recent
أخبار ساخنة

رواية منقذي الفصل الثالث عشر 13 بقلم شوشو محمد

 رواية منقذي الفصل الثالث عشر 13 بقلم شوشو محمد
رواية منقذي الفصل الثالث عشر 13 بقلم شوشو محمد

رواية منقذي الفصل الثالث عشر 13 بقلم شوشو محمد

نور سلام  تقفل الموبايل وتخده ف حضنها وتقله هتوحشني اوي يا ادم 
ادم ف نفسه طب وبعدين انا حاسس ان نور بدأت تتعلق بيا و انا مش عوزها تتعلق بيا طب وبعدين  يقطع تفكيره  دخول اياد وهو يحمل صنيه الاكل  
اياد اي ياعم عمال اخبط اي سرحان ف اي 
ادم لا مفيش حاجه 
اياد مالك يا ادم انتا مش عجبني 
ادم نور يا اياد 
اياد مالها نور 
ادم انا حاسس انها اتعلقت بيا الفتره دي وانا مش حابب أنها تتعلق بيا عشان انا مش هكمل 
اياد طب ومش هتكمل ليه متدي نفسك فرصه يمكن تحبها 
ادم حب اي وكلام فاضي اي انا فاضي لكلام ده وبعدين كفايه اوي الفترة الي ضيعتها بعيد عن شغلي عشنها 
اياد  عمر الحب مكان كلام فاضي واي المشكله هو الشغل هيخلص وبعدين انتا بتفكر تطلقها 
ادم اه ده الي هيحصل عشان كده مش عوزها تتعلق بيا ع الفاضي فهمني
اياد طب وجدك هيرضا انك تطلقها 
ادم ده قراري ومش هسمح لحد يتدخل فيه وبعدين منا سمعت كلامه واتجوزتها وعملت لها العمليه عشان خاطره وخاطر عمتو واقنعت بابا وهو مكنش راضي يبقا كده عداني العيب اوي 
اياد انتا شايف ان كده مش هتظلم نور وتظلم علاقتكم انك مدتهاش فرصه كنت ا تعرف عليها يمكن تحبها 
ادم قلتلك انا مش فاضي لحب والكلام ده وانا لا عاوز احب ولا هحب 
 اياد خالص ياصاحبي برحتك الي انت شايفه اعمله بس بعد كده مترجعش تندم 
وتمر الايام وبعدين شهرين ع ادم ونور
ونور خفت وبقت احسن 
وادم بقا تمام  ورجع تاني يهتم بشغله وبيحاول يتجنب نور
نور وهي تخبط ع باب مكتب ادم 
ادم وهو ينظر ف اوراق ادخل 
تدخل نور وتجد ادم يجلس ع مكتبه ومنشغل جدا لدرجت أنه مبصش يشوف مين دخل  
نور بصوت ناعم احم احم  ادم 
ينظر لها ادم ويقلها نور اي ف حاجه  
نور لامفيش بس انتا مشغول اوي بتشتغل اليومين دول 
 كتير جدا وحته مش بشوفك ولدرجت انك نسيت وعدك ليا 
ادم وعد اي 
نور  بحزن مش بقلك نسيت 
ادم طب ياستي فكريني نسيت اي 
نور  انت وعدتني وانا ف المستشفي انك هتلففني ف امريكا كلها بس انتا شكلك رجعت ف كلامك 
ادم وهو ينظر لها ثم ينظر ف الاوراق الممسك بها معلش يانور اصلي مش فاضي خالص اليومين دول لو حبه تخرجي ممكن اخلي اياد يخدك انتي وسلمي ويخرجكم ويلففكم زي منتي عوزه ياستي 
نور والدموع ف عنيها اياد لا خلص مش عوزه اروح ف حته  انا هخرج  الجنينه  شويه عن ازنك 
وتسيبه نور وتخرج بسرعه تذهب الي الجنينه وتجلس ع المرجيحه وتعيط بشده 
ينظر لها ادم وهي تخرج بسرعه من مكتبه وهي ع وشك العياط 
ويقول معلش يانور انا مش عوزك تتعلقي بيا اكتر من كده ويكمل شغل 
 بعد ساعه يقوم ادم ويذهب الي الغرفه لكن لا يجدها يدخل يغير ملابسه وينظر من البرندا يجد نور نائمه ع المرجيحه ف الجنينه  ينزل ادم الي الجنينه ويراها وهي نائمه وتضع السماعات ف ودنها يقترب منها وينظر إليها عن قرب ويري الدموع ع خدها  يقول ف نفسه سامحيني انا اسف يانور ويقترب منها ليحملها فتفوق نور من نومها وتنظر له وأثر الدموع ف عينها ثم تقول ف غضب انت بتعمل اي 
ادم مفيش انا لقيتك نايمه ف الجنينه والجو برد كنت هطلعك الاوضه 
تنظر له بشر وتقول لا شكرا كتر خيرك يا استاذ ادم متتعبش نفسك انتا انا مش بردانه  
ينظر لها ادم ويقول تصدقي انا غلطان اصلا اني جيت عشان اطلعك تنامي فوق برحتك انتي حره 
تنظر له وتقول وانا مطلبتش منك تطلعيني وبعدين انتا مالك بيا اصلا دانتا رخم 
ادم بغضب انتي بتشتميني  انا جوزك ع فكره 
نور لا والهي طب سلامات ياسي جوزي اسفين 
ادم كل الزعل  ده عشان مش فاضي اني اخرجك
نور لا متتعبش نفسك وتعطل شغلك لتخرجني ولا خرجك وحاسب خاليني اعدي 
ادم وهو يقف أمامها ويقرب منها يقول  ولو محسبتش هتعملي اي ان شاءالله 
نور بتوتر ها  هنادي ع جدو 
ادم وهو يبتسم وهتنديه تقوليله اي 
نور وهي تبلع رقها هقله انك عاوز تضربني  
ادم لا ياشيخة بجد وهضربك  ازاي بقا 
نور وهي تبعد عنه الله انت بتقرب و لزق فيه كده ليه ابعد عني 
ادم انا قرب زي منا عاوز واعمل الي انا عوزه  انتي نسيه اني جوزك 
نور وهي تنظر ف عينه بحزن لا مش ناسيه انك جوزي بس شكلك انتا الي نسيت وتزقه وتمشي تطلع غرفتها وتقفل الباب بالمفتاح وتجلس خلفه وتبكي 
ادم وهو ينظر لاثرها  ويقول لا مش ناسي يانور اني جوزك بس بحاول اعمل نفسي ناسي 
يتبع...
لقراءة الفصل الرابع عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent