recent
أخبار ساخنة

رواية عشق إياد الفصل الرابع 4 بقلم آية عبدالله

jina
الصفحة الرئيسية

 رواية عشق إياد الفصل الرابع 4 بقلم آية عبدالله

رواية عشق إياد الفصل الرابع 4 بقلم آية عبدالله

رواية عشق إياد الفصل الرابع 4 بقلم آية عبدالله


والد فرح بحزن: بس انت لازم تعرف بردو ان فرح عندها ورم ف المخ
اياد بصدمه: ازاي ي عمي انت بتقول اي
والد فرح بحزن: هي دي الحقيقه ي ابني اللي عرفناها لما كنا ف المستشفى 
اياد بحزن ع حبيبته: طيب و هي اكيد ممكن تعمل عمليه عشان تخف نا مستحيل اسيبهاا تروح مني
والد فرح: الدكتور قال ان ممكن يتعمل ليهاا عمليه بس نسبة نجاح العمليه قليله جداا
اياد بسرعه: مش مهم المهم اننا نحاول نعالجهاا نا مش هسيبهاا تروح مني ولازم نعمل العمليه دي ف اسرع وقت
والدة فرح بحزن: طبعاا هنعملهاا العمليه نا مش هسيب بنتي تضيع مني من غير ما احاول انقذهاا
*الكلام دا نزل ع فرح زي الصعقه دمرهاا ورجعت قفلت باب اوضتهاا تاني وهي بتعيط
فرح بدموع وزعل شديد: نا راضيه بقضائك يارب ومعنديش اعتراض ع حاجه 
                  **#بقلم_آية_عبدالله
*بعدهاا راحت فرح تتوضا وتصلي وفضلت تدعي كتير ان ربنا يشفيهاا 
*دخلت والدة فرح عليهاا عشان تصحيها لقيتهاا صاحيه 
والدة فرح: اي اللي مصحيكي بدري ي حبيبتي 
فرح: مفيش ي ماما بس حسيت اني بقيت كويسه فـ هروح شغلي النهارده 
والدة فرح بحب: ماشي ي حبيبتي بس خلي بالك من نفسك ومتجهديش نفسك اوي
فرح: حاضر ي ست الكل اي اوامر تانيه 
والدة فرح:  لا ي حبيبتي ربنا يوفقك ويحفظك يارب
فرح: ربنا يخليكي لياا ي حبيبتي 
*وبعد خروج والدة فرح راحت فرح عشان تتوضا وتصلي عشان تجهز
(كانت لابسه دريس ابيض و فيه ورد بيبي بلو وخمار بيبي بلو وكوتش ابيض من غير ما تحط اي ميكب لان فرح اصلا قمر) 
*نرجع تاني لفرح بعد ما جهزت وطلعت تسلم علي عيلتهاا
فرح: صباح الخير
والد و والدة فرح: صباح الفل 
والد فرح: القمر رايح فين كدا بدري
فرح: حسيت اني كويسه قولت اروح الشغل ي حبيبي مش عايز مني حاجه 
والد فرح: تسلمي ي قلبي ربنا يحفظك 
فرح و هي ماشيه: تسلملي ي حبيبي سلام
والد و والدة فرح: سلام
                **#بقلم_آية_عبدالله 
*فرح وهي لسه نازله قابلت اياد ف وشهاا
اياد: راحه فين
فرح: ملكش دعوه 
اياد مسكهاا من دراعهاا: لما اكلمك ي فرح توقفي وتسمعيني انتي راحه فين
فرح: راحه شغلي
اياد: طيب تعالي نا هوصلك
فرح: لا متتعبش نفسك نا هروح لوحدي وبعدين مش خايف احسن ساره تزعل
اياد: ع فكره نا سيبت ساره لاني اكتشفت اني بحبك انتي ي فرح ومقدرش ابعد عنك
*فرح فرحت جدا من كلامه بس حاولت تداري
فرح: كل دا ميشغلنيش لو سمحت سيبني امشي
اياد: قولت نا اللي هوصلك بس حكاية ميشغلكيش دي نشوفهاا لما نروح ي قمر بغمزه
فرح حاولت تداري ابتسامتهاا: وسع كدا عشان امشي وزقته
اياد: والله بحب مجنونه طب استني 
*وبعد ما اياد وصل فرح للمدرسه وطبعاا طول الطريق بيعاكسهاا
(مش سهل اياد دا بردو🌚😂) 
                                         **#بقلم_آية_عبدالله
*وصلت فرح المدرسه وسلمت ع كل زمايلهاا ف الشغل وراحت تدرس لفصلهاا وبعد مرور وقت مش قصير خلصت و راجت اوضة المدرسين اللي كان قاعد فيهاا محمد 
محمد: و نا اقول المدرسه نورت لي طلع عشان القمر بنفسه هناا
(هو كله ماشي يعاكسهاا لي 👀) 
فرح بخجل من كلامه: شكرا جداا لكلامك ي استاذ محمد  
محمد: لا اسمي محمد بس من غير استاذ وبعدين نا مش بجامل انتي فعلاا قمر 
*و دخل اياد ف اللحظه دي وهجم ع محمد وضربه
*للعلم  اياد كان عارف ان فرح عندهاا حصه واحده ف اليوم دا عشان كدا راحلهاا
نكمل... 
اياد بغضب: انت ازاي تقولهاا كدا ي حيوان ي زباله
*محمد ضربه وبعده عنه 
محمد: انت ملكش دعوه اقولهاا ولا لا نا بحبهاا وهتبقاا خطيبتي 
*وفجأة الاتنين بصوا لمكان ماا وجريوا عليه و...... 
يتبع.....
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent