recent
أخبار ساخنة

رواية بنت البواب الفصل التاسع 9 بقلم دنيا محمود

jina
الصفحة الرئيسية

     رواية بنت البواب الفصل التاسع 9 بقلم دنيا محمود

رواية بنت البواب الفصل التاسع 9 بقلم دنيا محمود

 رواية بنت البواب الفصل التاسع 9 بقلم دنيا محمود


دخلت اصلي وفضلت ادعي ربنا واستغفر قلبي كان وجعني، ازاي واحدة زيها اذيها كده .
تاني اليوم روحت اجبها من الجامعة لقيت في واحد تاني واقف معها وفجأة مسك ايديها وهي كانت بتشد ايديها منه وباين عليها الخوف ،طلعت من العربية وضربته بوكس وهي استخبت ورايها .
×انت مش عارف انا مين انا أحمد النصار وهوديك في داهية ،انت مين ياحيوان .
وبص لزهرة .
×ماانتي مدورها وجيتي عندي وعملتي شريفة طب هحبسك تاني .
ادهم مسكه رقعة حتت علقة .
=دي مراتي ياحيوان. 
وسابه وشدني وركبنا العربية ،فضلت اعيط جامد فكرني بايام السجن وظلمها. 
لقيتها عاملة تعيط قلبي وجعني عليها فركنت علي جمب  ومسكت ايديها وحضنت ايديها .
=انا هروح اضربه تاني .
هي كانت الأول بتبص علي ايدي وهي ماسك ايديها ،فرفعت  عينها وبصت ليا وهي عيونه مبسوطة ودي اول مرة اشوفها من ساعة متجوزتها ،نظرة جميلة وابتسامة أجمل. 
_ماشي انا اللي اضربه بالله عليك.
ضحكت من قلبي عليها وهي متحمسة لضربه .
=طلعت شريرة يازهرة .
_اه مش هو يكون سبب في حبسي وعذابي وتشريد أهلي، وانا مضربهوش ،بس بالله عليك تمسكهولي .
في الاول اتصدمت وكنت بفكر فعلا اني اروح اموته حد ياذي البريئة دي ، بس جملته الأخيرة ضحكتني خاصة انه عملت نفسها بتضرب حد   في الهواء بس هي عصفورة وكان شكلها جميل .
=طب ليه ماشاء الله انا شايف عضلات مقوية  قلبك .
_ما انا هقولك ،انا اخاف يموت في أيدي ودي روح بردوا .
ضحكت من قلبي عليها وهي ضحكت معايا .
فضلت اعمل كل حاجة تسعدها لحد يوم امتحانها الأخير، لقتها واقفة مع عاصم .
"زهرة عايز اقولك شكرا جدا ،انا من غيرك كنت هسقط .
=علي ايه يا بني هو الزميل ليه ايه عند زميله غير  شوية محاضرات  .
ضحكنا احنا الاتنين وبرفع عيني لقيت ادهم واقف مستنيني ،ودعت عاصم وطلعت اجري علي العربية وركبت بسرعة ،بس شكله كان مضايق اوي ومسالش عملتي ايه في الامتحان ولا تكلم وكان بيبص ليا نظرات كلها غضب ،فقلت لنفسي شكله رجع هو نرمين اسكتي أحسن. 
كنت غيران عليها ومش عايز اقول او اعمل حاجة تضايقها خاصة أن في نار جوايا وصلتها ومشيت ،ورجعت بليل لقتها بتكلم حد في تلفون في الجنينة وبتقوله انا جايلك متقلقش  ،النار جريت في عروقي ودخلت ضربتها بالقلم و التليفون وقع علي الارض ، كانت مصدومة وعيطت .
_في ايه يا ادهم بيه انا عملت ايه .
=مش عارفة يا هانم بتكلمي مين .
_بكلم الدكتور مالك. 
=انا فهمت ده اللي فكرة هينجدك من أيدي وتخليه يحبك ،بس بعدك يازبالة.
انا مكنتش قدرة استوعب بس اللي فهمته ان شكل نرمين دخلت في حياته تاني او اي واحدة تاني وشككته فيا وفي أخلاقي بزعيق قلت .
_أخلاقي خط احمر  كده كفاية أهانة انا بكرهك وبكره اليوم اللي دخلت فيه بيتك وعشان كده بقولك ادهم بيه وتفضل ادهم بيه وانا الخدامة .
كانت بتقول كلامها وهي حته ايديها علي وشه وقعدت في الارض.
_حرام عليك انا عملت ايه عشان تهين كرامتي كل شوية ،ارجوك ارحمني ،ياريت تكون مبسوط انك وصلتني اني بقيت مذلولة ، يارب يارب .
كانت بتكلم بحرقة انا شفتها كده قلبي وجعني ،انا فعلا بعمل معه كده ليه انا حتي معرفش هي بتكلم دكتور مالك ليه ،انا افتكرت انه عاصم ،وعشان كده الدم جري في عروقي وخوفت واتصرفت غلط ،كان لازم أسألها، مش اهجمها واكون انا كمان عليها كفاية الدنيا  واللي عملته فيها  .
=انا اسف يا زهرة ارجوك سامحني انا غبي.
كان بيقول كلامه وهو قاعد علي الارض في وشي ،طلعت اجري وقفلت اوضتي .
لما جريت مقدرتش اجري وراءها بس قلبي كان وجعني ،مكسوف من نفسي وفي
يتبع ... 
لقراءة الفصل العاشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent