recent
أخبار ساخنة

رواية لعبة عشق تتحول حقيقة الفصل الثالث 3 بقلم ندى محمد

jina
الصفحة الرئيسية

 رواية لعبة عشق تتحول حقيقة الفصل الثالث 3 بقلم ندى محمد

رواية لعبة عشق تتحول حقيقة الفصل الثالث 3 بقلم ندى محمد

رواية لعبة عشق تتحول حقيقة الفصل الثالث 3 بقلم ندى محمد


حبيبه فتحت المكالمه ومنتظرة الرد 
ليهتف أحدهم / وحشتيني اوي يا حبيبه
لتدمع عيناها وهي تنطق ب اسمه / عمررررر
عمر / ازيك يا بيبا
حبيبه بتضحك بسخريه / ..  كويس انك لسه فاكر اسمي 
عمر / انتي فين دلوقتي ؟
حبيبه بانفعال / وانت مالك ههه واي اللي مخليك تتصل بيا دلوقتي.. بعد سنتين .. سنتين وانت قافل تليفونك ..ولما جيت اتصل بيك واحد تاني رد وقالي انه اشترى الرقم انت اي مبتحسش ..سيبتني قصدي سيبتنا كلنا وسافرت ولا كأن ليك اهل ههه
عمر / ودني اتخرمت ما براحه معايا رصيد كتير .. وبعدين هو انا اللي سيبتك؟ مش انتي اللي رميتي الدبله ف وشي .. ولا نسيتي مش قولتي اني دكتور فاشل واني بقيت دكتور بفلوس ابويا .. مع ان انا مجموعي ف ثانوي كان بمجهودي وتعبي على فكرة مش بفلوس ابويا 
حبيبه / لا يا شيخ .. امك حلوة يلا
عمر / احم .. طب يعني انت عايزاني ارجع ؟
حبيبه بتريقه/ لا هترجع تعمل اي خليك عندك احسن الظاهر انك مبسوط ورايق ..
عمر / تمم.. اتصلت بس عشان اطمن عليكي .. طالما فيكي حيل كده وبتزعقي فيا يبقى انتي كويسه.. متغيرتيش.. سلام
حبيبه / استنى يا .
تيييت قفل 
حبيبه / عاااااااااا .. حرام عليك بجد يا اخي الكلام اخد وعطا مش كده 
خرجت من التواليت  واستأذنت انها هتطلع بادري م الجامعه النهارده عشان عايزة تجهز ل عيد ميلاد باباها ..
ركبت عربيتها المفتوحه.. بس إتفاجأت ان العربيه جواها بوكيه ورد و حد باعتلها جواب 
حبيبه / ده اشرف اكيد .. اوووف هو انا ناقصه.. ومفتحتش الظرف 
ركبت العربيه و اتجهت إلى فيلا فكري جدها ..
بعد نص ساعه قدام الفيلا
تصطدم سيارتها بسيارة عمر اللي وصل ف نفس وقتها وعقبال ما فرمل. كان خبطها
حبيبه / يا ابن ال ... انت داخل فين كده يا اعمى... عربيتي ..أهئ اهئ
نزلت من العربيه ولاحظت ان حصل فيها ختش. (اللي ميعرفش يعني اي ختش ميدققش عادي😂) 
حبيبه / انت مين يا .. مش بكلمك يا عم انت 
عمر  كانت عربيته الازاز بتاعها مبيبينش  اللي جوا العربيه
ليخرج عمر من عربيته الجيب اللي تقريبا حجمها ضعف حجم عربيه حبيبه .. 
كان مغير استيل لبسه كله .. كان لابس بدله سوده ونضارة شمسيه ورافع شعره لورا ..♡
حبيبه بإنبهار / اي ده .. لأ براحتك يا باشا 
عمر خلع النضارة الشمسيه / طب وكده 
حبيبه فضلت واقفه بصدمه لثواني  / لا لا مش معقول ..ع عمرر
عمر بصلها بإبتسامه / انتي شايفه اي 
حبيبه / .......
عمر / طب يا ستي عارف اني وسيم وحليوه بس هتفضلي مبحلقه فيا كده كتير ..
حبيبه لسه مفاقتش من صدمتها هي متوقعتش ابدا انها ممكن تشوفه قدامها تاني 
 / انت اي اللي جابك 
عمر/ اي .. رجعت لبيت جدي وعمي فيها حاجه دي ..
حبيبه /آه فيها .. اومال مفهاش 
عمر / طب عن اذنك بس عشان انا مش هفضل واقف ف الشمس كده كتير ..
ودخل 
عمر / جديييييييي يا فكري باشا 
فكري / اي ده انت مين 
عمر / فكري باشا ليك وحشه يا راجل يا طيب 
فكري / عمر  .. وحشتني يا ولد الكلب انت 
عمر / انت لسه بتقولها يا جدو .. 
راح وباس ايده 
فكري / اوعى .. انا زعلان منك 
عمر بتنهيده /  انا آسف يا جدي بقا.. منا كان لازم اسافر واعتمد على نفسي يا جدي واديني رجعت اهو بعد ما كبرت و بقا عندي شركاتي الخاصه عشان محدش يقولي فاشل تاني 
فكري بضحك / يا ريت كل الناس تبقى فاشله زيك 
عمر/ وحشتني اوي يا جدو 
فكري / وانت كمان يا حبيب جدك .. وحضنه 
عمر / يعني انت خلاص مش زعلان مني 
فكري / انا مش زعلان بالعكس مبسوط بيك انا بس كنت عايزك تطمني عليك وانت هناك 
عمر / منا كنت عارف عنكوا كل حاجه وانا هناك بأمارة انك بقيت تروح الشركه كل يوم ههههه
فكري / آه  و اي كمان يا ظريف
عمر / وحبيبه آ... اتقدملها ٦ عرسان  ورفضتهم  من غير سبب..
فكري / لا والله يعني متعرفش السبب اي .. انت هتستهبل يا روح امك 
عمر / اي يا جدي مالك اي التحول ده 
فكري / متعصبنيش يا عمر انت جاي تستقر معانا خلاص ..يبقى لازم تصالح حبيبه وتتجوزوا بقا البت فضلت مستنياك كتير اوي ولا اي رأيك 
عمر / حاضر يا جدي اللي تشوفه هعمله اهدى انت بس 
فكري / انت كلمتها ؟ لما جيت 
عمر / ههههه ده انا خبطلها عربيتها 
فكري / نهارك اسود ومهبب دي بتعاملها زي بنتها 
عمر بصدمه / نعااام بتعامل العربيه زي بنتها؟ ازاي .. 
فكري / صوتك يا ولد ال
عمر / خلاص خلاص .. عن إذنك هسلم على عمي
فكري /  عمك مش هنا .. في الشركه..
عمر / خلاص يبقا اروحله.. سلامات
خرج وقفل الباب
ونزل تاني 
حبيبه قاعده بلبسها اللي كانت بيه ف الجامعه ع السفرة وقدامها ساندوتشات وشيبسي وسلطه 
عمر نزل و شافها وهي قاعده بتاكل 
 ...لغي لغي العيا مرر
نظرت له بتوعد 
حبيبه/ غور من وشي انا مش طايقه اشوفك اصلا
عمر راح وقعد ع السفرة معاها 
عمر بهدوء / بسبس .. ناو ... بيبا 
حبيبه / احنا هنستظرف 
عمر / طب اعزمي عليا آكل معاكي 
حبيبه / لا معملتش حسابك 
عمر / يا ساتر يا رب الأكل ده كله ليكي لوحدك 
حبيبه بصتله نظرة اللي هو يعني قول انت عايز ايه ولخص ..
عمر / احم .. انا آسف 
حبيبه / ماشي وانا مش هقبل اسفك 
عمر / يعني انا معجبتكيش كده .. طب سيبك مني العربيه اللي برة دي معجبتكيش .. هديهالك بدل العربيه اللي خبطهالك يا ستي ..
حبيبه / لا انا بحب بنتي .. بقولك صح انت ازاي  .. قصدي يعني جبت الفلوس دي كلها منين واتغيرت كده ازاي 
عمر / لا منا مش هقعد احكيلك امجادي هنا .. عادي سافرت تركيا هم اصلا مشهورين بشركات الازياء فأنا استغليت ده وعملت شركه كبيرة والشركه جابت التانيه والتالته وبقى عندي مجموعه كبيرة .. واتعرفت على صديق هناك وقف جمبي لحد ما كبرت .
حبيبه /يا ابن الاروبه 
عمر / ههههههه شكرا .انا عايزك تعرفي اني سافرت عشانك 
اتنهد وكمل بحزن / من ساعت ما بابا مات وانا اكتئبت و حسيت ان انا مش هقف على رجلي تاني انا بقيت دكتور عشان بابا عايزني ابقى دكتور جبت ٩٩% برده عشانه .. لما مات حسيت اني خسرت كل حاجه ..ما عدا حاجه واحده بس .. هي انت ♡
قررت أن انا مش لازم اخسر كل حاجه مكنتش عايز اخسرك انتي زي ما خسرت عيلتي و شغلي 
قررت أقف تاني عشانك .. عشان تفتخري بيا مش تقوليلي فاشل 
ثم اكمل بضحك.. متعرفيش الكلمه دي أثرت فيا قد اي هههه
حبيبه / انا فخورة بالعربيه اللي برة 
عمر/ والهليكوبتر اي نظامها 
حبيبه / لا متقولش 
عمر / لا 
حبيبه / هههههه عندك هليكوبتر بجد عااااااااا
عمر / هشششش يا بنت المجنونه اي
حبيبه / سوري انفعلت ..
عمر / طب يعني انتي دلوقتي زعلانه ولا منفعله 
حبيبه /لا يا عمر انا فخورة بيك 
عمر بضحك / من قلبك
حبيبه / من كليتي 🤣
عمر / الش رخيص 🤣طب انا هروح لعمي بقا سلام 
حبيبه / استنى 
عمر / نعم 
حبيبه / انا خطوبتي بعد بكرة يا عمر اتمنى تحضر 
عمر / نعاااامم
حبيبه / ........
يتبع .....
لقراءة الفصل الرابع والأخير : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent