recent
أخبار ساخنة

رواية روح الصقر الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم رنا أحمد عماد

jina
الصفحة الرئيسية

                     رواية روح الصقر الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم رنا أحمد عماد

رواية روح الصقر الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم رنا أحمد عماد

رواية روح الصقر الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم رنا أحمد عماد


في قصر العزايزي ..
في غرفه سوزي .
سوزي وهي تنظر لهم بخوف /ايه ده في ايه انا عايزه صقر .
رحمه بخبث/واه عاد ي خيتي الدنيا مش سايبه حد في حاله بس صقر اخوي ماشي .
روح بانكسار مصتنع /معلش عاد ي هانم اتحملينا احنا شوي ل حسن اما خديجه تقلب عليا وانا مش ناقصه .
هبه بمكر /متخافيش ي سوزي هانم دي زي شكت الدبوس بس علشان تشفي  وتبقا زينه ..
روح بغمزه /رحمه فين عاد المرهم ..
رحمه بخبث /اهو ي خيتي .
روح بشر/يبقا نقول بسم الله الرحمن الرحيم .
وبعد بعض من الوقت تتعالي صراخ سوزي ليفروا هاربين بضحك شديد فقد نفذو مخططهم .
شاكر باستغراب /فيه ايه عاد بتصرخ ليه كده .
هبه بمرح /اصلنا عملنا معاها الصح .
جاسر بصدمه /واه عاد ي هبه ده انتي بتتكلمي الكلام ده امال فين البراءه .
روح بضحك /ههههه لا عاد ضيعناها البراءه دي ي جاسر  .
شاكر بضحك /الله يحازيكم شوفوا يلا كنتوا رايحين فين رايحه فين بالعصير ده ي هنيه .
هنيه /رايحه ل سوزي ي هانم ي شاكر بيه .
شاكر بخبث /تمام روحي .
روح بابتسامه /بس ابقوا شوفها ماتت ولا ايه اصل مرهم شد العضل ده واعر جوي هههههه فوتكم يعافيه يلا ي بنات .
جاسر بسخرية /هما دول الي عاملين زي الاطفال دول بقوا عصابه .
شاكر بابتسامه /سيبك منهم عاد المهم انك تركز معايا لأننا هنروحوا النهارده نطلبوا هبه.
جاسر ب عشق /وانت متخيل عاد اني هنسا ميعاد زي ده برضه ي شاكر ده انا مستنيه من ساعه ماشفت هبه بس ربنا يستر عاد .
شاكر بابتسامه وهو يربت علي كتفه/هيستر انشاء الله ربك كريم ي اخوي.
في الخارج ..
كان يسير بسيارته ليقف فجاه بخوف من ذلك المجنونه الذي تقف أمام السياره .
صباح بغيظ /واه عاد انت اعما ولا ايه مش تاخد بالك زين وانت ماشي .
عصام بغيظ /انا برضك الي اخد بالي وانتي طالعه من القصر زي الطياره كده مستعجله كده ليه .
صباح بغضب /واه عاد ده انتي حشري صوح انت مالك ي جدع انت لتتركه وترحل لينظر إلي أثرها باستغراب شديد .
/مين المجنونه دي .
روح بصراخ وفرحه/عصام عامل ايه ي اخوي اتوحشتك جوي.
عصام بابتسامه /روح انا اتوحشتك اكتر عامله ايه .
روح بابتسامه/الحمد لله ي اخوي رحمه وهبه اخواتي .
عصام بابتسامه /اهلين بيكم فين صقر ي روح كنت جاي اسلم عليكي وعليه .
روح بابتسامه/صقر في الشركه ي اخوي .
عصام بابتسامه /طيب عاد انا هروح ل خاله بدريه وانتوا ابقوا تعالوا بليل عايز اتحدد معاكم من زمان ل شوفتك ولا شوفته لازما نتكلم في الي حوصل كله .
روح بابتسامه /من عنيا ي اخوي .
عصام بابتسامه /فوتكم بعافيه.
روح بسعاده وهي تحدث ذاتها/جيت في وقتك ي عصام انت الي هتساعدنا نخلص من الشياطين دول ....
في امريكا ....
بارك الله لكم وبارك عليكم وجمع بينكم في خير .
كانت هذه الجمله الذي كتبت ذلك الرابط بينهم طول العمر كان ينظر إليها بابتسامه حب اما هي فكانت تبكي من سعادتها ليقبل يدها بسعاده .
علاء بابتسامه /مبروك ي روحي .
شاهنده بابتسامه مملوه بالدموع /مش قادره ي علاء حاسه اني بحلم معقول بقيت زي كل البنات بحب ويتجوز وهيبقا عندي اولاد .
علاء بحنان /حبيبه قلبي اوعدك اني اسعدك ي شاهنده كفايه انك اتغيرتي علشاني وغيرتيني انا كمان حبنا الكبير قوانا علي كل حاجه ي شاهنده .
شاهنده بدموع  وندم /كان نفسي تكون انت اول راجل يلمسني كان نفسي سمحني ي علاء سمحني .
علاء بابتسامه عشق /أحنا الاتنين غلطنا ي شاهنده بس لازما ننسا الي فات ونطلب السماح من ربنا وبس .
شاهنده بابتسامه/انا بحبك اوي ي علاء .
علاء بابتسامه ساحره /وانا كمان بحبك جوي ولا بقا علشان عزمك في المطعم الي بتحبيه .
شاهنده بابتسامه /ي سلام ده احتفال بقا .
علاء بعشق وهو يقبل يدها /هو فيه احلا من كده علشان نحتفل بيه يلا ي روحي  ......
في شركه صقر ..
شاكر بعصبية/وانتي ايه الي خلاكي تنسحبي من لسانك وتساليه الاسئله دي .
صباح بغيظ /اعمل ايه عاد دمي بيبقا محروق ي شاكر من ساعه مدخلتوني معاكم في الموضوع وعرفت الشياطين دول والي عملوه ببقا عايزه اولع فيه الزفت الي اسمه حاتم ده .
صقر /خلاص عاد ي شاكر الي حوصل حوصل وخلاص .
شاكر بغيظ /كيف يعني ي صقر مانت عارف أن الشيطان ده هيشك ويدور ورانا عاد .
صقر /وايه يعني مايدور ورانا هيوصل لايه وبعدين كده كده لازما تنتهي اللعبه دي لأن طول ماهما حوالينا كده احنا مش هنبقا في امان .
شاكر بتنهيده /المهم أن سوزي خادت النهارده الجرعه الثالثه .
صقر بابتسامه /حلو جوي أكده نلحق عاد ناخد منها الاوراق ونمضيها علي بيع كل حاجه لان هتبقا تحت تأثير المخدرات وساعتها نقدر نعمل كل الي احنا عاوزينه .
صباح بغيظ /نفسي في اليوم الي هشوفهم فيه في السجن ونخلصوا منيهم .
صقر /قريب ي صباح .
شاكر /طب انا همشي علشان اروح ل حمدان .
صقر بتساؤل/طب وجاسر  كلمته .
شاكر وهو يرتدي جاكت بدلته /انا هعدي عليه في المستشفي سلام عليكم .
صباح /وانا كمان اروح اشوف شغلي .
صقر بحنان /خالي بالك من نفسك .
صباح بابتسامه /تسلم ي اخوي ...
في المدرسه ....
رحمه بضحك /هههههههه مش قادره واصل امسك نفسي كل ما افتكر الي عملناه ..
روح بضحك /هههههه تستاهل مالك ي هبه شكلك مش زينه النهارده .
هبه بقلق/قلقانه اوي ي روح اوي .
رحمه بابتسامه /ليه عاد ي عروسه .
هبه بضيق /ماهي دي عاد المشكله انا عارفه ابويا وطمعه والحربايه ساميه مش هيجبوها ل بر وانا هموت من الخوف .
روح بابتسامه /متقلقيش عاد جاسر بيحبك ويعمل اي حاجه علشانك .
رحمه بابتسامه /علي فكره عاد انا قررت اعرف شاكر ب الحمل ونبدأ سواء من جديد 
روح بسعاده /بجد صوح الف مبروك ي خيتي .
هبه بمرح /اخيرا عاد ي بومه .
رحمه بسعاده /بصراحه حاسيتوا بيحبني جوي ندمت علي كل الي كنت معاه .
روح بحنان /ربنا يسعدك ي خيتي .
هبه بابتسامه /ربنا يسعدنا كلنا مع حبايبنا .
الفتيات معا /امين يارب ..
في الجامعه .
قاسم بابتسامه /ندا ندا .
ندا بخجل /دكتور قاسم .
قاسم بابتسامه /فيه واحده تقول ل خطيبها دكتور برضه .
ندا بخجل /اسفه .
قاسم ب عشق /ياااه بموت في كسوفك ده علي العموم احنا خلاص هنجيب شباكتنا اخر الاسبوع اوعدك ي ندا اني اسعدك لانك متستهليش غير السعاده وبس .
ندا بخجل شديد /انشاء الله عن اذنك .
لترحل ندا بخجل شديد ليبتسم قاسم ب عشق علي ملاكه البري ...
في قصر العزايزي ..
غرفه سوزي ...
سوزي بغضب /شوفت ي صقر عملوا فيا ايه .
صقر بخبث /واه عاد ي حبيبتي مانتي عارفه انهم غيرنين منك المهم جبتي الاوراق .
سوزي /ايوه ي روحي دي عقود كل شركاتي عايزين شغل جامد بقا .
صقر بمكر /متقلقيش ي روحي ده الشغل هيبقا جامد اوي وهندخل ملايين ..
سوزي بطمع /هو ده الكلام بحبك .
صقر بخبث /وانا كمان .
في منزل حمدان ...
حمدان بترحيب /اهلا اهلا ي شاكر خير عاد .
شاكر بابتسامه /خير جوي احنا جاين نطلبوا يد بنتك هبه ل جاسر اخوي .
حمدان بسخريه /اه مش انت الدكتور الي كنت بتعالجها برضك .
جاسر بضيق/ايوه احنا كل الي عاوزينه امضتك علي عقد الجواز وبعدين مش عايزين منك حاجه واصل .
حمدان بسخرية /واه عاد بقا الحكايه كده وانا اقول كل ده ليه ي شاكر .
شاكر باحتقار /اديك فهمت ي حمدان واحسالك انك متكبرش الموضوع وتوافق من سكات .
حمدان بطمع /لا عاد ي شاكر بيه كده الموضوع اختلف هبه بتي قاصر ي عني مش همضي غير لما اخد المبلغ المعتبر الحياه فرص ي شاكر بيه .
جاسر باحتقار /صحيح انك وسخ ..
شاكر بخبث/استنا ي جاسر اظن الشيك الي مضيت عليه ده كافي أنه يدخلك السجن مدا الحياه .
حمدان بصدمه /ايه ده دي لعبه مقصوده بقا ي شاكر بيه .
شاكر ببرود /بالظبط ي حمدان بكره هيكون كتب كتاب هبه وجاسر وانت هتمضي علي عقد جوازهم من سكات بدل مانت عارف ايه الي ممكن يحصل .
.........
في سياره صقر ...
صقر بابتسامه /ايه الي عملتيه في البت دي دي خلصت خالص .
روح بابتسامه /واه عاد تستاهل الحيه دي علي فكره عصام ابن خالتي في البلد وطالب يشوفك واضح أنه عارفك جوي وبصراحه مردتش ادخل واسال .
صقر بابتسامه /ياااه عصام ده كان اعز اصحابي كنا واحد في كل حاجه الا الاحلام انا كنت عايز ابقا مهندس وهو دخل شرطه ومن ساعتها متقبلناش ومكنتش اعرف ان الدنيا ضيقه كده وهيطلع ابن خالتك .
روح بابتسامه /انا قولت أنه هينفعنا في الي جاي هو ظابط واكيد عنده افكار احسن لا حسن انا خايفه جوي ي صقر .
صقر وهو يقبل يدها بحنان /اوعي تخافي وانا معاكي ي روحي الاوراق خلاص بقت معايا املاك حازم خلاص هتبقا تحت أيدينا وهنخلصوا من الهم ده  .
روح بابتسامه /حبيب قلب روح من جوه انشاء الله ربنا عيقوينا علي الظلمه دول وناخد حقنا منيهم  ..
في سياره شاكر ....
جاسر باستغراب /انت ليه ي شاكر صممت أن الفرح يكون بكره انت عارف ده عايز استعدادت كتير جوي .
شاكر بقلق /الراجل ده عاد ميريحنيش ي جاسر خوف عليك وعلي هبه متعرفش ممكن يبيع نفسه لاي حد يدفع اكتر انا كل تفكيري في الغلبانه دي فاهمني ي جاسر .
جاسر باقتناع /فهمك ي شاكر فهمك ..
في فيلا حاتم ..
حاتم بحده /اظن انت فهمت المطلوب كويس .
صالح يعمل في الشهر العقاري /فهمت ي باشا بس كل المعلومات والأوراق دي بمبلغ وقدره دي مش لاي حد ده صقر العزايزي .
حاتم بحده /هديك كل الي تتطلبه المهم أنا عايز كل المعلومات دي في اسرع وقت فاهم .
صالح /تمام سعادتك اعتبره حصل ..
في امريكا ...
في ذلك المطعم الفخم ..
كانوا يجلسون علاء وشاهنده بسعاده بالغه لم يلاحظوا من يقف يراقبهم بغضب .
البروف /واخيرا وقعتوا تحت ايدي من تاني بس من النهارده مش هتخرجي ي بنت حاتم الي انفذ انتقامي من ابوكي وارتاح بقا ليرسل رساله إلي رجاله لتعامل معاهم وخطفهم ...
في قصر العزايزي ..
في غرفه سوزي .
كانت تذهب في الغرفه بعشوائية وهي تتضع يدها علي رأسها بالم شديد لتصرخ بالم .
/هنيه بت ي هنيه .
هنيه /نعمين ي هانم .
سوزي بالم شديد /اندهيلي صقر بيه حالا .
صقر بانتقام /انا جيت اهو ي حياتي .
سوزي بالم شديد /صقر انا تعبانه اوي .
صقر بمكر /حالا ي روحي هطلبلك الدكتوره حالا بس امضيلي علي الورق ده لأننا هنحتاجه.
سوزي بالم شديد /ورق ايه دلوقتي ي صقر دماغي هتنفجر .
صقر بخبث /حبيبتي معلش عاد ما هو ورق ضروري والدكتوره وتوصل حالا .
لتأخذ سوزي الاوراق وتمضي بدون اي انتباه لياخد صقر منها الاوراق ليبتسم بسعاده بالغه فأصبحت كل املاك حازم بين يديه .
ليترك ذلك الحيه ويذهب الي معشوقته  .
/هنيه مبلغيش الدكتوره سيبيها كده لما نرميها في أي مصحه .
في غرفه صقر ...
كانت تجلس وهي تمشط شعرها الحريري الطويل ليسرع إليها صقر بابتسامه وسعاده ليحتتضنها بيدور بها ب عشق .
صقر ب سعاده بالغه /نجحنا ي روح نجحنا .
روح بدموع الفرح /الف مبروك ي حبيبي الحمد لله .
صقر بسعاده /يااه دلوقتي بس ارتاحت حاسيت اني شفيت غليلي .
روح /ولسه التعبان التاني ي صقر .
صقر بابتسامه /متقلقيش ي روحي الدور عليه .
روح وهي تقبله ب عشق /اجمل حاجه في حياتي ضحتك وفرحتك دي عندي بالدنيا كلها .
صقر وهو يحتضنها ب عشق ويدفن رأسه في عنقها /انتي وش السعد ي روحي من ساعه مشوفتك وحياتي احلوت .
روح بعشق /بحبك ي صقري بحبك ...
في فيلا حاتم ..
حاتم بانتباه /انت متاكد ان دي كل الاوراق .
صالح بطمع  /ايوه ي حاتم باشا جايبلك كل حاجه حتي شهادته ميلاده .
حاتم /طب خود الشيك ده .
صالح بسعاده /من يد منعدمها ي باشا .
حاتم وهو يمسك شهاده صقر ب تركيز ليصعق مما يراه / ايه اسم الام خديجه فرحات الشناوي ليتذكر سريعا ذلك الاسم جيدا ..
فلاش باك ...
حاتم بخبث /بس دي فلوس كتيره اوي ي حازم .
حازم وهو يشرب سيجاره المخدرات /يا عم اصرف اصرف .
سوزي بخبث /ايه ي حاتم هو حازم اي حد .
حازم بتخدر /علي رايك ي سوزي ده حازم فرحات الشناوي .
باك ..
غ
حاتم بصدمه /فرحات الشناوي اسم الجد معقول ي بقا حازم ابن خاله صقر 
يتبع ......
لقراءة الفصل الرابع والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent