روايات

رواية عشق الشيطان الفصل الثاني 2 بقلم نورهان أشرف

رواية عشق الشيطان الفصل الثاني 2 بقلم نورهان أشرف

رواية عشق الشيطان الجزء الثاني

رواية عشق الشيطان البارت الثاني

رواية عشق الشيطان
رواية عشق الشيطان

رواية عشق الشيطان الحلقة الثانية

كان يجلس غيث فى السياره بكل هدوء ينظر إلى شوارع المحروسه بكل سعاده يتذكر عندم خرج منها وهو لا يملك ولا مليم والان أتى لها مره الأخرى وهو يملك من المال الكثير يملك من المال ما يجعله يلمس النجوم بيده أخرجه من شروده صوت ادم وهو يقول له مالك يا غيث بتفكر فى اى

غيث بجديه : بفكر يا ادم بفتكر ازاى خرجت من البلد وبفكر ازاى رجعت انا مش مصدق انى وصلت لده كله

ادم بسخرية مش مصدق اى بظبط مش مصدق انك بقيت غنى بقا معاك فلوس ولا مستغرب انك دخلت طريق مش هتعرف تخرج منه غير بالموت

غيث بسخرية:موت انت فكر ان اخر الطريق ده الموت ياريت يبقا الطريق ده الموت بس مش اكتر من كدا يا ادم الطريق ده لعنه على كل الى قريبين منا مش علينا احنا بس ياريت الطريق ده موتنا يكون اخر حاجه بس للاسف لا

ابتلع ادم رايقه بتوتر وهو يقول :وانت بقا ادام عارف ان الطريق ده لعنه دخلتنا فيه ليه ادام انت عارف ان الطريق ده آخره غلط خلتنا ندخل فيه ليه برجلنا

نظر له غيث بسخرية وهو يقول :وانت عايزنى اعمل اى انت عارف ان اهلنا ماتوا ومحدش ساب منهم ربع جنيه مخروم فاكر لم روحنا لعمك عامل اى قفل الباب فى وشنا وحته مفكرش ان دول عيال اخواته فاكر احنا عايشين ازاى لحد ما جمعنا فلوس السفر مكنش فى حل غير نمشي فى الطريق ده مكنش فى حل غير كدا

ادم بسخرية:اه وبقا معنا فلوس كتير بس كمان مفيش امان بقينا بنخاف نمشي كل شويه يبقا فى صراعات اكتر من الاول

غيث بجديه بقولك اى يا ادم الطريق ده انت اختارته معايا انا مضربتكش على ايدك ولا حته جبرتك لا انت دخلت معايا الطريق ده وانت عارف آخرته اى يبقا بلاش تعمل نفسك مظلوم أو مجبور على الحكايه دى

ادم بجدية:ماشي يا غيث باشا انا اسف لو إزعاجت حضرتك انا بس كنت بتكلم مع اخويا و صديقي مقصدش حاجه

كدا أن يرد عليه غيث ولكن أوقفه ايقاف السياره امام بوابه القصر

حيث دخلت السياره دخل تلك الأرض الواسعه تحوطها الأشجار العاليه من كل مكان بعد أكثر من ربع ساعه من السير داخل تلك الأرض الواسع ظهر قصر أقل ما يقال عنه قصر من قصور الخيال توقفت السياره امام بوابه القصر ترجل منها غيث بتلك الحاله الغاليه التى تساوى الف الدولارات و واضع تلك النظاره الغاليه وهو يقول الى ادم بطريقه ساخره :لولا الطريق الى احنا شايفين انه غلط مكانش وصلنا لده كله

قال ذلك وادخل الى القصر دون ان يضيف اى كلمه اخرى ام ادم هز رأسه بهدوء لا يعرف ماذا عليه ان يفعل مع ذلك الاخ والصديق الغبي من واجهه نظره

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

كنت تفترش عشق الارض ويقف امامها ذلك الراجل وهو يشعر برعب كبير لا يعرف ماذا عليه ان يفعل نزل ابنه من السياره بسرعه وهو يقول اى يا بابا اهداء شويه أن شاءالله هتكون بخير تعال بس ناخدها على اى مستشفى نشوف اى إلى حصلها

نظر لها محمود بصدمه وهو يقول يابنى البت مش بتتحرك خالص ابوك هيدخل السجن خلاص انا مش عارف اصطبحت بوش مين الصبح ثم أكمل بعويل اه اصطبحت بوش امك انا لازم أطلق امك هي سبب كل ده

 ركع ابنه على ركبته وهو يقول بضحك:لا متخفش هى كويسه وأمى مش هتطلق يلا بس ناخدها على مستشفى قال ذلك وحملها وتجاه بها إلى أقرب مستشفى

بعد مرور ربع ساعه كان يخرج الطبيب من الحجره

نظر له مصطفى بهدوء وهو يقول :خير يا دكتور

الدكتور بهدوء :خير المريضه سليمه مفيش فيها اى حاجه خالص جسدي بس هى اتعرضت لحاله انهيار عصبي قوه شويه وده إلى خالها فقدت الواعى

مصطفى بابتسامه:يعنى هى كويس طب هتفوق امته

الطبيب بجديه يعنى بكرا بكتير بس انا بطلب من حضرتك انك متحولش تعرضها الى اى حاجه تزعلها أو تخليها تتعب أو حته تاثر على حالتها النفسية

هز مصطفى راسه بجديه وهو يقول:شكرا يا دكتور بجد مش عارف اشكرك ازاى

الطبيب بابتسامه:ده واجبي بعد اذنكم قال ذلك وترك مصطفى ينظر الى ولده بهدوء وهو يقول :هنعمل اى يا بابا

محمود بتفكير :مش عارف والله يابنى خائف نسيب البنت تضيع وفى نفس الوقت البنت مكانش معاها حاجه نعرف نوصل بيها اى أهلها

مصطفى بهدوء:يبقا مفيش حل غير نسيب رقم تلفون بتاعنا فى المستشفى عشان لو فاقت يتصلوا بينا

محمود بجديه :تمام يلا بينا

تحرك محمود و مصطفى وتركوا عشق فى رعايه الخلق

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

كنت تجلس حنان أمام المعلم عبدالله بدموع وهى تقول وآلله يا معلم معرف راحت فين ده انا بعملها زاى بنتى مش عارفه راحت فين

عبدالله بسخرية تقصدى اى قصدك انها هربت لم عرفت انى عاوز اتجوزها

حنان بدموع :معرفش يا معلم وبعدين هى تطول تبقا مراتك ده هى إلى خسرانه

عبدالله بخبث :طب هى اخدت البطاقه بتاعتها من هنا ولا فين

نظرات له حنان بتسال وهى تقول :ليه يا معلم السوال ده

نظر لها عبدالله بسخرية:بقولك اى يا حنان قومى شوفى البطاقه من غير لك كتير

هزت حنان راسها وهى تقول حاضر يا معلم

قالت ذلك واتجهت غرفه عشق تبحث عن البطاقة بكل قوه فى خلال دقائق كنت تخرج من الغرفه وهى تقول :انا ملقتش البطاقه بس فى صوره منها

عبدالله بخبث:مش مهم أهي هتقضي الواجب وازياده

نظرات له حنان بستغراب وهى تقول:واجب اى يا معلم

عبدالله بهدوء:اصل هتجوز عشق زغرطى يا وليه

قال ذلك وخرج من الغرفه وترك حنان تنظر لها بصدمه لا تصدق ما قاله

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

فى قصر غيث

كان ينزل من على الدرج بكل سرعه نظر له ادم بستغراب وهو يقول اى يا بنى انت رايح فين كدا ده احنا مكملنش تلات ساعات من ساعت ما وصلنا

غيث بجديه:فى اى يا ادم ماده الطبيعي يعنى مفيش حاجه جديده وبعدين انا عاوز اخرج

ادم بسخرية:على اساس انك متعرفش أن فى خاطر على حياتك

غيث بسخرية اكبر :لا عارف بس انا عندى معاد مهم مع الفواج الى جاى من فرنسا و ايطاليا ثم أكمل بجدية وبعدين متقلقش انا واخد الحرس معايا المهم عقبال مارجع عاوز تجبلى كل الاخبار عن عائله عمك لانى حابب اعمل زياره سريعه ليهم قال ذلك وخرج من القصر وترك ادم ينظر بصدمه لا يعرف ماذا يريد غيث من عائلة عمه

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

عند تلك الملاك كنت تنام على الفراش تحلم بأنها مع امها و ولدها فى مزرعه كبيره ولكن فجاه هبت النيران واكلت كل شيء امامها وظهر ذلك الضخم الذي كانت تره دائما فى أحلامها وفجاه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق الشيطان)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!