recent
أخبار ساخنة

نوفيلا عائلة الجارحي الفصل الخامس 5 بقلم زينب طارق

  نوفيلا عائلة الجارحي الفصل الخامس 5 بقلم زينب طارق 
 نوفيلا عائلة الجارحي الفصل الخامس 5 بقلم زينب طارق 

 نوفيلا عائلة الجارحي الفصل الخامس 5 بقلم زينب طارق 

الداده: مراد بيه في واحده عوزه حضرتك بره
مراد: داخليها
عزالدين بستغراب: مين ي مراد
مراد لسه هيتكلم البنت داخلت
البنت: مراد بيه كل حاجه جاهزه زي م حضرتك امرت
مراد: تمام وشاور علي ميرا دي وشاور علي يارا ودي عوزك تجبلهم احلي مودل فستيان 
البنت: تمام ممكن تيجو معايا  هخد المقست
ميرا بستغراب: فستيان ايه ومقست ايه فهمني طيب 
مراد: بصو ي جماعه انا قرارت اعمل حفله واعزم فيها كذا حد عشان الكل يعرف ان ميرا و يارا بنات عمي عشان طبعا محدش يعرف وعشام محدش يستغراب 
عزالدين: فكره كويسه
صفاء: طيب اطلعو ي بنات معاها تخد المقست
ميرا: مش لزم حفله و.....
مراد بمقطعه وصرامه: اطلعي ي ميرا يلا 
ميرا: انت مش هتمش اومراك عليها 
مراد: انا لحد دلوقتي بتكلم بهدوء واتفضلي اطلعي عشان لو غضبي طالك هتزعلي
ميرا: والله طب وريني كدا
مراد: ميرا بلاش تتحديني عشان هتخسري
ميرا بصتلها: مش ميرا ياسين الجارحي الي تخسر
ياسر: استهدو بالله
عزالدين: همم وايه كمان 
مراد: بابا
عزالدين: بلا بابا بلا زفت ميرا اتفضلي اطلعي انا الي قالت لمراد يعمل كدا 
ميرا: حاضر ي انكل 
طالعت ميرا و يارا وديما والبنت 
ياسر: هستأذن انا
عزالدين: م انت قعد 
ياسر: معلش لزم امشي 
مشي ياسر عزالدين بص لمراد و عمر و يوسف 
عزالدين: ورايها علي المكتب 
داخلو كلهم المكتب 
مازن: هو مراد و ميرا مش طايقين بعض ليها
صفاء بضحك: هم من زمان كدا نقر ونقير و في الاخر بيتصالحو
مازن: بس الاول كانو عيال دلوقتي كبرو 
صفاء: بكره يحبو بعض ويتجوزو وتشوف
مازن: يمكن انا طالع اوضتي احضر لبس الحفله صحيح هي الحفله الساعه كام
صفاء: الساعه٩ 
مازن بنعاس: هطلع انام شويه وابقي خلي حد يصحيتي قبل الحفله عشان اجهز 
صفاء: ماشي اطلع نام يحبيبي
طلع مازن وداخلت صفاء المطبخ
----------------------------------------- 
في المكتب
عزالدين: انت مش عيب الي بتعملو دا ي مراد
مراد: انا عملت ايه هي الي دماغها نشفها 
عزالدين بزعيق: مره وضربتها بالقلم قدمنها كلنها ومره تاني و زعقتلها ايه مبقتش تحترام وجودي خلاص 
مراد: والله ابدا ي بابا طبعا بحترام وجودك بس هي الي...
عزالدين: انت لسه بتحبها ي مراد
مراد بتوتر: لا لا احب ايه ي بابا ميرا زي ديما 
عزالدين: ماشي ي مراد بص لعمر الوفيد الايطالي هيجي بكره صح
عمر: اه
الباب خبط
عزالدين: ادخل 
ميرا داخلت بتوتر وهي بتفرق ايديها 
عزالدين لحظ توتره: مالك ي ميرا في حاجه حصلت معجبكيش الوان الفستيان نغيرها
ميرا بسرعه: لا ي انكل الالوان حلوه وكل حاجه بس عوزه اقول لحضرتك حاجه
عزالدين: قولي ي ميرا م تتكسفيش
ميرا: كانت يعني عوزه اشتغل مع حضرتك في الشركه
عزالدين: بقي كل التوتر دا عشان عوزه تشتغلي في الشركه علي العموم ممكن ل حبها تنزلي من بكره انزلي
ميرا بفرح: بجد ي انكل
عزالدين: بجد يحبيبتي وبعدين اسمي بابا ماشي
ميرا: ماشي ي. ي بابا
عزالدين: ايوه كدا
ميرا: طيب عن اذنكو خارجت ميرا
يوسف: والله ميرا دي كيوت خلاص
عمر: وعسوله كدا وخجولها بقي كل التوتر دا عشان تشتغل في الشركه
مراد بغير: م خلاص ي خفه انت وهو
يوسف: انت اي حشرك يعم بتكلم عن بنت عمي
مراد: لا متتكلمش عن بنت عمي اتكلم عن خطبتك
يوسف: طيب انا طالع انام قبل الحفله
عمر: وانا كمان هرو انام قبل الحفله
مراد: هي جت عليها خدوني معاكم
عمر ويوسف: يلا
خارج عمر ويوسف و مراد
عزالدين في نفسه: والله بتحبها ي مراد دا انت من يوم مسفرت وانت بقيت شخص بارد وانا الي هخليك تتنزل عن غرورك وتعترفلها
---------------------------------------
في اوضة يوسف الفون ران
يوسف: الو
ريهام: الو يحبيبي 
يوسف: في حاجه ي ريهام بتتصلي ليه
ريهام بدلع: في ايه يحبيبي لم اتصل اطمن عليك
يوسف: مش اطمنتي سلام
ريهام بسرعه: استني بس انت عوز تقفل بسرعه ليه
يوسف: عشان انام شويه قبل الحفله
ريهام: حفله ايه وليه 
يوسف: بابا عامل حفله ب مناسبت رجوع ميرا و يارا 
ريهام: اهاا طب هو انا ينفع اجي ي بيبي 
يوسف بضيق: تعالي ي ريهام
ريهام بفرح: طيب يلا سلام يحبيبي 
قفلت ريهام مع يوسف 
يوسف في نفسه: والله انا مش عارف انا بحبك وا لا بس انا لزم اتأكد من مشاعري هوفف انا مش عارف انا بفكر في الزفته ساره دي ليه 
فضل يوسف يفكر لحد م راح في النوم
-----------------------------------------------
في اوضة مراد
مراد: عوز ايه ي زفت
عمر: تصدق انا غلطان اني رانيت عليك 
مراد: هقفل في وشك لو مقلتش عوز ايه
عمر: انت بتحب ميرا 
مراد: هو كل الي يشوفني يقولي كدا بس علي العموم لا مش بحبها
عمر: كداب ي مراد انت من ساعت م ميرا سافرت وانت اتغيرت مبقتش مراد بتاع زمان
مراد: لزم اتغير انا زعلت لم سافرت عشان كانت عيال افهمو لكن ميرا بالنسبالي بنت عمي وبس 
عمر بقلت حيله: عناد كمان ي مراد لحد متخسره وتبقي لحد غيرك سلام ي مراد
مراد: سلام 
مراد في نفسه: انا مش عارف انا غيرت عليكي ليه ي ميرا و ليه دايمان في تفكيري اوففف بطل تفكر فيها ي مراد 
فضل يفكر و في الاخر نام
------------------------------------------------------
في اوضة ميرا 
يارا: انا مش عارفه انتي جايبه العناد دا منين 
ميرا: هو الي مستفز
يارا: يبنتي هو قالك حاجه هو كل الي قالو اطلعي ي ميرا
ميرا: والله انتي م شوفتيش كان بيتكلم ازاي 
يارا: و الله انتي مافيش فايده معاكي في الكلم 
ميرا: طب يلا نامي يختي 
ناموا
--------------------------------------------------------
الكل بيجهز للحفله ميرا ويارا وديما بيجهزو مع بعض 
مراد وعمر ويوسف ومازن بيجهزو 
في اوضة البنات 
ديما: بنات هروح ارن علي صحبتي تيجي تبقي معانا
ميرا و يارا: ماشي 
ديما: الو 
ساره: الو ي ديما عامله ايه واحشني
ديما: وانتي كمان ي ساره من ساعت الي حصل وانتي مش بتكلميني ول بتسهري معايا 
ساره: انا اسف ي ديما مكنش قصدي اتعصب عليكي بس اضيقت وانتي عارفه اني بحب يوسف
ديما: ايوه بقا انشاء الله يبقي من نصيبك 
ساره: ياااه ياريت بتمنها من عند ربنا المهم هي البت ريهام المسلوع جايه
ديما: اه يوسف قالها 
ساره بزعل: ماشي 
ديما: سيبك منها احنا هنظبطها انهارده المهم تعالي علي الفله احنا مستنينك 
ساره: انتو مين 
ديما: انا وميرا ويارا بنات عمي
ساره: بجد لقيتوهم
ديما: اه ويلا احهزي وتعالي عشان اعرفك عليهم 
ساره: فريره سلام
ديما: سلام
ميرا: هاا قالتلك ايه
ديما: جايه 
يارا: انا جهزت 
ميرا: وانا كمان يلا ي ديما خشي اجهزي 
ديما: ماشي
داخلت ديما وجهزت
ديما: ها اي رأيكو 
ميرا: قمر ي ديما
يارا: ايه القمر دا
ديما: والله انتو الي قمر يلا تعالو نقعد في البلكونه لحد ما ساره تيجي
ميرا و يارا: يلا
-------------------------------------------------------
في اوضة الشباب
مازن بصوت عالي: ي جماعه انا خلصت 
مراد: صوتك ي حيوان 
مازن: انت حد كلمك يعم 
يوسف: انا خلصت 
عمر: وانا خلصت 
يوسف: انا هنزل اشوف ريهام جات ول لا
عمر: انت قولتله 
يوسف: ايوه يلا انا نازل 
نزل يوسف
مازن: انا رايح اشوف بنات عمي واختي 
مراد: اقعد هنا ياض انت 
مازن: انت عوز ايه انت 
مراد: اقعد ي زفت انت هم هينزلو 
مازن: يلهوي عليك 
عمر: خلاص بقا يلا ننزل
---------------------------------------------------------
يوسف كان بيتمشي في الجنينه فجاءه خبط في بنت
البنت: اه دماغي مش تفتح يعم انت 
يوسف: انتي الي بتجري وكمان مش عجبك 
البنت: اه مش عجب.. دكتور يوسف
يوسف: ساره انتي بتعملي ايه هنا 
ساره: انا جايه ل ديما وبعدين انت بتكلم معايا ليه انت مش طردتني من محاضراتك 
يوسف: والله انتي الي مش محترامه
ساره بعصبيه: انا محترامه غصب عنك واحترام نفسك وانت بتكلمني 
يوسف: شايفه طريقة كلمك عامله ازاي 
ساره: انت الي مستفزا
يوسف: والله
ساره: اه والله ولو مش عجبك متقفش تكلم معايا
يوسف: انتي علطول دبش كدا 
ساره وهي بتحط صبعه قدم وش يوسف: احترام نفسك
يوسف بضحك: طب خلاص خلاص
ساره: عن اذنك 
يوسف: استني بس خلاص بقا مش كل م نشوف بعض نتخانق 
ساره: اممم ماشي بس انت ما تتكلمش باسلوب وحش 
يوسف: ماشي ي ست 
ساره: يلا هطلع ل ديما بعد اذنك ي دكتور 
يوسف: لا دكتور ايه انا في الجامعه دكتور بره الجامعه يوسف احنا بقينها صحاب ول ايه
ساره ببتسمه: طبعا صحاب 
يوسف سرح في ابتسمت ساره وهي لحظة انو بيبصله ف اتحراجت
ساره بكسوف: بعد اذنك. ساره لسه هتمش اتكعبلت بسبب الكعب وكانت هتقع بس يوسف لحقها و وقعت في حضنها 
ريهام بعصبيه وصوت عالي: ايه الي بيحصل هنا بظبط
يوسف بهدوء:.......
يتبع ......
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent