recent
أخبار ساخنة

رواية عشق الفارس الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم أحلام تامر

jina
الصفحة الرئيسية

   رواية عشق الفارس الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم أحلام تامر

رواية عشق الفارس الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم أحلام تامر

رواية عشق الفارس الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم أحلام تامر


اياد لريماس عايزه تسافري فين
ريماس نيويورك
اياد نعاام يختي نيو اي
ريماس ببرود نيويورك.. اي عندك مانع نفسي اروحها
اياد بس سفرها متعب نا بحسبك هتقول شرم ولا حاجه هنا ف مصر.
ريماس بحبها اوي سمعت عنها كتير ونفسي اروحها
اياد مكنش عايز يزعلها ويرفض اول طلب ليها
من عنيا ي روح قلب اخوكي نروح نيويورك انتي تؤمري
ريماس ممكن طلب كمان
اياد بضحك لا الله يباركلك متسوأيش فيها
ريماس مش عايزه اي حد يعرف اننا هنسافر حتي بابا
اياد بغباء امال بابا هنقوله اي
ريماس طبعا هقوله مش هخبي عليه بس هقوله قبل ما اسافر بكام ساعه.
اياد عشان تحطيه قدام الامر الواقع يعني
ريماس بالظبط
اياد بتنهيده ماشي ي ستي اما نشوف اخرتها معاكي..
ريماس بصتله بصه طويله بصمت
اياد في اي بتبصيلي كده ليه.. عارف هتقولي اني قمر اويي والكلام ده.. خدتو من قبلك كتير
ريماس ممكن طلب اخير
اياد اه لا انا هقوم امشي احسنلي
ريماس ده اهم طلب ف الطلبات اللي طلبتها
اياد الصبر ي رب قولي
ريماس ممكن تيجي تحضني
اياد بصلها بحب ي روح قلب اخوكي انتي وراح حضنها جامد من كتر حبه ليه
ريماس يابن المجنونه نا مكسوره براحه
اياد نا اسف خلاص وراح حضنها تاني بكل حب ربنا يخليكي ليا ي حبيبتي ♥️ 
دخل فارس ف الوقت ده وبغيره وصوت عالي اياد ابعد
بعد اياد عن ريماس باستغراب. في اي ي فارس صوتك.. وبعدين ريماس اختي
فارس بغضب لا مش اختك.. بالنسبالي مش اختك..
ريماس لا نا اخته وانت مالك اصلا
فارس بغضب حاول السيطره عليه لكن لم يستطيع.. لا مش اخته ومش من حقك تحضني اي راجل غير جوزك اللي هو انا وبما اني جوزك فلازم تسمعي كلمتي
اياد فارس بطل غباء والغيره دي ريماس اختي وهتفضل طول العمر اختي ونا مسدقت لقيتها فمش هسيبها حتي لو ع حساب صداقتنا..وبما اني اخوها فبقولك صوتك ميعلاش علي اختي.. وبالذات قدامي عشان ساعتها مش عارف رده فعلي هتكون اي.. واللي عايزاه ريماس هيكون..
فارس بدهشه من كلام صديق عمره.. اياد انت بتقول ايانت اكتر واحد تعرف اني بحبها
اياد عارف انك بتحبها وعارف ان مفيش حد هيحبها الحب اللي انت بتحبولها بس غيرتك وعصبيتك هتقضي ع كل حاجه.. نا ف الاول كنت بسكت ع الاذي اللي حصل لريماس مع اني كنت بتوجع لها ومكنتش اعرف انها اختي فكنت بسكت بس دلوقتي غير.. دلوقتي ريماس اختي ومن لحمي ودمي فمش هسكت لاي هوا يمسهاا.
ريماس حست بتوتر الجو خلاص يجماعه خلاص.. نا تعبت من كتر الخناقات.. تعبت من كتر الصوت ووجع القلب ده.. خلاص بقي والنبي اهدو.. وفضلت تعيط
فارس كان رايح ناحيتها بس اياد سبقه وحضنها.
اياد ششششش خلاص يروح اخوكي نا معاكي واوعدك مفيش حاجه هتزعلك طول ما انا موجود
فارس خرج بره الاوضه مش قادر يستحمل اد اي زعلانه منو اد اي مش طايقه تشوفني.. مش طايقه قربي.. واتجه الي حديقه المستشفى لتهدئه عقله ايجاد طريقه ما لينول رضا معذبته..
عند اياد  انتي كويسه
ريماس نا عايزه اسافر بكره
اياد حس انها فعلا محتاجه الخروجه دي تمام ي ريماس هروح احجز التذاكر واجيلك ابعت لماما تيجي تقعد معاكي
ريماس لا عايزه اكون لوحدي
اياد ماشي ي حبيبتي مش عايزه اجبلك اي حاجه وما جاي.. شكولاته.. كده يعني
ريماس بابتسامه باهته. لا شكرا
اياد خرج وساب ريماس
ريماس كانت قاعده زعلانه حاسه انها مخنوقه من الكل الكل اذاها.. امها لما رمتها من صغرها.. ابوها لما سابني طول عمري.. حبيبي ولا جوزي اللي مش عارف حياتي هكملها ازاي الكل جه عليا اوي ي رب ارحمني برحمتك ي رب أصلح حالي وقدملي اللي فيه الخير يارب
وفجأه الباب اتفتح جامد وكان... للأسف عبدالله
********
عند خالد ف مكتب المخابرات
خالد ادي لاحد ظباطه فديو الكاميرا
مازن ي خالد بيه احنا بعتنا رقم الميكروباص ده يجيبوه ويجيبو صاحبو.. وفضل يدور شويه ف الكومبيوتر قدامه.. وخالد قاعد متابع اللي بيحصل.
********
اما اياد فراح حجز طائره سفر لنيويورك وذهب متجها الي المستشفى لكي يبلغ ريماس وانهم سوف يذهبون الليله الساعه 1 منتصف الليل.
********
عند جودي كانت قاعده وكلمت اياد
ازيك ي اياد عامل ايه
اياد تمام يحبيبتي وانتي
جودي فل الفل وعشره امال انت فين
اياد نا رايح المستشفى لجودي
طب عدي خدني معاك عايزه اطمن عليها وبالمرة جبتلها لبس
اياد ماشي ي حبيبتي اجهزي يلا عشان مقفش
جودي تمام باي
وبعد شويه اياد عدي علي جودي وخدها واتجهو الي المستشفى
جودي شكلك تعبان كنت ف الشركه ولا اي
اياد بعدم تركيز لا كنت بحجز الطياره
جودي باستغراب بتحجز طيارة.. طياره اي وليه
اياد استوعب انو غلط ووقع بلسانه
لا يحبيتي مفيش ده موضوع شغل
جودي اه تمام
اياد اتنهد وهو بيسوق وقال ف سره الحمد لله نفدت.
جودي مره تانيه مش هقول طيارة ليه وبلاش شغل اللف ده نا مبحبش الكدب.
اياد ايوا نا بكدب بس مش هقدر اقولك
جودي ليه.. نا هبقي مراتك ولازم نتشارك كل حاجه 
اياد اهو شكل الجوازه دي فقر.. وبعدين فعلا انتي عندك حق لازم نتشارك كل حاجه بس اللي تخصنا وموضوع الطياره ده ميخصنيش.
جودي  طب حد هيسافر... مانت ساعدني ونا هقول.
اياد نفخ بقله حيله. اه يستي حد هيسافر ومتقوليش حاجه تاني عشان و الله مهتكلم.
جودي حست ان فيه حاجه وفضلت السكوت عشان إياد مش هيتكلم فاكيد فارس يعرف وقررت انها تسال فارس.
********
عند ريماس الباب انفتح جامد وكان عبدالله وكان شكله متبهدل ضرب
ريماس بصدمه وخوف منه. عبدالله انت بتعمل اي هنا.. واي عمل فيك كده
عبدالله بشرر وحياه امك لييه هو حبيب القلب مقلكيش ان جه خدني من وسط اهلي جوله ممتعه ولا اي.. شكل وشي مش باين ليكي والحادثه مقصره عليكي..
ريماس بخوف فارس عمل فيك كده مستحيل فارس اطيب من امو يأذي حد
راح عبدالله بغضب ناحيتها شدها من شعرها والله لوريه ازاي يعلم عليه واندمه ع اليوم اللي اخدك مني فيه.
ريماس بتوتر  ا انت عايز ايه مني
لا يحبيتي متخافيش ده نا هاخدك جوله نا كمان هتعجب فارس.. وكان فيه كرسي متحرك ف الاوضه شال ريماس وحطها عليه وسط صراخ ريماس ورفضها.. نحج  عبدالله انو  يحط ريماس ف الكرسي وطبعا بسبب الم رجل ري مكانتش قادره تتحرك وفضلت تدعي ربنا انو ينجيها من المجنون ده
فارس قرر انو هيحاول يعتذر لريماس ولو رفضته المرادي كمان فمش هيتنازل عن كرامته اكتر من كده وقدام هيه مش طايقاه خلاص لو ده هيخليها مستريحه وسعيده فده احب الي قلبه.. وذهب متجها اليها
******
عند خالد اتصل بناصر
خالد الو ي ناصر
ناصر كان راكب تاكسي ازيك ي خالد عامل ايه
خالد انت فين
ناصرانا رايح لريماس نا قدام المستشفى اهو
خالد تعرف حد اسمه صلاح منصور السباعي.
ناصر باستغراب ده اخو مديحه وفوزيه ليه
خالد انصدم من اجابه صديقه ثم اردف. للاسف احنا جبنا رقم العربيه اللي خبطت ريماس وطلع هو.... تعالا المكتب بسرعهه.
ناصر قال لبتاع التاكسي يغير مسار الطريق ويتجه الي القسم...
*****
عند ريماس كانت قاعده ع الكرسي بتعيط وعبدالله كان واخدها وقف وبص ليها
اقسم بالله لو طلعتي صوت لكون قاتلك حبيب القلب
ريماس فضلت السكوت خوفا من ان هذا المجنون يقوم باذيه احد..
فتح عبدالله الباب وجه يخرج ريماس لكن دعوات ريماس قد استجابت وجاء من ينقذها..
فارس بغضب انت بتعمل إيه هنا وبص ع ريماس لقاها بتعيط جامد
فارس اه ي كلب ي ابن ال****  وانهجم عليه وفضل يضرب فيه وسط صراخ ريماس
يتبع...
لقراءة الفصل الثالث والعشرون : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent