recent
أخبار ساخنة

اسكريبت مصيبة اقتحمت حياتي 2 الفصل الأول 1 بقلم فاطمة بدران

jina
الصفحة الرئيسية

 اسكريبت مصيبة اقتحمت حياتي 2 الفصل الأول 1 بقلم فاطمة بدران

اسكريبت مصيبة اقتحمت حياتي 2 الفصل الأول 1 بقلم فاطمة بدران

اسكريبت مصيبة اقتحمت حياتي 2 الفصل الأول 1 بقلم فاطمة بدران


صباح الخير يا مستر ياسين
ياسين :- 
السكرتيره وتدعى ميار :- مستر ياسين المجموع اللى جايه تدرب فى الشركه وصلت 
ياسين :- كام واحد 
ميار بخوف :- 10 يا فندم خمس بنات وخمس ولاد زى ما سنه 
ياسين :- خليهم ينتظرونى فى قاعة الاجتماعات 
استوووووووب
(ياسين احمد الاسيوطى صاحب شركه الاسيوطى للمعمار ذو شخصيه جاده ويخاف منه الجميع لا يعرف فى حياته الا العمل و العمل أيضا )
ميار :- حاضر ثم خرجة من المكتب ما ان خرجه حتى استطاعة ان تأخذ أنفاسها وهى بتكلم نفسها امتى ربنا يكرمنى وجوز وسيب الشركه الواحد من كتر ما بيخاف منه اليل كله بيحلم بيه دانا خايف اقله عاوزه اسيب الشغل ومستنيه يرفضنى 
استوووب 
(ميار عاصم على السكرتيره الخاصة ياسين احمد الاسيوطى شخصيه هادئه جدا حلم حياته انها تطرد من الشغل بسبب رعبها من ياسين )
ذهبت ميار إلى مجموعه المتدربين وطلبت منهم الذهاب إلى قوله الاجتماعات 
ياسين بصرامه :- ميااااار
ميار بخوف بصوت واطى يكاد يسمع :- دانا لو شغاله فى فيلم رعب مش هخاف يارب انت عارف ان انا غلبانه ومش قد الرعب ده 
ياسين بصوت عالى :- مياااااااار انت فين 
ميار بخوف :- نننن نعم يا مستتتتتر ياسين 
ياسين بعصبيه :- مش بنادى عليكى كنتى فين 
ميار برعب من ياسين :- كنت بودى المتدربين قاعة الاجتماعات 
ياسين :- دى اخر مره انادى عليكى ومترديش 
ميار وقت أوشكت على الموت من كثرة الرعب :- حاضر يا مستر ياسين 
ياسين :- القهوة بتاعتى وحصلينى على قاعة الاجتماعات 
ميار :- حاضر 
وصل ميار إلى قاعة الاجتماعات على صوت ياسين العالي 
منار برعب :- استر يارب انا لسه فى عز شبابى انا عارفة اليوم ده مش هيعدى على مش اسطبحت بوش فوزيه نكد لازم اليوم يقفل كله 
فى القاعة الاجتماعات 
دخل ياسين إلى القاعه بهيبته المعتاده والجميع فى الدخل ينظرون فى خوف مما سمعوا عن ياسين 
نظر ياسين إلى جميع الموجودين ثم تحدث بصوت عالى يدل على غضبه :- مين اللى جايب اخته الصغيره التدريب انتو جين تدربوا ولا جايين هنا عشان تفسحوا 
نظر الجميع إلى ياسين بخوف ولم يعرفوا على ماذا يتحدث فلا يوجد طفلة صغيره وسطهم 
ياسين وماذال يتحدث :- ثانيا فين المتدربة العاشرة هو احنا هنزر من الأول لما توصل قولوا انها مفصوله 
احد التدربين ويدعى إسلام :- مستر ياسين بس احنا كده العدد كامل مفيش حد ناقص 
ياسين بغض :- يعني عاوز تقول اية انا اعمى ثم ذهب إلى طفلة صغيرة أو فتاة ايهم أقرب وبصوت عالى انتى جاية هنا مع مين ها انت عارف ان هنا مكان شغل مش لعب 
نظرة إليه بتحدى ثم تحدثت :- انا مش صغييه انا كبييه انا نوى عامى منصوى الاول على الدفعه 4 سنين 
وقف ياسين بصدمه أمام تلك الطفله من وجه نظره وكاد ان يضحك ولكن استطاع أن يمسك نفسه حتى لا تضيع هيبته أمام الجميع :- تمام اتفضلوا عشان تعرفوا التفصيل 
جلس الجميع لمعرف قواعد التريب 
ياسين :- أولا حضراتكم هتدربوا لمده ثلاث شهور هيتم تعين 3 من اصل 10 فى الشركة والباقى سوف يحصل على شهادة يستطيع من خلالها العمل فى اى شركه والثلاثة سوف يحصل شخص منهم على بعثه إلى إيطاليا لتكمه الدرسات العليا استاذة ميار
ميار :- نعم يا مستر 
ياسين :- ميار هتعرف كل واحد منكم الشغل اللى مطلوب منه وأى حاجة مش فهمينها تقدروا تسألوا الاستاذه ميار عنها أو الأستاذ عاصم ومروان هيرجعوا بعد أسبوع فى اى مشاكل تانى 
المتدربين :- شكرا 
استووووووووووب 
_________________________
ميار هتقدر تحقق حلم عمرها 
مين الثلاث أشخاص اللى هيشتغلوا فى شركة الاسيوطى 
ويا ترى نور هتكون من ضمن المجموعه 
يتبع.....
لقراءة الفصل الثاتي : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الاسكريبت : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent