recent
أخبار ساخنة

رواية وقعت في حب عاجز الفصل الخامس 5 بقلم سارة محمود

jina
الصفحة الرئيسية

   رواية وقعت في حب عاجز الفصل الخامس 5 بقلم سارة محمود

رواية وقعت في حب عاجز الفصل الخامس 5 بقلم سارة محمود

رواية وقعت في حب عاجز الفصل الخامس 5 بقلم سارة محمود


وقفنا البارت اللي فات لما رعد وصل ل قمر وادم اخد مي ل اوضه تانيه في الفندق يلا نكمل 
مي... سيب ايدي يا حيوان انت ازاي تمسك ايدي كده 
ادم بغضب شديد وبيضغط علي ايديها ..... متخلنيش اتعصب عليكي ويلا اتهببي غيري الزفت اللي لبساه ده (كانت مي ترتدي فستان احمر ناري بصل للركبه وفارده شعرها الاسود الطويل و حاطه روج احمر ، هيا مش لابسه حجاب علشان لسه مش مقتنعه بيه تمم)  
مي.... ابعد ايدك عني يا حيوان وانت مالك بيا البس اللي يعحبني 
ادم بغضب .... يعني كده ماشي ومسك الفستان وقسمه نصين من علي جسم مي 
مي بصدمه وبتحاول تداري جسمها بباقي الفستان .... ا انت قليل الادب ومش متربي ازاي تعمل كده وفضلت تبكي كتير 
ادم ببرود.... اعمل اللي اعمله انتي كده كده تخصيني 
مي... قصدك ايه 
ادم.... انجزي هتلاقي فستان في الدولاب ده البسيه 
مي.... مش لابسه حاجه ومش عاوزه حاجه منك 
ادم وبيمسكها من شعرها.... هتسمعي الكلام ولا اقوم البسهولك و غمزلها 
مي وهيا بتحاول تفك شعرها.... ابعد عني بدل ما اصوت والم الناس عليك واقول علي اللي انت عملته 
ادم ببرود وخبث.... عادي هقول انك اللي جيتي و حاولتي تقربي مني و وقطعتي الفستان وكنتي لسه بتقلعي ال انتي فاهمه بقاا 
مي.... بس بس اخرس انا بكرهك  بكرهك وفضلت تعيط جامد 
عند رعد وقمر
------------ 
كان رعد متنح من جمال قمر بفستانها الابيض البسيط مع حجابها وقليل من الميكب فكانت في غايه الجماله 
قمر.... ايه رايك 
رعد وبيقبل ايديها.... بسم الله ماشاء الله قمر يا حبيبتي 
قمر.. وانت كمان شكلك حلو اووي يا حبيبي 
رعد بصدمه.... انتي قولتي ايه 
قمر بخجل... انك شكلك حلو 
رعد.... اللي بعدها 
قمر.... مقولتش حاجه ويلا بقاا عشان ننزل الناس مستنيانا تحت 
رعد..... امممم يعني كده ماشي انا هوريكي 
وبالفعل نزل رعد و قمر برفقه احمد ومازن الي القاعه وكان الجميع يتهامس علي جمال قمر بفستانها و عن رعد و ابتدات الاغاني تعلو و الجميع يغني
(بسم الله الرحمن الرحيم وهنبدا الليله اه اه عريسناا الزين كحيل العين وعروسته حلوه وجميله اه اه اه) كملو انتم انا مش حفظاها😂😂 
وبدات الجميع بتهنئت رعد و حور 
عند ادم و مي 
----------
ادم..... ها هتقومي تلبسي اللي قلتلك عليه ولا لا 
مي بعند... لا ولسه بتقوم لقيت اللي بيشدها ليه و بقيت قريبه منه لدرجه انهم سامعين صوت دقات قلبهم وسارحو في عيون بعض اول مره ادم يلاحظ جمال عيون مي الزرقا وجمال شعرها البني الكيرلي وكمان مي اول مره تلاحظ سواد عيونه وشعره الطويل الناعم وبياض بشرته و فضلو كده لحد ما مي زقته بكل قوتها لما لقيته بيقرب منها وبيبوسها  علي شفايفها 
مي..... انت واحد حيوان و حقير انا بكرهك 
ادم ببرود.... يعني انا اللي ميت عليكي يلا غوري البسي الفستان اللي في الدولاب بدل ما اعمل حاجه تزعلك و غمزلها 
مي.... توجهت الي الحمام فوجدت فستان جميل جدا بدرجه من درجات البيبي بلو عباره عن طباقات كثيره من قماش الشيفون وب ثلث كم  فارتدته و وضعت بعض الميكب وخرجت له فوجدته يجلس علي الكنبه و شارد 
مي.... احم انا خلصت 
ادم في نفسه وهو ينظر لها..... ينهار اسود دي بقت اجمل من الاول اعمل ايه يا ربي انا مش عايز حد يشوفها غيري انا مش عارف حبيتك امتي بس بجد مبقيتش قادر اكمل حياتي من غيرك 
ادم.... اممم يلا 
ونزلت مي وادم مع بعض فكانت وقتها رقصه الكابل وكانت قمر ترقص مع رعد واحمد ومازن يساعدوه علي الوقوف وقمر اخذته في حضنه وقالت بهمس بحبك يا رعدي 
رعد بفرحه.... وانا اكتر يا قمر الرعد 
بعد الفرح روحو الفيلا ولان الوقت متاخر احمد اصر ان مازن وسندس ومي يفضلو عندهم 
كل واحد طلع علي جناحو ومن حظ مي الوحش كانت الاوضه بتاعتها جمب اوضه ادم بالظبط 
مي واقفه في البلكونة وبتسمع اغاني وبتبص للنجوم فجأه لقيت اللي واقف جمبها وبيقول لها متلبسيش قصير تاني 
مي بخضه.... سلام قولا من رب رحيم انت بتطلع امتي يا بتاع انت وجيت ازاي 
ادم بضحك.... ايه شغتي عفربت ولا ايه 
مي.... والله العفريت ارحم منك يا اخي 
ادم.... طيب بس كلامي يتسمع متلبسيش قصير تاني 
مي.... وانت مالك ياض انت اله البس قصير او طويل اكلم ده او مكلمهوش ميخصكش 
آدم بغضب... اما انتي تلبسي قصير والناس تتفرج عليكي سبتيلي ايه انا اشوفه هااا وبعدين تكلمي مين انتي لو كلمتي اي ولد حتي لو في حدود الشغل والله لاقتله قدامك 
مي الخوف سيطر عليها فجريت ولسه بتطلع من الاوضه لقيت ادم شدها ولزقها في الباب بقيت هيا الفاصل بين ادم والباب 
ادم بغضب وعروق جسمه بانت.... بت انتي متخلنيش اتعصب انتي فاهمه واللي والله هزعلك جامد اووي 
مي وهيا بتتكلم بخوف وشفايفها بتترعش.... ح حاضر بس ابعد عني 
ادم ومش قادر يقاوم رعشه شفايفها وقامت طابع قبله عنيفه علي شفايفها واستمر الوضع بضع دقايق ومي مصدومه مش بتتحرك ولا بتقاوم و اول ما ادم بعد عنها اغمي عليها 
ادم بقلق.....  م مي اصحي مي وقام طلع جري علي الاوضه بتاعته  و جاب البرفان وحاول يفوقها لحد ما صحيت وفضلت تعيط جامد 
ادم بقلق.... مي حبيبتي انتي كويسه مي اتكلمي 
مي بدموع..... هقول ل بابا ايه دلوقتي ده هيقتلني انا جبتلهم العار وفضلت تعيط 
ادم بعدم فهم... قصدك ايه 
مي... انا دلوقتي حامل صح وفضلت تعيط 
ادم.... حامل ازاي يختي 
مي.... انت بوستني يبقي هبقي حامل وفضلت تعيط 
ادم بضحك.... ههههه احيه اكيد بحلم دي شكل واحده عندها 23 سنه ههههه 
مي بطفوله.... متضحكش عليا 
ادم... نامى يا حبيبتي ربنا يهديكي يلا تصبحي على خير وخرج و هو بيضحك علي حبيبته اللي خطفت قلبه من اول يوم شافها فيه 
عند قمر و رعد 
----------
رعد...... احم يلا نغير هدومنا وننام علشان هنسافر بكره 
قمر باستغراب... نسافر فين 
رعد..... المالديف علشان شهر العسل 
قمر بفرحه وبتتنطت ذي الاطفال..... هيهيهي الله كان نفسي اروح هناك من زمان 
رعد..... بضحك اهو حلمك اتحقق يلا ادخلي غيري هدوم ونامي وانا هغير وانام، اعملي حسابك هتنامي في حضني 
قمر بخجل... بس 
رعد.... مفيش بس انتي بقيتي مراتي رسمي وقدام الناس كلها وبعدين متخفيش مش هلمسك غير لما تكوني مستعده 
قمر.... تمم يا رعد 
رعد بحب.... اول مره اعرف ان اسمي حلو كده 
قمر.... كلك علي بعضك حلو وسبته ودخلت الحمام 
وبالفعل دخلت قمر غيرت هدومها ولان مامتها و هدي والده ادم هما اللي مجهزين اللبس كانت معظم الهدوم قمصان نوم بس وهيا بتدور اخيرا لقيت بجامه من الحرير باللون الابيض لبستها وطلعت لقيت رعد نايم علي السرير قامت نامت جمبه 
رعد..... امممم ينفع تنامي في حضني 
قمر بدون كلام قامت ونامت علي صدره وهو حاوط  ايده علي خصرها والايد التانيه بيلعب في شعرها لحد ما راحو في النوم 
تاني يوم 
---------
كل واحد رجع بيته و رعد و قمر سافرو المالديف و وصلو الفيلا بتاعت رعد كانت اشبه بالقصر حاجه في منتهي الخيال 
رعد..... انا هدخل المكتب ثانيه و راجع 
قمر..... تمم وانا هطلع اغير هدومي وبالفعل قامت قمر غيرت هدومها و قررت انها تبقي مرات رعد قولا وفعلا لانها بقيت بتحبه بجنون فقامت لبست شورت و الجاكيت بتاعه و فارده شعرها الاحمر الجميل وحاطه روج ونزلت تحضر الفطار ل رعد وفجأه اعااااااااااااا رعد الحقناااي 
يتبع......
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent