recent
أخبار ساخنة

رواية صقر المخابرات الفصل الخامس عشر 15 بقلم فاطمة صالح حامد

jina
الصفحة الرئيسية

    رواية صقر المخابرات الفصل الخامس عشر 15 بقلم فاطمة صالح حامد

رواية صقر المخابرات الفصل الخامس عشر 15 بقلم فاطمة صالح حامد

رواية صقر المخابرات الفصل الخامس عشر 15 بقلم فاطمة صالح حامد


وبعد ذالك ينظر الي الصقر ويقول 
الوحش : انتا الوحيد الي تعرفني وتعرف شخصيتي ياريت يكون سر ي صقر
لينظر الصقر الي الوحش ب مرح ويقول: الله ده مابقاش سر ده انا و اربعة بعرفو ده سرر برأيك بعدين انتا كمان هنعرف شخصيتي بس دقيقة كده ويذهب الصقر الي المرحض ويقوم بتبديل ثيابه وإزالة الماسك و حبت الصوت الذي تغير الصوت 
ويخرج إليهم وينظر بمرح لينظر الوحش الي الصقر بصدمه الا ان الصقر بنت وهي مش اي بنت همس همسته فهي همسته فعلا فهو اعترف بحبه ل نفسه 
ليقول بصدمه : همس انتي الصقر ازاي 
لتقول بمرح : زي السكر بالشاي 
ليضحكو الشباب بصخب وينظر إليهم اسد يخرس*هم وبعد ذالك ينظر الي همس ويقول
اسد بمرح غير المعتاد : وانا قول البنت دي جايبة القوة *دي كلها منين 
ليضحكو جميعا ويضمو بعد وبعد ذالك يذهب كل واحد الي النوم 
وتمر الايام في التدريب والصقر و الوحش يتقرب كل يوم اكتر من اليوم البعدية وتعترف همس ايضا بنفسها انها تحب اسد 
واخيرا تنتهي ايام التدريب ويأتي يوم التنفيذ في غرفة الاجتماع يوجد الصقر و الوحش و فرقة الأشباح 
لقول الصقر ": بكده بنكون خلصنا العملية وخلصنا من المجر*مين 
الوحش يقول: بس انا خايف عليك ي صقر 
لتقترب همس من اسد وتضع ايدها ع يد اسد وهي تقول : ما تخفش عليا ي وحش ولا انتا مش عارف مين هوه الصقر
ليرد اسد ببسمه : لا عارف واثق منك ي صقر
وبعد ذالك يذهبو لتنفيدالخطة
لينقسم الي فريقان كل فريق يذهب الي مكان 
مالك و فهد و همس ويقودو قوات
ليث و ادهم و اسد ويقودو قوات 
ويقومو المجموعات في حضن بعض و كل واحد يتمنا سلامتهم 
في المساء نجد في قصر كبير و بعيد يوجد في وسط الصحراء يوجد الكثير من الحراسة الواقفين ع الباب غير الكلا*ب المتوحش*ة غير الكاميرات و غير الذي وجد في الداخل ف القصر يتكون من 
طوابق ف الاول يتكون من مق*اتلين في السي*ف و الرم*اح و الإ*بر السا*مه
ام التاني يتكون من اقو*ي المصار*عين في العالم 
ام ٣ يتكون القطة الأسود 
ام الرابع يتكون من الث*عابين و الا*فعي 
ام الخامس يتكون من الأس*ود و الوح*ش 
ويكون اصعب شيء في ذالك الخامس و الرابع
ام الطابق السادس يوجد فيه أخ*طر واكبر تج*ار المخد*رات 
ليصل الي الباب الامامي أسد و ادهم و ليث ويبداؤ في قت*ال من يوجدو الي الباب بهدوء قا*تل 
ام الباب الخلفي همس و مالك و فهد ويبداؤ في قت*ال من يوجد الي الباب الخلفي 
وبعد أن قامو بتخلص من يوجدو ع الباب ليذهبو الي الداخل 
يقوم بتولي الطابق الاول اسد و فريقة
ام الطابق التاني همس وفريقها 
تبداءمب*ارزة الس*يف و الس*هام بين اسد و فريقة 
بينما اسد يقات* في ال*سيف ضد أحد المب*ارزين في كل قوة وخف ع همس ليأتي احد من الذي يستخدم الإب*ر ال*سام* ليقت* اسد ليض*ربه ليث ب*سهم من بعيد وينبه اسد
ام عند همس بدات الم*صارعة بين الفريق والكل يضر*ب بكل قو*تة وبعد أن تخلصو من الطابق ١ و الطابق ٢ 
ليذهبو الي ٣ و ٤ ولكن المره غير ف اسد و فريقة في ٤ و همس وفريقها في ٣
في الطابق ٣ تولت همس قت* القط الأسود 
وبداءالاقتا* بين القط و همس 
همس : سوف اقتل* ي وغ*د لن ارحمك 
القط : هيا لنر من سي*قتل الاخر ي صغير 
وبداء  القتا* بشر*اسه بين همس و القط ليصي*ب القط همس في جنب*ها ليتقدمو الشباب بغضب ولكن همس ترفع يدها لهم وتقول 
همس بمرح تخفي الوجع: الله ودي تيجي ايه ي عيال انا مش صغيرة يلا من هنا 
ليقول القط : اووه قد اصب*ت ايوها الصغير 
ليضحك الصقر ويقول : مابك ي راجل اهذه الج*رح الصغير تسميه اصا*به يالك من غبي وتقوم بمهاج*مته واخير تخلص منه وهي تقول " : الي القاء ايها الو*غد 
ام عند اسد و فريقة فكان الطابق يوجد فيها الكثير من الث*عابين و الافع*ي وكل واحد يق*تل الاف*عي و الث*عابي* في الإب*ر الس*ام* الذي اخدوها وفعل قامو ب*تخلص منهم جميعا 
لتأتي الصقر و فريقها  الوحش من اول ما شاف همس ذهب لها سريع وهوه يقول 
الوحش : صقر انتا بخير حصلك حاجة 
الصقر بمرح : مالك ي وحش كده خر*ع الله 
لضربه الوحش ع رقبته وهوه يقول : ين*عن ابو ش*كلك خلاص مش عايز اطمن عليك يلا خلينا نشوف الي باقي اصل متحمس اوي
الصقر بسخرية : تحمس ي حبيبي منيح 
وصعدوجميعم الي الطابق الخامس ليتول كل ٢ احد الوح*وش و احد الاس*ود 
الصقر و الأسد معا
ليث و فهد معا 
ادهم و مالك معا 
ليبدأ القتا* ب*شراسه 
ام الصقر فكان معه حق*ن يوجد فيها س*م قات* 
وبداء القتا* همس تتخلص منهم بسرعة فهي تع*طيهم حق*نه فقط ويموت* بأسرع وقت 
ام عند الشباب الربعةفقط  بقي وح*ش واحد ولكن كان كبير جدا والشباب غير قادرين عليه
والوحش يفكر ما يفعل ليغمز الصقر الوحش ويقول
الصقر : وقت المغ*مره 
لتاخد حبل وتقوم بطيرا*ع ظهر الوحش وتقوم بطعن* في الحق*نه ويقوم الشباب الخمس بطع* في اب* سام*
ويخلص من ذالك المجز*رة اخيرا 
ليقف الصقر في منتصف الساحة ويقول : شباب المره دي غير يلي راح فلزم نكون مفتاحين  منيح 
وبعد ذالك يخرج الصقر و الفريق الي أعلى 
وبعد أن وصلو ليجدو
يتبع.....
لقراءة الفصل السادس عشر والأخير : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent