recent
أخبار ساخنة

رواية حبيتك رغم فرق السن الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم أمل السيد

jina
الصفحة الرئيسية

   رواية حبيتك رغم فرق السن الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم أمل السيد

رواية حبيتك رغم فرق السن الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم أمل السيد

رواية حبيتك رغم فرق السن الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم أمل السيد


في مكان اخر كانت ريم تفتح عينيها ببطء شديد تري قدامها شخص غامض 
ريم: انت 
اكيد ما كنتش متوقع اني صح حمد لله على السلامه من تاني يا حبيبتي وغمز لها 
ريم: انت اكيد مجنون انا هنا باعمل ايه فين ادهم 
تؤتؤ انا مش مجنون بالنسبه انتي هنا ليه لانك بتاعتي من الاول ادهم ده راح لحاله ما ينفعكيش مش بيحبك مراته تكون غايبه عنه اسبوع و ميدورش عليها مش بيحبها هههه 
ريم: اسبوع!
انا اهتميت فيكي عشان انتي جسمك ضعيف ما استحملش المخدر 
ريم: انت عايز مني ايه جمال 
ولا حاجه انتي بس 
ريم: انا عمري ما هاكون لحد تغيير ادهم 
جمال: وانا مش هطلع خسران من الكل الموضوع
ريم: انت عايز تفهمني انك متجوزتش لسه بتحبني ريم ضحكت بصوت عالي تبه بتكذب الحياه علمتني كتير اوي ما فيش احد بيستنى احد يا ريت ترجع مراتك وتنساني لو عشان زمان فانا كنت طفله وشكرا على اللي انت عملته معايا زمان مش هاقدر اقول لك غير كده 
جمال: بس انت الحب الاول مش بتنسى بسهوله كده عندك حق ما فيش احد بيستنى احد وعندي اولاد كمان بس مش هطلع خسران
ريم: ربنا يخليهم لك ياريت تسيبني ارجع لي عيلتي زمانهم قلقانين على 
جمال: غلطانه ما فيش احد قلقان عليكي صاحبتك وجوزك بيحبوا بعض وانتي في الباي باي 
ريم: انت كذاب انا بصدق في ادهم وعمره ما هيعمل كده 
جمال: بكره نشوف انا زهقت من الكلام سلام يا قطه 
ريم: انت رايح فين 
عند ادهم 
ادهم: هي ليه الحياه بتعمل فيا كده 
.. انا مش عارف اقول لك ايه بس الظروف بتجبرنا نعمل حاجه مش بارادتنا و احنا تعلمنا ان الحياه يوم معك ويوم عليك يعني متبصلهاش ولا تفكر فيها فكر انا هاعمل ايه ما تفكرش الحياه وحشه الحياه حلوه لا فكر انا هاعمل ايه دلوقتي وبكره انا لو فكرت ان الحياه بتعمل معايا كده ليه مش اخلص من التفكير. 
ادهم: انت تغيرت خالص 
شهاب: اكيد طبعا لازم اتغير انا بقيت مسؤول عن عيله لازم كل خطوه بحساب وانا تعلمت كتير اوي زمان كنت بعندك على حاجات تافهه  
وهي كانت بتاعتك اصلا بس انت اخدت الاحسن والاحن 
ادهم: تعرف انك واحشني كلامك اوي 
شهاب:؛ يا ابني مش باحب العواطف دي المهم وصلت لايه موضوع ريم 
ادهم: ولا حاجه لسه زي ما هو دورت في كل حته مالهاش اثر الشرطه برده لسه بتدور ما اعرفش ادور فين 
شهاب: ارتاح انت كل شيء يكون تمام 
ادهم: يا ريت 
عند ريم في مكان المجهول 
ريم: انا عايزه اعرف هامشي من هنا امتى 
جمال: لسه محددتش يا حبي الاول 
ريم: عن ابو برودك يا اخي انت ايه ما عندكش دم قلت لك انا مش لحد غير ادهم مش عندك عيله عايز مني ايه 
جمال: يا بنت عمي اهدي شويه بلاش العصبيه دي وحشه عليكي لا ما انتي هتكوني عيلتي 
ريم: انت شكلك مريض يا رب خلصني منك ان شاء الله ادهم هيلاقيني وبعد كده هتشوف هيحصل لك ايه 
جمال: ههههههههههه هلاقيكي حلم وليس واقع المكان ده ما حدش يعرفه لانه تحت الارض ههههه وانا خلصك من ادهم عن قريب يا عروستي المستقبليه 
ريم: الظاهر انك فاكرني البتاعه زمان اللي كانت بتعيط بتيجي تستخبى فيك ده كان زمان دلوقت انا كبرت بقيت اقوى اللي يقرب مني اكل لان انا ملك شخص واحد وبس لو هتفكر تبعدني عنه يبقى الموت ارحم لي 
جمال: الكلام الجامد ده لا برافو استعدي الخبر موت جوزك عن قريب يا حلوه ههههههه 
ريم: لا بجد انت عقلك مريض فكر تقرب منه بس هقتلك بيدي وهانسى ان في بيننا دم بيربطنا 
جمال؛ بت انتي انت شكلك عايزه تتربى ولسانك طويل انا هتثبت لك ان انا مش باهزر 
ريم: اعمل اللي انت عاوزه انت ناسي ان في رب بيحمي كل وانا واثقه ان ربنا يحمي حبيبي و هيلاقيني وساعتها تشوف وتعرف ان خسرت كتير اوي انك تبعد عن عيلتك وساعتها هتعرف انت خسرت ايه انت مش هتحسي دلوقت 
جمال: لا مانا خسرتهم وخليك تخسري انت كمان انت واخوكي انا عارف ان جوزك ما لهاش ذنب بس انت اللي تحدتني وخليك تبكي على حبيبي ههههههههههه باي يا صغير على البكاء 
ريم: يا رب ما ليش غيرك خلصني من اللي انا فيه بجد تعبت واحمى ادهم من كل شر يا رب وانا كل عيلتي من المجنون ده يا رب والنبي يا رب ما ليش غيرك 
عند سلمى ومحمود
سلمى: يا ترى ريم راحت فين
محمود: مش عارف 
سلمى: بجد ريم طيبه ما يحصلش فيها كده 
محمود: وانا بيدي اعمله 
سلمى: لازم تدور عليها من مفضلش قاعدين كده عايزين نعمل حاجه 
محمود: انا معكي بس هنعمل ايه احنا دورنا كتير والنتيجه زي ما هيه زي ما بروح زي  بنيجي 
سلمى: ممكن تكون انخطفت او حد ليه عداوه معكم مثلا
محمود: ممكن بس شرطة لسه بتدور وان شاء الله خير 
سلمى: ان شاء الله 
عند رنا و ادهم 
ادهم: طبعا انتي تطلقتي من زمان صح
رنا: اه 
ادهم: طبعا انتي عارفه ان كل شخص يكمل حياته بعد اي صدمه مهما كانت الظروف حياتنا مش بتقف عند احد 
رنا: مش فاهمه انت عايز تقول ايه 
ادهم: الموضوع باختصار ان في عريس 
رنا: مين مين ده 
ادهم: ان هو اسمه.... 
رنا انصدمت بعد ما سمعت الاسم 
شهاب: ادهم انا لقيت مكان ريم 
يا ترى ادهم هيعرف يلاقي ريم؟
ولا دي هتكون نهايه ريم؟
مين العريس؟
يتبع…..
لقراءة الفصل الخامس والعشرون : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent