recent
أخبار ساخنة

اسكريبت دون حب الجزء الرابع 4 والأخير بقلم سولييه نصار

jina
الصفحة الرئيسية

  اسكريبت دون حب الجزء الرابع 4 والأخير بقلم سولييه نصار

اسكريبت دون حب الجزء الرابع 4 والأخير بقلم سولييه نصار

اسكريبت دون حب الجزء الرابع 4 والأخير بقلم سولييه نصار


حطيت أيدي علي وشي وأنا بصرخ وفتحت عيني لقيت العربية وقفت و السواق بيزعق وبيقول :
-يا لا يا ست ابعدي من الطريق كنتي هتوديني في داهية... 
بعدت بسرعة وروحت قعدت علي مقعد قدام النيل وبدأت أبكي.... قعدت لفترة طويلة  ببكي بس محدش حاول يقرب مني ويسألني  مالك.... الليل جه وكنت خلاص تعبت من كتر ما بكيت .... حسيت بحد قعد جمبي وهو بينهت... بصيت جمبي  لقيت عمر... اداني منديل وقال:
-امسحي  دموعك بقيتي شبه العفريتة. 
مسحت دموعي بسرعة فقال:
-لما اتأخرتي برة  جدي اتصل بيا  وقعدت  ادور عليكي زي المجنون  ... 
بصيتله بحزن فقال :
-عارف  أن كلامي كان قاسي عليكي.. بس انتي برضه تصرفاتك مكانتش كويسة 
-عارفة وانا آسفة علي اللي عملته 
-لا كرمة بتعتذر... مش معقول حصل ايه في الدنيا 
-أنا مش وحشة للدرجادي.... الحياة خلتني كده
-وكمان بقيتي  عميقة لا... ما سبتك أربع ساعات بس اللي غيرك كده 
-كلامك 
-كلامي؟ 
-أيوة كلامك .... كلامك حطني قدام الواقع... عرفت قد ايه أنا انسانة  وحشة ومعنديش أخلاق... بس هي السبب... هي اللي عملت كده... دايما تقولي الفلوس كل حاجة.... وأن إلا معهوش  فلوس هيتداس تحت الرجلين.... حتي هو سابني وراحلها عشان الفلوس 
-انتي بتقولي ايه مش فاهم حاجة! 
-ماما 
-مالها؟! 
-هي السبب يا عمر أنت متعرفش حاجة... أنت فاكر أن اللي حبيته سابني وراح لصاحبتي... لا هو مراحش ليها... هو راح لماما 
-ايه 
-اللي كنت بحبه يبقي هو جوز ماما هي اتجوزته وعارفة إني بحبه وهو راحلها عشان الفلوس... عرفت ليه مش بتسأل  فيا!! خايفة ابوظلها سعادتها!! 
بصلي  بشفقة  فقولت وأنا بمسح دموعي :
-عارف أنك مش هتصدقني بس أنا فعلا حبيتك... كنت بحب أبين أن الحب خرافة بس مقدرش أنكر إني تمنيت اتجوزك... كان نفسي تحبني بس للاسف قلبك ملك لواحدة تانية وأنا مقدرش  افرض نفسي عليك أكتر من كده... أنا هكلم جدي  واقوله إني رافضة اتجوزك وأنت اتجوز اللي بتحبها 
-سلمي مجرد صديقة أنا عملت كده عشان أدبك ابتسمت وقولت بخبث :
-عارفة  يا عمري 
بصلي  بصدمة فقولت:
-متبصليش كده لأحسن أقع في حبك  أكتر من كده يخربيت جمالك  ده وقته. 
-يا بت اتلمي... انتي مشمتيش ريحة التربية 
-ما تكسب فيا ثواب وتتجوزني منها تلمني ومنها تأدبني  شوية قبل ما اعملكم  فضيحة 
-احترمي  نفسك  بقا
-ما أنت اللي حلو يا عمر اعمل ايه يعني 
-ده انتي فعلا متربتيش 
-مفيش حد في عيلتنا اتربي اصلا... ربيني أنت
ضحك فضحكت أنا كمان.... عرفت إني فتحت معاه صفحة جديدة معرفش إذا كان هيثق  فيا ولا لا ولا هيحبني  بس سيبتها للوقت. 
مرت  الأيام  وعلاقتي بيه اتحسنت اووي قولت لجدي علي كل حاجة وأن عمر معملش  حاجة.... طلبت منه يدينا فرصة لو ارتحنا لبعض هنتجوز غير كده لا.... بعدها بفترة عرفت أن يوسف ساب ماما... سابها عشان لقي الاغني منها... مقدرتش افرح فيها بالعكس زعلت عليها جدا بس برضه م قادرة اسامحها.... صحيح بحبها بس الشرخ اللي في قلبي لسه موجود 
....... 
في يوم كنا  قاعدين أنا وعمر علي البسين في الفيلة فجأة قالي:
-كرمة ما تيجي اربيكي 
-يعني ايه 
-يعني اكسب فيكي ثواب واتجوزك والمك شوية -بجد يا عمري. 
صرخت وقربت منه فقام وقال:
-متلمسنيش 
قربت وقولت :
-قول تاني يا أبو عيون حلوة يا مسكر انت عايز تتجوزيني أنا
-يا ربي هتجوز حمدي الوزير... بت ابعدي والله اعملك محضر تح*رش.. خلاص مش عايزة اتجوزك.. 
-جريت وراه وقولت :
-ليه هو دخول الحمام زي خروجه يا مسكر انت.. تعالي هنا يا عمري 
تمت❤
google-playkhamsatmostaqltradent