recent
أخبار ساخنة

اسكريبت مصيبة اقتحمت حياتي 2 الفصل الثالث 3 بقلم فاطمة بدران

jina
الصفحة الرئيسية

   اسكريبت مصيبة اقتحمت حياتي 2 الفصل الثالث 3 بقلم فاطمة بدران

اسكريبت مصيبة اقتحمت حياتي 2 الفصل الثالث 3 بقلم فاطمة بدران

اسكريبت مصيبة اقتحمت حياتي 2 الفصل الثالث 3 بقلم فاطمة بدران


نور :- ده اخى ايعاوز يعمي خيي فى الشيكه دى
(دى اخر العاوز يعمل خير فى الشركة دى )
ياسين :- تجننى وتقول خير دانا هعملك جمعيات خيريه بس استنى عليا  
نور :- طيب بزمتك حد غيى بيعمى خيى فى الشيكه دى (طيب بزمتك حد غيرى بيعمل خير فى الشركة دى )
ياسين بهدواء وبسمه شرير :- بما انك الواحيده اللى بتعملى خير واحنا شركة اشرار فأنا هقتلك عشان نخلص من خير بتاعك 
نور بردح :- تخيص (تخلص) من يا اخويا دانا اموتك لو قيبت(قربت)  منى 
ياسين :- طيب انطقيها صح الأول يا روح امك
نور بعصبيه :- بنطقها صح 
ياسين لسه كان هيضرب نور ياسر مسك ايده ورفعها لفوق :- ياسين اهدى هتودى نفسك فى داهيا بسبب دى 
نور :- مايها (مالها) دى يا عنيا 
ياسر :- انا فهمت بس عنيا مالها عنيكى 
نور بنرفزه :- وانت ماى اهيك (وانت مال اهلك)
ياسر :- انا مش عارف  حاسس ليه انا بتهزك 
نوفا :- لا متحسش انت فعلا بتهزك عشان انت هزوق 
ياسر :- مين ده اللى هوزق يا بنت ********* وبعد ذلك انقض على نوفا ولكن أمسك به في الحظه الأخير مروان الذى عاد للتو 
ياسر بغضب :- سيبنى يا مروان اربيى قليه الأدب دى 
نوفا :- امك اسمها رجب 
مروان وبيحاول كتم ضحكته :- خلاص يا ياسر 
وعلى الجانب الآخر 
ياسين :- بصى هو هيربى بس انا هموت على طول وولسه هيضرب مسكه عاصم :- انت اجننت يا ياسين 
نور :- ايوه هو مجنون 
ياسين :- عاصم سيبنى اخلص العالم من غبائها 
نور :- انت ايغبى (الغبى)
ميار :- مستر ياسين 
ياسين بصوت عالى :- ايه يا ميار عاوزه ايه 
ميار برعب من ياسين :- الملف يا مستر
ياسين  بعصبيه وعلى وشك قتل ميار :- ماله الزفت مش اخده شريف بسبب الغبية دى (وكان بيشاور على نور ) ايه تانى 
ميار :- الملف اللى أخذه الملف الغلط 
ياسين بعصبيه :- يعنى عاوزه ايه دلوقتى  وبعد أن ستوعب كلام ميار قصدك الملف لسه هنا 
ميار وماذالت  خائفه من ياسين :- ايوه يا مستر 
ياسين بفرحه :- ميار فى مكافئة ليكى على الخبر الحلو ده 
ميار بفرحه :- بجد يا مستر 
نور بغباء :- وانا كمان 
ياسين :- وانتى كمان ايه 
نور :- عاوزه مكافئة 
ياسين ببسمه خبث :- بس كده حاضر من عيونى 
نور بفرحه :- بجد 
ياسين :- جد الجد 
نور :- شكرا 
ياسين :- العفو هتنزلى تحت الحسبات عشان فى خصم أسبوع مكافئة ليكى 
نور بردح :- ودى مكافئة يا اخويا هو انا عملت ايه عشان تخصم منى ويا (ولا ) هو افتيي(افتير) وخياص (وخلاص) 
ياسين بعصبيه :- طيب كلمة تانى يا نور وبدل خصم أسبوع هيكون اتنين 
نور :- يعنى ايه 
ياسين ببرود :- زى ما سمعتى 
نور فى نفسها :- يبنا عيى ايظايم والمفتيى (ربنا على الظالم والمفترى) 
ياسين :- بتقولى حاجة يا نور 
نور ببسمه صفر :- بقوى شكيا يا مستى ( بقول شكرا يا مستر)
ياسين :- اه بحسب ياسر 
ياسر :- نعم يا ياسين 
ياسين :- حصلنى على المكتب 
ياسر :- خمسه بس هعلمها الأدب واحصلك 
نوفا :- تعلم مين ياض الأدب. .
ياسر :- لجموسه اللى شغاله تنعر 
نوفا :- بغضب انا جموسه 
ياسر ببرود :- وبتنعر كمان 
نور :- يا يا نوفا يقوى جموسه وبتنعى وتسكتى يا كده كتير ( لا يا نوفا يقول جموسة وبتنعر وتسكتى لا كده كتير )
مروان هو وماسك ياسر :- بس يا سرنجه 
نوفا بشر :- هو غلط وانا كنت مستنياه يغلط 
وبعد ذلك انقطت على ياسر 
ياسر هو بيصوت :- اااااه يا بنت العضاضه دانتى مش بنت  انتى كلب سيبى ايدى والله لموتك 
مروان هو وبيضك على منظر ياسر :- يا بني اهدى عشان اعرف اسلكك من تحت ايديها 
نور :- خياص كده يا نوفا هو اتعيم من غيطه (خلاص كده ب نوفا هو اتعلم من غلطه)
نوفا بتفك أسنانه من ايد ياسر وايدها من شعره  :-عشان خاطرك انتى بس نور هسيبه 
ياسر بوجع  :- كسرتى ضهرى وربنا مسايبك 
ونسيب ياسر  ونوفا مع بعض ونرجع لما حد يموت التانى 
                           *******
فى مكتب ياسين
ياسين :- عاصم عملتوا ايه 
عاصم :- المشروع مشى زى ما احنا عوزين 
ياسين :- يعنى اتفقتوا على كل حاجة 
عاصم :- اه مستنين زيارتك عشان يمضوا العقود 
ياسين :- خلاص ماشى انا الاسبوع الجاى أسفر امضى العقود 
عاصم :- على خير ان شاء الله 
دقيقه ودخل ياسر وماسكه مروان :- ادخلى يا بطه  ادخلي قطه 
ياسين بعصبيه :- مروووووان مش نقصاك انت كمان بنت ال**** والله لاربيه عشان تعرف تعمل كده تانى معايا 
عاصم هو وبيضك على شكل ياسر :- طيب اقعد الاول 😂😂😂😂 الصراحه البنت علمت عليك 
ياسر :- عاصم مش فايق لستظرافك انت كمان ياسين قول لاخوك يخرص 
ياسين :- عاصم اسكت ياسر المهم هتعمل ايه فى الموضوع اللى قلتلك عليه 
مروان وهو بيكتم ضحكته :- يعمل ايه مش لما يفوق الاول 😂😂😂😂😂 الصرحه شكلك مسخره وهى ماسكة فى شعرك وبتعض فيك 
ياسر :- كلب سعران الله يحرقها  بس لما افوق ليها 
ياسين ببرود :- مروان وصل ياسر البيت وخد باقى اليوم اجازه 
عاصم قام :- يلاه يا مروان
ياسين :- انا قلت مروان سمعت عاصم فى الموضوع 
عاصم فى نفسه :- ربنا على المفترى دحتى انا أخوه الكبير 
ياسين :- عاصم بتقول حاجه 
عاصم :- بقول عاوزه حاجة قبل ما اروح المكتب 
ياسين :- لا روح خلص شغلك 
مروان اخد عاصم عشان يروحه وهو طالع شاف نوفا تشير على رقبتها على علامه الذبح وياسر ينظر لها نظرة غضب وتوعد 
                          *******
عدى اسبوع على خناقة نوفا وياسر وعلى ابطالنا 
نور :- سمى حبيبتى عاميه اية ( سمر حبيبتى عامله ايه ) 
سمر :- الحمد الله انتى اخبارك ايه وأخبار التدريب 
نور :- ايحمد اييه وايتدييب كويس ( الحمد الله والتدريب كويس) 
سمر :- الحمد الله 
نور :- جايه امتى 
سمر :- خلال يومين  
نور :- توصيى بايسيامه  (نوصلى بالسلامه) 
سمر :- سلام 
نور :- سلام (سلام) 
نور  قفلت على مع نور ولبست عشان تروح الشركه وطول الطريق بتدعى على ياسين عشان منزلهم يوم اجازتهم 
نوفا :- صباحوا 
نور :- احيا صباح على احيا ناس (احلا )
نوفا :- القمر زعلان ليه 
نور :- ما انتى عايفه (عارفه)  اييوم (اليوم) ايمفيوض (المفروض)  اجازه وأبو غضب نزلنا 
نوفا ببسمه شرير :- انا سمعت انه مسافر يومين 
نور بصدمه 😲😲:- مين ابو غضب بتاعنا 
نوفا :- اه
نور ببسمه :- متأكده 
نوفا :- اه متاكده بس ليه 
نور بخبث :- مش اينهايده شم ايناسيم (مش النهارده شم الناسيم)
نوفا بغباء :- اه بس مش فاهمه 
نور :- من طوى ما هو مدناش اجازه يبقا نشم هنا 
نوفا وعلى وشك الفهم :- قصدك 
نور :- خيى ايكى ييوح قاعده ايجتماعات بعد ساعه (خلى الكل يروح قاعدة الاجتماعات بعد ساعه)
نوفا :- انا شاكه فى حاجة بس يا رب ما يكون اللى في بالى 
نور هى وبتضحك :- 😂😂😂😂  يوحى(روحى) بس انتى وانا هعمى اتصاى(هعمل اتصال) 
                          ****** 
بعد ساعه وصل الى الشركه بهيئته المعتاده نظر إلى مدخل الشركه ولم يجد اى من الحراس ظهر عليه ملامح القل من القادم ثم دخل إلى الشركه وأيضا لم يجد اى احد من الموظفين ولا اي صوت بداء الخوف يزاد ولا يعرف السبب ودقات قلبه تزيد كلما تحرك خطوه إلى الإمام ظل يمشى إلى أن شم رائحه تشبه شئ نتن او جثه  
ازداد خوف ان تكون احدا المعتوهتان ان قالت احد زمائلها ظل يقترب من الرئحه حتى وصل الى قاعدة الاجتماعات سمع أصوات غريبه وعلى الباب معلق لوحه كتب عليا ( كل الاجباب جوه الدعوه عامه ما عده ابو غضب وجمبها صورة ياسين افرحوا يا قوم فابو غضب لن ياتى إذن لنقيم حفلة) دخل ياسين إلى القاعد ويتوعد الشر للجميع وما ان فتح الباب حتى صدم من المنظر 
استوووووووووووب
___________________________
ياسين شاف ايه فى القاعة 
اسفه على التأخير بس عندى ضغط فى الشغل وكمان الدبلومه اللى بعملها مشغوله فيها جد  ادعولى اخلص منها لان بجد تعبت منها من قبل ما أبداء فيها 
صورة لياسين من الحلقات القادمة  😉😉😉 دمار يابا دمار 
يتبع.....
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الاسكريبت : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent