recent
أخبار ساخنة

رواية عشق المراد 2 الفصل السابع والثلاثون 37 بقلم فاطمة جودة

jina
الصفحة الرئيسية

        رواية عشق المراد 2 الفصل السابع والثلاثون 37 بقلم فاطمة جودة

رواية عشق المراد 2 الفصل السابع والثلاثون 37 بقلم فاطمة جودة

رواية عشق المراد 2 الفصل السابع والثلاثون 37 بقلم فاطمة جودة


راحو السينما واتصدمو شاشة العرض كان عليها صور وفيديوهات ل ليليان ومرام مع بعض وصور لعز وليليان ومرام واسر كانت تحفه وفي ورد نزل عليهم 
الكل واقف بيبص علي ريأكشن مرام وليليان 
عز .. هو انا انسي عيد جوازنا 
اسر .. وانا ابقي خاين ها 
مرام حضنته .. والله كنت هخليك تطلقني لو نسيت 
عز حضن ليليان وهمس .. هو انا انسي حب حياتي ومراتي وبنتي وامي واختي 
الكل صفر وسقف 
عهد .. انت كنت عارف 
عاصم .. اكيد 
عز نزل علي ركبته وطلع علبه فيها خاتم ألماظ 
ليليان .. بتهزر 
عز .. تؤتؤ 
ليليان .. عز انا مكنتش عايزه هدايا انا كان نفسي تكون فاكر مش اكتر 
عز حضنها وهمس .. هنتفرج علي الفيلم وهنعمل احلي واجمد احتفال انا وانتي 
اسر كان جايب نفس الخاتم لمرام لأن الخاتم ده كان عاجبهم جدا وليان سمعتم وهما بيتكلمو عن الخاتم وعرفت شكله وبلغت عز 
مرام .. ربنا يخليك ليا 
اسر .. ويخليكي ليا يا روحي 
عاصم .. بس عملتو الصبح مسلسل جامد ما شاء الله في منه جزء تاني 
عز .. بس يا عاصم 
عاصم .. طب الفيلم هيبدأ 
عز .. يلا 
كل اتنين قعدو جمب بعض والكبار في الصف اللي قبلهم  والفيلم بدأ
عهد .. هو ممكن حد يحب حد كده 
عاصم حاطط ايده علي كتفها ..  انا بعشقك 
عهد ..بتتكلم بجد والا بتقول كده وخلاص 
عاصم .. كده وخلاص بعشقك والله بموت فيكي 
عهد ابتسمت .. وانا 
عاصم .. قولي 
عهد .. بعد الفيلم 
******
Fatma goda 
ادم .. ميرا 
ميرا  وهي مندمجه في الفيلم .. نعم 
ادم .. بحبك 
ميرا مسكت ايده .. وانا كمان بحبك اوي 
ادم خدها في حضنه .. ربنا يخليكي ليا 
****
حازم .. ليان .. بطلي رزاله 
ليان .. قولت لاء
حازم .. ليان كلهم قاعدين في حضن بعض حتي ادم 
ليان .. براحتهم 
حازم .. اوبا الصاروخ دي 
ليان ضربته في رجله .. هتتلم والا لا 
حازم شدها وبقت في حضنه .. بس بقي اهمدي مبتزهقيش 
ليان .. عاصم هيزعق 
حازم .. حبيبتي ادم قاعد زينا اهو وكلهم جت علينا 
ليان سكتت وفضلت تتفرج 
الكل مندمج 
عاصم اللي بقي عاشق مش بيحب  وبقي عنده غيره قاتله مش حاده 
وادم اللي حبه كل يوم بيكبر ويكبر أهميته بميرا 
ويوسف اللي بقي عنده حب تملك وخوف احسن حبيبته تضيع منه 
وحازم اللي عامل زي البيبي في وجود ليان بيحبها جدا حبه بيكبر كل يوم وكل لحظه هي معاه 
وليد وكارمن عاملين زي توم وجيري ميقدروش يبعدو عن بعض بتخانقو كتير بسبب تفاهات 
وسليم اللي بيغير اوي من زين حاسس انو واخد قلب هيدي مع أنه اخوها مش قادر يستوعب الفكره كامله 
وزين اللي كان عايش في الدنيا لشغله وأهله حبه ل يارا اختلف معترفش بحبه غير لما حس انو هيفقدها
< لم أبالي شيء و علي الرغم احببتك 
 ورغم اختلافنا سيظل حضنك ملجائي الوحيد >
الفيلم خلص ورجعو كل واحد علي اوضته 
ليليان دخلت الاوضه كانت متزينه بالورد الابيض والأحمر ومكتوب Love بوكس علي السرير في كل الحاجات اللي بتحبها 
ليليان حضنته .. بحبك اوي 
عز .. وانا بموت فيكي يا روحي وقبلها وتاهت في غرامه 
******
Fatma goda
اسر كان عامل اللي عز عامله لأنهم كانوا متفقين علي نفس الحاجه بس كان حاطط تورته عليها صورتهم وهما مخطوبين 
مرام ابتسمت بحب .. مش عارفه اقول ايه
اسر حضنها .. شششششش مش عايزك تقولي حاجه بس مينفعش تشكي فيا بعد اللي مرينا بيه مع بعض 
مرام تبتت في حضنه .. انت اول مره تنسي خوفت تكون واحده شغلت قلبك 
اسر .. وهتعملي مساج برده 
مرام ضحكت .. لسه فاكر 
اسر .. كانت اول مره ايدك تلمسني 
مرام .. وكانت اول مره اخاف وانا معاك 
اسر .. يومها روحتلك البيت اتكلمتي بجمود 
مرام .. عشان أثبت لنفسي انك متنفعنيش بعد اللي عملته 
اسر .. ساعتها عرفت انك احسن واجمل بنت قلبي شافها قبل عيني حبيتك سنتين من غير ما حد يعرف 
مرام .. كنت بتغير لما حد من اللي في الشركه يقرب مني
اسر .. هنفضل نتكلم عن الماضي 
مرام .. دي اجمل ذكريات حياتي 
اسر قبلها بحب ودخلت العالم بتاعه اللي مهما كانت زعلانه منه بتدخل العالم دا كل شيء بيتمسح 
******
Fatma goda
عهد .. كده المفجأه بكره 
عاصم .. ايوه 
عهد .. قول دلوقتي
عاصم .. انا متخلف اني قولت اصلا 
عهد بدلع .. عشان خاطري 
عاصم تاه .. عشانك اعمل اي حاجه 
عهد .. ماما بترن 
عاصم .. دا وقته 
عهد ضحكت .. والا دي ماما اغلي منك بكتير 
عاصم زعل هو بيحبها ومش عايزها تحب غيره 
روان .. ازيك يا حبيبتي 
عهد .. بخير الحمدلله وانتي عامله اي 
روان .. خلاص فاضل اسبوع واجيلك 
عهد بفرحه .. يارب يا ماما 
روان .. انا عرفت أن عمك احتمال يتقبض عليه بسبب بلاوي عملها 
عهد قلبها اتقبض .. طب ما كويس 
روان .. في حاجه هقولك عليها لما ارجع مش هينفع في التليفون 
عهد .. حاجه كويسه والا اي 
روان .. مش عارفه يا بنتي سلام وقفلت 
عهد .. عاصم مالك 
عاصم .. مفيش 
عهد حضنته من ضهره .. مالك بقي عشان خاطري انا بجد مش قادره اتكلم 
عاصم .. بتحبي مامتك اكتر 
عهد ضحكت .. ينهار اسود بتقارن اي بإيه 
عاصم .. ردي 
عهد .. انت بتحب مامتك وباباك اكتر والا انا 
عاصم .. انتو الاتنين 
عهد بدلع .. وانا قلبي فيه اتنين عاصم وماما 
 عاصم حضنها بشده وكأنها هتسيبه 
عهد بصوت هزيل .. بتحبني بجد ومش هتتخلي عني 
عاصم .. طبعا 
عهد .. اثبت علي كلامك 
عاصم .. في اي 
عهد .. مفيش يا حبيبي
عاصم .. تعالي نقعد في البلاكونه 
عهد .. يلا احنا ورانا حاجه 
قعدو في البلاكونه 
عهد .. لو خايف من شيء يحصل تطمن نفسك ازي 
عاصم .. قوليلي يا روحي خايفه من اي متوجعيش قلبي 
عهد دمعت .. عاصم خليني في حضنك متبعدش عني 
عاصم فضل حاضنها ويحسس علي شعرها لحد ما نامت 
عاصم .. يا تري فيكي اي يا عهد 
****
<في مصر >
مجهول 1 .. عايزاهم يتدمرو 
مجهول 2 .. كله تحت السيطره
*****
الكل نام في هدوء تام 
عهد قامت مفزوعه وبتصرخ 
عاصم .. في اي 
عهد عيطت .. كابوس تاني 
عاصم  .. اهدي انتي اكيد نفسيتك تعبانه 
عهد عماله تاخد نفسها .. في اي انا زهقت 
عاصم حضنها بحنيه .. نامي يا روحي 
عهد .. عاصم انا خايفه من كل حاجه 
عاصم .. انتي بتشوفي اي في الكابوس 
عهد .. حد عمال يخنقني وعايز يموتني ولابس لبس اسود و وشه مش مفهوم مش وش انسان 
عاصم .. اهدي خلي المصحف جمبك 
عهد .. يارب 
عاصم حضنها وفضل يقرأ قرآن جمبها وقام يصلي بنية ربنا يريحها عهد كانت سامعه كل ده ومبسوطه انه بيحبها وبيدعيلها
Fatma goda
في صباح يوم جديد 
عاصم .. عهد حبيبتي 
عهد صحيت .. صباح الخير 
عاصم .. صباح النور يلا قومي عشان ننزل 
عهد .. عاصم انت متضايق صح 
عاصم .. لي يا حبيبي 
عهد .. عشان موضوع الكابوس دا انت مش بتعرف تنام 
عاصم .. لا يا حبيبي متشغليش بالك بنام كويس طول ما انتي معايا يلا البسي عشان المفجأه 
عهد ضحكت .. ثواني 
ودخلت لبست وعاصم بلغ عز انهم مش موجودين وخدها وخرجو 
***
ادم بيخبط علي ميرا 
ميرا فتحت .. انت خنقتني 
ادم .. اوعي يا بت عاصم وعهد مش موجودين وبابا واسر عاملين اعتقال في الاوضه وادهم وعمر وكيان قالو مش هينزلو دلوقت 
ميرا .. وانتي يا بيضه جايه تقرفي اللي جابوني انا كنت هقعد اقرأ 
ادم غمز .. نقرأ مع بعض 
ميرا .. امشي يا ادم 
ادم .. في اي والله منا ماشي وقاعد علي قلبك 
ميرا .. علي قلبي يعني 
ادم .. ايوه علي قلبك واجري اعملي نسكافيه 
ميرا .. تحب اغسلك رجلك بالمره 
ادم .. بتعرفي ؟؟ 
ميرا حدفته بالمخده .. انت جاي تشلني 
ادم .. بت متخنقنيش انا قاعد مش همشي 
وفضلو زي توم وجيري 
****
Fatma goda
عهد .. عاصم في اي 
عاصم .. خاطفك 
عهد .. يا ابني مش بهزر 
عاصم .. تعالي بس 
كانت جزيره خاليه من الناس عامله زي المالديف 
عهد .. اي الجمال ده 
عاصم .. حضنها المكان ده انا اشتريته عشانك  وهكتبه بإسمك محدش في الكون هيعرف عنه 
عهد بصدمه .. انت بتهزر والا اي المكان مفيهوش حد 
عاصم .. امم مهو بتاعي خلاص يلا ننزل الميه 
عهد .. عاصم انت بتتكلم بجد وبعدين هنزل بهدومي 
عاصم .. شايفه الأوضه دي 
عهد .. اوضة اي انت عبيط دي عشه يا بابا 
عاصم .. عشه ماشي عشه .. عشه المهم خشي هتلاقي لبس البسيه وتعالي
عهد دخلت وملقتش حاجه غير مايوه  بكيني عاصم دخل .. البسي يلا 
عهد .. العبط اشتغل انت مش ملاحظ اني محجبه وان مينفعش دا مش محترم خالص وافرض حد جه  
عاصم .. الصبر يا رب عشان مأقتلهاش .. المكان ده بتاعي بتاعي مفيهوش حد غيري انا وانتي فهمتي 
عهد .. لا برده 
عاصم .. خلصي يا عهد عايزين ننزل الميه 
عهد .. اين القميص بتاعك ؟
عاصم .. اين القميص بتاعي ..القميص بتاعي برا 
عهد .. هاته واطلع برا 
عاصم ضحك وجاب القميص وخرج المكان كان تحفه شجر عامل زي الغابه وبحر صافي  ورمل تحفه وجو هادي 
عهد خرجت وهي رابطه القميص علي وسطها 
عاصم ضرب بإيده علي جبهته .. والله هموتك عشان اتخنقت منك 
عهد ضحكت .. يلا الاحتياط واجب 
عاصم صوت .. احتياط اي يا مجنونه انتي 
عهد .. يلا يا عاصم فدايا القميص بتاعك فدايا علمنا العوم 
عاصم ضحك .. تعالي يا قدري ومسكها من وسطها .. بصي 
عهد .. لا لا طلعني انا مش عايزه 
عاصم .. هو انا علمتك اصبري بس 
وبدأ يعلمها وهي بعد ما جابتله شلل 
عهد .. الحمدلله انا كده بقيت احسن حد يعرف يعوم 
عاصم .. كلابي يا حبيبي متنسيش كلابي اهو احسن من مافيش 
عهد رشت عليه ميه .. دا انا بعوم احسن منك يلا 
عاصم .. يلا 
عهد .. ايوه 
عاصم .. بقي ده عاصم عز الألفي 
عهد .. اقعد بقي مين عاصم عز الألفي 
عاصم .. انا هرزعك كف 
عهد ضحكت .. بهزر .. بهزر
عاصم .. هضربك والله 
عهد .. متقدرش 
عاصم .. دي حقيقه 
عهد قبلت رقبته برقه .. بحبك 
عاصم .. انا نفسي في الدلع دا علي طول 
عهد ضحكت .. موعدكش 
عاصم قبل شفاتيها .. لي 
عهد .. بهزر هزر كده وخليك فريش 
عاصم ضحك عليها 
يتبع…..
لقراءة الفصل الثامن والثلاثون : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent