recent
أخبار ساخنة

رواية جواز عرفي الفصل التاسع 9 بقلم شجرة الدر

jina
الصفحة الرئيسية

   رواية جواز عرفي الفصل التاسع 9 بقلم شجرة الدر

رواية جواز عرفي الفصل التاسع 9 بقلم شجرة الدر

رواية جواز عرفي الفصل التاسع 9 بقلم شجرة الدر


الاب ......حصليني علي مكتب 
وماشي 
هي دخلت علي مكتب 
الاب......كانتي بتقوالي اي 
رنا ....أسفر 
الاب .....ليه 
رنا ......عايزه وتعالج 
الاب .....قوالي حقيقه
رنا ......هي دي حقيقه
الاب .....لا مش هي قوالي 
رنا انفجرت من بكاء 
رنا .ببكاء.....تعبت خلص كل حاجه في حياتي يبقا مجبور عليها ولم يوم وحد فكرت اني اختر حبيبي كان اختير غلط ليه 
أبوها بصرها بحزن 
رنا ببكاء  .....مش عايزه ابقا شخص ضعيف الي تقول اعمل كذا يعمل من غير حتي ما يفكر في الي بيعملها انا عايزه اختر ولو مره وحد بنفسي 
ودها دهرو قال 
الاب .....تقدري تسفري يا رنا تذكره لي أمريكا و شغل في شركه بتعتي هناك ممكن تشتغلي فيها 
مسحت رنا دموعها قلت بصوت حزين 
رنا ....شكرا 
خرجت 
الاب ...للاسف يا بنتي انتي تدفعي تمن غلط الانتقام عمي قلوبهم هو دي نصيبك 
ليمسح الاب دمعها سقطت من عيونها 
_______
عند رنا 
نارين .....هو انتي خرجه 
رنا .....اي في حاجه 
نارين ....... اصلا هخرج انا كمان  لو ممكن تخديني في طريق 
رنا ....متروحي لوحدك 
نارين .......اصلا معرفش حاجه هنا لو مش هعطلك 
رنا .....تمام يلا 
ماشيت رنا هي نارين 
وصلو مستشفي 
رنا .....استني هنا انا راجعه 
نارين ....تمام 
لتذهب رنا الي مستشفي
هي دخلها خبط في شخص 
عمر .... مش تفتحي يابت انتي 
رنا ......عمر 
عمر ......رنا عملها اي 
رنا  بسخريه....كويسه زي ما انت شايف 
عمر ....اه رنا انا عايز تكلم معاكي 
رنا .....ما احنا نتكلم  هيبقي في احسن من كدا 
عمر .....انا ما بهزرش تعالي معايا 
خدها رح بيها علي مكتب 
عمر .....رنا انا اسف صدقني كان غصب عني 
رنا .....عادي يا عمر أنس 
عمر ....فهد هو بسبب كان بيهددني انو يقفل المستشفي  انا بحبك يا رنا عايزك
رنا بغضب .....عمر مهم قولت الي بنا مش هتتعد مبقتش بكره قدك انت  الي اسمو فهد  
فالوسمحت بعد عن طريقي 
خرجت 
رنا هي تحبس دموعها 
رحت اخدت الورق الي كانت عايزه ماشيت 
خرجت بره لقت نارين مستنيها 
رنا .....يلا هتروحي فين 
نارين .....مالك يا رنا انتي معيطه 
رنا .....انا لا يلا 
نارين .....تمام يلا 
ركبت 
رنا ....هااا راحها فين 
نارين ....ماشي انا هوصفلك طريق 
بدأت تحرك هي سرحنها مش مركزها 
لغيه ما قربت كانت حسا انا طريق دي ماشيت منو قبل كدا 
رنا ......احنا رايحين فين 
نارين .....هتعرفي دلوقتي 
بدأت تتحرك لغيه ما وصلت فيلا فهد
نزالت من عربيه 
 لتسترجع الزكريات هي ترتعش من خوف 
نزالت دمعها من عيونها من غير ما تحس 
رنا ببكاء .....لالا  كفيه 
نارين بقلق .....رنا في اي 
فتحت عربيه فضلت تضور علي شريط من حبوب 
رنا بهستريه.....هو فين 
نارين .....هو اي 
دخلت فيلا كانت لسه هتمشي 
نارين  مسكت ايدها قلت....راحها فين 
رنا بغضب .....سيبي ايديا
بعدت ايدها بدأت تمشي بسرعه الي فيلا 
كان فهد يتابع موقف من بعيد 
دخلت فيلا
كان فهد يعزف الكمان كان صوتها عالي عرفت مكان صوت طلعت 
فهد .....اهلا 
رنا هي ترتعش ....انا انا عايزه حبوب 
فهد فصلها كمل عزف في كمان 
رنا بصت لو بغضب ......هو فين 
 شور علي مكتبها رحت عليها بسرعه  بدأت تقلب في كتب تتوقعها لكن مفيش حاجه 
فضلت تقلب في وضعها كلها لكن مفيش فيدها 
رنا ببكاء.....حرام عليك هو فين 
بطل عزف 
قرب منها 
فهد ....هو في جيبي لو عايزه تعلي خدي 
رنا كانت ترتعش قربت منو اوووي 
فهد كان عايز استنشق عطرها شعرها الذي اشطق لها 
كان يريد انا يدخلها بين ذراعيها  لكن كبرياء  
بعدت عنو خدت شريط بلعت منو أكثر من ٣حبت 
فهد ......اظهر انك لسه ماتعلجتيش 
رنا بصتلو بغضب ان سبب في الي هي فيها 
رنا .....كل الي هقولو اني بكرهك يا فهد 
فهد كانت سكت فقط ينظر لي عيونها زرقاء بنظرة حزن 
بصت لو ماشيت 
ركبت العربيه 
رنا .....شوفي هتعملي اي وحصليني 
نارين ماكنت فاهمه 
نارين ....لا مش وقت يلا نمشي 
نارين ركبت قلت العربيه 
وصلت بيتها 
______
وفي مساء 
تجلس جميع أفراد العائلة  الجاحي علي مائده طعم 
الام بشعبه.....سفررر مفيش حد هسفر انت اي ريك في كلام دي 
الاب .....انا موافق 
الأم بدموع.... سيف دي بنتي الوحيد مش هتعبد عني ابدااا
رنا ....ياما ما  صداقني هبقا كويسه 
احمد ......يا ماما دي هتسفري مش هتنتحر 
رنا ....قولها 
الأم....لا 
احمد ... يا ماما 
رنا .....والله هبقي كويسه 
احمد هي ينظر لي نارين .....مش تبركيلي  
الأم.....علي اي 
رنا ...قول 
احمد ....انا هخطب 
الأم.....هخطب بجد 
احمد .....اه والله 
الأم ....دي امها دعيها عليها في ليله مفترجه 😂😂
نارين بصت لي احمد كتمت ضحكتها 
رنا ....الف مبروك مين عروسه بقا😂
احمد .....نارين بنت عمي 
نار.....ااابا بجد 
احمد ....اه
رنا .....الف مبرك ياحبيبي 
الأم.....الف مبروك يا بنتي 
نارين.....الله يبارك فيك 
الاب ....بطلو كلام كلو 
خلصت اكل طلعت عشان تنام 
_______
عدا يومين بدون أحدث ابو رنا حضر التذكر السفر 
______
في يوم جديد
 تستيقظ رنا  تاخد شور تلبس بنطلون ابيض علي بلوزها بيضه جاكيت ازرق طويل لغيه ركبه فردت شعرها حضرت شنطها
نزالت تحت لقتها مجهزين العربيه 
الأم بدموع .....خلي بالك من نفسك كويس هااا 
رنا ابتسامه....حاضر يا ماما 
احمد .بحزن....خلي بالك من نفسك يا حبيبتي 
رنا....هتوحشني يا احمد والله 
الاب ....لا الله الا الله 
رنا بدموع ..محمد رسول الله
كانت ابوها أبوها حضنها 
الاب....ي يلا عشان متاخريش
رنا .....مع سلامه يا نارين
نارين ابتسامه .....تيجي بسلامه ان شاء الله  
رنا ....الله يسلمك 
احمد .....،يلا عشان وصلك 
رنا .....ملهاش لزمه مع سلامه 
خرجت ركبت العربيه بدأت تتحرك الي مطار 
وصلت 
ركبت الطائره  بدأت في طيارين الي الولايات المتحدة الامريكية 
نزلت رنا عملت بعض الاجازات ذهبت لأخذ تاكسي لتذهب الي فندق تحجز غرفه وصلت بيها الشنطه 
نزالت تاني دخلت تاكسي اعطي العنوان الشركه 
وصلت فعلا 
دخلت شركه 
رنا .....لو سمحت في غرفه مدير 
السكرتير .....توجد في اخرا الطرقه.
رنا .....شكرا 
تحركت الي غرفه مدير 
خبطت 
ما لقت رد 
خبطت تاني سمعت صوت يسمح لها يدخل لقت بنت خرجت هي تعدل ملابسه 😉
(كريم ٢٨ سنه طويل يمتلك عيون بالون  الرمادي بس بتاع بنات 😂)
رنا بغضب .....اي مسخره الي بتحصل هنا دي يا أستاذ
ووووو
يتبع ......
لقراءة الفصل العاشر : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent