recent
أخبار ساخنة

رواية عشق المراد 2 الفصل التاسع عشر 19 بقلم فاطمة جودة

jina
الصفحة الرئيسية

            رواية عشق المراد 2 الفصل التاسع عشر 19 بقلم فاطمة جودة

رواية عشق المراد 2 الفصل التاسع عشر 19 بقلم فاطمة جودة

رواية عشق المراد 2 الفصل التاسع عشر 19 بقلم فاطمة جودة


 روان .. ماشي يا حبيبي انا هقفل دلوقتي عشان عندي جلسه
عهد .. سلام يا حبيبتي 
عاصم .. اتطمنتي علي مامتك 
عهد .. جدا .. في حد بيرن 
عاصم شاف الموبايل لقاها سهر 
عهد مسكت نفسها لما شافت الاسم .. انا هنزل رد براحتك 
عهد خرجت برا الأوضه بس كانت واقفه بتسمع  وعاصم رد .. انتي عايزه اي 
سهر بعصبيه .. انا مش هتجوز انا عندي 30 سنه وكل البنات اللي كلمتهم كانو بنات للسهر مش اكتر معتقدش اني هحب اصلا شغلي اهم كنت بتشتغلني يا عاصم ما انت بتتجوز اهو والصور مغرقه الصحافه 
عاصم بعصبيه .. احترمي نفسك انتي نسيتي نفسك اه اتجوزت بس علي الاقل اتجوزت واحده محترمه وبنت ناس مش كل يوم  في حضن واحد واحده نضيفه بتتكسف عندها دم وكرامتها اهم حاجه عندها مش انتي يا مهزقه وصدقيني لو اتصلتي والا بعتي حاجه ليا تاني هنهيكي من علي وش الدنيا 
سهر .. وديني لأندمك يا عاصم عشان تعرف مين هي سهر 
عاصم .. علي الله تنفذي كلامك وانتي عارفه مين هو عاصم عز الألفي لو عوزت اخلص منك دلوقتي هعملها غوري 
(عهد كانت واقفه برا بس بردو مضايقه حاسه انها مش مرتاحه وقررت تلعب مع عاصم ) 
عاصم بيكلم نفسه .. جرحتها تاني .. تاني انا غبي . غبي انا زهقت بقي 
Fatma goda 
*******
وليد .. انت كنت فين 
حازم .. هنا هروح فين 
وليد .. ماشي 
يوسف قاعد وحور جمبه .. مالك يا حبيبتي 
حور بزعل .. بصراحه عايزه اروح اجيب فستان  لأن البنات كانو جايبين مع بعض بعد الجامعه   وانا كنت فاكره انهم مش هيعملو الخطوبه بكره 
يوسف .. ودي حاجه تزعلك 
حور .. ايوه عايزه يكون شكلي حلو 
يوسف .. اونكل اسر ممكن اروح انا وحور مشوار 
ليليان .. طب والغدا 
يوسف .. اتغدو انتو عشان هو مشوار مهم جدا 
اسر .. ماشي متتأخروش 
*****
يوسف .. بتضحكي لي 
حور .. انت بجد انا مش مصدقه أن بابا وافق بالسرعه دي 
يوسف مسك ايديها .. طول ما انتي معايا احلمي وانا هحقق 
حور .. بحبك اوي 
يوسف .. بس احنا مش هنجيب الفستان 
حور .. اومااااال
يوسف .. هو انا هنسي قلبي انا عامل حسابي وجايبلك فستان لأني متوقع انكي هتنسي 
حور ضحكت .. يوسف بغض النظر عن الفستان بس انا بجد كل يوم أتأكد اني اخيرا اختارت حاجه في حياتي صح 
يوسف .. حاليا هوديكي مكان صغير علي قدنا احنا الاتنين 
حور .. ماشي 
راحو مكان عباره عن ساحه كبيره جدا بس كل خطوه فيها مكتوب علي الارض ( حور . بحبك . انتي عوضي . ) كلام كتير وكان في طريق طويل كله ورد علي الارض لحد ترابيزه عليها شموع وأكل حور بتحبه 
حور .. هو انت بتهزر 
يوسف .. بحبك 
حور جريت عليه وهو شالها وحضنها 
حور .. يوسف انا مش عارفه اقولك اي كلمة بحبك قليله اوي عليك 
يوسف .. انا طالب حاجه واحده 
حور .. انت لو طلبت عيوني هديهالك 
يوسف .. تنسي اي حاجه حصلت وحشه قبل كده 
حور .. اتأكد انا نسيتها والله .. بس انت متأكد أن مفيش هنا ظباط احسن نتقفش زي المره اللي فاتت !!
يوسف ضحك .. لو في بردو انتي معايا
حور .. يوسف  مش عارفه اعبر عن اللي جوايا بس عايزه تخليني في حضنك 
يوسف شدد علي حضنها جامد .. بتحبيني 
حور .. بعشقك
يوسف .. انهارده انتي بتاعتي 
حور جريت  وهي بتضحك .. انهارده بس ؟
يوسف جري وراها .. انهارده وكل يوم
حور .. هقع يا يوسف 
يوسف ضحك .. انتي اللي بتجري 
حور. اتقلبت زي البرميل ويوسف وقع جنبها
حور وهي ميته من الضحك .. ااااه ياني 
يوسف .. تصدقي منظرك حلو وانتي بتقعي 
حور .. اتريق يا بارد 
يوسف .. بارد كمان مش مشكله بارد بس بحبك 
حور نامت علي دراعه .. مش اكتر مني 
يوسف .. بنسي نفسي معاكي لو حد من الداخليه شافني كده هكون ظابط ايقاع 
حور ضحكت .. حلو وانا ارقص انت تطبل وانا ارقص 
يوسف .. اتنيلي ارقصيلي انا الاول 
حور .. لما نتجوز يا بيضه 
يوسف .. هسألك سؤال 
حور .. امم 
يوسف .. بتفرحي والا بتزعلي لو حضنتك 
حور .. بفرح لأني واثقه فيك وعارفه انك راجل وكمان عشان برتاح معاك بحس روحي طايره
يوسف .. انا مش لاقي حاجه اوصف فرحتي وانا معاكي بحسك كل حاجه بنتي وامي واختي 
حور حطت أيدها علي قلبه 
يوسف .. سامعه قلبي 
حور .. يوسف .. جمبك علي طول خليني متغبش في يوم 
يوسف .. علي عيني دا انا لما بقول يا حبيبي قلبي بيرتاح 
حور .. تعرف بحس ب اي طول ما انت ويايا 
يوسف .. احلام حياتي بشوفها فيك حبك واخدني بعيد 
الاتنين ضحكو 
*******
Fatma goda
زين .. هما اتأخرو لي 
اسر .. زمانهم جايين 
مرام .. طب ما تتصلو عليهم 
اسر .. يا حبيبتي اتصلت ويوسف قال جايين 
مرام .. ماشي 
فريده .. تعرفي يا مرام من ساعة ما يوسف خطب حور والحمدلله بقي مبسوط دا جت عليه فتره كان مكتأب علي طول 
مرام .. ربنا يبسطهم 
كيان .. مالك يا عاصم ساكت لي 
عاصم .. لا مفيش 
يوسف وحور رجعو 
زين .. اتأخرتو كده لي 
يوسف .. الطريق والمحلات زحمه وتعبنا عقبال ما جيبنا فستان ليها 
حور واقفه كاتمه ضحكها وشايله الفستان 
مرام .. وريني كده 
حور في سرها .. إذا كان انا لسه مشفتوش يا ماما 
مرام .. يا بنتي متنحه لي 
حور .. ها خدي يا ماما 
هيدي .. واوووو تحفه 
يوسف غمز لحور اللي كانت مبسوطه من شكل وشياكة الفستان
******
Fatma goda
الكل روح بيته 
في اوضة عز وليليان 
ليليان .. زيزو 
عز .. اي يا حبيبتي 
ليليان .. انا عايزه اسافر اغير جو 
عز .. الفتره دي 
ليليان .. ايوه مليش دعوه 
عز ضحك .. انا مكدبتش لما بقيتي كل حاجه بالنسبالي بحس ليان اعقل منك 
ليليان بحب وحاوطت رقبته .. انت اللي علمتني اتعامل بطبيعتي معاك في كل حاجه 
عز قبلها .. حبيبتي اللي بيحب لازم يتحمل اللي معاه لو بيحبو بجد بحبك في كل حالاتك 
ليليان .. يعني هنسافر 
عز .. اكيد بس اصبري الشهر دا يعدي علي خير 
ليليان .. ماشي 
******
في بيت مراد الجوهري 
مراد .. مالك يا روحي 
داليدا .. مراد ممكن متتكلمش معايا 
مراد .. مالك يا ديدا 
داليدا دمعت .. انت مبقتش تحبني بقيت ناسيني وراكني علي الرف وكل حاجه بالنسبالك كارمن وحازم والعيله انا فين من دا كلو .
مراد حضنها بندم .. انا اسف متزعليش 
داليدا .. وانا مش مسمحاك عشان عملتها بردو زمان لما كنا مخطوبين 
مراد .. انتي لي مبتنسيش  يا حبيبتي الفتره دي انا مضغوط الفتره دي في الشركه وخطوبة كارمن وخطوبة حازم اللي هي بكره 
داليدا بعدت عنو .. مش هكلمك 
مراد .. مش هتقدري تبعدي عني 
داليدا .. اوووف وجريت حضنته واكنها بتسترد الوقت اللي مر وهو مشغول عنها 
******
Fatma goda
عاصم .. عهد 
عهد بحده .. عاصم انا طلبت تحترمني بس دا محصلش ممكن تسيبني لوحدي من فضلك انا لا قادره اتكلم والا قادره اتناقش خالص 
عاصم بندم .. حاسبي متناميش علي الكنبه انا هنام هنا 
عهد .. لاء نام علي سريرك وابعد بقي 
*******
في صباح يوم جديد 
ليان .. انا متوتره اوي 
ميرا .. وانا كمان 
عهد .. اهدو بس انتو قمرات والله
هيدي .. يلا الحفله هتبدأ 
نزلو تحت 
ادم قبل ايد ميرا .. قمر يا روحي 
ميرا بهمس .. ادم انا متوتره 
ادم انجچها .. انا معاكي 
عز .. يلا يا حازم خد ليان واقعدو عشان تلبسو الشبكه 
حازم خدها وقعدو علي كوشة الخطوبه وجمبهم ادم وميرا 
عاصم .. كان بيسلم علي الناس اللي جايه تبارك علي البطوله 
حازم .. مالك 
ليان .. فرحانه اوي ودا موترني 
حازم ضحك 
****
ميرا .. ادم خايفه بابا يعرف 
ادم .. باباكي سافر برا مصر 
ميرا بفرحه .. احلف 
ادم .. اه والله 
***
كل واحد لبس عروسته الشبكه وسط الزغاريط والفرحه اللي ماليه المكان 
يوسف  .. عقبالك يا هيدي 
هيدي ضحكت .. انشاء الله 
يوسف .. بتضحكي لي 
هيدي .. اصل انا مش ناويه احب 
حور .. بطلي هبل 
سليم .. بتتكلمو في اي 
هيدي .. الظابط يوسف ابن عمتي جاي يقولي عقبالك وانا مش ناويه احب 
سليم ضحك .. الحمدلله مش لوحدي يعني وزين معانا 
****
فرح .. مالك يا عهد 
عهد بزعل من عاصم اللي ناسيها .. مفيش يا فروحه 
فرح حضنتها 
اليوم مر بسعاده علي الكل ماعدا عاصم وعهد 
يا تري سهر هتعمل اي ؟ 
يتبع…..
لقراءة الفصل العشرون : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent