recent
أخبار ساخنة

رواية أحببت ابنة عمي الفصل الثاني عشر 12 بقلم زهرة العمر

 رواية أحببت ابنة عمي الفصل الثاني عشر 12 بقلم زهرة العمر
رواية أحببت ابنة عمي الفصل الثاني عشر 12 بقلم زهرة العمر

رواية أحببت ابنة عمي الفصل الثاني عشر 12 بقلم زهرة العمر

كريم/انا وهنا في المستشفى
كريم/لا هنا تعبت شويه انا فى المستشفى...........
سلمى بخضه وهى تستمع لحديث جاسر مع كريم / مستشفى ايه هنا مالها 
جاسر بهدوء فهو يعلم حب سلمى الشديد لهنا/ تعبت شويه وكريم اخدها ع المستشفى 
عند الجمله دى وال كانت سلمى خدتها حجه لتبكى تبكى ع كل ما تشعر فسلمى كانت البنت الوحيده والمدلله من قبل والديها وحساسه جدا فلم تتحمل ما تشعر به فأنها تشعر بخوف من جاسر إذا علم بمحمد وتشعر ببعض الذل لأن جاسر احرجها بكلامه واتعصب عليها وشعورها بخوفها الشديد ع صديقتها 
فانفجرت باكيه واضعه وجهها فى مفتى يديها وسقطت فى مكانها ع الأرض 
أنصدم جاسر من ردة فعلها لكن سرعان ما فاق من صدمته وذهب إليها وهو يحاول أن ينسى كذبها عليه قائلا بحنان / خلاص ي حبيبتي أهدى هى بس أعصابها تعبت عشان اخوها وهنروح نشوفها الوقتى 
رفعت بصرها لعينيه ذو اللون الرمادي اللامع تحاول أن تستشف نظره حنان لاقت أن نظره الغضب اتمحت من عنيه لتطمأن حاولت جاهده الوقف/ طيب يلا نرحلهم 
جاسر وهو يساعدها ع النهوض يلا 
لا اله الا الله وحده لا شريك له له الملك وله الحمد وهو على كل شيء قدير 👉♥️رددو
فى مكان المهمه
كان وصل ليهم الدعم وسيطرو ع الوضع وجات عربية الإسعاف ودكاتره طوارئ واسعفوا كل الموجودين 
وتقريبا كان اياد وعمرو اسوأهم بس حالة اياد كانت اخطر من عمرو جدا الرصا*صه قريبه من القلب ده لو ما كنتش صابت القلب فعلا🤦💔
نقلوا عمرو واياد وكانوا فى عربية إسعاف واحده فى مدة وصولهم عملوا الإسعافات الأولية ليهم وعمرو كان بيفيق ويغيب تانى مكنش بيخاف الا باسم اياد
عند اياد كان فاقد الوعى تماما 
وصلو المستشفى الخاصه بهم فى وقت قياسى كل الدكاتره والتمريض والفتن كانو بيجرو لسوء الوضع عندهم بسرعه جدا كان اياد وعمرو فى غرفة العمليات 
دكتور التخد*ير / ربنا يبقى بيحبه لو عاش فين الدكتور مجاش ليه 
الممرضه / دكتوره فرح جايه حالا 
وصلت الدكتوره فرح بعد ما اتعقمت ولبست لبس العمليات ووصل بعدها باقى الطقم 
يا دكتوره الحالة دى ميؤس منها جدا وصعب جدا لو عاش 
فرح بغضب/ لو سمعت صوتك تانى هتخرج برا 
ثم ارتدت الكمامه ووجهت نظرها لدكتور التخد*ير / جاهز جاهز ي دكتوره 
نظرت فرح إلى المصا*ب سرعان ما تحولت نظراتها لصدمه/ مش معقول انت
الممرضه/ حضرتك تعرفي يا دكتوره 
فرح بقوه/ ابدوأ التخد*ير حالا 
بدأت الجرا*حه وحالة اياد كانت صعبه جدا 
فرح/ ايه مالك كدا خليك معايا نتائج التحاليل مجتش ليه استعجلوا المعمل 
وصلت ي دكتوره 
بصت فرح عليها / اكياس د*م بسرعه اوه نجتف 
حاضر
استمرت الجرا*حه لمدت  ساعتين ونص 
دكتور التخد*ير / مش هينفع ي دكتوره كدا غلط عليه
فرح / انت بتقول ايه لو سبته هيموت 
دكتور/ الجرعه دى غلط عليه هو اصلا جاى فاقد الوعي
فرح/ زود الجرعه ي دكتور مافيش وقت ثم وجهت كلامها لإحدى الممرضات/ حضريلى كسين د*م كمان اوه نجتف
حاضر ي دكتوره 
فرح/ جهزلى جهاز الصدمات بسرعه ع200
بدأ. ضغط اياد يوطى تدريجياً
فرح بصوت عالى/ الد*م بسرعه 
الممرضه / حاضر حاضر 
فلات لاين ي دكتوره القلب وقف💔
فرح / جهاز الصدمات بسرعه صق*عته فرح مافيش استجابة 250 برده مافيش استجابه رمت فرح جهاز الصدمات وعملت تنفس صناعى ليه وإنعاش رئوى يدوى متحدثه بقوه / لا مش هتموت لازم تعيش خليك معايا 
واخدت تضغط بقوه ع قلبه حتى كادت أحد أضلاعه أنها تتكسر 
الممرضه بفرح/ النبض رجع ي دكتوره 
فرح بتنهيدة ارتياح/ الحمد لله علقى الد*م بسرعه واستمرت العم*ليه   لمده ٣ساعات ونصف 
ع الجانب الاخر كان عمرو اخرجوا منه الرصا*صه والعمل*يه استغرقت ساعتين ونقلوه العنايه المركزه 
لا اله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين 🌹💞👉
لا اله الا الله محمد رسول الله ♥️👉رددو 
*******
فى المستشفى
ابتدت هنا تفتح عنيها لكن سرعان ما قفلتها تانى ثم عاودت فتحها حتى تعودت ع ضوء المكان وحاولت أن تسند نفسها وهى تضع يدها ع قلبها 
ساعدها كريم ع الاستلقاء 
نظرت له هنا باستغراب شديد / انت مين وانا بعمل ايه هنا ايه انتى فقدتى الذاكره ولا اي انا كريم 🤦
هنا بألم/ ايوا عارفاك انا فين اااه يا دماغى 
كريم/ استنى اندهلك الدكتور 
هنا بسرعه/ لا لا خليك ما تسبنيش لوحدى 
كريم/ ليه يا بيضه هتتاكلى 
هنا وهى تنظر له بدهشة / انت بتظهر زى البنى ادمين اهو لم يستطيع كريم أن يتمالك نفسه من الضحك ع طريقة كلامها 
هنا بصدمه/ وبتضحك كمان 
كريم بابتسامه خفيفه/ لا اله الا الله اكيد ما أنا بشر والله 
هنا فى سرها/ تك هنا فى ضحكتك الله عندك غمازه كتك القرف فى حلاوتك ثم تابعت بصوت مسموع/ انا جيت هنا ازاى 
كريم وقد عاد لجديته/ انا ال جبتك هنا اعصابك كانت تعبانه شويه واغمى عليكى انتى مش فاكره حاجه خالص 
حاولت هنا أن تتذكر لكن دون جدوى لم تتذكر سوى اياد 
هنا بتنهيدة حزن / لا مش فاكره 
كريم/ تمام متضغطيش ع نفسك سلمى وجاسر جايين ع هنا الوقتى وانا نازل ادفع فى الرسبشن 
هنا بتفهم أن كريم عايز يسيبها براحتها ع ما ياجوا فأومات برأسها ثم انصرف كريم وقفل الباب وراه بهدوء كعادته 
اللهم اجبر بخاطرى جبرا يتعب منه اهل السموات والأرض واستجب دعواتى يا ارحم الراحمين يا الله 👉♥️رددو
فى نفس الشقه المهجوره التى لم نفى عنها طويلا 
هايدى بدلع/ موحه 
محمد/ قلب موحه
هتيحى امتا تتقدملى 
محمد وهو يشرب من كأسه/ اول ما اتخرج ي روحى 
هايدى بضيق.وعصبيه / يوووه انا كل ما اكلمك تقولى لما اتخرج وتتخرج ازاى وانت مش بتحضر ولا واخدنى تسليه وخلاص 
محمد اضايق منها وصوتها العالى قام وشدها من شعرها بعنف / صوتك ميعلاش عليه يا زباله انتى فاهمه ولا لا رددددى فاهمه 
هايدى بألم ودموع / ايوا فاهمه بس سيب شعرى 
تركها محمد ثم خرج صافعا الباب خلفه 
يا حى يا قيوم برحمتك استغيث اللهم اصلحلى شأنى كله ولا تاكلنى إلى نفسى طرفة عين 👉♥️رددو
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم 💞🌹
فى بيت سلمى 
سالم / اهلا اهلا ي اخويا  نورت والله ازيك ي عزت 
عزت/ ده نورك يا اخويا الحمدلله 
سالم/ تعالى اقعد سهام مش موجوده موضوع مهم ايه ال كنت 
عزت/ مادى مهمتك بقا تقنع سلمى وانا اقنع جاسر 
سالم بتنهيدة قلق/ ماشى 
يا ترى عزت قال لسالم ايه وليه سالم قلقان كدا وعايزين يقنعوا جاسر وسلمى بأيه قولولى توقعاتكم ف الكومنتات 👇♥️
*******
وصل جاسر المستشفى ومعاه سلمى وقابلو كريم فى الرسبشن
جاسر فضل مع كريم وسلمى راحت لهنا 
خبطت سلمى ع الباب 
هنا من الداخل/ اتفضل 
دخلت سلمى اول ما هنا شافتهها ضمتها بقوه 
سلمى بحنيه / حبيبتي مالك ايه ال حصلك 
سردت لها هنا ما حدث 
سلمى مطمأنه لها/ والله هيرجع ي روحى وهيبقى كويس 
هنا بحزن والدموع فى عينها/ عمرى ما احساسي خدعنى يا سلمى يارب يكون كدا المره دى خدعنى💔
سلمى وهى تمسح دموعها / خلاص بقا كفايه ثم تابعت بمكر / بس هو فعلا لو اغمى عليكى جيتى هنا ازاى 
هنا بعدم فهم/ ازاى
سلمى/ اكيد يعنى مجتيش مشى كريم شالك 
هنا بصدمه / ايه 🙀 ايووه 🤦😂
سلمى/ هههههههههههه طب قومى يلا ياختى هما مستنين تحت 
هنا/ استنى بس يا سلمى انزل واوريله وشى ازاى الوقتى 
سلمى/ انتى كنتى فاقده الوعى عادى 
هنا/ وهو الواطى مصدق
سلمى/ والله حرام عليكى دى غلطته أنه جابك هنا 
هنا/ بطلى كلام وخلينى اقوم نزلت هنا تحت بمساعدة سلمى 
جاسر بصلها لأقاها متجاهلاه فعرف أنه لسه زعلانه فاقترح عليهم انهم يروحو يتغدوا بالمره ياخدها فرصه ويصالح سلمى وبالفعل بعد إقناع دام لدقائق وافقوا وراحو 
سلمى وهنا قعدوا وجاسر وكريم راحو يجيبوا الاكل 
هنا/ بت فى ايه 
سلمى بانتباه/ فى ايه 
هنا/ مالكوا انتى وجاسر كدا 
سلمى/ متخانقين
هنا/ الله ليه سردت سلمى لها ما حدث وقلتلها أنها خايفه لو عرف بموضوع محمد 
يالهووى وهتعملى ايه
سلمى بلخبطه / مش عارفه مش عارفه 
عند كريم وجاسر 
كريم وهو ياخد الاكل/ بقولك يا سطا 
جاسر/ يسطاا !!! عايز ايه 
كريم/ انتو متخانقين ولا ايه
جاسر/ وانت مالك 
كريم/ المفروض أن جبهتى طارت واروح احبها من عند سلمى الوقتى😂🙊
نظر له جاسر بغضب 
كريم بضحك/ طيب خلاص بس فك كدا دا البت بسكوته ومتستحملش 
جاسر بغضب وهو يمسكه من جاكته/ نهارك اسود يا كريم انت بتعاكسها قدامى
كريم وهو ممسك باطباق الاكل / ايدك بس كدا ي عم الشاكت
انتو متفقين عليه يعنى هنا تعيطلى عليه وانت هتقطعهولى
😂😂🤦
جاسر ساب كريم لما حس أنهم هيلفتوا الإنتباه 
هاا قولى بقا ايه ال حصل
جاسر/ بتنهيده / انت مش هتريح نفسك يعنى
كريم/ لا😂🙊
سرد له جاسر ما حدث 
اممم يعنى طلع اياد دا اخوها ثم تدارك نفسه قبل ما يفتك بيه 
جاسر/ طب خد هنا وغور من هنا
كريم/ واحنا هنعطلك فى ايه ي عم
جاسر/ ما سلمى قاعده مع هنا واكيد يعنى مش هتسيبها وتمشى
كريم/ لا سيبلى دى انا 
يتبع...
لقراءة الفصل الثالث عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent