recent
أخبار ساخنة

نوفيلا عائلة الجارحي الفصل السادس 6 بقلم زينب طارق

  نوفيلا عائلة الجارحي الفصل السادس 6 بقلم زينب طارق 
 نوفيلا عائلة الجارحي الفصل السادس 6 بقلم زينب طارق 

 نوفيلا عائلة الجارحي الفصل السادس 6 بقلم زينب طارق 

مايا بعصبيه وصوت عالي: ايه الي بيحصل هنا بظبط
يوسف بهدوء: صوتك مايعلش 
مايا: والله كمام عوز صوتي مايعلش وانا شايفك في حضن خطفت الراجله دي
ساره بعصبيه: هي مين دي الي خطفت راجله ي بت
مايا: انتي ي زباله
ساره: انا زباله اه تمام
جريت ساره علي مايا ومسكتها من شعره وقعدتها علي الارض ونزلت ضرب فيها وكان صوتهم عالي عزالدين وكلهم خرجو وراه 
عمر: ينهار اسود ايه دا
ديما: هيااا اديها ي ساره اديها كمان 
مازن بضحك: مش قادر بطني 
عز الدين بيكتم ضحكتو بالعفيه وصفاء هي كمان ومراد ومريم ويارا وعمر وديما ومازن فطسنين ضحك
عز الدين: بس خلاص قومي ي ساره 
ساره: لا ي انكل سبني اموتها
يوسف شد ساره من علي مايا وقالها
يوسف: خلاص بقا ي ساره موتي البت 
ساره: موتها دا انا هوريها 
عز الدين: يوسف روح قوم خطيبتك 
يوسف راح نحيت مايا وهو بيكتم ضحكتو قومها 
مايا بدموع تمسيح: شايف ي بيبي عملت فيها ايه
يوسف: معلش ي ريهام
ساره بتريقه: شايف ي بيبي عملت فيها ايه هو انا لسه عملت فيكي حاجه ي حيزبونها 
عز الدين: ممكن حد يفهمني في ايه 
ساره: انا هقولك لحضرتك ي انكل البت دي بتقولي ي خطفت الراجله انا خطفت راجله 
ولسه هتجري عليه تاني يوسف مسكها
يوسف: خلاص بقا ي ساره انتي ضربتيها كتير
ساره: هي ال..
عز الدين: ساره احكيلي عشان انا مش فاهم 
ساره حكتلو كل حاجه
عز الدين: انتي الي غلطنه ي مايا
مايا : ي انكل...
يوسف: خلاص ي مايا يلا بقا نخش عشان الحفله قربت 
عز الدين: يلا ي ولد كلهم داخلو جوه الفله
البنات كلهم متجمعين و مايا راحت الحمام تظبط نفسه
ديما بضحك: بس جدعه ي بت ي ساره
ساره بفخر: امال انتي فاكره ايه 
يارا بضحك: والله انتي عسل وبصراحه البت دي تستهل 
مريم بضحك: دا انتي ي بنتي موتيها مش ضرتيها 
ساره: هي تستهل بقا انا تقولي خطفت راجله و زباله لا اوعو كدا ام اروحلها الحمام اديها علقه تاني 
ديما مسكتها من دراعه وقالت بضحك: يبنتي اقعدي بقي دا انتي شحورتيها سيبك منها 
ساره: هوفف خلاص قعدت
مريم: يلا نخرج الجنينه زمان الناس جت
ديما: يلا
الحفله بدقت والناس ابتدت تسلم علي مريم وتتعرف عليه 
وخلصت الحفله وكلو مشي تاني يوم مريم نزلت الشركه وكل عرف انه بنت اخو عزالدين وعده شهر ومريم شاطره في شغله وبدأت تحب مراد ومراد اتأكد انو بيحبه وعوز يعترفله بس مستني الوقت المناسب ويارا امتحانتها قربت وبدأت تحاس بمشاعر لمازن  ومازن بدا يتقرب من يارا وحساس نحيتها بي مشاعر يوسف حساس انو مش بيحب مايا وحساس بحاجه نحيت ساره بس مش عارف هي ايه وساره زي م هي بتحب يوسف وبتضايق لم تشوفو مع مايا ديما بتحب عمر ومحدش يعرف وعمر برضو بيحبه ومحدش يعرف 
في شركه الجارحي 
مريم: مني انكل عز جوه
مني: ايوه في اجتماع كمام شوين الوفد الايطالي جاي تاني
مريم: كل شويه الوفد الايطالي 
مني بضحك: هنقول ايه بقا
مريم بضحك: هنسكت طبعا
شريف موظف في الشركه: ازيك ي ميرا 
مريم: الحمدلله ي بشمهندس
شريف: لا نشيل اللقب بقا انا شريف وانتي مريم
مريم بتوتر: اهه ماشي 
شريف: طيب انا هستأذن
مريم: اتفضل
مني: علي دي ملزق اوي
مريم بضحك: يلهوي عليكي مبتسكتيش 
داخل مراد الشركه وهو ماسك ورد في ايدو راح قدم مريم وقعد علي ركبتو وبصلها وقال
مراد ببتسمه: مريم انا بحبك واتأكدت من دا ومش بس بحبك لا بعشقك فاكر كل تفصيلك عمري منسيتك ميرا تقبلي تتجوزيني
مريم بتبص لمراد بصدمه مش مصدقه كل الي في الشركه قاله وافقي ي ميرا
مني: مريم يلا وافقي 
مريم بصت لمراد ببتسمه: موافق بس تتطلبني من بابا عز
مراد بفرحه: بس كدا من عيني يروحي
مريم بصتلو بكسوف وجريت علي مكتبه 
مراد ضحك عليه وهي بتجري وبص للمواظفين: يلا كل واحد علي شغلو
مني: بقيت رومنسي ي مراد
مراد بصله: طبعا ايه حاجه عشان خاطر مريومتي 
مني: ماشي ي عم الرومنسي انا رايحه اشوف زوجي قرة عيني
مراد بضحك: امشي ي بت من هنا انتي وجوزك 
مني ضحكت وراحت تشوف شغلها
في مكان بعيد شويه
شريف: الو
المجهول: ايه كل دا عشان ترد
شريف: معلش كانت مشغول
المجهول: طب اخلص ايه اخر الاخبار
شريف: مراد اعتراف لميرا بحبو وطلب منها تتجوزو وهي وافقت
المجهول بعصبيه: يعني ايه هيتجوزو انت لزم تشوف حل مراد ملكي انا 
شريف: ايوه يعني انتي عوزني اعمل ايه
المجهول: اسمع...
---------------------------------------------------------
في مكتب ميرا
مريم: طلع بيحبني زي ما انا بحبو بيحبني مراد بيحبني
مني بضحك: خلاص يمجنونه
مريم بكسوفه: انتي هنا من امتي 
مني: من ساعت طلع بيحبني
مريم بكسوف: احم يعني مش قصدي يعني هو 
مني: خلاص يبنتي ايه كل الكسوه دا علفكره انا كانت زيك كدا لم احمد اعترافلي 
مريم بفضول: طب احكيلي اعترافلك ازاي
نسيبهم يحكو ونروح لمكان تاني 
-------------------------------------------------------
في مكتب مراد
عمر: ايه ياض ايه الرومنسيه دي 
مراد: وانت مالك ي زفته انت
عمر بتريقه: لا لا ميرا ايه الي احبه دا زي ديما 
مراد: دا انت عيل غتت
عمر: هتجوزو امتي بقا
مراد: هو ايه الي هتجوزو امتي هو خبط لزق لسه عوزني اطلبه من بابا
عمر: حلو دا وانا اخش معاك علي اساس ان ولدك ونتقدملها
مراد: تصدق فكره
عمر: اشطا بكره نشوف هروح اشوف شغلي انا بقا
مراد: طيب لم يوسف يجي اقول اني عوزو
عمر: طيب
خارج عمر ومراد بيشوف شغلو 
----------------------------------------------------------
الكل خلص شغله و رواحو علي الفيلا والكل قعد علي السفره
ديما: بابا
عز الدين: نعم يقلبي
ديما: هخود مريم ويارا معايا انا وساره نروح المول نجيب هدوم وحاجات
عز الدين: ماشي يحبيبتي بس خودي السوق معكو
ديما: حاضر
عز الدين: مراد اعمل حسابك هتسافر انت ومريم يوم الخميس الجاي عشان الشغل
مريم: بس ي بابا مش هينفع نبق انا ومراد لوحدنا في مكان واحد
عز الدين: عارف ي ميرا وعشان كدا هتروح معكو مني وجوزها عشان مش هيرد يسبها
مراد: وليه دا كلو انا هخد ميرا ونروح لوحدنا
عز الدين: يبني هو انت ايه بنقول مينفعش تبقو لوحدكو مع بعض
مراد: طيب ي بابا انا بحب مريم وبطلب ايده منك
صفاء بفرحه: بجد ي مراد هتخطب مريم
مراد: ايوه ي ماما عشان بحبها وبحبها اوي كمان
مازن: ايوه بقا ي معلم
مراد: ها ي بابا 
عز الدين: انا عن نفسي موافق
مراد: وانتي ي ماما
صفاء: موافق ي حبيبي 
عز الدين: طيب مريم الرأي رأيك ي مريم موافقه
مريم بكسوف وصوت واطي: موافقه
يوسف: مبروك ي ي مراد مبروك ي مريم
عمر: مبروك ي عم مبروك ي مريم
مراد و مريم: الله يبرك فيكو
ديما: مبروك ي ابيه انت ومريم
مازن: مبروك ي شبح مبروك ي مريم
يارا: مبروك ي مراد مبروك مريوم
مراد و مريم: الله يبرك فيكو
مازن بهمس ليارا: عقبالنه
يارا: افندم
مازن: احم قصدي عقبالك
يارا: شكرا
عز الدين و صفاء: مبروك ي ولد
مراد و مريم: الله يبرك فيكو 
عمر: طيب هستأذن انا بقا عشان ماما متقلقش
مراد بهمس لعمر: استني ي عمر عشان تقنع بابا
عمر: اقنعو في ايه
مراد: استني وانت هتعرف بابا
عز الدين: نعم 
مراد: مريم هتبقي خطبتي يعني عادي اخده معايا لوحدنا من غير مني وجوزه
عز الدين: لا طبعا ي مراد هي هتبقي خطبتك مش مراتك يعني مش هينفع برضو
مراد: عارف كل دا ي بابا عشان كدا هكتب كتبي انا ومريم ولم نرجع نبقي نعمل الفرح
مريم بصدمه: نعمممم.....
طيب ملخوطه كدا عشان متتلغبتوش انا غيرت اسم البطله تمام وهنكمل عادي 
يتبع ......
لقراءة الفصل السابع : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent