recent
أخبار ساخنة

رواية عشق المراد 2 الفصل السابع عشر 17 بقلم فاطمة جودة

jina
الصفحة الرئيسية

 رواية عشق المراد 2 الفصل السابع عشر 17 بقلم فاطمة جودة

رواية عشق المراد 2 الفصل السابع عشر 17 بقلم فاطمة جودة

رواية عشق المراد 2 الفصل السابع عشر 17 بقلم فاطمة جودة


الفرح خلص طبعا الكل عمل كمية ابداع في الرقص فظيع وضحكهم وخجل عهد لما رقصت مع عاصم 
عز .. يلا يا جماعه 
وليد .. كارمن معايا يا اونكل 
حازم .. دا لي 
وليد .. انا بقول لأونكل انت مالك 
مراد .. ماشي يا وليد 
كيان .. هتتجمعو بكره 
ليليان .. ايوه طبعا بس عاصم وعهد براحتهم مينفعش نفوت جمعه 
كيان ضحك .. ماشي 
ادهم .. عندي بكره 
الجميع .. ماشي 
عاصم .. بابا انا همشي انا وعهد وانتو حصلونا عشان الزفه 
عز .. ماشي 
حازم .. ممكن ليان تيجي معايا أوصلها يا اونكل 
عز .. ياريت احسن العربيه فيها حاجات ويادوب احنا وادم وميرا 
حازم .. ماشي يلا 
****
(كيان وفرح في عربيه )
(وعز وادم وليليان في عربيه )
(حور مع يوسف ) (ليان مع حازم ) (كارمن مع وليد ) (و سليم وزين مع بعض راحو يسهرو لوحدهم ) 
(عمر ونانسي وهيدي) 
Fatma goda
****
وليد .. هتفضلي زعلانه 
كارمن .. انت بتكلمني امبارح وعمال تزعق قولتلك مبحبش حد يزعقلي انا عندي كرامه يا بابا حتي انت مكلمتنيش تصالحني ممكن تسوق وانت ساكت
وليد ضحك .. متزعليش انا قلقت عليكي 
كارمن .. اولع اعملك اي 
وليد وقف العربيه وبصلها .. خلاص انا اسف 
كارمن .. ملكش كلام معايا ومسمحلكش تزعقلي 
وليد حط ايدو علي خدها .. خلاص بقي متزعلنيش منك انا اسف 
كارمن عيطت .. بجد انا مبحبش حد يزعقلي والا حتي هو مين 
وليد قرب منها .. طب وانا 
كارمن اتوترت .. انت اي 
وليد .. ابقي مين بنسبالك 
كارمن .. وليد اللي زعقلي بدون سبب 
وليد .. امم 
كارمن .. امم اي دا انت بارد 
وليد طلع سلسله من جيبه .. بحبك 
كارمن .. شكلها حلو 
وليد .. بقولك بحبك علي فكره 
كارمن .. لبسني السلسله 
وليد .. لفي 
كارمن لفت وهو شال حجابها شويه عشان يعرف يقفل السلسلة 
كارمن اتوترت .. خلاص انا هلبسها في البيت 
وليد لبسها السلسله ولفها لي وقبل ايديها .. متزعليش مني بقي 
كارمن .. مش زعلانه خلاص 
وليد قرب منها وهمس .. تعرفي أن اول مره اشوف واحده بالجمال ده زين رن عليه 
وليد بعد عنها .. يخربيتك عيل فصيل 
كارمن .. مين اللي بيرن 
وليد .. زين يا حبيبتي 
كارمن .. رد وافتح الاسبيكر 
وليد .. الو 
زين .. وصلت كارمن 
وليد .. لسه 
زين .. اشطا انا وسليم سهرانين في الشقه بتاعته 
وليد .. هتسهرو للصبح والا هتروحو 
زين .. للصبح وهنام هنا شويه  وهنبقي نروح للعيله بعد الجمعه 
وليد .. ماشي هوصلها واجي 
زين .. بإحترامك يا أبيه وليد
وليد .. غور يلا 
زين قفل 
 وليد .. متنحه لي 
كارمن د.. بتجيبو بنات 
وليد .. يا خلاثي بتغيري 
كارمن .. مبغيرش 
وليد .. لا بنسهر مع بعض اكيد انتي عارفه شقه التجمع بتاعت سليم بنروح فيها 
كارمن .. خودني معاك عشان احبك 
وليد .. لما تكبري هخدك
كارمن .. عشان خاطري 
وليد .. خاطر مين انتي بتهزري احنا شباب قاعدين براحتنا 
كارمن مسكت ايدو .. احلف أن القعده مفيهاش بنات 
وليد .. والله العظيم مفيهاش بنات 
كارمن .. ماشي يلا سوق بقي 
*******
Fatma goda
ليان .. زومه 
حازم .. عيوني 
ليان .. مش عايزه اروح 
حازم .. والا انا بس انا مينفعش اخدك دلوقتي ونسهر الساعه 12 
سليم رن 😂
حازم .. اي يا ابني 
سليم .. تعالي يا روميو هنسهر 
حازم .. انت ومين 
سليم بضحك  .. انا وزين البائس و وليد الرومانسي جاي وهنتصل ب ادم ويوسف وعاصم مينفعش نكلمه دلوقتي مش فاضي 
حازم .. يحرق شكلك الاسبيكر مفتوح 
سليم ضحك جدا .. منوره يا ليان 
ليان .. بنورك يا حبيبي 
حازم ضربها في كتفها 
سليم .. خلص يا روميو وتعالي 
حازم .. حاضر 
ليان .. بتضرب لي 
حازم .. هو مين اللي حبيبك ما تتلمي 
ليان .. لا متقولش انت بتغير 
حازم .. اكيد 
ليان .. احمدك يا رب 
حازم .. حلو الروج دا ميتحطش تاني 
ليان .. اي التحكم دا ملكش دعوه
حازم .. مش تحكم حب كان نفسي اقولك من زمان لما تخرجي بطلي تحطي روج 
ليان .. امم ماشي 
******
عاصم .. مالك يا بنتي 
عهد .. مبسوطه اوي 
عاصم .. عشان الفرح 
عهد .. اه كان تحفه ربنا يخليك ليا .. احم اقصد لينا كلنا 
عاصم .. مش عايزه تقولي حاجه 
عهد .. لا 
عاصم .. ماشي تصبحي علي خير 
عهد .. وانت من اهل الخير 
*****
Fatma goda
عز .. انا هطلع انام وانت استني اختك يلا يا لي لي  
ادم .. ماشي 
ميرا .. وريني الصور 
ادم .. تعالي اقعدي جمبي الاول 
ميرا قعدت بس كان في مسافه ادم قرب عليها 
ادم .. هكلك أنا هوريكي الصور 
ميرا خدت الفون وفضلت تتفرج .. حلوه اوي 
ادم .. كملي تقليب 
ميرا سندت رأسها علي كتفه وكانت بتتفرج علي الصور  
ميرا .. انت لي متصور وانت كده 
ادم .. عشان اصور العضلات 
ميرا .. حلوه انا بحب الولد اللي بعضلات 
ادم ضحك .. حبيني  انا بس لأن العيله كلها بعضلات مصر كلها بقت بعضلات 
ميرا .. اكيد مش هحب اي حب هو واحد بس 
ادم  .. هو مين 
ميرا .. ادم عز الألفي 
ادم .. ميرا هي دي شفايفك والا انتي عملاهم والا اي 
ميرا .. انت مالك 
ادم ضحك .. حلوين 
ميرا .. علي فكره هقوم واسيبك 
ادم .. خلاص خلاص هسكت 
زين رن 
ادم .. وحشتك 
زين .. تعالي هنسهر 
ادم بص لميرا .. انت ومين 
زين ضحك عشان عارف أن ميرا جمبه .. معانا بنات  
سليم بصوت عالي .. يلا يا بيبي عشان مستعجله 
زين انفجر في الضحك 
ميرا طلعت اوضتها 
ادم .. تسلم يا سليم ربنا ينتقم منكو 
زين .. بنهزر يا عم 
ادم .. يا عم انت غبي اهي قامت وسابتني 
سليم .. خلص وتعالي كلو جاي 
ادم .. منا هاجي هستني حازم يجي بس 
زين .. والا هات اكل عشان أنا جعان 
ادم .. حاضر 
زين .. يلا يا بيبي روح صالح المزه 
ادم .. وديني لأربيك لما اجي 
ادم طلع لميرا لقاها بتعيط .. اقسملك بالله أن سليم بيهزر 
ميرا .. من اولها هتخوني يا جزمه 
ادم .. والله سليم بيهزر 
ميرا ضربته بالمخده .. خودني معاك 
ادم .. عند امك اخدك فين 
ميرا .. كده والله ماشي غور من وشي 
ادم مسك خدها .. بس يا بيضه 
ميرا ضحكت .. خلاص 
ادم .. انزلي اقعدي معايا لحد ما ليان تيجي 
ميرا .. ماشي 
ونزلو لحد ما ليان جت 
حازم .. العيال هيسهرو جاي 
ادم .. انا مستنيك اصلا 
حازم .. سلام يا ميرا سلام يا ليان 
******
Fatma goda 
يوسف .. ما تهدي يخربيتك 
حور .. مبسوطه دا انت سخيف 
يوسف .. ولما اعمل حاجه متعجبكيش 
حور .. متقدرش عشان بتحبني 
يوسف ضحك .. طبعا 
*****
زين .. كلم يوسف بقي هو بيوصل  حور اختي ودي ما هتصدق وهتضربو 
سليم .. علي فكره هيجو يضربونا 
زين .. هنجري اتصل  بس من رقمك التاني عشان مش متسجل عندو 
سليم .. هنتنفخ 
زين .. رن بس 
رنو 
حور .. ما ترد علي السخيف اللي بيرن 
يوسف .. دا رقم 
حور .. وحياة امك رد وافتح الاسبيكر 
يوسف .. الو 
سليم بصوت بنت  .. الو يا خاين كده ترميني بعد ما قضينا اجمل وقت مع بعض 
يوسف بإستغراب .. مين انا 
سليم .. ايوه يا جو يا خاين بحبك ومسمحاك تعالي يلا 
زين من كتر الضحك وقع علي الارض 
حور بصوت عالي .. نهار ابوك اسود 
سليم .. انتي مين انتي كمان انت اي يا جو كل يوم مع واحده 
حور شدت الفون .. اه قوليلي عمل اي عشان اجبلك حققك 
حازم وادم و وليد وصلو وقعدو يسمعو اللي سليم بيعملو 
سليم شاور أنهم يسكتو .. والله خدني من البار إللي في المهندسين وقضينا يوم تحفه وبعدها علي طول سابني 
حور .. يوسف اقسملك بالله لو الكلام دا بجد لا اموتك 
يوسف سمع ضحك الولاد .. يا ولاد *** انتو بتلبسوني 
حور ليوسف  .. انت بتهزر يا زفت 
يوسف .. اهمدي بقي دا اخوكي وسليم والبهايم التانيه 
زين .. ايوه يا حور
حور .. كتك القرف انت وهما 
الشباب .. الله يخليكي 
Fatma goda
سليم قفل الخط ولقي وليد وحازم و ادم بيبصو بشر  .. براحه هتضرب بالراحه وبعدين زين معايا 
زين .. انا معملتش حاجه 
ادم وهو بيكور ايده .. دا انتو هتكلو علقه 
زين .. طب جبت اكل انا جعان 
ادم .. هو انا امك في اي 
زين ضحك والحمدلله اتضرب هو وسليم 
سليم بضحك .. بس يا عم انت بتضرب بالحزام 
وليد .. ياريتك بتتوجع انت والحمار التاني بتضحكو 
زين .. انا جعاااااان 
ادم .. الاكل في المطبخ يا زفت 
حازم .. سليم انت وديت الهدوم فين 
سليم .. جوه 
ادم .. هي السهره صباحي 
سليم .. اه خش غير هدومك والا هتفضل قاعد بالبدله 
ادم .. هدخل اغير 
وليد .. احسن حاجه الشقه دي حلوه وكبيره وفيها لبس لينا 
سليم .. وحيات امك انا مش هغسل الهدوم زي المره اللي فاتت 
وليد ضحك .. مهي امك انت كمان 
اليوم مر بتفاصيله كانت حلوه جدا وتاني يوم يوسف اتقدم لحور رسمي  في التجمع العائلي بتاع كل جمعه 
ادهم .. احنا طالبين ايد حور ليوسف 
اسر .. وانا هلاقي احسن من يوسف موافق رأيك يا حور 
حور بخجل .. اللي تشوفه يا بابا 
زين .. بقيتي بتتكسفي دلوقتي 
وقرأو الفتحه  وعملو حفله بسيطه مع بعض ويوسف راح جاب الشبكه ولبسهالها وكان يوم عائلي بفرحتهم بيوسف وحور 
******
Fatma goda 
وبعد اسبوع كانو البنات نزلو الجامعه ماعدا عهد لأنها مخلصه 
في صباح يوم جديد 
عاصم .. انا رايح مشوار 
عهد .. عندك بطوله 
عاصم .. مين اللي قالك 
عهد .. اونكل عز عايزاك ترفع راسنا بكره وكلنا هنحضر 
عاصم ابتسم .. حاضر 
******
(في بيت اسر ) 
أسرة كيان وأسرة اسر 
كيان .. يشرفني اني أخطب كارمن ل وليد يا مراد 
مراد .. وانا موافق 
فرح وداليدا .. لولولولولولولي مبروك يا ولاد 
كارمن .. اللي يبارك فيكم 
سليم بهزار .. عندنا فرح لولولولولولولي 
مراد .. عقبالك يا سليم 
سليم ..مش باين ليا ملامح والله 
مراد ضحك .. اصبر علي رزقك
وليد .. حفلة الخطوبه الاسبوع الجاي 
مراد وكيان موافقين 
مراد .. نقرأ الفتحه 
الجميع .. بسم الله الرحمن الرحيم 
اليوم مر بتفاصيله وخوف عهد علي عاصم من البطوله 
وعاصم اللي بيتدرب بكل قوته 
وادم وميرا اللي لسه منتظرين عاصم يكسب البطوله عشان يعملو حفله 
وفرحت حور ويوسف وكارمن و وليد 
ليان رفضت أن حازم يتقدم رسمي دلوقتي بعد البطوله 
واللي ما زالوا سناجل زين وسليم وهيدي 
يتبع…..
لقراءة الفصل الثامن عشر : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent