recent
أخبار ساخنة

رواية دموع سيليا الفصل الثالث 3 بقلم منة سامح

 رواية دموع سيليا الفصل الثالث 3 بقلم منة سامح
رواية دموع سيليا الفصل الثالث 3 بقلم منة سامح

رواية دموع سيليا الفصل الثالث 3 بقلم منة سامح

سيليا بغضب وعيون حادة :انت انسان مش محترم بس انا مش هتعب نفسي معاك ولو علي العربية فبص بقي ....وركبت عربيتها بعصبية وهي بتبصله بتحدي وشغلتها علي أسرع حاجة 
سارة بقلق:يخربيتك انتي هتعملي اي اهدي ياسيليا 
_انت هتعملي اي يابنت المجنو..نة هتعمل......
قاطعه صوت العربية وهي بتتخبط جامد وسيليا كملت طريقها ببرود عادي ولا أكن حاجة حصلت 
بغضب_العربيةةةةة والله لاوريكي مبقاش انا كريم الدمنهوري الا اما وريتك ....واتصل بحد 
كريم بضيق:ابعت عربية دلوقتي علي المكان ده 
_تمام ياباشا وقفل 
★★★★★★
سارة بعصبية:انت غبية ياسيليا اي الي عملتيه ده 
سيليا وقفت العربية بغضب وبصتلها :نعم وانتي مش شوفتيه هو قال اي يعني 
سارة بغيظ:ما انتي الي غلطانة انتي الي خبطتي في
سيليا نفخت بضيق:يووووووه خلاص ياسارة بقي الله كنت متعصبة ....وبعدين افتكرت الرسالة ....الرسالة انا لازم اعرف مين الي بعتها 
سارة :طب اهدي كدة وان شاء الله هنعرفها اتحركي يلا علي الشركة ورانا اجتماع 
سيليا خدت نفس واتحركت للشركة 
★★★★★★
سيف :عملت اي 
مراد بقلق :بعت الرسالة بس مش عارف انا قلقان اوي 
سيف :متقلقش أن شاء الله كل حاجة هتبقي بخير .
مراد وهو بيقوم:أن شاء الله انا همشي انا بقي اشوف ماما سلام ياصاحبي
سيف:سلام 
★★★★★★
دخلت سيليا هي وسارة الشركة بجمود ...والكل وقف ليها 
سيليا بجمود:الشركة الي هنتعاقد معاها وصلت 
السكرتيرة :لا يافندم لسة علي معادهم فاضل خمس دقائق 
سيليا :تمام لو اتاخروا انتي عارفة هتعملي اي ...وهتيلي اتنين قهوة علي مكتبي 
سكرتيرة :تمام يافندم 
سيليا وسارة دخلوا 
سارة بمرح:لو مجوش علي معادهم انيت عارفة هتعملي اي ...... نينينيني يابرودككك 
سيليا بضيق:سارة والله مش حمل هزارك انا الرسالة ديه قلقاني اوي بجد 
سارة بهدوء :طب اهدي اهدي ان شاء الله هنعرفه والله بس ريحي نفسك انتي حتي عقبال م نخلص من الاجتماع ده 
سيليا بصتلها وهديت نوعا ما ...بعض وقت قليل 
السكرتيرة"نهي":مدير الشركة وصل يافندم 
سارة :تمام يانهي 
خرجت نهي وسيليا وسارة وراها 
واول مادخلت سيليا انصدمت 
سيليا بغضب:انت انت بتعمل اي هنا ياجدع انت 
.........
★★★★★★
زينب بغضب:عايزة اي ياهدي مش مكفيكي الي عملتيه بس انا بس أطولك والله مش هرحمك 
هدي بشماتة وضحكة:بس بس اهدي انتي هتطوليني ازاي وانت مشلولة يا مشلولة الله اسم جميل اوي مشلولة راحت مشلولة جت اسم تحفة ...ههههههههه 
زينب بغضب وصوت عالي :والله لاقتلك ياهدي هقتلك ..وقفلت بغضب وحزن 
زينب بحزن ودموع:مشلولة مشلولة هههه مشلولة ..وقعدت تكرر الكلمة بهيستريا 
دخل مراد بقلق:اي في اي ماما اهدي اهدي ياحبيبتي اهدي 
زينب:مشلولة مشلولة ...
بعد وقت في المستشفي 
الدكتور خرج : هي جالها انهيار عصبي حاد والحمد لله بقت كويسة دلوقتي بس ياعالم المرة الجاية اي الي هيحصل لازم تبعدوها من اي توتر 
مراد بحزن:تمام 
★★★★★
سيليا بغضب:انت بتعمل اي ياجدع انت 
كريم بغضب:انا الي المفروم اسالك انتي الي مين 
سيليا بصتله بغرور:انا سيليا الحاوي 
كريم بصدمة :انتي سيليا الحاوي 
سيليا ببرود:امم انت مين بقي 
كريم بهدوء وجدية :انا كريم الدمنهوري اتفضلي يلا علشان نبدء الاجتماع 
سيليا بصت في ساعتها وقالت باستفزاز:متاخر 3 دقائق بعد اذنك 
كريم بغيظ شديد:ما حسبي يالله في الي كان السبب بقي 
سيليا وقفت ولصتله يعني حادة :انت بتحسبن عليا طب مفيش عقود هتتمضي بقي 
كريم بضحك باستفزاز:الي علي رأسه باطحة يحسس عليها بقي ......وأكمل بجدية :سيليا هانم مفيش وقت المجادلة اتفضلي اقعدي يلا عايزين نمضي العقود ونمشي بقي 
سيليا بعند :مش هيحصل غير لما تعتذر 
كريم قام بغضب :ا اي ...اعتذر مش هيحصل 
سيليا ببرود:هيحصل 
وبعد وقت من المجادلة 
سارة بصريخ:بااااااااس اي في اي سيليا والنبي مش وقت عند اقعدي يلا عايزين نخلص من الاجتماع ده ..وانت ياعم كريم كبر دماغك شوية واقعد يلا 
سيليا بصاله بغيظ شديد وقعدت ...وهو كذالك 
سيليا بضيق:وريني الورق الي معاك 
كريم أداها الورق بضيق 
سيليا بصت علي الورق وجت عينيها علي حاجة وانصدمت والدموع اتملت عينيها 
فلاش باك"
سيليا بعياط:مراد انا سمعت ماما وهي بتقول انها هتمشي انت هتسبني صح 
مراد بحب:عمري ما هسيبك ياحبيبتي انتي اختي وحتة من قلبي 
سيليا حضنته بحب وهو بدالها الحضن
بااااك"
سارة بقلق :سيليا سيلياااااااا 
سيليا فاقت ومسحت دموعها بسرعة :اي في اي 
سارة بقلق :مالك انتي كويسة 
سيليا بابتسامة خفيفة :اه ياحبيبتي كويسة .....وبصت لكريم الي باصص عليها بقلق واضح بجمود:مين شريكك 
كريم بعدم فهم :لي 
سيليا :رد علي السؤال من فضلك من شريكك 
كريم استغرب جدا من سؤالها وقال:مراد احمد الحاوي .....وأكمل بصدمة :ايوة أن انتي سيليا الحاوي ازاي 
سيليا بصتله بصدمة ودموع محبوسة واكملت لسارة :سارة امضي بدال وقوللهم علي شروطنا انا هقوم 
سارة بقلق :انت كويسة 
سيليا هزت راسها بكذب وخرجت بسرعة قبل مادموعها تنزل 
كريم بصدمة :هما ازاي الحاوي ه هما اخوات 
سارة بتوتر:ل لا لا اخوات اي تشابه اسماء بس يلا يلا نكمل 
وفعلا كملوا ومضوا العقود ومشي كريم تحت شكه وسارة دخلت لسيليا 
★★★
سيليا دخلت المكتب ورزعت الباب وسمحت لدموعها تنزل 
سيليا بغضب ووجع:بكرهكم بكرهك كلكم بكرهكككككككم وبدأت تكسر كل الي حواليها ....بكرهكم من كل قلبي بكرهكم 
سارة فتحت الباب بسرعة ودخلت شافت المنظر حضنتها جامد وسيليا بدلتها الحضن 
سيليا بكره :بكرهمم ياسارة بكرههم اوي بكرههم كلهم سارة خديني في حضنك خليني في حضنك .....واكملت بتعب وهي بتقفل عنيها:مش هسمحهم ابدا هدمرهم زي مادمروني م مش ه.....
سارة حست بتقل عليها 
سارة بدموع:سيليا حبيبتي قومي سيليا فوووقي سيلياااااا ااااااه 
★★★★★★★★★★★
بعد وقت في المستشفي 
الدكتور خرج :جالها صدمة عصبية حادة والحمد لله علي خير المراد بس المرة الجاية الله واعلم اي الي هيحصل .....وأكمل بتوتر وشك:وعايزاها تعملي شوية تحاليل 
سارة بدموع وخوف: ت تحاليل ت تحاليل اي يادكتور مش انت قولت أنها بخير ا اي لأزمة التحاليل 
الدكتور بهدوء :متقلقيش هنطمن بس عليها مش اكتر 
سارة :تمام يادكتور ممكن ادخلها 
الدكتور:اه عادي بعد اذنك ..ومشي ..وسارة دخلت لسيليا لقتها بصا للفراغ 
سارة بمرح:اي ياسطا الجمال ده حتي وانتي تعبانة جميلة 
سيليا بضحكة خفيفة :تعرفي مين الي مهون عليا حياتي انت ياسارة بجد بحبك اوي انتي كل حياتي 
سارة بدموع وحب:بحبك والله 
وقعدوا يتكلموا شوية 
سيليا :يلا نمشي ياسارة مش بحب قعدت المستشفيات وقبل ماتتكلمي انا كويسة والله 
سارة بضحك:طب يلا ياختي 
وفعلا سندتها وخرجوا من الاوضة 
_ اي يابني متقلقش انا عايزة امشي علشان مش بحب المستشفيات 
*طب ماشي ياامي براحتك 
وقفت سيليا مكانها وبصت وراها بوجع والم وانصدمت .....
يتبع ......
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent