recent
أخبار ساخنة

رواية جنان في بيت صعيدي الفصل السابع 7 بقلم أسماء حبيب

jina
الصفحة الرئيسية

     رواية جنان في بيت صعيدي الفصل السابع 7 بقلم أسماء حبيب

رواية جنان في بيت صعيدي الفصل السابع 7 بقلم أسماء حبيب

رواية جنان في بيت صعيدي الفصل السابع 7 بقلم أسماء حبيب

جنان بسرعه،،،، شفتي يا طنط الفستان ده عامل ازاي انا عيزه واحد تاني من الي هو منفوش.
حميده بسخريه،،، واحد تاني لي هو انتي فكره نفسك هتتزفي زفه عرايس، انتي هتقعدي اهنه مع الحريم لحد اما منصور يجي ياخدك وبعدين انتي عارفه جيتك هنا وجوازك من منصور اتعمل ليييي.
حميده طلعت وجنان وقفت بصدمه وحست انها هتعيط من كلامها السم.
زينه بهدوء وزعل،،، متزعليش هي امي اكده كلامها دبش والله ومن وري قلبها.
نواره بزعل،،،، جنه احنا معاكي وقعدتك اهنه منوره الدنيا والله.
جنان بضحك،،،، جري اي بت انتي وهي الروج فين ولا هطلع قدام البنات أورديحي كدا عوزني ابقي زي عمي يونس البواب بالجلبيه دي هههههههه.
نواره بصت لزينه بزعل علي جنان الي قعدت تحط لنفسها ميك اب ولا كأن حاجه حصلت. 
~ في بيت عمار....
دنيا وكالعاده بتاكل بسرعه علشان متأخره،،،،  عماار خدني معاك ياض اتأخرت ربنا يستر طريقك يا ابني. 
عمار بضحك وكان شايل الشنطه وهينزل بس وقف عند باب الشقه ،،،  بطلوا تسول مليتوا البلد.  
جهاد وقعده بتاكل علي السفره بتمهل،،،، اه صحيح يا دنيا متنسيش تشتري الطرحه الي قولتلك عليها ماشي ربنا يجعله في ميزان حسناتك يا أختاه يارب.
دنيا بزعيق وبتسيب الأكل،،،، منا مكنه صرررف اطلع من هدووومي... عيزها لونها اي بس متقوليش حمره اصل اللون ده اوفررر اوي عليكي ممكن موف هيكون هايل عليكي يا جهاد والله.
نرجس وكانت قعده علي كرسي في البلكونه بتخيط الهدوم وبتنهيده،،، والله معرفه دي هتفتح بيت ازاي جتك وكسه يا دنيا ويبعد عنك التخلف يارب.
دنيا من جوه،،، سمعتك يا مااامااا علي فكره يعني بس مش هقولك اني سمعت وهغزي الشيطان ابن الشياطين هاااا علشان بصراحه نفسي في كوفته النهارده علي الغده.
نرجس بتنهيده،،، عيزاها في الفرن ولا علي الفحم يا نيله.
عمار بسرعه وجري لولدته،،،، علي الفحم ابوووس ايدك علي الفحم.
دنيا بصتله،،، علي الفحم بس بشرط.
عمار،،،،، شرطي وظابط وشويش الي انتي عيزاه يا دودو.
دنيا بنصر،،، تعدي عليا بعد المدرسه وتخدني لمحل عيزه اشتري اشويه طلبات ليا انا وجهاد.
عمار بقف وبيمثل ألاسف،،، ورغم الظروف القاسيه والمصلحه ألا نهائيه في البيت ده سوف اوافق.
دنيا بضحك،،،، اللله عليك يا واد يا عمووور يا لعب جبت الكلام النص مثقف ده منين ياض اوعي تكون بتشتغل في جريد اوريد حلاً  وغطا ههههههه.
جهاد ونرجس ضحكوا مع دنيا....
عمار وبيعدل لياقه القميس،،،، لا أبداً هما عرضوا عليا بس انا مش من مكنتي اني اشتغل في جريده زي دي.
نرجس بسخريه،،،، امال اي يا ننوس عين امك.
عمار بفخر،،، انا ناوي اتعاقد مع جريده اديلوااا متسبهوش.
نرجل وبتحدف عمار بشبشب،،، وانا هبدء معاك العقد خد ده.
عمار بأسي،،،، متشكرياً لكرم سيتك يا فندم، يلا يختي علشان متأخرش ديما بتبتدي بالمصيبه واشربها انا يلا يلا هلقيها منكم ولا من المدرسه.
عمار ودنيا نزلوا وجهاد كامت بتكمل فطار...
عمار ركب العجله،،، يلا يا دنيا اخلصي.
دنيا بتذكر،،، استنه يا عمار هشتري علبه مناديل من المحل ده وجايه بسرعه.
عمار،،، انجزي علشان في عاركه سخنه مستنياني في المدرسه ومش عايز اتأخر عليها.
دنيا بضحك،،، طايب يا عنتر زمانك امسك الشنطه مش هتاخر.
عمار بملل،،، هاتي منا الخدام اهلك ابوكي كان دفعلي بالدولار ، الله يرحمك يا حج كنت اب ولا كل الباباهات والله.
اما دنيا وقفت عند المحل وبتكلم الست الي في المحل،،، لو سمحتي يا عمتو ناهد علبه مناديل في السريع كدا.
ناهد بابتسامه،،، ازيك يا بت يا دنيا مش بنشوفك لي اليومين دول.
دنيا بابتسامه،،، والله ما فضيه خالص بنزل الشارع مرتين في اليوم بس عرفه اني مقصره بس هعوض في الاجازه انشاء الله.
فاروق وكان دخل المحل ومش واخد باله،،، السلام عليكم.
ناهد ودنيا،،، وعليكم السلام.
فاروق،،، لو سمحتي علبه مناديل.
دنيا بصت لفاروق وفتكرته،،، ثواني مش انتَ الجدع الي ضربت ابن خالتي اه انتَ ازيك.
فاروق بتذكر وغض البصر عنها،،، الحمد الله.
دنيا بتسأل وهي بتسند علي الباترينه،،،، هو انتَ ساكن هنا في الشارع بينك جديد.
فاروق بضيق لانه مش بحب الفضول،،،، اظن دا ميخصكيش.
ناهد وبتتقدم علبه مناديل وكان فاروق هياخدها بس دنيا اخدتها وقبل ما تمشي،،،، علفكره انا بكلمك باحترام مش بشحت منك ماشي ابقي رد عدل.
فاروق وبيكلم ناهد بهدوء،،، هي اخدت العلبه بتاع...
ناهد ودته علبه تانيه،،، اه هي كانت عيزه برضوا مناديل اتفضل.
فاروق دفع الفلوس وطلع وشاف الي بيحصل..
دنيا وبتمسك عمار من ضهره،،،، اخلص مستعجله هتأخر.
عمار،،، حاضر يا دنيا وربنا دي عجله مش عربيه مودل السنه.
احمد وكان مشغل عربيته وماشي،،،، اوصلك معايه.
دنيا،،، متشكرين يا رجوله شيلينك وقت عوزه.
احمد مشي وعمار مشي بالعجله ووراه اخته دنيا....
فاروق بصدمه،،، هي ايوه ايوه دنيا مستحيييييل هي ديييييييييي.
~ عند زهره الي نزلت من البيت.... 
زهره بحسره،،،  لااا لااااااااااء الكوتش اعاااااء نمت لي دلوقتي ممعيش استبن. 
حسام وبركب العربيه وكان ماشي.
زهره جريت بسرعه ووقفت قدام العربيه وبتمثل،،، اااه خبطني يا ابن روحيه عايز تخلص مني انا كنت عرفه اااه اااااه وربنا هشتكيك في محكمه ألاسره لو مركبتنيش معاك.
حسام وبرفع حاجب،،، يااا شيخه وانا مفروض اعمل نفسي علبيط وصدق صح، يلا يا ماما وسعي عايز امشي.
زهره وجريت ركبت في الكرسي الي وري،،،، حبيبي يا حوسه ربنا يخلهوملك.
حسام بجديه،،، انزلي يا زهره مش هروح الجامعه عندي مشوار وبعدين هورح هناك.
زهره بنص عين،،،، رايح فين يا ابن روحيه انا شكه فيك.
حسام بنبره حاده،،، انزلييي يا زهره عندك عربيتك.
زهره بتزمر،،، لاااء مش هنزل الكوتش نايم.
حسام بيشير لها بالنزول،،، ابقي صحي يختي يلا انزلييي.
زهره بغضب،،، مش هعرف ووصلني هو انا مش اختك ولا جيبني من ملجأ ولاااااا اقولك كنت متشرده في الشوارع وربتوني شفقه صح هااا.
حسام وبيمسح علي وشه بغضب،،،، ياااا بنتي عندي مشواااار اي مبتفهميييش.
زهره وبتربع اديها،،،،، خلاص اتمشور معاك.
حسام نزل من العربيه وشد زهره وخرجها،،، اسمعي الكلاااام علشان بعد كدا هتصرف تصرف ميعجبكيش.
زهره بزعل،،، ماشي يا حسام انا مشيه بس خلي في بالك بقي هااا انا لا هكلمك ولا انتَ كمااان تكلمني ماشي ولو فكرت تصالحني برضوا مش هصلحك ولو فكرت برررضوا تفسحني وتوديني مطعم سيك كدا بتاع بيتزه مش هخرج معاك وهقلب عليك البيت يا حسام وعليا وعلي اعدائي الي هو انتَ....
حسام بملل ولسه بيلف بجسمه زهره مسكته،،، استنه انا همشي الاول علشان انا الي زعلانه علي فكره.
حسام ركب عربيته وهو بضحك علي اخته المجنونه ومشي.
زهره مشيت وراحت عند عربيتها ووقفت بضيق،،،، اعمل فيك اي.. احم يا كوتش ممكن تصحي علشان خطري اصحي اصحي وربنا انا هغيرك وجيب واحد استبن ودا وعد مني بس اصحي النهارده يلا كوتش شاطوور هاا يلا يل.... ماما.
روحيه كانت وقفه في البلكونه بشلل،،،، انتي اتهبلتي يا بت.
زهره بضيق وبتركن علي العربيه،،،، اعمل اييي اوووووووف تعبت.
روحيه،،،، خدي تكس وروحي الجامعه مش دروري يعني العربيه.
زهره،،،، مبحبش التاكس يا ماما مفهوش تكييف.
روحيه،،، خلاص اطلعي مش ضروري تروحي النهارده منتي مش نافعه.
زهره بضحك وهي في طرقها لسلم علشان تطلع،،،،، احبك يا روحي وانتي فهماني.
زهره طلعت ودخلت الشقه وخدت تفاحه من الطبق الي كان علي السفره ودخلت اوضتها وأتصلت علي جنان...
زهره وتعدلت في قعدتها بجديه،،،، مش بتردي لي يا جنان.
زهره قعده ترن اكتر من مره بس في ألاخر جنان فتحت،،، الوو.
زهره بتنهيده،،، وقعتي قلبي يا شيخه، ها عمله اي دلوقتي!
جنان بهدوء،،، الحمد الله يا زهره.
زهره بخضه،،،، بتقولي زهره جناااان هو حد زعلك ردي عليا وأياكي تكدبي انتي سمعاني.
جنان بتنهيده،،، لا هو حد يقدر بس انا متوتره شويه وكدا.
زهره بشك،،، هو دا بس ولا مخبيه عني حاااجه.
جنان بضحك،،، جري اي يا هرهر اي شغل المحقق كونان ده وبعدين يا ستي كان نفسي تبقي معايه بجد يا هرهر وحشاني اوي اليومين دول عدوا وانتي مش معايه حسه اني في السودان من غيرك والله.
زهره بضحك وبترخي جسمها،،، علشان تعرفي قمتي لما اكون معاكي بنبقي ولا بنات امريكا يا زميكه.
جنان بأستغراب،،، هو انتي في البيت مش سمعه دوشه يعني!
زهره،،،، اه اصل مليش نفس احضر النهارده والكوتش نايم بتاع العربيه.
جنان بضحك،،،، اخص عليكي ومصحتهوش كدا تروح عليه نومه.
زهره،،،، يبنتي بطلي نميمه بنتحشر في نومته لي  ، المهم احكيلي اي ألاخبار عندك!
~ في المدرسه الي كان فيها عمار....
عمار ركن العجله جمب محل عم صبحي وبيجري كاالعاده،،،، العجله يا عم صبحييي  .. يااارب ما تكون دخلت يارب دا انا غلبااان.
طلع يجري في الحوش وعلي السلم واول ما دخل الممر شفها قربت تدخل الفصل وبتبتسم ليه بتحدي.
عمار طلع يجري بسرعه واول ما شفها هتدخل من الباب نط من الشباك الي في الممر ووقع علي صحابه.
ذكي بتأوه،،، درعي يا جدع.
عمار وبيقف وبعدل هدومه وبيبصلها بنصر،،، سلامه دراعك يا زوزو.
نغم وبتقفل الباب بجديه وبتلقي التحيه،،، 
good morning.
عمار،،،، يا ابل.. يااا مس لو سمحتي يعني بعد ازنك ومتتزرزريش عليا بس هو اي الكلام الكبيى ده متكلمينا زي الناس.
نغم بهدوء معتاد،،،، مش عارف انا بقول أي مش كدا.
عمار بأبتسامه،،،، ايون يا مس انا عارف والله اني هاخد علقه تبك ألاصل العلقه إلي فاتت بس كله في سبيل الوطن.
نغم،،،، مش مكسوف من نفسك بغض النظر انك واحد ساقط كتير ومفروض صاحب خبره يعني متكنش عارف التحيه لا بجد اخص عليك.
عمار بتسأل،،، هو دا مدح ولا تهذيئ!
نغم قربت من ادسك الي واقف فيه عمار ومعاها العصايه،،،، قول ورايه جود مورننج.
عمار بتوتر،،، جود فورنن.
نغم وبتخبط بالعصايه علي الدسك،،، مسمعتش عيد تاني.
عمار وبغمز لصحبه بهمس،،، اي يا زميل اي حاجه علي الماشي مردودالك في اللافراح.
نغم،،،، مش سمعه.
عمار،،، طيب ألهي يارب تنستري دنيا وأخره كمان مره علشان بس استوعبها.
نغم،،، جود مورننج.
عمار،،،، جو ود مورننج هاااا صح.
نعم وبترجع مكنها،،، اه صح.
عمار وبيزق صحبه الي جمبه،،، وسع يا جدع دحنا نفهم الكفت يابا بنصتدها وهي طايييره.
~ في مستشفي خاص....
حسام وبيكلم دكتور،،،، اخبار المريض اي يا دكتور!؟
الدكتور،،،، لسه بيهلوس وتصرفاته مش طبيعيه، ومطرين ننقله مصحه عقليه يكمل فيها علاج.
حسام بحزن،،،، تمام يا دكتور واي حاجه تجد في حالته بتمني انك تديني خبر زي النهارده وانا متكفل بكل حاجه.
الدكتور بأبتسامه،،، تمام.
حسام خرج من المستشفى وركب عربيته وراح الجامعه..
وكان طول الطريق بيفكر في الراجل ده..... 
جهاد وكانت وصله الجامعه و خلصت المحاضره الاولي وبتحاول ترن علي زهره بس الخط مشغول،،،،  ياربي مجتش لي! 
جهاد شافت حسام جاي من بعيد راحت عنده،،،  لو سمحت يا دكتور. 
حسام وقف،،،  نعم. 
جهاد بتسائل،،،  زهره مجتش لي! 
حسام،،،  مجتش! 
جهاد بقلق،،،  اه مجتش والله. 
فجأه حسام ضحك علي اخته... 
جهاد بأحراج،،،،  هو في حاجه تضحك يا دكتور! 
حسام وستعاد هدوئه،،،  لا ولا حاجه بس العربيه بتاعتها عطلت، لو عيزه توصللها حاجه ممكن اوصلها. 
جهاد قبل ما تمشي،،،  لا شكرا لحضرتك. 
حسام،،،  تمام. 
حسام مشي ودخل مكتبه وتصل علي والدته،،،  ست الكل عامله أي! 
روحيه وبتقلب الاكل،،،، عايز حاجه اعملهالك منا عرفه مصلحجي اخلص  .
حسام،،،،،، حببتي يا ام حوسه ادي الموبيل لزهره عايزها .
روحيه،،،، طيب استنه اقلب ألاكل ليتحرق.
حساب،،، لا المهم أللاكل.
روحيه بضحك،،، اول مره تقول حاجه صح.
روحيه راحت عند زهره وكانت زهره نيمه علي بطنها وبتحرك رجليها في الهوي وبتكلم جنان،،،، يا شيخه دي عقربه اقتليها وتعاليلي.
روحيه،،،، انا عرفه اخرتك رد سجون خودي اخوكي عايزك.
زهره،،،،، وانا مش عايزاه لو شاطر يروح يدور علي اخت غيري انا اتبريت منه. 
حسام وبيزعق،،،،  زههههره. 
زهره وخدت الموبيل من ايد والدتها بعد ما استأذنه جنان وقفلت معاها،،،،  عايز اي يا ابن روحيه. 
حسام بتنهيده،،،، جهاد كلمتك ومكنتيش بترودي وعرفت انك مجتيش فحبيت اطمن ع....
زهره وقاطعته،،،،، لاااا تطمن لي هو انا اهمك منا اللقيطه في البيت ده وفر يا حبيبي سلااام.
حسام،،، يا بنتي افه... قفلت في وشي الحمد الله.
الساعه كانت خامسه بعد العصر وكان الكل روح بيته......
كان عمار خلص الشعل الي بشتغله بعد المدرسه وروح البيت وعلي السطح فوق....
دنيا هواره وبتهوي علي الكفته الي بتستوي  علي الفحم،،، التلاته بخمسه مين يزود ههههه.
جهاد بضحك،،،، يا بنتي انتي بتبيعي دره اخلصي انا جعت.
نرجس وكانت بترص ألاطباق علي السجاده الي فرشنها علي السطح،،،، شهلي يا دنيا الريحه دخلت نفوخي.
عمار بغضب مصتنع،،،، خيااااناااااه.
دنيا بضيق،،، معدتش عليا ليي منتاش واكل.
عمار بتنهيده وبيقعد جمبها،،،، والله يا دنيا طلعت من المدرسه رحت الشغل كان في طلبات مستعجله والشغل تقل وكنت هتأخر كمان لولا صاحب الشغل ربنا يستره يارب صعبت عليه فروحني هههه.
جهاد،،، عملت اي النهارده في المدرسه يا عندليب.
عمار حكي ليهم ألي حصل بالتفصيل الممل.
دنيا بخبث،،، طيب عدها كدا.
عمار،،، ج جود مو ورنم... استني لاء هجبها والله استني.
دنيا بضحك،،، منا قعده اتفرج علي الخيبه التقيله هو انا هسيبك وتفش دا انتَ بتسليني. 
جهاد وجت تاخد وحده كوفتيايه خلسه بس دنيا ضربتها علي اديها،،،، شفتك يا حرامي العسيل.
عمار بضحك،،، لا يا جهاد دي مش تفلتي من تحت اديها المفتريه.
نرجس وقعده جمبهم بتسائل،،، واد يا عمار البت شرين مشفتهاش من كام يوم، هو انتَ مزعلها يا واد؟
عمار بتنهيده،،، والله معرف يا ماما بعدي عليهم البيت كل مره عند خالتها معرفش بقي !
نرجس،،،  خلاص نعملهم زياره بكره نطمن عليها. 
عمار،،، طيب يا ماما....  دنياااااااا انا جعت دا انتي مش هتغدينه انتي هتسحرينه. 
دنيا،،،  خلاص اهو استوه. 
جهاد،،،  اخيييراً فاليحيا العدل. 
عمار وبيظيط في الظيطه،،،،  عيش حريه بطاطس بالتقليه. 
جهاد،،،  بطاتس اي يا اعمي اسمها عيش حريه كفته من ايد دنيا. 
دنيا بغرور،،،  كفايا هتاف يا قوم. 
نرجس سمعت حد بنده بصت من بلكونه السطح،،، ايوه يا ام احمد.
نفيسه،،،، انزلي خمسه عيزاكي.
نرجس،،، نزله اهو.
دنيا بتسأل،،، راحا فين وسيبه الوليمه يا حجه.
نرجس،،، جايه... وربنا لو خلصتوو الكوفته لنتف رشكم واحد واحد.
عمار،،، امك دي ست عظيمه تضحي بينا مقابل سيخ كوفته هههههه.
~ في سرايا حمدان الجبلاوي... 
كانت جنان قعده وسط البنات في اوضه واسعه وستات بترقص ووحده بتغني وبتسقف والكل بغنوا وراها.. 
جنان بتقوم ومسكه الفستان فجأه وبتحاول تقلد الستات الي برقصوا وبتغني معاهم،،، وهيصااااا لووولوولوولي انتي يا طنط بتعملي الحركه دي ازاي مش عرفه اعملها كنت هقع زرع بصل. 
فاطمه ومسكت جنان من درعها،،،  بتعملي أييييه. 
زينه بتزمر،،،  سبيها يا فاطنه جري اي عيزين نفرح. 
حميده،،،  زييينه. 
زينه قعدت علي اقرب كرسي بضيق.. 
نواره بهدوء،،،  جري اي يا مرت عمي خلينا نفرح محناش بنرقص بره كلنا ستات اهنه. 
جنان وبتفك ايد فاطمه وبتبصلها بلا مبالاه،،،،  انا عن نفسي هرقص يلا يا زينه وهزااا يمين تيرااارااا. 
زينه وقامت بضحك،،، وهزه شمال تيراارااا هههههه حلوه دي يا مرت خوي بقينا رقصين اهو.
جنان بضحك ولسه مسكه ايد زينه وبرقصوا بلاحره شبه برقصوا لانهم مبعرفوش،،،، يلا بقي خلينا نكيد العزول ( وبصت لفاطمه).
فاطمه قعدت جمب ام منصور والغل والغيره مسيطره عليها.
سمعوا خبط علي الباب وكان منصور الرجاله بره.
زينه بفرحه،،، العريس جه العريس جه يلا يا جوجو.
جنان بفرحه زي زينه،،، اللله العريس جه العريس جه.
نواره بضحك،،، استحي يا بت.
جنان بأستغراب وبتقلدها،،، واستحي لي هو انا عملي عمله وانا معرفش متخبيش عليا اصل انا عرفه نفسي مصيبه !
زينه وبنغزها في كتفها،،، منتي العروسه يا جوجو.
جنان بسرعه وبتمسك طرف الطرحه وبتحطه علي وشها وبتمثل الكسوف،،، اه نسيت لمؤخذه  ، يكثووووفي.
منصور دخل بهيبته ومسك ايد جنان وكانت اصوات الزغاريد بتعلي والفرحه عما المكان. طلع منصور وجنان اوضتهم...
منصور فتح الدولاب واخد هدومه  وكان هيدخل الحمام.
جنان بأعتراض،،، علفكره في حاجه اسمها السيدات اولا ً.
منصور دخل الحمام بلا مبالاه،،، غيري عنديك ومشي يومك ده وعديه علي خير.
جنان وبتقلد كلامه بحركات مسرحيه،،، غيري عنديك ومشي يومك ده وعديه علي خير، ماشي يا ابن حميده ان ما خليتك تمشي تكلم دبان وشك دبانه دبانه مبقاش جنان.
راحت فتحت الدولاب وطلعت جلبيه كبتي جميله جدا ملونه بالوان غايه في الروعه،،، حلوه الالوان منا عروسه بقي لازم ادلع نفسي.
الباب خبط وكانت زينه وجمبها وحده شيله الصينيه.
زينه بصدمه،،، ايه ده انتي مغيرتيش وفين منصور.
جنان بأستغراب،،، في الحمام بغير هدومه، هو في حاجه!
زينه بتاخد من بنت الصنيه،،، روحي انتي واني هحصلك.
البنت مشيت ودخلت زينه الصينيه،،، بالهنا علي قلبكم.
جنان،،، ما تستني تكلي معانه.
زينه بضحك،،،، لااااه دنتي اتجننتي اني ماشيه.
جنان قفلت الباب وقعدت تاكل بالفستان.
منصور خرج وندهش من جنان وهي قهده علي الارض وبتاكل بسرعه،،، أيه دااااااه.
جنان وبتبلع الاكل،،، هيكون اي يعني أكل بنأدمين تعاله كل وفتح نفسي تعاله متتكسفش البيت بيتك.
منصور و بشد المفرش ومخده وبينام علي الكرسي الكبير الي في الاوضه،،، مش عايز وكل كلي انتي بالهنا.
جنان،،، يا ابني قولتلك شعرك هيطير وتبقي اصلع ونا بصراحهمحبش جوزي يبقي اصلع تعاله كل.
منصور وبقعد بعد ما كان متسطح علي الكرسي،،، شوفي بقي شغل اعيال اصغيره مش عايز سبيني فحالي ومعيزش اسمع نفسك فهمه واني مبحبش اعيد كلااامي.
جنان،،، لا خفت استني اعيط، جري اي يا ابو الصرصير هو علشان قولتلك كل هتعملي محضره خلاص ما عنك اكلت سديت نفسي والله منا وكله اهو بقي.
جنان قامت ودخلت تغير هدومها.
منصور وبص علي الاكل،،، نفسها اتسدت دي خلصت نص الوكل دي علي كدا لو نفسها اتفتحت هتكولني!
بعد دقايق خرجت جنان ولفه شعرها كحكه ولبسه الجلبيه وراحت قعده علي السرير وتسطحت عليه. 
منصور طفي نور الابجوره وعدت دقايق قليله. 
جنان ومسكه الغطي بقلق،،،،  صراصيرو.
منصور بصوت ناعس،،، اممم.
جنان،،،، انتَ صاحي!
منصور ،،، لاااه نايم.
جنان ومسكه الغطي بقلق ،،، نايم ازاي ونتَ بترد عليا ملبوس وعفريتك الي بيرد مثلاً .
منصور بزهق،،، اتخمدي يا ام المصايب.
جنان ومسكه الموبيل ومنوراه وكانت مقربه وشها ومفتحه عنيها جامد ومبرقه..
منصور كان مغمض بس حس بنور بيتوجه علي وشه فتح عينه ونتفض بفزع...
جنان بتسأل ،،،، انتَ نمت يا ابو الصرصير.
منصور وبمسح وشه بغضب شديد،،،،  منيييي خابر ان اليله دييي مش هتعدي علي خير في حد منينا هيجيب اجل التاني. 
يتبع....
لقراءة الفصل الثامن : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent