recent
أخبار ساخنة

رواية روح الصقر الفصل التاسع 9 بقلم رنا أحمد عماد

jina
الصفحة الرئيسية

        رواية روح الصقر الفصل التاسع 9 بقلم رنا أحمد عماد

رواية روح الصقر الفصل التاسع 9 بقلم رنا أحمد عماد

رواية روح الصقر الفصل التاسع 9 بقلم رنا أحمد عماد


في المستشفي ...
كانت تقف بدريه بدموع وخوف شديد علي ابنتها تعاتب ذاتها فهي لم تقف معاها فهي جعلتها تذهب الي الموت كأنه الراحه لها .
علاء بغضب /شايفه عاد بتك الفاجره كانت عايزه تموت كافره علشان العشق والكلام الفاضي .
بدريه بدموع وخوف /اخرس قطع لسانك اتحدد زين عن اختك .
علاء بغيظ /متقوليش اختي لو كانت اختي صح كانت استخدمت الي حوصل ده أنها تنتقم منيهم علي عملوه فيا مش رايحه تعشق ولدهم .
بدريه بخوف /انا موافق علي جواز روح من صقر انا مش مستغنيه عن بتي .
علاء بغضب /ي عني ايه ي أما ده انا ماليش عازل عندكم علي كده .
ليقاطعهم خروج الدكتور ببدريه بدموع .
/طمني ي دكتور علي بتي الهي لايسيك .
الدكتور /الحمد لله انتوا انتقذتوها في الوقت المناسب .
علاء بمضض/وهي عامله ايه دلوقتي ي دكتور .
الدكتور /هي الحمد لله احسن احنا عوضنا الدم الي خسرته وانشاء الله شويه تتفوق وتبقا احسن عن اذنكم .
في شركه صقر ....
كان يجلس بشرود وحزن فهو بالفعل يشتاق إليها يود روايتها قلبه يخفق بقوه إليها بشعر بضيق يخبره بأنها ليست علي مايرام .
صباح بخبث //مالك عاد ي صقر شكلك مش زين .
صقر بحده /متشغليش بالك ي صباح وخليكي في حالك واعي تفتكري أن وجودك هنا هيستمر كتير أنا عملت كده علشان ابويا لكن انا مش طايق انك تكوني في وشي هنه وفي البيت كمان .
صباح باستغراب ووجع /نفسي اعرف انت ليه دايما بتكرهني ي صقر ليه سوال دايما بيجي في بالي بس عمري مقلتلوا اجابه واصل .
صقر بصدمه /اكرهك من قال كده انتي الي الكره جواكي ل كل الناس علشان كده حاسه بكده بالعكس أنا اكتر واحد دلوقتي عرفت معنا الحب الي بجد .
صباح بغضب/مع روح بنت الخياطه تفرق عني ايه .
صقر بحده /تفرق كتير جوي ي صباح واحسن تخلينا في الشغل علشان منجرحش بعضينا اكتر من كده ..
في مستشفي جاسر ..
كانت تجلس بحزن وضيق ليقاطعها جاسر بابتسامه حنونه .
جاسر بحنان /انا مقدرش اشوف الزعل ده كده مالك .
هبه بحزن وضيق /مخنوقه جوي عايزه اخرج من هنه اشوف ناس .
جاسر بحب /هتخرجي وتتبسطي وتشوف كل حاجه من عنيا .
هبه بسعاده /بجد تسلم ي جاسر .
جاسر ب عشق وهمس/ياااه انا مستعد اعمل اكترمن كده ب كتير علشان اشوف السعاده دي علي وشك كده لو فيا عمر ي هبه هعيشه بس علشان اسعدك واعوضك كل الي شوفتيه ...
في مستشفي روح ..
علاء بضيق /حمد لله على السلامه ي ست هانم .
روح بدموع وحزن /انتوا انقذتوني ليه كنتوا سبتوني موت وارتحت .
بدريه بحزن /كده ي روح كده تحرق قلب امك عليكي .
علاء بغضب /كل ده علشان ابن عرفان .
روح بدموع /لا بعشقه عارف ي علاء انت عمرك م حبيه رحمه انا تاكدت من ده دلوقتي كل الي فارق معاك أن أهلها رفضوك بس لكن انت محبتهاش واصل والا كنت حاسيه بيا دلوقت .
علاء بغضب /ده انتي كمان بقيتي قليله الحيه وبتحددي كده من غير خشا ولا دم .
بدريه بغضب /اقفل خشمك عاد وارحم اختك كفايه الي هي فيه وانتي يةضنايا كل الي عيزاه هيحصل انا مقدرش اقهرك ب الشكل ده .
علاء بغضب /اعملوا حسابكم أن ده لو حوصل اناةهسافر ومش هتشوفي وشي واصل .
بدريه بوجع/سافر ي علاء سافر اهي جاتلك الحجه الي تسيبنا بيها .
علاء بارتباك /قصدك ايه عاد ي أما .
بدريه بتنهيده الم /قصدي اني بسمعك كل يوم وانت بتحدد مع البت الي عيزاك تسافرلها سافر ي علاء سافر .
في جامعه ندا .....
في مكتب مدير الجامعه ...
كانت تقف ندا بدموع وعي تتضع رأسها أرضا وبجانبها قاسم ينظر إليها بحزن شديد وهو يتوعد لمن فعل بهم ذلك ..
المدير ب غضب /ممكن اعرف ايه حكايه الصور دي ي دكتور قاسم .
قاسم /ي سياده المدير الصور دي متفبركه وواضحه سعادتك .
المدير بحده /ومين الي هيفبركها وليه مصلحه في كده وليه ندا بالذات .
قاسم /لأن في بنات كتير مبقبلش بالمسخره الي بيعملوها فهايبقوا عايزين ينتقمو مني وان ندا افضل طلابه عندي حصل كده ي حضره المدير.
المدير /وانتي ي ندا .
ندا بدموع وخوف /انا عمري معمل كده واصل والجمعه كلها تشهد بآداب وأخلاقي .
المدير /للاسف انتوا مقفوين من الجامعه لحد كشف الحقيقه وانتي ي ندا لازم ولي امرك ..
ندا بدموع وتوسل /لا ي سعات المدير ابوس يدك ده انا اهلي صعايده يقتلوني .
المدير بغضب /دي مش مشكلتنا ي انسه لازم ولي امرك يعرف ونتكلم .
ندا بدموع والم /ي مرك ي ندا ي مرك علي الي هيحصل فيكي .
قاسم بهمس وتوعد /طيب ي شاهنده وديني لوريكي .
في قصر العزايزي ......
في الجنينه ...
خديجه بغضب /انت كيف توافق علي الكلام الفاضي ده ي حاج .
عرفان بتنهيده /وايه المشكله عاد روح بنت زينه ومتربيه علي أيدينا .
خديجه بغيظ/بقا من صباح بنت عمه ب بنت الخياطه دي بنت بدريه .
عرفان بحنين ل عشقه الابدي /طلعي بدريه من دماغك ي خديجه ومتحطيش البت الغلبانه اليتيمه في دماغك .
خديجه بكره /عمري م هنسا ي عرفان انك كنت بتحبها زمان وعايز تتجوزها.
عرفان بالم وهو يسند علي عصياته/اديكي قولت زمان وانا مش هعمل في ابني الي اتعمل فيا ي خديجه واحرمه من الي عشقها واسيبه ي تعذب عمره كله .
خديجه بغضب /قصدك ايه ي عرفان أن انا عذاب .
عرفان بتنهيده /فوتك ب عافيه ي خديجه .
خديجه بغضب /ودي مين دي كمان ي سي جاسر .
جاسر بابتسامه /اهلين ي أما دي هبه مريضه عندي هتقعد هنه كام يوم كده .
خديجه بغضب /ومتقعدش في المستشفي ليه عاد واحنا فاتحنها تكيه وفين أهلها.
هبه بخوف وهمس /مين دي ي جاسر .
جاسر بحنان /متخافيش من اي حاجه طول معاكي .
هبه ببراءه /حاضر .
عرفان /بيتك ومطرحك ي بتي نورتي .
هبه بابتسامه بريئه /تسلم ي أبا الحاج.
جاسر /عن اذنكم لان هبه لازما ترتاح .
خديجه بغضب وغيظ /ي خيبتك ي خديجه في ولادك ي خيبتك التقيله .
في شركه صقر ....
شاكر /امسكي ي صباح راجعي كل الحسابات دي بسرعه .
صباح بغيظ /فيه ايه عاد ده لسه اول يوم ..
حاتم بابتسامه عريضه لرويته ل صباح /صباح الخير .
شاكر ب ترحيب /اهلا وسهلا ي حاتم بيه اتفضل صقر جوه .
حاتم بخبث /لا روح انت ي شاكر انا هعمل تليفون واحصلك علطول .
شاكر بابتسامه /ماشي براحتك.
حاتم بإعجاب /منور الشركه كلها ي بطل .
صباح بغيظ /الهم م طولك ي روح انت تاني ي جدع انت .
حاتم بابتسامه /ده انا علمت معاكي بقا ده ثواني الي شوفنا بعض فيها وانتي لسةفكراني .
صباح بغيظ واستفزاز /اصل فيه ناس كده خلقتها مبتروحش من بالي واصل .
حاتم بغمزه /ماشي ي بطل شكلنا هنتبسط اوي مع بعض سلام ي عسل .
صباح بزهق /ي ساتر ايه البنادم ده عاد .
في مدرسه روح .....
كانت تقف رحمه أمام المدرسه بقلق لعدم مجئ روح للمدرسه اليوم لتستقل السياره للذهاب الي منزلها لااطمئنان عليها ..
من أمام منزل عثمان ...
كانت تقف أمام المنزل بارتباك ليقاطعها خروج علاء بشنتطه.
رحمه باستغراب /انت رايح فين عاد .
علاء بغضب /سيبهالك مخضره انتي واخوكي .
رحمه بعدم فهم/قصدك ايه عاد .
علاء بغضب /مقصدتيش حاجه سلاموا عليكم .
بدريه بحزن /سيبيه ي بتي ده خلاص باع ناسه وأهله وشاف طريقه .
رحمه بقلق/فين روح ي مرات عمي وليه مجاتش المدرسه النهارده .
بدريه بدموع /روح كانت هتروح مننا ي رحمه .
رحمه برعب /ليه ايه الي حصل عاد اتكلمي ي مرات عمي.
بدريه بدموع /هقولك ي بتي ...
في شركه صقر ..
حاتم /وبق كده سوزي اختي هي الي هتكون عارضه الازياء دي .
شاكر بابتسامه /اختيار موفق ي حاتم بيه ولا ايه ي صقر .
صقر بانتباه /افندم .
حاتم بسخرية/ايه ي عريس انت مش معانا خالص .
صقر باعتزار /معلش ي حاتم بيه .
شاكر /صقر تليفونك عمال ي رن .
صقر بقلق/دي رحمه .
شاكر ب قلق /رحمه طب رد بسرعه ي صقر .
صقر سريعا /ايوه ي رحمه ايه لم تستطيع رحمه تكمله حديثها ليسرع ذلك العاشق ب قلق وخوف علي معشوقته ..
في المستشفي ...
كانت تجلس روح ب دموع تشعر وكأنه حولها تشم رائحته حولها ليدخل ذلك العاشق ب اشتياق يكفي العالم ..
روح ب عشق /صقرر.
صقر ب عشق وهو ينظر إليها /روح صقر كده كده ي روح قلبي عايزه توجعي قلبي عليكي .
روح بدموع /بعد الشر عليك ي مالك قلبي انا كنت عايزه موتي بعدك عني موت ي صقر .
صقر بابتسامه /خلاص ي روحي قومي بقا ي عروسه علشان عندينا حجات ياما نعملوها .
روح ب عشق /بحبك ي صقر بحبك جوي .
صقرب حب /وانا بموت فيكي ي روح صقر ...
في فيلا العزايزي ...
في غرفه سوزي .
كانت تقف وبيدها ذلك المنشط القوي وهي تنظر إليه ب شر .
/شكلك مش هتقع بالساهل ي صقر يبقا بالعافيه وانا الي هبقا مراتك مش اي وحده تانيه هههههه.
يتبع ......
لقراءة الفصل العاشر : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent