رواية زوجوني مرات اخي الفصل الحادي عشر 11 بقلم لمياء رفعت

jina
الصفحة الرئيسية

 رواية زوجوني مرات اخي الفصل الحادي عشر 11 بقلم لمياء رفعت

 رواية زوجوني مرات اخي الفصل الحادي عشر 11 بقلم لمياء رفعت

 رواية زوجوني مرات اخي الفصل الحادي عشر 11 بقلم لمياء رفعت


فارس: كان فرحان جداااااا من جواه ع رد فعلها ليه
فارس: ندى مالك ساكته ليه
ندى: انا تعبانة ومحتاجه اروح اقعد ع قبر بابا شوية 
فارس: خلاص يلا قومي نروح
ندى: ماشي بس الأول عايزه اشوف ماما إلهام عامله ايه مالحقتش اطمن عليها
فارس: طيب تمام 
خرج هو وندى من الاوضة ودخلوا عند إلهام الاوضة بتاعتها
خبطوا ع الباب
إلهام: ادخل 
فارس: عامله ايه ياامي دلوقتي ندى جايه تطمن عليكي 
ندى: عامله ايه ياماما دلوقتي بقيتي احسن
إلهام: الحمد لله 
فارس: في حاجه ياامي
إلهام: لا ابدا ياحبيبي عايزه انام بس
ندى: اضايقت ومش عارفه ليه إلهام كلمتها كده وفارس لاحظ ده
ندى: طيب بعد اذنكم وخرجت برة الأوضة 
فارس: ايه ياامي دي ندى جايه تشوفك كلمتيها كده ليه
الهام: ايه ده هو انا كلمتها ازاي يعني
محمود دخل : في ايه مالكم 
فارس: مش عارف يابويا اسأل امي في ايه 
إلهام: مالك ياخويا كده زعلان اوي كده ليه آمال لو ماكنتش انا زعلانه عليك وعامله عليك 
محمود: زعلانه على ايه ياالهام في ايه 
إلهام: زعلانه على ابني وعلى شبابه مع واحده معاها اتنين عيال عرفت انا زعلانه على ايه
محمود: تاني ياالهام انتي مفيش فايده فيكي لله الأمر من قبل ومن بعد
فارس: بس انا شبابي مع ندى ياامي احسن مليون مره مع أي بنت كنت هتجوزها ماتجوزتش قبل كده
محمود: التفت لفارس وكان مصدوم 
إلهام: و ده من ايه ان شاءالله 
محمود: انت بتكلم جد يافارس يعني مش زعلان مني ياابني اني غصبتك ع الجوازة دي بقلمي الكاتبة لمياء رفعت 
فارس: وعسى أن تكرهوا شيئا وهو خيرا لكم 
محمود: حضن فارس...والله فرحتني يابني وندى بنت حلال
إلهام: قبلك كان إبراهيم ياحبيبي اشمعنا انت انا مش عارفه بتعملكم ايه 
محمود: يلا يافارس شوف مراتك بره والعيال يابني 
فارس: ماشي يابويا السلام عليكم 
فارس: خرج من الأوضة واخد الأولاد وندى وراحو المقابر
_________________________
ندى : وهي بتلمس القبر وحشتني اوي يابابا الايام دي صعبه اوي من غيرك ياحبيبي 
ادم: ماما هو جدو تحت التراب
رامي: انا عايز جدو ياماما 
ندى:انهارت من العياط 
فارس: عارف ان ندى مش هتسكت حب يمثل قدامها انه تعبان عشان يمشوا 
فارس: آآآآه 
ندى :في ايه يافارس مالك
فارس: مش عارف تعبان اوي مغص في بطني مش قادر أقف
ندى: طيب تعالى نروح 
فارس:ياريت يلا 
____________________________
خالد: منار هتفضلي كده قولي في ايه واخلصي من امبارح وانتي مش عايزه تكلمي
منار: انت بتكلمني كده ليه وطي صوتك
خالد: لا مش هوطي وقولي في ايه
منار: شدت الفون بتاعه وقالتله مين دي الا عامله ليك لاف ع صورتك ع الفيس
خالد: هههههههههههههه بقى النكد ده كله بسبب ان في واحده عامله لي لاف ع الصوره 
منار: أيوه بسبب كده اظن كل الأصدقاء الا عندك رجاله مين دي بقى وقول وانطق
خالد: طيب والله ماعرف ياريت تبعتلي رسايل وانا ارد
منار: قربت منه وبصوت عالي تبعتلك ايه وترد
خالد: يابنتي ده بس عشان اعرف هي مين
منار: شله ماعرفت 
خالد: طيب انتي مش قولتي هروح عند ندى مرحتيش ليه
منار: ماانا مردتش اروح اتقل عليها قولت يومين كده
خالد: فارس وحشني من لم كنا في الجنازة ماشوفتهوش
منار :طيب عادي نروح ليهم شويه كده
خالد:طيب تمام بس تعالي الأول نجهز غداء وناكل الأول عشان جعان
منار: ليك نفس تاكل يابتاع الصور والاف
خالد: يابنتي هو انتي مسكتيني وانا بكلم واحده في ايه ل ده كله
منار : والله هو ده الا ناقص كمان ياعم خالد
_________________________________
ندى وفارس روحوا البيت 
ندى: دخلت الأولاد الاوضة يلعبوا 
ندى: فارس نروح لدكتور او اعملك حاجه
فارس: ياريت جهزي اكل انا جعان 
ندى : حاضر ودخلت المطبخ تجهز الأكل فارس دخل معاها وقعد يجهز معاها
ندى: انت مش كنت تعبان
فارس: وخفيت...زعلانه ارجع اتعب تاني
ندى: لا بعد الشر 
فارس: مسك ايد ندى ع فكره ياندى انتي قولتيلي بالليل ماتسبنيش يافارس ومسكتي ايدي وراح غامز بعينيه بس المره دي حقيقه مش زي المره الا فاتت
ندى: آآآآه فعلا بااحراج واتكسفت وقالت...بس انا ماكنش قصدي اقولك كده انت الا فهمت غلط ع فكره
فارس: امممممممم جايز برضو 
ندى: اخرج  بقلمي الكاتبة لمياء رفعت 
فارس: ايه
ندى: اخرج وانا هجهز الأكل 
فارس: قرب منها جامد وندى التصقت بالمطبخ 
ندى: فارس انت اتجننت ابعد 
فارس: ولو مابعدتش 
ندى: بدموع ووشها احمر قولتلك اخرج 
فارس:بتفاهم رجع وبعد عنها 
فارس : مش قصدي ازعلك ولا اني انزل دمعه من عينيكي انا اسف وهخرج اهو وراح ع الأوضة بتاعت الأطفال الا بينام فيها وكان بيفكر...مابقتش عارف ياندى انا بالنسبالك ايه مره قريبه اوي ومره بعيده اوي بجد تعبت معاكي مابقتش عارف اعمل ايه
ندى: خبطت ع باب اوضة فارس
فارس: ادخل 
ندى: الاكل اهو والاولاد مش هياكلوا لان احلام اكلتهم عندهم ف البيت
فارس: طيب وانتي 
ندى: لا مش جعانه
فارس: طيب تمام خدي الأكل مش هاكل 
ندى: في ايه هو انا بعد ماجهزت تقول مش هاكل
فارس: وقف قدامها وقالها.. انااااااااااا مش بحب اكل الا وانتي جنبي وبتاكلي معايه
ندى: بعدت عنه....بعد اذنك الأكل اهو اذا حبيت تاكل الاكل موجود وجات تمشي فارس مسكها من ايدها 
فارس: انتي جريتي ورايا ليه وانا رايح ل بسام؟؟؟؟ 
وماحستيش بالأمان تركبي وبسام ف العربيه برغم من ان علي كان هيبقى معاكي وركبتي ورايا انا الفيسبا؟؟؟؟؟؟
واترميتي في حضني بدل المرة كذا مره ليه؟؟؟؟
وعينيكي الا فيها كلام كتير وبتحاولي تداريه عني ليه؟؟؟؟
انطقي واتكلمي زي مابكلمك
ندى: شدت ايدها منه ومردتش وسابته وخرجت راحت الأوضة بتاعتها ونامت على السرير وهي منهاره من العياط وبتقول في نفسها....مش عارفه يافارس مش عارفه حاسه اوي اني ست خاينه وخاينه لجوزي الله يرحمه الا ماشوفتش منه إلا كل خير مع اني وانا معاك حاسه بطعم حاجه جديده ولومه انت ووقفتك معايه كان زماني مت بعد موت بابا
_________________________
فارس: ف نفسه ...انا غبي هي اكيد مش بتحبني وده شعور اي واحده مكانها أبوها ميت بتبقى عايزه الا يهون عليها انا مش عارف انا ايه الا مقعدني ف البلد لحد دلوقت انا لازم اسافر احنا مش لبعض
___________________________
محمود: والله ياالهام انا فرحان يكرمك يارب الحمد لله كمان ان ابني مش زعلان مني بقلمي الكاتبة لمياء رفعت 
الهام: فرحان ع ايه ياخويا بلا نيلة والله إبنك ياراجل انه اتغير ووشه أصفر 
محمود: خليكي ف حالك كفايه بس عرفت انه سعيد بمراته 
إلهام: ياراجل انت ..انت هاتجنني ولا انت عايز ايه بالظبط 
محمود: مش عايز حاجه انا رايح اشوف علي ماجاش النهاردة ليه
الهام: انت ياراجل ايه الا هيوديك عند البت الحربايه دي هناك
محمود: انا رايح لا ابني انا مالي ومالها 
الهام: براحتك أعمل الا انت عاوزو 
محمود: سلام ياالهام
__________________بقلمي الكاتبة لمياء رفعت 
محمود خبط ع بابا علي فتحت هدى الباب: تعالى ادخل ياعم محمود 
علي: ابويا وباس ع ايده عامل ايه ياحبيبي وانا اقول البيت نور ليه تعالوا ياعيال سلموا ع جدكم
محمود: الحمد لله انا كويس ياعلي وشال الولاد باسهم 
محمود: انا قولت اجاي اشوفك لم ماشوفتكش النهارده ياابني
علي: ده انا ع كده مش هعدي عليك خالص عشان اشوف مجيتك الكريمة دي يابويا ع طول
محمود: الله يعزك يابني
هدى: أحلام عامله ايه ياعم محمود
علي: قومي انتي هاتي حاجه وجهزي لقمه
محمود: لا يابني انا ماشي ماتغلبوش نفسكم 
علي: تمشي فين يابويا والل.....قاطعوا محمود بالحلفان...ماتحلفش يابني عشان كده كده ماشي هشوف الأرض يلا سلام عليكم اهم حاجه اني اطمنت عليك يابني
هدى: الله قويك ياعم محمود اشغالك كتير وارضك ومالك كتير هتقعد ليه
محمود إلتفت ل هدى... يهديكي ربنا يامرات ابني
علي: استنى يابويا اجاي معاك وخرجوا مع بعض
_______________________
خالد ومنار ضربوا الجرس ع بيت فارس 
ندى فتحت الباب: منار حضنتها وسلمت عليها وخالد سلم عليها
خالد:فين فارس ياندى 
ندى : ف الاوضة بتاعته
خالد: طيب هسيبك مع منار واروح انا ل فارس 
ندى: اتفضل بيتك اكيد
خالد: شكرا
خالد: دخل الاوضة ل فارس 
خالد: وحشتني يلا والله وحضنه بعض
فارس: عارف مقصر معاك اصلا كنت رايح بكره اسلم عليك عشان مسافر
خالد: المفروض سفرك قدامه عشر ايام لسه
فارس: بزعل مش مهم وايه يعني اصلا عشر ايام
خالد: فكرتك اصلا هتمد الاجازة
فارس: ههه وهمدها ليه وعشان مين
خالد: في ايه يافارس مالك
فارس: مفيش ياخالد
خالد: هاتخبي يعني عليا ماتقول في ايه 
فارس: _____________حكاله______
خالد: على فكره يافارس ندى بتحبك بس هي مش قادره تنسى إبراهيم وف نفس الوقت انت ظهرت في حياتها فجأة
فحاول تعودها عليك براحه لأن الا مرت بيه مش بالساهل
فارس: خلاص ياخالد انا اخدت قرار
خالد: ايه هو 
فارس: هطلق ندى
يتبع...
لقراءة الفصل الثاني عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent