recent
أخبار ساخنة

رواية منقذي الفصل العاشر 10 بقلم شوشو محمد

 رواية منقذي الفصل العاشر 10 بقلم شوشو محمد
رواية منقذي الفصل العاشر 10 بقلم شوشو محمد

رواية منقذي الفصل العاشر 10 بقلم شوشو محمد

ويقول لا دانتي بجد هبله وبعدين انتي الي كنتي حضناني امبارح ومش رضيه تسبيني 
نور وهي تنظر له  تبعد عنه وتقله انا الي حضنتك يا كذاب 
ادم واللهي مش انتي بليل كنتي تعبانه وجبتلك مسكن خدتيه وحضنتيني و نمتي
نور انا عملت كده استغفر الله العظيم سامحني يارب سامحني
ادم ويقرب منه ويمسك وسطها انتي عوزه تهبليني صح سامحني يارب ع اي ع فكره انا جوزك يعني ممكن اعمل الي انا عوزه وينظر الي شفايفها
نور وهي سرحانه  وتنظر له ها 
ادم اي هو الي ها 
تفوق نور وتقله  طب سبني لو سمحت عيب كده 
ادم يقرب لها اكتر ويقول عيب طب  ويبوسها 
نور تبعد عنه وتقله اي الي انتا عملته دا اطلع بره 
ادم خالص خالص طالع 
يخرج ادم ويذهب الي غرفته ويقول اي الي انا هيبته ده ف اي يا ادم متفوق كده مالك انتا صدقت أنها مراتك بجد ده كلام ع ورق بس انتا متجوزها عشان خاطر جدك وبس وبعد كده ام تروق كل واحد يروح ف حاله 
عند نور تقف وتضع اديها ع بوقها  وتقول مالك يانور اول مره تحسي الاحساس ده معقول تكوني حبتيه بسرعه كده 
 ويمر 3ايام يوم الفرح   
سلمي قمر يانور مشاء الله الفستان عليكي تحفه  شبه سندريلا بالضبط واحلي كمان
نور انا خايفه اوي ياسلمي حسه اني قلبي هيقف 
سلمي خايفه من اي بس مش ده ادم الي انتي بتقولي انك حبتيه خالص اهو فرحكم انهارده وهتعيشو مع بعض ع طول 
نور بس انا متوطره اوي ومش قدره اتلم ع نفسي 
سلمي اجمدي بقا 
تخبط هاله وتدخل ويدخل ورها ادم وهو يلبس بدله سوداء وقميص أبيض وببيون ويعلق سلسه فضه ف جيبه 
ينظر لنور وهي شبه الاميرات
 ويقول  ياله يانور اتاخرنا ع الناس 
نور بارتباك خالص انا جاهزه  اهو ياله 
وينزلوا يركبو العربيه 
 ينظر اياد لسلمي ويقول تعالي اركبي معايه 
سلمي حاضر يامستر اياد
ويذهبون جميعا الي القاعه وكان الفرح  معمول ف قاعه كبيره جدا ومعزوم اكبر مستثمرين أجانب وعرب و الفرح كان يشبه الافراح الاسطوريه 
وادم ونور كانو معظم الفرح بيرقصو سلو وعنيهم ف عنين بعض ومنسجمين جدا مع بعض 
بعد الفرح 
يدخل ادم ونور الغرفه ويجدو السرير مزين بالورود
نور تنظر نور لسرير ثم تنظر لادم  بخجل 
 ينظر لها ادم  ويقول ياله غيري هدومك ف الحمام وانا هغير هنا 
نور  بإحراج تمام وتذهب الى الحمام 
غير ادم وجلس ع السرير يستني خروج نور  من الحمام 
ادم  ف نفسه اتاخرت اوي جوه  ليكون حصل لها حاجه 
يتجه ادم الي باب الحمام ويخبط ع الباب نور نور 
نور نعم 
ادم  اي يابنتي كل ده بتغيري 
تفتح نور الباب وتخرج وهي لبسه قميص ابيض ستان طويل  وظهره عريان وتنظر لادم بخجل وتقول اصل 
ادم وهو ينظر الي وشها مالك وشك اصفر ليه كده 
نور اصل بصراحه مكسوفه 
ادم لا متتكسفيش انا جوزك وبعدين ياستي انا مش هاجي جنبك الا لم ناخد ع بعض 
تنظر له نور وتقول ف نفسها اي ده 
ادم نور نور 
نور ها 
ادم  اي سرحتي ف اي كده تعالي نتعشا 
نور لا مليش نفس 
ادم لا لازم تكلي عشان عملك مفاجاه 
نور مفاجات  اي 
ادم مش هقولك الا ام تكلي 
نور ماشي تجلس نور بجانبه بخجل وتاكل بسيط جدا وتقول خالص الحمد لله 
ادم انتي كده كلتي 
نور  اه الحمد لله واللهي بطني وجعتني ومش هقدر اكل اكتر من كده 
ادم خالص برحتك 
نور طب اي المفاجاه 
ادم هنسافر بكره امريكا
نور بجد بكره بكره
ادم اه عشان شهر العسل 
نور بجد انا فرحانه اوي وبحركه لا اراديه تحضنه اوي   
فينظر لها ادم وهي فحضنه ويبادلها الحضن
نور بعد ما أدركت الي عملته ان اسفه اصلي اتحمست اوي 
ادم بتتاسفي ع اي  انا جوزك 
نور بخجل طيب انا هنام بقا عشان اصحي بدري لسفر وكمان انا تعبانه اوي 
ادم تمام بس اشربي ده 
نور اي ده 
ادم لبن
نور ماشي وتشرب نور اللبن 
كانويقول لا دانتي بجد هبله وبعدين انتي الي كنتي حضناني ومش رضيه تسبيني 
نور وهي تنظر له تبعد عنه وتقله انا الي حضنتك كداب 
ادم واللهي انتي مش بليل كنتي تعبانه وجبتلك مسكن خدتيه وحضنتيني ة
و نمتي
نور انا عملت كده استغفر الله العظيم سمحني يارب سمحني
ادم ويقرب منه ويمسك وسطها انتي عوزه تهبليني صح سمحني يارب  ها ع فكره انا جوزك يعني ممكن اعمل الي انا عوزه 
نور وهي سرحانه  وتنظر له ها 
ادم اي هو الي ها 
تفوق نور ونقله سبني لو سمحت عيب كده 
ادم يقرب لها اكتر ويبوسها 
نور تبعد عنه وتقله اي الي انتا عملته دا اطلع بره 
ادم خالص خالص طالع 
يخرج ادم ويذهب الي غرفته ويقول اي الي انا هيبته ده ف اي يا ادم متفوق كده مالك انتا صدقت أنها مراتك بجد ده كلام ع ورق بس انتا متجوزها عشان خاطر جدك وبس وبعد كده ام تروق كل واحد يروح ف حاله 
عند نور تقف وتضع اديها ع بوقها  وتقول مالك يانور اول مره تحسي الاحساس ده معقول تكوني حبتيه بسرعه كده 
وبعد 3ايام  
سلمي قمر يانور مشاء الله الفستان عليكي تحفه  شبه سندريلا بالضبط واحلي كمان
نور انا خايفه اوي ياسلمي حسه اني قلبي هيقف 
سلمي خايفه من اي بس مش ده ادم الي انتي بتقولي انك حبتيه خالص اهو فرحكم انهارده وهتعيشو مع بعض ع طول 
نور بس انا متوطره اوي ومش قدره اتلم ع نفسي 
سلمي اجمدي بقا تخبط هاله وتدخل ويدخل ورها ادم وهو يلبس بدله سوداء وقميص أبيض وببيون ويعلق سلسه فضه ف جيبه 
ينظر لنور وهي شبه الاميرات ويقول ياله يانور اتاخرنا ع الناس 
نور بارتباك خالص انا جاهزه وينزلوا يركبو العربيه 
اياد سلمي تعالي اركبي معايه 
سلمي حاضر يامستر اياد
ويذهبون جميعا الي القاعه وكان الفرح من الافراح الاسطوريه 
بعد الفرح 
يدخل ادم ونور الغرفه ويجدون السرير عليه ورد 
نور تنظر له بخجل وتنظر لادم 
ادم ياله غيري هدومك ف الحمام وانا هغير هنا 
نور تمام وتذهب الى الحمام 
غير ادم وجلس ع السرير يستني نور  
ادم اتاخرت اوي جوه امواخبط عليها ليكون حصل لها حاجه 
ادم يخلط ع الباب نور 
نور نعم 
ادم كل ده بتغيري 
تفتح نور الباب وتخرج وهي لبسه قميص ابيض ستان بعد الركبه وروب وتنظر لادم بخجل اصل ياعني 
ادم وهو ينظر لها مالك وشك اصفر ليه كده 
نور اصل بصراحه مكسوفه 
ادم لا متتكسفيش انا جوزك وبعدين ياستي انا مش هاجي جنبك الا لم ناخد ع بعض 
تنظر له نور وتقول ف نفسها اي ده ف اي 
ادم نور نور 
نور ها 
ادم تعال نتعشا 
نور لا مليش نفس 
ادم لا لازم تكلي عشان عملك مفاجاه 
نور نفحات اي 
ادم مش هقولك الا ام تكلي 
نور ماشي تجلس نور بجانبه بخجل وتاكل بعض لقمان وتقول خالص الحمد لله 
ادم انتي كده كلتي 
نور واللعب بطني وجعتني ومش هقدر اكل اكتر من كده 
ادم خالص برحتك 
نور طب اي المفاجاه 
ادم هنروح بكره امريكا
نور بجد بكره 
ادم اه عشان شهر العسل 
نور بجد انا فرحانه اوي ويحرمه لا اراديه نبويه ف خده وتدرك الي عملته 
نور اسفه اصلي اتحمست اوي 
ادم بتتاسفي ليه ع فكره انا جوزك 
نور بخجل طيب انا هنام بقا عشان اصحي بدري لسفر وكمان انا تعبانه اوي 
ادم تمام بس اشربي ده 
نور اي ده 
ادم للبن
نور للبن لا مبحبهوش 
ادم لا لازم تشربيه ولا مفيش سفر
نور لا لا هشرب  وتشربه غصب عنها
كان ادم حاطط في اللبن مسكن عشان الوجع الي بيجلها بليل 
يذهب ادم ونور الي السرير  تنام نور وتعطيها ظهرها يقترب ادم منها وياخذها فحضنه ف تتوتر نور يقول لها نامي انا قلت مش هاجي جنبك وما هي إلا دقائق حتي نام الاتنين 
ف الصباح 
تستيقظ نور وتنظر اي ادم بحب وهو نائم وتقول ادم ادم اصحا
ادم اي بس سبيني انام 
نور تنام اي مش عندنا سفر 
ادم وهو يقوم اه الساعه كام تنظر نور لساعه وتقول 9
ادم الطياره معدها 11يدوب نجهز
نور تمام ياله بس الشنط 
ادم عمتو جهزت كل حاجه وع فكره هي وجدو وبابا هيسفرو معانا 
نور  بستغراب بجد 
ادم اه بابا راجع امريكا يكمل الصفقة هو وجدو ف جدو مرضاش يسيب عمتو هنا لوحدها 
نور طيب كويس حتي نتفسح سوا
ادم ف نفسه اه هنتفسح اوي وبعد كده يقول طب ياله انا هاخد دوش والبس 
نور تمام بس بسرعه عشان اخد دش انا كمان 
ادم طب متيجي  
نور اجي فين 
ادم ناخدو سوا 
نور انتا قليل الادب 
ادم ياسلام ماشي ياستي  برحتك انتي الخصرانه
ويتركها ويدخل الحمام 
بعد ساعه  نور أنا خلصت 
ادم طب ياله 
ينزلو  تقبلهم هاله وتحضن نور 
نور الله مش انتي جايه معانا 
هاله اه ياحبيبتي جايه 
 نور اومال بتحضنيني و تعطي ليه 
هاله فرحنالك ياحبيبتي مش انهارده صبحيتك
نور وهي تنظر الي ادم تقول   اه 
ادم ياله بقا يا جمعا هنتاخر ويركب العربيات متجهين الي المطار
وبعد نص ساعه وصلو وكان اياد وسلمي ف استقبالهم عشان يودعوهم 
سلمي تروح وترجعي بسلامه يانور هتوحشيني 
نور وانتي اكتر ياسلمي
 سلمي  انا ومستر اياد هنيجي امريكا احتمال  بكره عشان عندنا شغل وهبقي اجي أشوفك
نور بجد ده احلي خبر ده ولا اي ههههههههه 
عند ادم واياد 
اياد انا هاجي بكره عشان ابقا جنبك وانتا بتعمل العمليه  وهجيب سلمي عشان تبقي مع نور انا فهمتها أن عندنا شغل ف امريكا مؤقتا
ادم تمام ياصاحبي هستناك 
اياد ربنا هيعديهاع خير ان شاء الله ياصاحبي 
وبعد السلامات ركبو الطياره 
نور وهي تمسك ايد ادم انا خايفه اوي يا ادم
ادم  هي اول مره تركيب طياره 
نور اه ا
ادم متخفيش انا معاكي ومش هسيبك 
تبتسم ليه نور وتقول أنا مطمنه عشان معاك
فينظر لها ادم وميردش 
وبعد 11ساعه 
ادم نور نور 
نور بتوهان اممم
ادم اممم اي بس ياله اصحي وصلنا 
نور وهي ترفع راسها من ع صدره بجد طب ياله ننزل 
وينزلوا ف المطار 
ينظر لهم خيري ويقول ياله ياولاد نروح الفيلا نرتاح 
نور لا انا عوزه اتمشي شويه 
ادم اه منتي نيمه يجي 10ساعات عشان كده فايقه 
نور الله اكبر انتي بتحسدني ع حبه النوم 
ادم انا عمري  ماشفت وحده تصحي من النوم وترجع تنام تاني وكمان لا ساعه ولا 2 لا 10ساعات يامفتريه
نور ع فكره انتا ظلمني انا كنت تعبانه ام كنا ف العربيه فخدت مسكن عشان كده نمت كتير
خيري وهاله وادم ينظرون لبعض ويقول ادم اي الي تعبك يانور
يتبع...
لقراءة الفصل الحادي عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent