد فعله بيكون عنيف 
عهد اتنهدت .. فكرك هيجيب نتيجه 
عز .. علي ضمانتي اطلعي يلا بس تاخدي العشا معاكي متنزلوش من الاوضه 
عهد .. حاضر يا اونكل 
عهد خدت العشا وطلعت فعلا 
عاصم .. عامله اي 
عهد .. الحمدلله انت كويس 
عاصم .. تعالي 
عهد راحت .. مالك يا عاصم 
عاصم .. ينفع 
عهد .. هو اي اللي ينفع 
عاصم ضمها ليه
عهد .. عاصم ابعد 
عاصم .. معلش يا عهد خليكي كده 
عهد .. انت كويس 
عاصم دموعه كانت بتنزل بس عهد مش واخده بالها ومسح دموعه قبل ما تشوفها 
عهد طبطبت عليه  .. عاصم مالك انت ممكن تحكيلي عادي 
عاصم .. تعبان حاسس اني في دوامه 
عهد .. بسببي 
عاصم .. 
عهد .. عمتا لو مش حابب نكمل مع بعض انا موافقه لو دا هينهي تعبك ومش مشكله انا هفضل هنا بس عشان عمي وابنه 
عاصم .. بس يا عهد 
عهد مسكت وشه بين ايديها .. عيونك فيها حزن 
عاصم .. فيها تعب وخوف عهد عايز احضنك حضنك هيريح قلبي 
عهد هزت رأسها وهو حضنها جامد 
بعد شويه 
عهد ..  ارتحت شويه 
عاصم ابتسم وهز رأسه 
عهد .. علي فكره احنا ممكن نتصاحب لحد ما نرتاح لبعض نحسن علاقتنا 
عاصم .. موافق مش انتي جبتي حاجات جديده انهارده 
عهد .. اه 
عاصم .. متزعليش مني علي اللي عملتو الصبح انا كنت قليل الذوق جدا متزعليش 
عهد .. بغض النظر أني مش مسامحه اوي بس ماشي 
عاصم .. انتي خدتي فلوس من فلوسك 
عهد .. ايوه 
عاصم ادها فلوس .. فلوسك لنفسك انتي مسؤله مني وبعدين فرجيني جبتي اي 
عهد .. تعالي ناكل عشان واقعه من الجوع 
بعد ما كلو مع بعض 
Fatma goda
عهد .. اي رأيك 
عاصم ضحك .. اي دا 
عهد .. علي فكره دا ذوق اختك 
عاصم .. مش قصدي انو وحش قصدي انك اتجرأتي 
عهد .. وبعدين ..  خلاص مش هوريك الباقي 
عاصم .. لا خلاص 
******
ميرا .. بتعملي اي 
ليان .. هيييح بتفرج علي صور حازم هو فين ادم 
ميرا .. دخل اوضته بعد ما اتعشينا 
ليان .. ماشي بذمتك حازم مش قمر 
ميرا .. قمر ومز 
ليان حدفتها بالمخده .. انتي بتعاكسيه وانا قاعده 
ميرا .. انا راحه اوضتي 
ليان .. وانا هنام 
ميرا راحت اوضتها 
وليان فضلت تتفرج علي صور حازم 
******
Fatma goda
في شات علي الواتساب 
ادم .. خير 
ساره .. اي مشوفتكش انهارده 
ادم .. هو لازم نشوف بعض كل يوم هو علاج 
ساره .. انت بتتعامل معايا كده لي 
ادم .. ساره وحياة امك انا أساسا فيا اللي مكفيني 
ساره .. احكيلي يا حبي 
ادم .. بطلي محن الكلاب دا 
ساره .. والله انا استاهل ضرب الجزمه اني كلمتك 
ادم .. عندك حق سلام 
*********
عهد .. حلو 
عاصم .. انتي اتطورتي اوي انتي متأكده انك هتلبسي الحاجات دي 
عهد بخجل .. بصراحه لاء 
عاصم .. في لبس تاني وريني وريني 
عهد .. لاء.. لا.. لا ..لاء 
عاصم .. انتي مجنونه وريني 
عهد .. لاء 
عاصم شد الكيس .. اوبااا بدلة رقص اي دا هي ماما دعتلي من قلبها والا اي 
عهد بخجل .. عاصم  هات كلو بسبب الحيوانه ميرا 
عاصم .. طب والله بتفهم 
عهد .. احنا اتفقنا بقي نتصاحب الاول 
عاصم .. اتفقنا وانا موافق 
النور قطع 
عهد .. عاصم انا خايفه 
عاصم .. انتي بتخافي من الضلمه 
عهد .. بحب انام في الضلمه بس مقعدش فيها 
عاصم ..تعالي 
ضمها ليه وقعدها جمبه 
عهد .. شكرا انا فعلا خايفه شويه 
عاصم همس .. متخافيش وانا معاكي 
*****
ليان جريت علي اوضة عز وليليان 
ليليان .. يخربيتك خضتيني 
ليان .. النور قطع وانا خايفه 
عز ضحك. .. اقعدي علي قلبنا 
*****
ميرا بتعيط .. يلهوي اعمل اي 
راحت اوضة ليان بس ملقتهاش 
ميرا .. اعمل اي انا خايفه 
فضلت تمشي لحد ما وصلت قدام اوضة ادم وخبطت 
ادم فتح .. انتي مين ليان والا ميرا 
ميرا بدموع .. ادم ممكن اقعد معاك عشان بخاف من الضلمه واختك راحة عند اونكل 
ادم .. بس بتعيطي لي انا موبايلي  فصل مش معايا  فلاش 
ميرا .. وانا موبايلي فصل 
ادم .. هاتي ايديك نقعد جوه 
الاتنين عاملين يحسسو 
ميرا .. انا مش شيفاك 
ادم ضحك .. معلش بيقولو أن النور قاطع 
ميرا ضحكت ولمست ايدو 
وادم خدها ودخلو جوا 
ميرا .. معلش انا اسفه بس فعلا انا بخاف من الضلمه 
ادم فضل يحسس في الهواء لحد ما لمس وشها وصوابعه لمست شفاتيها 
ميرا .. ادم انت شايف 
ادم .. تؤتؤ 
ميرا .. يعم اوعي ايديك يا ادم 
ادم قرب منها وهمس .. تعرفي اول مره اعرف ان اسمي حلو اوي كده 
ميرا حست أنو قريب منها لأنها سامعه صوت أنفاسه 
النور جه ولقت ادم قريب منها جدا زقته وراحت اوضتها 
******
عهد .. الحمدلله 
عاصم وهو يستنشق رائحة شعرها .. امم 
عهد ضحكت .. بتعمل اي 
عاصم .. لا انا بحب اشم ريحه الشعر 
عهد ضحكت .. يلا ننام عشان شغلك الصبح 
يتبع…..
لقراءة الفصل الثالث عشر : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent