recent
أخبار ساخنة

رواية دموع سيليا الفصل الرابع 4 بقلم منة سامح

 رواية دموع سيليا الفصل الرابع 4 بقلم منة سامح
رواية دموع سيليا الفصل الرابع 4 بقلم منة سامح

رواية دموع سيليا الفصل الرابع 4 بقلم منة سامح

سيليا بصت وراها بوجع والم وانصدمت والدموع اتملت في عينيها واتسمرت مكانها .مش حاسة بحاجة وكل الي بييجي في دماغها صورة مامتها وكلامها 
سارة بقلق:سيليا سيليا في أي ط طب بتعيطي لي....بدموع:سيليا طب طب تعالي اقعدي طيب في أي ...وعمالة تزق فيها بس مش قادرة اكنها اتجمدت 
بعد وقت من عياط سارة وصراخها 
سيليا فاقت بخضة :اي في اي 
سارة بقلق وعياط:انتي انتي اتكلمتي اي الي حصلك بس 
سيليا افتكرت وبدأت تعيط :ش شوفتهم شوفتهم ياسارة شوفتهم ايوة ايوة كانوا هما كانوا هما ....واكملت بكسرة :مش عايزين يسيبوني في حالي ياسارة مش راضيين مش راضيين 
سارة بعدم فهم :ط طب اهدي اهدي كدة بس انتي شوفتي مين فهميني 
سيليا بوجع:ه هما الي دمرولي حياتي دمروهالي ياااسارة .....واكملت بصريخ وكره :دمروهالييييييييي انا ادمرت ياااسارة ادمرتتتتتتتت بكرهههم ياااسارة بكرهههم 
كل الي في المستشفي اتلموا علي الصوت 
سارة وهي بتهديها وتخدها في حضنها علشان تهديها  وبعد مقاومة من سيليا هديت وقعدت تعيط جامد في حضنها .....اااااه ياسارة الله راجعين يدمروا حياتي  راجعين يدمروها تاني 
سارة بحزن :خلاص ياحبيبتي اهدي اهدي ....واكملت بعيون توعد:اوعدك ياسيليا محدش هيقربلك ....وشاورت للناس الي وقفة تمشي 
★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★
عدا اسبوع 
سارة بحب:هتفضلي كدة يلا ننزل الشركة ياسطا ولا اتعودتي علي القعاد بقي ......واكملت بهدوء:مفيش حد يستاهل دمعة منك ياسيليا خليكي قوية لنفسك ياحبيبتي 
سيليا بصتلها بهدوء:انتي مضيتي مع كريم صح 
سارة :اه 
سيليا بابتسامة :طب يلا بينا نلبس 
سارة بعدم فهم وابتسامة :يلا 
وقاموا لبسوا وفطروا  ومشيوا 
★★★
كريم قاعد سرحان دخل عليه مراد 
مراد بمرح :اي مالك سرحان في أي 
كريم فاق:ها ...مراد انت عندك اخت 
مراد باستغراب:اي لي يعني .
كريم :رد بس عندك اخت 
مراد اتنهد بحزن:اه ياسيدي عندي 
كريم بصدمة :انا كدة فهمت .....سيليا الحاوي 
مراد بصدمة:اي انت انت تعرفها منين 
كريم :ماهي ديه الي احنا تعقدها مع شركتنا 
مراد بفرحة :د ده بجد و وهي هي رضيت طب طب هي عملت اي 
كريم استغرب جدا وحكا ليه عن شكل سيليا لما شافت الاوراق 
مراد بصلوا بحزن :مفيش امل انا عارف 
كريم باستغراب:مفيش امل علي اي صاحبي
مراد بصلوا وحكاله كل حاجة 
كريم بحزن :ياااااه ديه زمنها شافت كتير ...تعرف رغم قسوتها وعصبيتها إلا أن عينيها في كلام كتير محبوس .
مراد بدموع:ا انا السبب انا كان المفروض امنع امي واقولها مش هاجي معاكي ا انا كنت واعدها اني مش هسيبها 
كريم بصلوا بحزن:متقلقش ياصاحبي أن شاء الله كل حاجة هتتصلح وممكن التعاقد مع شركتها تقربك منها شوية ..
مراد بصلوا بأمل وسكت 
★★★★
سيليا وهي داخلة الشركة بجمود وسارة معاها 
نهي :ازيك يافندم 
سيليا :تمام يانهي في أي اجتماع النهاردة 
نهي :اه يافندم الشركة الي مضينا معاها من أسبوع هتبدء الشغل من النهاردة  
سارة بصت بقلق لسيليا 
سيليا بجمود :تمام ....ودخلت المكتب بتاعها ووراها سارة 
سارة بقلق:ا انتي كويسة صح 
سيليا بهدوء:تعرفي انا هعمل زي مماانتي قولتي بظبط مفيش حاجة مستاهلة انك تعييطي عليها أو تزعلي 
سارة بصتلها بحب وحزن:ا انا عارفة عارفة انتي حاسة بايه بس هنعمل اي هي الدنيا كدة 
سيليا قربت منها بحب وحضنتها :وانتي احسن حاجة ليا في الدنيا 
سارة ابتسمت وحضنتها 
★★★★
احمد خارج من السجن وهو فرحان ومش مصدق نفسه ..وبذات لما عرف أن سيليا هي الي خرجته بعد كل الي عمله فيها ..ومشي وهو حزين علي الي عمله فيها وندمان 
وصل البيت 
هدي بصدمة :ا انت انت بتعمل اي هنا انت مش المفروض محبوس 
احمد بصلها باستحقار ودخل من غير ما يتكلم 
هدي بعصبية:انا مش بكلمك ياراجل انت ولا اي 
احمد :انت طالق بتلاتة واتفضلي اطلعي برة 
هدي بصدمة وعصبية:ايييي ط طالق ا انت طلقتني ......ورحمة امي لاوريكي يااحمد وطلوع من البيت مش طالعة لاحسن انت عارف اي الي معايا 
احمد بغضب وهو بيمسكها من شعرها :انتي فاكرة نفسك مين يابت ده انا اقتلك ومحدش يعرف مكانك اخرجي برة بالذوق لاحسن وديني لاقتلك بايدي .....وبالنسبة بقي بالي بتهددديني بي فده بليه واشربي مايته بقي ياحلوة ...مش عايز المحك تاني فاهمة 
هدي بوجع:ف فاهمة فاهمة  
سابها احمد وهي بصتله بكره وغل وطلعت وهي بتتوعد لي 
★★★★★
في الاجتماع قاعد سيف وكريم ومراد مستنين سيليا وسارة وباقي العملا 
مراد قاعد متوتر جدا وعلي اعصابه 
.......
سارة بابتسامة :خليكي مبتسمة دائما ياسيليا تمام ..يلا
سيليا بصتلها وابتسمت ابتسامة خفيفة بتوتر .يلا ودخلوا 
مراد اول ماشاف سيليا عرفها نفس ملامحه بظبط وابتسم جامد وتلقائي قام جري علي حضنها ....تحت قلق سارة وصدمتها من ردة فعل سيليا ووصدمة سيف وكريم 
سيليا.....
يتبع ......
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent