recent
أخبار ساخنة

رواية عشق المراد 2 الفصل السابع والعشرون 27 بقلم فاطمة جودة

jina
الصفحة الرئيسية

  رواية عشق المراد 2 الفصل السابع والعشرون 27 بقلم فاطمة جودة

رواية عشق المراد 2 الفصل السابع والعشرون 27 بقلم فاطمة جودة

رواية عشق المراد 2 الفصل السابع والعشرون 27 بقلم فاطمة جودة


 سليم .. كلمه كمان وهزعلك 
هيدي .. خلاص بقي ممكن تمشي 
سليم .. مش ماشي اطلعي قدامي 
زين .. مالك يا سليم 
سليم .. انت واقف حاضنها وحاطت ايدك في وسطها دا ينفع وهي بتكلم كريم صاحبي 
هيدي .. انا اسفه يا سليم ممكن لو سمحت كفايه 
سليم .. قدامي 
هيدي خرجت 
زين شد سليم .. انت بتعاملها كده لي 
سليم .. ملكش دعوه ومتزعلش مني 
زين .. انا زعلان عليها ربنا يهديك وصدقني لو عملتلها حاجه هزعلك 
عهد .. هيدي ممكن تيجي ثانيه 
طلعو اوضة عهد 
هيدي .. اي 
عهد .. مالك زعلانه لي 
هيدي وهي كاتمه دموعها .. عادي يعني 
عاصم دخل .. مالكو 
هيدي .. هنزل انا 
عاصم .. انا طالع اشوف مالكم اقعدي 
هيدي دموعها خانتها .. مضايقه شويه 
عاصم .. اقعدي  بس 
هيدي قعدت 
عهد .. اتكلمي 
هيدي .. انا زهقت من كل حاجه معنديش حد قريب مني والا حد احكيلو والا اتكلم معاه وسليم عمال يكلمني بطريقه كلها استهزاق وتحكم فيا 
عاصم .. انتي عملتي  اي 
هيدي .. معرفش هو دخل عليا انا وزين وفضل يزعق ويقول كلام سخيف 
عهد حضنتها .. معلش يا حبيبتي يمكن في حاجه مضيقاه 
هيدي .. وانا مالي يعني 
عاصم .. خلاص يا هيدي فوتي .. انا عرفت انك هتنزلي تدريب معاه في المستشفى ابقي اسأليه 
هيدي .. ماشي هنزل اشوفهم 
عاصم .. ماشي 
هيدي نزلت 
عاصم .. اي يا بطل الحلاوه دي 
عهد بصتله .. بس اتلم 
عاصم .. اتلم انتي قد الكلمه دي 
عهد .. اه هتعمل اي يعني 
عاصم .. هعمل حاجات كتير وأولها هعاقبك 
عهد .. لا مش هينفع تعاقبني دلوقتي عشان أنا هجري 
عاصم .. تعالي ننزل نتغدي ومتقوميش من جمبي 
عهد .. يا عاصم 
عاصم .. قلبه يلا بقى اسمعي الكلام
*****
Fatma goda 
يوسف .. مالك 
حور .. مين يارا 
يوسف .. يارا مين 
حور .. يوسف اقسملك بالله لو عرفت حاجه هموتك بجد 
يوسف .. تعالي نتكلم في البلاكونه 
دخلو البلاكونه
حور .. انطق 
يوسف .. في اي يا زفته 
حور .. مين يارا 
يوسف .. ألطم يارا مين 
حور مسكت موبايله .. افتح الموبايل ورد علي يارا اللي رنت عليك 
يوسف .. دي يارا بتاعت القاضيه 
حور عيطت .. بتخوني .. انت بتخوني 
يوسف .. يلهوي بتعيطي لي 
حور .. يا خاين يا زباله 
يوسف .. حور أخون مين متجننيش امي عليكي 
حور .. يارا بتاعت القاضيه بتكلمك لي 
يوسف .. عشان تبلغني اللي بيحصل حتي اسألي زين 
حور .. يعني دا شغل 
يوسف .. ايوه والله 
حور .. بردو زعلانه كنت تقولي 
يوسف همس .. طب احضنك دلوقتي عادي 
حور .. اتوكس علي خيبتك 
يوسف حضنها .. عارفه بحبك وبحب غيرتك وهبلك 
حور .. يوسف متبعدش عني في يوم هموت 
يوسف .. مقدرش .. بعد الشر عنك 
حور .. اوعي في يوم تخوني 
يوسف .. مقدرش اخونك 
حور .. اوعي  احسن سليم جاي 
يوسف بعد عنها 
سليم .. يوسف كنت عايزك في موضوع بكره 
يوسف .. عينيا 
*****
Fatma goda 
وليد .. كوكي 
كارمن .. نعم 
وليد ضحك .. بجرب صوتي 
كارمن حدفته بالمخده بتاعت الكنبه 
مراد .. بتعملي اي يا بنتي 
كارمن .. هيشلني يا بابا 
مراد .. ما انتي هتشليني من  زمان وساكت 
وليد ضحك .. احسن
كارمن .. ماشي يا وليد  ينفع كده يا اونكل 
كيان حضنها .. لا يا حبيبتي 
وليد .. معلش يا بابا هتقل عليك محدش يحضنها 
كيان .. بتغير 
وليد .. سيبها يا بابا 
كارمن .. لا اونكل حبيب قلبي 
وليد  خرج البلاكونه وهو متعصب 
مراد .. كارمن وليد عصبي بطلي تستفزيه 
كارمن .. الله بهزر 
مراد .. اهو اضايق روحي شوفيه 
كيان .. والله يستاهل 
كارمن .. وليد 
وليد .. تصدقي بالله لو ممشتيش دلوقتي هضربك 
كارمن بصدمه .. انت بتتكلم بجد 
وليد .. غوري برا 
كارمن .. وليد 
وليد .. برا وملكيش كلام معايا 
كارمن خرجت بزعل هي كانت بتهزر وبعدين كيان عمها 
كيان .. لسه زعلان
كارمن .. مش هيكلمني 
كيان .. تعالي ابني متخلف غيرته خنيقه طالع لمين معرفش 
فرح من المطبخ .. طالع لأمي ها انت ميتغيرش خالص 
كيان خد كارمن ودخلو البلاكونه 
وليد .. نعم 
كيان .. اتكلم عدل انا ابوك 
وليد .. 
كيان .. كوكي كانت بتهزر حصل اي يعني 
وليد .. ماشي ملهاش كلام معايا 
كيان .. وليد وبعدين 
وليد .. انا قولت يا بابا اطلعي برا 
كارمن خرجت بس المرادي وهي قلبها ضرباته سريعه جدا اول مره وليد يزعل كده هي كانت بتهزر معاه بس هو غيرته حاده اوي 
ليليان .. الغدا جاهز 
قعدو يتغدو 
يوسف .. ما تأكلي كويس 
حور .. مش قادره 
يوسف .. يلا عشان اعملك اللي انتي عايزاه 
حور .. يوووه 
يوسف .. يلا 
حور .. حاضر 
****
Fatma goda 
مراد .. مالك يا زين 
زين .. مفيش يا اونكل عندي فاضيه مهمه 
مراد .. ربنا معاك 
زين .. يارب 
كيان .. مش هنطلع مصيف السنادي 
عاصم همس لعهد .. ويبقي شهر عسل 
عهد بنفس الهمس .. لما اخلص الجلسات مع سليم 
عاصم .. ماشي يا حبيبي 
مراد .. نطلع 
عز .. ياريت احسن في حد بحبه اوي عايز يغير جو 
ليليان .. ربنا يخليك ليا 
ادم .. يا بابا  يا جامد 
عز .. بس يا ياض 
ميرا ضحكت .. كسفك 
ادم همس .. اخرسي خالص دا انا هطين عيشتك علي القرف اللي في  شفايفك دا 
ميرا .. مش باين والله 
ادم .. اصبري عليا
مراد .. خلاص احنا اتفقنا 
اسر .. اه ..  هنطلع فين 
داليدا .. مراد 
مراد .. بتحاولي في اي 
داليدا .. عشان خاطري احنا مروحنهاش بقالنا كتير 
مراد .. عشان خاطرك بس 
داليدا .. كده نروح الساحل وابعتلهم يجيبو عشق المراد هناك 
عز .. خلاص كده اتفقنا بس نستني زين يخلص القاضيه 
زين .. ماشي 
ليان .. احنا هنقعد كام يوم 
عز .. اسبوع 
ليان .. طب والجامعة 
حازم .. هو انا كوز ذره منا اشرحلكم 
عمر .. محلوله يا حبيبتي 
ليان .. ماشي 
******
Fatma goda 
اليوم مر بتفاصيله معاهم وكل واحد عايش حاله 
عاصم وحبه لعهد اللي بقي بيخاف عليها اكتر من نفسه وحبه ليها بيكبر كل لحظه 
ويوسف وحور اللي عايشين في دنيا تانيه 
وحازم وليان اللي بيعشو وقت من اجمل اوقات حياتهم 
وليد وكارمن وغيرته عليها اللي قلبت بخناقه بينهم 
وسليم اللي اتعصب جدا لما شاف زين حاضن هيدي 
وزين اللي بيصارع الوقت عشان القاضيه 
وهيدي وحيرتها في اللي بيحصل
(في صباح يوم جديد )
وليد بيرن علي كارمن مش بترد فضل يرن كتير اوي وهي مردتش رن علي داليدا 
وليد .. ازيك يا ديدا 
داليدا .. ازيك يا حبيبي 
وليد .. كويس كارمن مش بترد لي 
داليدا .. هي يا ابني من ساعة ما رجعنا امبارح وهي قافله علي نفسها ومش راضيه تكلم حد 
وليد بوجع .. هي زعلانه مني 
داليدا .. عشان اللي حصل امبارح .. غيرتك حاده اوي يا حبيبي هي كانت بتهزر 
وليد .. يا ديدا هي عارفه ومتأكده اني مبحبش حد يلمسها والا حتي ابويا والله حب مش تحكم 
داليدا ضحكت .. مراد وكيان وكلهم كده معلش يا حبيبي 
وليد .. طب اعمل اي دلوقت 
داليدا ..  تعالي اتكلم معاها 
وليد .. اونكل وحازم فين 
داليدا .. خرجو 
وليد .. طيب انا جاي 
بعد شويه 
داليدا .. تعالي يا حبيبي 
وليد .. هي فين 
داليدا .. في اوضتها
وليد .. معلش يا ديدا اعملي حاجه نشربها عقبال ما اكلمها 
داليدا ضحكت .. بطرقني بالطريقه 
وليد .. لا والله 
داليدا .. ماشي يا جزمه 
وليد ضحك .. والله اتجوزك انتي 
داليدا .. خشلها يلا 
وليد بيخبط 
كارمن .. يا ماما بعد اذنك سيبني لوحدي 
وليد .. افتحي الباب 
كارمن بحده .. اي اللي جابك اطلع برا ومش عايزه اشوف وشك
وليد .. افتحي 
كارمن بزعيق .. مش فاتحه 
وليد خبط الباب بكتفه لقاها بتعيط وشعرها علي ظهرها 
كارمن .. اطلع برا 
وليد قفل الباب .. انا اسف 
كارمن .. برا 
وليد .. قولت اسف 
كارمن .. وانا مش متقبله اسفك 
وليد .. اول مره اشوف شعرك 
كارمن .. اطلع برا 
وليد قرب منها وحط ايدو علي خصرها .. محدش يلمسك غيري والا حتي ابويا 
كارمن .. انا .. 
وليد قبلها بحب وهي بادلته شعوره ولفت ايديها حولين رقبته 
وليد .. متزعليش انا اسف وندمت والله ومنمتش طول الليل عشان مش بتردي عليا 
كارمن .. امم هتزعلني تاني 
وليد .. لا 
كارمن .. احيه هو بابا وحازم فين 
وليد .. مش موجودين 
كارمن خدت نفس 
وليد قبلها 
كارمن .. ماما .. ماما فين 
وليد .. مشغوله برا 
كارمن .. خلاص 
وليد. .. خلاص اي 
كارمن .. اطلع 
وليد .. لا وكمل تقبيلها 
داليدا دخلت .. نهاركو اسود 
كارمن استخبت ورا وليد .. والله هو السبب 
وليد .. احنا اسفين
داليدا هتضرب كارمن بالقلم وليد مسك ايديها 
وليد .. انا اسف انا اللي بوستها ومسمحش انك تضربيها
داليدا .. انت بتهزر 
وليد .. بتكلم بجد هي ملهاش ذنب 
كارمن .. عايزه تضربيني يا ماما وانا في السن دا 
داليدا .. عشان سفالتك 
وليد .. يا طنط انتي عملتي كده مع اونكل قبل الجواز وكلكم مش انتي و اونكل بس وزي ما حضرتك كنتي واثقه في اونكل هي واثقه فيا انا مش ببرر غلطتي اه غلط بس اعمل بحبها وبعشقها اونكل لما حب يثبت حبه ليكي جابلك يخت سماه عشق المراد داليدا انا نفسي اعملها كل حاجه بس للأسف دلوقتي كل ما نخرج شويه حازم يتصل ويفضل يزعقلها 
داليدا .. وليد خلاص 
وليد باس دماغها .. متزعليش مني انا بحب كارمن والله ومستحيل اضررها 
داليدا .. مش هتعمل كده تاني 
وليد .. لا 
كارمن .. خلاص يا ماما والنبي طيش ولو عايزه افشكل الخطوبه ماشي بس بلاش تزعلي مني 
وليد .. خلاص يا ديدا بقي 
داليدا .. مش هتعملي كده تاني 
كارمن .. لا 
داليدا حضنتهم .. خلاص هعديها المرادي ومش هقول لأبوكي بس لو عرفت أن في حاجه حصلت صدقني مفيش جواز 
وليد  .. ربنا يخليكي لينا 
يتبع…..
لقراءة الفصل الثامن والعشرون : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent