recent
أخبار ساخنة

رواية جنان في بيت صعيدي الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم أسماء حبيب

jina
الصفحة الرئيسية

                     رواية جنان في بيت صعيدي الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم أسماء حبيب

رواية جنان في بيت صعيدي الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم أسماء حبيب

رواية جنان في بيت صعيدي الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم أسماء حبيب


منصور منزل الموبيل من علي ودانه وكان مصدوم،،،، لاااه جناااان لاااه جنااااااان لاااااااااااااه
منصور طلع بسرعه وركب عربيته وراح السرايا وكان الوضع عادي هناك. 
كانت زهره بتلعب كوتشينا مع زين... 
زهره،،،،،  هاااهااااعااااااه ايوه كش ملك يااابرنس رحت في الكزوزه. 
زين بتضيق،،،  خامس موه اتغلب انتي بتكسبي ازايييي. 
زهره،،،،  العبده للله لا تغلب في الكوتشينه دي مهاره من عند ربنا. 
منصور دخل عليهم بعنف،،،،  جناااااان فين! 
زهره بقلق وقامت من علي الكرسي،،،،  في اي يا منصور  ب بتهيألي في ألاسطبل هي قالتلي كدا. 
منصور بزعيق ،،،،  جنااااان مع عمها دلوووك. 
زهره برعب،،،  ا ازااااااي دي كانت هنا يا منصور انا متأكده. 
منصور جري بسرعه علي لاسطبل وزهره وزين وراه.
زهره صرخت بفزع ودوت وشها برعب كان محروص مدبوح ومرمي في لاسطبل.
~ اما في مستشفي لامراض العقليه...
جهاد بدموع وبتحضن والدها الي بدأ يستجيب ليها بس مش بينطق..،،،، هو اي اللي حصللل وباباا دا احنا فقدنه فيه لامل انه يرجع لدرجه اننا فكراه م...
عمار بمواساه،،، استهدي بالله امال يا جهاد الحمد الله ان خالي عايش.
جهاد،،،، هو انت اي علقتك بالموضوع يا دكتور حساااام انت الي خليت بابا بالشكل داااا صح.
عمار،،، يووووه يعني هو بيعلجه انتقاماً يعني ما توزني كلامك يا جهاد.. معلش يا حسام.
حسام بتنهيده،،، لاء انا فعلا السبب في وجوده هنا بس والله كان حدثه، انا كنت ماشي بالعربيه علي الطريق طلعلي وكان بيجري فكان غصب عني والله لما راح المستشفي كانت حالته النفسيه مش كويسه وتبع اشراف الدكتور قلي اجيبه هنا الموضوع مكنش بأيدي وانا بقدمله كل حاجه علشان اقدر اني اساعده.
جهاب بدموع،،،، بعد موت ماما بابا مقدرش يستحمل وتعب نفسياً وكان بطلع من البيت ويجي باليل وهو بسأل علي ماما وانا كنت بخاف عليه اوي لحد اما في يوم طلع ومش رجع تاني وقلبت الدنيا عليه شهر بدور عليه وملقنهوش فطريت اجي هنا عند خالتي اعيش معاهم وسبت البيت هناك..
عمار وبيطبطب علي كتف جهاد،،،، الحمد الله انه بخير مطعيطيش بقيي لحسن والله اديكي حقنه من احدي هذه الحقن في التوته انا بقولك اهو ههههه.
جهاد ضحكت من وسط دموعها وحسام ضحك اوي قد اي عمار اشطر واحد بيغير مود اي حد في لمح البصر.
عمار وبمسح دموعها،،، مش تعيطي خلاص الحمد الله انه بخير.
جهاد وبتبوس راسه،،، الحمد الله.
~ اما في فيلا كامل الدهشوري.
جنان بتفوق بتعب وبتفتح عنيها ببطء  وكانت رسها جيبه دم وجايه ترفع اديها لقتها مربوطه وفي اوضتها القديمه وعلي السرير.
جنان بصدمه،،،، ايييي الي جبني هنااااا يلهوي اي ده يماااماااا منصوووور يااااا منصووور انت هنا طيب ط طيب اي حد هناااا حد سااامعني.
كامل دخل وجنان برقت بصدمه،،، عميييي ع عاااايز اي ابعد عنيييي.
كامل ببرود،،، ادخل يا دكتور.
الدكتور دخل وجنان ضمه نفسيها بخوف.
الدكتور طلع جهاز الضغط ومشرط.
جنان برعب،،،،، هتقتلووووني ليييييي.
كامل،،، هو أذا كان علي القتل متستعجيلش بس لازم منصور يشوفك سليمه.
الدكتور قطع الحبل الي علي اديها وبدأ يكشف عليها وضمض جرح رسها...
الدكتور بهدوء،،،،، المدام حالتها مستقره بس لازم الطفل يتغذي أكلوها لانه غلط عليها وعلي الطفل.
جنان بصدمه،،  الطفل هووووو انا حااامل.
الدكتور،،، ايوه يا مدام اي متعرفيش ولا اي.
كامل،،، سيبك منها..
الدكتور طلع وجنان حطه اديها علي بطنها بفرحه،،،، اناااا حامل يلهوي انا حامل ههههه احم نونو يا نونو يا صغنغن سامعني حبيب ماما وبابا انتي بنت صح انا عيزاكي بنت واسمعي كلامي علي طول و.... يلهوي دنا مخطوفه مش تخافي بابا ان شاء الله هيجي وينفخهم انا عرفاه اه والله مصدقي ماما ولا احلف.
~ في السرايا.... 
الكل كان متجمع بعد الي حصل.... 
زين،،،  لازم نبلغ البوليس يا منصور. 
منصور قام وقف،،،، تعالي يا زهره، تجيب البت حلويات هنااا. 
اسماعيل بصدمه،،،  قصدك اي يا منصور عايز اي من الغزيه. 
منصور،،،،  هرجع جنان بس بطرقتي ده تااار الي يدخل بيتي ويتهجم علي حريييميي يبقي تااار واني هاخده بس بطرقه منصور الجبلاااوي. 
منصور طلع فوق وزين بعمل الي طلبه منه اخوه بعد ساعه. 
زين معاه بنت لبسه بنطلون وبتاكل لبان بطريقه تغيظ. 
زين وبيكلم زهره،،،  هو منصور كان عايز منك اي! 
زهره،،،،  بسألني علي بيت عمي و...... اووووبااااااااااا.
منصور نازل من علي السلم لابس بدله شيك جداً وحالق شنبه ودقنه ومستشور شعره وبرفن ولا تقول طالع منافسه في عروض لازياء والموضه.
الكل انصعق مش انصدم قد اي منصور كان في غايه الجمال.
زهره،،، اييي الحلاوه دييي مين ده يا زين.
زين بغيظ،،،،،، منان حلو علي فكره.
زهره بصتله بقره،،،،، اركن علي جمب لو سمحت..
منصور،،،، وه مالكم امبلمين أكده ليي.
زهره،،، لااا لااااء يا منصور كدا برستيجك هيسقط اسمها ملكم متنحين كدا لي هو انا علمتك اييي.
منصور وبتكلم بلكنه غير صعيديه بالمره ،،، طيب انا جاهز يلا علشان نمشي يا زهره.
زهره،،، اعاااااء والله لو جنان شافتك لتحلف عليك طلاق تلاته ما تطلع من السرايا.
زين بغيره،،،، مش حلو اوي للدرجه يعني.
زهره بصتله بترف عنيها،،، بس يا بابا، يلا يا منصور ربنااا معاك.
منصور مشي وراه حلويات الي مشيه بنغم وباعجاب شديد بمنصور.
منصور دخل العربيه وحلويات معاه....
منصور مش باصص ليها،،،،، عارفه الي هتعمليه!
حلويات،،، ايوه يا معلمي.
منصور طلع بالعربيه ووصل بيها قدام بيت عم جنان.
منصور نزل ومشي مع حلويات....
منصور بجديه للي واقف علي الباب،،،،، كامل بيه هنا.
الحارس،،، ايوه اقوله مين.
منصور،،، إ احم أحمد الدسوقي.
اما جوه كان كامل بيعمر المسدس ومراته جمبه.
كامل،،، وكده يا حببتي نخلص علي لاتنين ونخلص يا ديانا  ويبقي كل حاجه ملكنااا.
ديانه،،،، ايوه يا حبيبي أنا وانت وبس.
كامل دخل واحد عليه بعد ما سمحله،،،، يا بيه واحد بقول انه احمد الدسوقي ومعاه وحده وعيزين سعدتك.
ديانا،،،، مين دول مش قولتلي عنهم قبل كدا.
كامل،،،، والله معرف يا حببتي دخلهم كدا.
بعد دقيقه بس كان منصور داخل وحلويات معاه.
حلويات وبتجري تحضن كامل،،، حبيبي وحشتني اي دا كله غيبه والوليا دي لسه علي زمتك ولا اييي مش مشيت يعني.
كامل وببعدها عنه بصدمه،،، انتي مين يا بت انتي.
حلويات وبتغمزله،،،، يوووه مش قولتلي تعالي النهارده علشان هتقبض ولا اي يا حبيبي ونعيش في البيت ده لوحدنا ونعيش بقي. 
ديانا بصدمه وبتبصله،،،،  كااااامل  انت بتضحك علياااا. 
كامل،،،  والله معرفهااا والله. 
ديانا بغضب،،،،،  دا انت خلتني اقتل مروه وأخوك وسمعت كلااااامك وفي لاخر بت زي دي تبصلها وعايز تطلقني علشنها. 
منصور،،،  اي يا كامل هو انت مش قولت هتخلص منها هي وجنان ولا ايييي. 
كامل وهيتجنن،،،  انتم مين! 
حلويات،،،  جري ايي يا كااامل قول انك عايز تضحك عليا ولا خااايف منهاااا. 
ديانا ومسكت المسدس وبتصوبه علي كامل،،،،  انتييييي عااايز تخلص عليااا لااا يا كامل انا هتغدي بيك قبل ما تتعشي بيااا. 
كامل بصدمه،،،،  ديااانا هتعملي اييي لاااء دول كدا بين. 
ديانا وصوبت عليه وضربته بالنار. 
منصور ابتسم،،،، خير ما عملتي والله.
ديانا ووجهت لحلويات المسدس،،، وانتي كان هقتلكم كلكم.
منصور بابتسامه،،، تبقي غلطاانه ما نتكلم بالعقل خلصي علي البت دي وريحي دماغك وخدي فلوسها وهربي بس بالنص.
ديانا،،،، تصدق صح.
ديانا طلعت تجري علي فوق ومسكه المسدس ومنصور وراها وطلع مسدسه ومخبيه ورا ضهره.
جنان في لاوضه وبتغني وبتحرك جسمها يمين وشمال بخفه وضمه رجليها لصدرها هلي السرير ،،، يارب منصور يجي يااارب منصور يجي ياا..... اعععع.
الباب اتفتح وديانا وقفت في وشهاا.،،، يلااا وانتي ك...
منصور رفع المسدس علي راس ديانه وبلكنه صعيديه،، نزلي المسدس لأما اتشاااهدي علي روحك يا حرمه.
ديانه بصدمه،،، هوووو انت.
هنا لقت البوليس دخل ومسكوها ومنصور طلع القلم الي في جيبه،،، اتفضل يا بيه ده اعتراف بجريمه قتتتل وهي الي قتلت محمد الدهشوري ومرته كومان.
اضابط حيا منصور لجرئته وعدم خوفه من مواقف زي دي.
الكل خرج ومنصور راح عند جنان وبيحضنها بس جنان اتنفضت وبعدت عنه.بسرعه ونطط من علي السرير.
منصور،،، للدرجه دي معرفتنيش يا جنان.
جنان،،،، ياااااابولياااااس يا شويااااش الحقوني مغتصب.
منصور وقف بلكنه صعيديه ،،،، ااااه يا ام المصااايب خدي يا بت اهنه.
جنان بصدمه،،، م م من م منص منصور م.....
منصور وبفتح اديه بضحك،،، تعااالي يا ام المصااايب تعااالي.
جنان خلعت دبوس من الطرحه بسرعه وغزت نفسها،،، ااه لاء انا مش بحلم.... ابووو الصرصييير اععااااااااا.
جنان جريت ارتمت في حوضن جوزها وابو عيلها احتساباً لما سيكون هههه.
منصور،،، كنت همووت عليكي.
جنان بصتله،،، منصور هو انا لو طلعت حامل بجد هتفرح.
منصور وبيغمض عينه بتلذذ،،، يااااه دني هطير من الفرحه.جنان وباخد ايد منصور وبتحطها علي بطنها،،، انا حامل يا منصور حسس.
منصور ضحك،،، انتي يا بت مجنونه.
جنان بضيق،،، والله حامل عموا جاب دكتور لما اتخبط زكشف عليا وبيقول اني حامل وعلي فكره بنت اااه 😌.
منصور بعدم تصديق،،، جنان انتي بتضحكي عليااا مش اكده!
جنان بأبتسامه،،،، والله العظيم حامل يا منصور.
منصور شال جنان بفرحه مش تتوصف قد اي جنان شافت الفرحه في عينه حست انها اكتر وحده محظوظه في الدنيا دي ربنا عوضها خير رغم المصاعب الي عانتها في حيتها وفقدنها والديها.....
جنان،،، خلاص يا منصور البيبي يدوخ كدا الله.
منصور،،، ايوه ايوه استني اشيلك متمشيش.
جنان،،، اي الحنان دا كللله دا كللله يارتني حامل من اول ما شفاتني.
حلويات دخلت بخطوات ثقيله،،، مش يلا ولا اي يا معلمي.
جنان بصت لمنصور بغضب،،، مين دي ونزلنيييي كدااا.
منصور،،، اهدي يا جنان.
جنان نزلت بحده،،، وسع انت كدا خدي يا بت مين معلمي دي دا بتاااعي انا ومعلمي انا بس.
حلويات،،، جري اي يا ست هانم ما معلمي انا كمان.
جنان وجابتها من شعرها ونزلت عليها ضرب.
منصور بيحاول يشلها من عليها،،، بعدييي يا جناااان انتي حبله.
جنان بغضب،،،، سببببني عليها يا منصوااعاار بتقول عليك معلمهاااا... انت بتبصلهاااا يااااخااااين تعالي انت كمااان.
مجنان مسكها من اديها وشدها بعيد عن البنت.
منصور بضيق،،، اعجلي يا ام المصااايب.
جنان،،، بالله العظيم مبقي جنااان لو معلمتها الـ1 واقف ازاي ولـ2 بتبص عليه.
يتبع....
لقراءة الفصل الرابع والعشرون والأخير : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent