روايات

رواية البداية الفصل الرابع 4 بقلم شروق

رواية البداية الفصل الرابع 4 بقلم شروق

رواية البداية البارت الرابع

رواية البداية الجزء الرابع

رواية البداية
رواية البداية

رواية البداية الحلقة الرابعة

م هنا قررت اني هبقا واحده تانيه وعملت مكالمه
نا : بقولك
مجهول: تؤمريني
نا : كنت عايزة كذا فون كدا اراقبهم يعني
مجهول : تحت امرك ، ابعتيلي تفاصيل اكتر وتساب وعنيا ليكي
نا : تممم
بعتله مسدچ بكل التفاصيل*
_________________________________________
طلبت اوبر عشان اروح البيت ووصلت اخيرا للعماره
طالعه ع السلم وكان شادي نازل م عربيته دخلت العماره بكل هدوء وبرود وبغني وهو طالع ورايا وفتحت ودخلت شقتي وبكل برود مدتوش اي اهتمام
”” كنت بحاول أبين قدام بابا أن هو مش فارقلي وكنت بتعامل عادي جدا““
نا : ي أهل البيت ، نتو ي ناااس ي الي هناا

 

بابا : اي ي بت ي جميله الدوشه الي عملاها دي
نا : قصدك اي بقا ي سي بابا
بابا : ولا حاجه ي جميلتي يلا غيري هدومك وتعالي ساعديني اخلص الاكل
نا : خمسايه بس ي حبيبي
دخلت غيرت وصليت واتغديت نا وبابا واختي بكل حب وهدوء عملت كوباية نسكافيه ودخلت البلكونه وقعدت اقرأ كتاب ، وهنا بيدخل شادي بلكونته ويتكلم ف فونه ونا سامعه بس باصه ف الكتاب وبشرب النسكافيه بتاعي!
شادي :حبيبتي
____
شادي : اه ي حبيبتي ومالو احجزي ونخرج سوا اكيد
____
شادي : طب ي حبيبتي هلبس واعدي عليكي هو نا عندي كام لوكه يعني
وهنا نا مدتش شادي اي اهتمام كالعاده وكملت النسكافيه وقراءة الكتاب عادي جدا ولا فارقلي
كان النسكافيه ف ايدي لسه مخلصش حبيت اروق عليه وهو نازل ورميته عليه ووقفت اتفرج عادي
شادي : مش تفتحي ي غبيه نتي
نا :

 

شادي : هو نا مش بكلمك ي بتاعه انتي
نا :
بصيت للسما وحسيت بانتصار ودخلت وقفلت البلكونه ورميت نفسي ع السرير وبدأت انام
★★★★★★★★★★★”
الساعه ٨ الصبح
بابا : بت ي جميله لسه مقومتيش ؟!
نا بنعاس : ي بابا نمت متأخر
بابا : يلا بلاش دلع قومي عشان متتأخريش
نا : طيب طيب قايمه
بابا : يلا قومي بسرعه
نا :
*بعد تلت ساعه*
بابا : نهار اسود ي جميله قومي ي بت
نا : خلاص بقاا هنااممم
بابا : نامي ي ست جميله حسابي معاكي أما ارجع نا نازل واختك نازله مدرستها
نا : اشطااا اطفي النور بقاا ي عمنااا
باباا بنفاذ صبر: ماشي ي جميله ماشي
★★★★★★★★★★“

 

صحيت ع صوت اذان الظهر صليت ومسكت فوني لقيت مسدچ
_عليكي بس تتدخلي هنا والفون يكون معاكي ي باشا
نا : الله ينور عليك يعم تسلم
_بس لي دا كله ؟؟! هو مش شادي دا المفروض انكو كنتو بتحبو بعض وهتتجوزو ؟؟
نا : دي اسرار بيوت معلش ومحدش لي دخل
_اسف ي باشا تحت امرك
نا : اشطااا
★★★★★★★★“
ف بلكونتي وكوباية النسكافيه ف ايدي وقررت نقلب الترابيزة ع الكل وندور ورا الكل
ونبدأ ب الست مني الي متغيره وشاكه فيها دي! نبدأ بالواتساب وهنا كانت الصدمه أما لقيت رقم مليكه متسجل عندها ب ”لوكه” وطبعا نا متأكده أن هيا مليكه م صورة البروفايل بتاعتها كانت صورة ليها مع شادي تقريبا ف قراية الفاتحه!
*الشات بينهم عباره عن أن مليكه دخلت كلمت مني واتفقوا أن مني تجيب لها كل اخباري باعتبارها صحبتي الوحيده! وتبغلها اول ب اول ومني ليها مصلحه! وساعدتها مني بالفعل واتفقوا! بس اي المصلحه الي مني ممكن تتطلع بيها ؟!!
ع الناحيه الأخري رقم متسجل ب love! وهنا الصدمه وكان..!!

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية البداية)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!