recent
أخبار ساخنة

اسكريبت زواج سري الجزء الرابع 4 والأخير بقلم سولييه نصار

jina
الصفحة الرئيسية

   اسكريبت زواج سري الجزء الرابع 4 بقلم سولييه نصار

اسكريبت زواج سري الجزء الرابع 4 بقلم سولييه نصار

اسكريبت زواج سري الجزء الرابع 4 والأخير بقلم سولييه نصار


قام احمد بخوف وهو شايف شروق بتبكي ...
- شروق استني متحكميش عليا 
- انت روحت طلبت من جهاد الجواز ...
- شروق 
-انطق يا احمد انت عملت كده ..انت روحت تتجوز عليا ومين ...بنت خالتي !!!
بص في الارض وقال :
-ايوة 
رجعت لورا وهي بتبكي وقالت :
-مستحيل ...ليه ...ليه تعمل فيا كده انا حبيتك !!!ليه تدمر حياتنا بالشكل ده ...انا قصرت معاك في ايه ...انا عملت المستحيل عشان أسعدك ...انا حبيتك ده جزائي ...انطق 
- انا اسف 
-طلقني يا احمد واتجوز اللي انا عاوزها
ام جهاد: أعقلي يا شروق احمد غلط بس الحمدلله هو دلوقتي اكيد عرف غلطه بلاش تخربي بيتك 
بصتلها شروق وهي بتبكي وقالت:
-بنتك كانت عايزة تسرق جوزي يا خالتي ...حطت عينيها عليه مصانتش العشرة 
بصتلها ام جهاد ببرود وقالت:
-جوزك هو اللي عرض عليها يا شروق. ...بنتي مسرقتش حد وانا عشان القرابة جيت احذره ...بعدين يا بنت اختي انتي اللي مصنتيش العشرة لما كنتي عارفة انها ميتة فيه ورغم كده بسهولة وافقتي عليه ...
- انا كنت بحبه يا خالتي ...وحتي لو رفضته مكانش هيتجوز بنتك ...وانا مش هضحي بسعادتي عشانها لان الحب مش عافية ...
-عندك حق يا بت اختي الحب مش عافية ...بس كمان بنتي مغصبتش جوزك علي حاجة هو اللي اتكلم يبقي الاولي تلوميه هو ...
بصتله شروق بكره وقالت :
-خلاص تاخده وتشبع بيه انا هتطلق منه 
- شروق انا بحبك...والله بحبك انتي ....اعتبريها لحظة غرور مني ...انا عمري ما حبيتها انا حبيتك انتي ابوس ايديكي متدمريش حياتنا ...عشان خاطر ابننا علي الاقل 
-جوزك عنده حق يا شروق هو غلط بس ملحوقة وبنتي منكرش غلطت ومش هتكرر غلطها تاني ...
بصت لاحمد وقالت :
-وانت هتبعد عن بنتي ...اعتبرها مستقيلة من الشركة وابعد عنها ...اظن دلوقتي انت عارف قلبك مع مين هل مستعد تضيع ده كله وتضيع بنتي عشان ترضي غرورك .
-اوعدك هبعد عنها 
ابتسمت وقالت :
-شكرا ليك انا همشي دلوقتي.
.......
كنت في الأوضة ببكي...كنت منهارة ...فجأة ماما فتحت الباب قربت منها وانا بعيط وبقول :
- ماما انا بحبه ...صدقيني هموت من غيره ...
-محدش بيموت من الحب يا جهاد 
- بس انا هموت ...صدقيني هموت ...هو طلب يتجوزني ...دي فرصتي ابقي سعيدة 
-وهتسرقي راجل من مراته 
- هي اللي سرقته مني الاول 
- بس هو محبكيش يعني مكنش بتاعك اصلا فازاي تسرق حاجة مش بتاعتك ...احمد حبها دي حقيقة ...بس انتي بترضي غروره هترضي علي نفسك تكوني طرف خاسر في علاقة زي دي 
-هو هيحبني 
-هو مش هيحب الا شروق ...انا شوفت ده في عينيه 
قعدت اعيط وقولت :
- انا عايزة انساه يا ماما 
ماما حضنتني وقالت:
-ده غلطي انا ...انا اللي خليتك تبني احلام معاه حقك عليا وانا هصلح الغلط ده ..وعد 
.......
وماما نفذت وعدها ...اول حاجة قدمت استقالتي وسافرت اشتغل بره مصر وعشت مع خالي ومراته ...كنت بصلي وبدعي ربنا انه يشيله من قلبي ....المرة دي كنت بجد ناوية انساه ومع انشغالي بطلت افكر فيه زي الاول ...الحاجة اللي خلتني اقتنع ان لازم انساه اني عرفت ان حصلت مشكلة كبيره بينه وبين شروق بسببي كانت هتوصل للطلاق ...وهو عمل المستحيل عشان يرجعها...وقتها عرفت انه عمره ما حبني ولا هيحبني ولو كنت اتجوزته كنت هموت بالحيا ...بحمد ربنا ان ماما اتصرفت وطردت الأوهام دي من مخي ...دلوقتي اقدر اقول ان احمد في الماضي ...بي الحاضر فيه انا وبس ...انسانة قررت متقلش من نفسها عشان خاطر الحب ...قررت انها تكون الوحيدة في قلب وحياة جوزها....وربنا كان حاسس بيا وكافئني علي صبري وقابلت حاتم  في نفس الشركة اللي بشتغل فيها ...واللي قرر ياخد اجازة بأقرب وقت وينزل مصر عشان يتقدملي ...انا دلوقتي سعيدة ..سعيدة لاني حاسة اني انسانة استحق الحب والاحترام مش طرف خاسر في علاقة سامة 
..وبكده تكون انتهت قصتنا القصة دي مختلفة شوية عن باقي القصص اللي كتبتها لاني وانا بكتبها مكنتش عارفة اتعاطف مع مين بالضبط ...كلهم كانوا غلطانين بطريقة ما بس لو سألتوني عن رايي فأنا شايفة غلط الام هو الأكبر ...لان مينفعش نعيش أولادنا في أوهام من هما وصغيرين ونيجي نشكي..رفقا بأولادكم لو سمحتوا💖
تمت
google-playkhamsatmostaqltradent